Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain yksinäiseltä lukiolaiselta

Vierailija
16.02.2017 |

Olen yksinäinen ja minulla on tylsää.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkkarit? Vanhojen tanssit? WhatsApp?

Vierailija
2/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako lukioon hakea jos lukiaineiden keskiarvo on 7,4 ja erityisesti kielet on tosi vaikeita (numero vaihdellut 6 - 7 välillä). Meillä lukioon pääsee 7,2 keskiarvolla yleensä. Kuitenkin lukio kiehtoo, koska ei tietoa mihin linjalle amikseen menisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin penkkareissa, mutta ne loppuivat 4 tuntia sitten, Wanhoja en tanssinut, eikä tänä vuonna vuoroni olisikaan kun olen abi. WA toki, mutta minulla ei ole kavereita joille Wappaisin. Ap

Vierailija
4/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdotko perustaa perheen? Milloin? Aiotko menestyä työelämässä? Tärkein harrastuksesi?

Vierailija
5/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kysyttävää, pikemminkin tsempattavaa. Kaihoten muistelin juuri omaa penkkaripäivää vuonna 1995, yksin lähdin baariin. Olisinpa silloin jo tajunnut että ei ole "pakko" tehdä asioita samoin kuin toiset, kuten juurikin lähteä baariin penkkaripäivänä.

Toivottavasti tykkäät itsestäsi ja pidät itsestäsi hyvää huolta. Voin kertoa että kun oot tämmöinen 40-vuotias osaat katsella itseäsi jo paljon suuremmalla lempeydellä eli parempaa päin olet tarpomassa. ❤ Jos on tylsää niin hemmottele itseäsi jotenkin tänään, jalkahoidolla / home spalla vaikka, uskon että äitisi olisi tosi iloinen jos ehdottaisit yhteistä home spa -hetkeä hänelle.

Ota ihmeessä kaikki irti siitä, että saat vielä asua vanhempiesi kanssa ja olla "lapsi". Siihen kaipaa nykyään monesti takaisin, ei osannut arvostaa silloin riittävästi. Mene antamaan vanhemmillesi ja sisaruksillesi halit ja paista heille vaikka teeleipää ja keitä iltatsaikat. Tuollainen arjen luksus on elämässä oikeasti parempaa kuin mikään muu. ❤❤❤

Vierailija
6/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako lukioon hakea jos lukiaineiden keskiarvo on 7,4 ja erityisesti kielet on tosi vaikeita (numero vaihdellut 6 - 7 välillä). Meillä lukioon pääsee 7,2 keskiarvolla yleensä. Kuitenkin lukio kiehtoo, koska ei tietoa mihin linjalle amikseen menisi..

En osaa luotettavasti vastata tähän kysymykseen, minun keskiarvoni oli 10 peruskoulusta tullessa, joten en tiedä millaista olisi ollut ilman vahvoja pohjatietoja peruskoulusta.

Kuitenkin, olen lukiossa, jonka keskiarvoraja on 6.4, ja täällä on paljon sellaisia, jotka ei tiennyt mihin hakevat, tai eivät päässeet haluamalleen suositulle alalle amikseen, ja suurin osa on pärjännyt ihan hyvin. Lukiossa kuitenkin saa aika paljon tehdä asioita uudestaan, on kokeiden uusinnat ja kursseja saa tehdä uudestaan kunnes menee läpi. 

Älä kuitenkaan oleta pärjääväsi ilman työtä. Vaikka ei tarvitsisi opiskella niin ainakin minulla oli paljon arvosteltavia töitä joiden tekeminen oli ehto kurssin läpäisemiselle, ainakin humanistisissa aineissa ja äidinkielessä. Itselle tämä oli kova shokki kun peruskoulussa ei tarvinut tehdä yhtään mitään, kun kirjoitti oikeat asiat kokeeseen sai 10 ja se siitä. Ap

Vierailija
7/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin penkkareissa, mutta ne loppuivat 4 tuntia sitten, Wanhoja en tanssinut, eikä tänä vuonna vuoroni olisikaan kun olen abi. WA toki, mutta minulla ei ole kavereita joille Wappaisin. Ap

Eikö teillä ole mitään penkkareiden jatkoja?

Vierailija
8/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahdotko perustaa perheen? Milloin? Aiotko menestyä työelämässä? Tärkein harrastuksesi?

En halua perustaa perhettä, lapsien hoito vie liikaa aikaa. Lapsuudenkodissa on koira, ja välillä alkoi ärsyttää sen hoito, vaikka rakastankin kyseistä koiraa, ja hoitovastuu oli jaettu minun, vanhempien ja siskon kesken. Toisinaan puuhailin mielelläni sen kanssa kaikkea, mutta tuli päiviä kun en vain halunnut. Kodissa se toimi koska silloin koiran hoiti joku muu, mutta lapsen kanssa ei pääse valitsemaan. Olen sellainen ihminen, että haluan keskittyä omiin asioihini, ja haluan elämääni tietyt rutiinit. Vaikeasti ennustettava muuttuja kuten oma lapsi varmasti ajaisi minut hulluksi. 

Haluaisin menestyä työelämässä, ja aion tehdä parhaani sen eteen, joten voisi sanoa, että se on aikomukseni. Tiedostan kuitenkin, että on mahdollista, että tulee olosuhteita joihin en voi vaikuttaa. Tällä hetkellä kaikki kuitenkin näyttää ihan hyvältä tulevaisuuteni kannalta. 

Tärkein harrastukseni lienee kasvin osien keräily ja mikroskoopin alla tarkkailu, kun en muuta harrasta. Ap

Vierailija
9/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioni ihmiset pitävät minua outona ja siirtyvät muualle jos puhun heille. 

Lisäksi stressaannun ihmispaljoudesta ja kovista äänistä. En voi sietää baareissa kovalla soivaa musiikkia. Ja kyllä, tiedostan olevani hankala ihminen, jonka yksinäisyys on hänen oma vikansa.  Ap 

Vierailija
10/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne menet lukion jälkeen?

Vierailija
11/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne menet lukion jälkeen?

Voi kun tietäisin. Menen jonnekin, todennäköisesti yliopistoon, välivuotta en halua, ja haluan sitoutua siihen mitä teen sitten.

Harkinnassa kauppatieteet tai ehkä jokin tekniikan ala. Luonnontieteet ja matikka sujuu paremmin kuin humanistiset aineet, siksi nämä alat harkinnassa. Ap 

Vierailija
12/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko että suomalainen lukio ottaa lahjakkaat oppilaat (kuten ilmeisesti sinä) huomioon riittävän hyvin?

Vierailija
13/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukioni ihmiset pitävät minua outona ja siirtyvät muualle jos puhun heille. 

Lisäksi stressaannun ihmispaljoudesta ja kovista äänistä. En voi sietää baareissa kovalla soivaa musiikkia. Ja kyllä, tiedostan olevani hankala ihminen, jonka yksinäisyys on hänen oma vikansa.  Ap 

Hanipöö, tiedosta tämä: on täysin ok olla syrjäänvetäytyvä jne. Älä koskaan pidä noita huonoina juttuina! En itsekään voi sietää melua, ihmisjoukkoja jne. mut mulla kesti tosi tosi pitkälle aikuisuuteen oikeasti hyväksyä nää puolet itsessäni.

Omaa tulevaisuuttakin kannattaa tähdätä niin, ettei oleta tuon piirteen jotenkin muuttuvan ajan myötä. Itse olin viiden ällän ylioppilas ja fiksu ku fan, mutta tein sen virheen että kouluttauduin alalle, jolla on a) aivan pakko olla sosiaalinen ja avoin pärjätäkseen työssään b) verkostoituminen on must. Näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt hyväksyä introverttiutensa bonuksena, ei handikappina ja hakeutua vaikka tutkijanuralle.

Tsemppiä lukulomalle!

Vierailija
14/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko että suomalainen lukio ottaa lahjakkaat oppilaat (kuten ilmeisesti sinä) huomioon riittävän hyvin?

En nyt lahjakkaasta tiedä, mutta vastaan kokemukseni mukaan. Tähänkään ei oikeastaan voi yleispätevästi vastata, koska riippuu todella paljon opettajasta. Kurssisisällöistä, saisi minun puolestani olla haastavampaa, mutta kyllä ne noinkin menee. 

Matikan opettajani sanoi kakkoskurssilla huomaavansa, että kurssi ei tuota minulle juuri haastetta, ja kysyi haluaisinko edetä pidemmälle tai ratkoa vaikeampia tehtäviä. Tietysti suostuin, ja siitä lähtien olen saanut hänen kursseillaan tehdä yliopistotehtäviä ja lukea yliopiston opintomateriaaleja lukiotehtävien lisäksi. Eli hän otti ainakin minut oikein hyvin huomioon. 

Muutkin opettajat ovat aina antaneet vaikeampaa materiaalia kun pyydän. Yleisesti ottaenhan opettajalla ei ole paljon mahdollisuuksia erottaa niitä jotka pärjää luonnostaan, ja niitä jotka tekee valtavasti töitä sen eteen (jolloin lisätyön antaminen ei olisi mielekästä), joten oppilaan omaa aloitteisuutta tarvitaan.

Toki voisi käydä niinkin, että opettaja ei antaisi lisähaastetta kun pyytää, mutta minulle ei ole koskaan käynyt näin. Eli rajallisen subjektiivisen kokemukseni mukaan suomalainen lukio sinänsä ei "lahjakkaita" huomioi, mutta Suomessa on keskimäärin erinomaiset opettajat jotka huomioivat. Ap 

Vierailija
15/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla asperger-piirteitä?

Vierailija
16/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla asperger-piirteitä?

En tiedä onko minulla Aspergerin syndroomaa, minua ei ole koskaan tutkittu. Yläasteella minut aiottiin tutkia koska epäiltiin, että minulla olisi Aspergerin syndrooma, mutta ei koskaan tutkittu, koska pärjäsin koulussa erinomaisesti ja vanhemmat eivät halunneet, enkä halunnut minäkään (pelkäsin että leimaudun autistiksi ja minua aletaan kiusata entistä pahemmin). Tunnistan kuitenkin joitakin Asperger-oireista (olen esimerkiksi herkkä aistiärsykkeille, tietyt toistuvuudet minulle tärkeitä, kuten se, että käyttämäni veitsi ja haarukka ovat samaa paria, ja että otan aina samanlaisen lasin koulun ruokalassa). En myöskään tunnista helposti muiden tunteita. 

Ihmisen kokemus itsestään on kuitenkin aina subjektiivinen, joten en voi valitettavasti varmuudella vastata tähänkään. Ap

Vierailija
17/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan sinussa paljon itseäni, ja mielestäni sinulla on vielä vahvemmat arperger-piirteet kuin minulla. Olen pärjännyt hyvin opinnoissa ja työelämässä, joten minäkään en sikäli ole diagnoosia tarvinnut, mutta tietty itsetuntemus on aina hyväksi.

Olen ollut kympin oppilas ja kuuden ällänkin. Kannattaa jatko-opinnoissa varautua siihen että vaikka kurssit eivät tuota mitään ongelmia, rutiinin puute ja verkostoitumisen vaikeus tuottaa. Yritä erityisesti löytää mallilukujärjestys, ja pitää sitä tunnollisesti kiinni. Minulle ainakin akateeminen vapaus oli lähes tuhoisa, koska minulle se näyttäytyi kaaoksena, ja masennuin. Lisäksi professorien lähestyminen henkilökohtaisesti, että olisin voinut helposti oikaista opinnoissani, oli äärimmäisen vaikeaa minulle. Samoin töiden hakeminen henkilökohtaisesti. Kannattaa suosiolla pyytää apuja tällaisiin.

Kannattaa myös opintoja valitessa tutkia, onko siltä alalta töitä, joissa voi olla asiantuntija ja tehdä omaa projektia, niin että ei tarvitse olla asiakaspinnassa, myyntityössä, ja ehkä ei kauheasti neuvotteluissakaan. Kun on näin huono lukemaan ja muistamaan ihmisiä kun minä, asiakaspalvelu on aika tuskaa. Kaikki luulevat, että muistan juuri heidät, kun olen todellisuudessa ihan kasvosokea.

olisipa nuoruudessani ollut nettiroolipelejä ja virtuaalitodellisuutta, niistä olen löytänyt aikuisella iällä itselleni siedettävää sosiaalisuutta omilla ehdoillani, ehkä se sopisi sinullekin.

Vierailija
18/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. sinä halusit puhua itsestäsi, minä käytin tilaisuuden hyväksi paasatakseni sen sijaan itsestäni. Tyypillistä. Pahoitteluni.

17

Vierailija
19/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on kyllä ikävä paikka sellaiselle, joka ei ole sosiaaliseen muottiin sulautuva iloinen stereotypianuori. Mullakin meni penkkaripäivä niin, että kävin ympäristön painostamana ajelulla, jonka jälkeen olin loppupäivän kotona muiden bilettäessä. Paska fiilis oli, mutta nykyään ajattelen, että eipä koko päivällä mitään merkitystä loppupelissä ollut. Nyt viihdyn oikein mainiosti yliopistossa. :)

Vierailija
20/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.s. sinä halusit puhua itsestäsi, minä käytin tilaisuuden hyväksi paasatakseni sen sijaan itsestäni. Tyypillistä. Pahoitteluni.

17

Ei se mitään, oli mukavaa lukea kokemuksistasi. En tiedä oletko eri henkilö kuin se joka kirjoitti ne kannustavat viestit ensimmäisellä sivulla, mutta joka tapauksessa kiitos myös sinulle/hänelle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän