Oikeasti joku on sitä mieltä, että pyörätuolissa istuva saisi korkeintaan värivirheelliset kuomat 5v välein?
Ei mitään uusia vaatteita vaan kaikki vain kirpparilta? Ruokana kaikkista halvinta mahdollista ja näidenkin eteen tulisi vielä tehdä jotain koiranpaskojen siivoamishommia??
Ihminen tuskin on vapaasta halustaan siinä pyörätuolissa, kuten työttömätkään eivät ole vapaasta halustaan työttömiä, ei heidänkään tarvitse tuollaista sietää, ihan voivat silloin tällöin ostaa niitä ihan uusiakin vaatteita.
Jos taas tykkää elää suht pienellä rahalla, eikä ole niin väliä eläkepäivien tuloista, olkoon ihminen sossun luukulla, työstä sitä rahaa vain jäisi paljon enemmän.
Tuntuu että mikään ei ole oikeutettu syy olla sossun luukulla, edes työkyvyttömyys tai kehitysvammaisuus, käsittämätöntä
Kommentit (29)
74,50€ on ainakin kuoma crosserin normaalihinta prismassa.
On muuten hyvät kengät.
Mukavaa jos heppu sai ne.
T.crosser-tyyppi
Vierailija kirjoitti:
En yhtään yllättänyt, että tääkin tapaus löysi kadehtijansa.
Niinpä. Suurin osa suomalaisista on nykyään ihan käsittämättömiä raakalaisia. Eiväthän ne (siis nämä sosiaalitukien ja työttömyyskorvausten kadehtijat ja kaikenmaailman palkattoman orjatyön vaatijat) edes täytä ihmisen määritelmää.
Oi, näitä on joiden mielestä kukaan ei koskaan saa saada mitään apua/tukea, kun ei hekään saa. Mitä väliä sillä onko tuo avuntarvitsija työtön, sairas, maahanmuuttaja, vanhus. 70€ kengistä ei todellakaan ole paljon, se, että olet pyörätuolissa ei tarkoita, että voit kiskoa jalkaasi ihan mitä vaan. Omat jalat ainakin alkaa äkkiä särkeä sietämättömästi, jos kengät ovat epäsopivat. Kunpa opittaisiin vähän myötätuntoa ja armeliaisuutta, etenkään, kun ei voi koskaan tietää, mitä toisen elämässä on tapahtunut.
Itse käytän pyörätuolia, enkä aio nöyristellä vaikka tukia saankin. Mulla on jopa - hui kauhistus - erikoisvarusteltu auto, jota käytän, ja tämä tuntuu herättävän kovasti närää monissa. Pitäisi vissiin vaan pysyä neljän seinän sisällä häiritsemästä "nettomaksajia".
Vierailija kirjoitti:
Oi, näitä on joiden mielestä kukaan ei koskaan saa saada mitään apua/tukea, kun ei hekään saa. Mitä väliä sillä onko tuo avuntarvitsija työtön, sairas, maahanmuuttaja, vanhus. 70€ kengistä ei todellakaan ole paljon, se, että olet pyörätuolissa ei tarkoita, että voit kiskoa jalkaasi ihan mitä vaan. Omat jalat ainakin alkaa äkkiä särkeä sietämättömästi, jos kengät ovat epäsopivat. Kunpa opittaisiin vähän myötätuntoa ja armeliaisuutta, etenkään, kun ei voi koskaan tietää, mitä toisen elämässä on tapahtunut.
Itse käytän pyörätuolia, enkä aio nöyristellä vaikka tukia saankin. Mulla on jopa - hui kauhistus - erikoisvarusteltu auto, jota käytän, ja tämä tuntuu herättävän kovasti närää monissa. Pitäisi vissiin vaan pysyä neljän seinän sisällä häiritsemästä "nettomaksajia".
Sano noille nettomaksajille, että sinä olet heidän tyhmyytensä nettosietäjä. Ei enempää voi keneltäkään vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin miten kukaan kehtaa valittaa toiselle hankituista, tarpeellisista kengistä. Jos olisin ollut tuon miehen takana jonossa, olisin ostanut ne kengät hänelle, vaikken rikas olekaan. Se on vain rahaa, ihmisten keksimää materiaa.
Minä olen kiitollinen ja onnellinen, että yhteiskunta auttaa heikompia. Mielelläni maksan veroja että meillä on turvallinen yhteiskunta, eikä kenenkään tarvitse varastaa/ kulkea paljain jaloin. Vielä kun ihmisillä olisi empatiakykyä, olisin onnellinen.Jos edessäsi jonossa olisi haiseva narkki/juoppo, niin ostaisitko hänellekki kengät, vaikkei sinulla paljoa rahaa olekkaan?
No en, mutta itkevä pyörätuolissa olija aamutossuineen on eri asia. Uskon myös että pyörätuolipotilaalla varoja menee mm. kuntoutukseen eikä ruuanlaittokaan ole helppoa.
entä jos on ryypännyt jalkansa ja haisee vieläkin viinalta? :)
Miten jalat ryypätään? Tarkoitatko, että jää humalassa yliajetuksi tms.
Itse auttaisin mielelläni just niitä viinalle haisevia rähjäisiä ihmisiä. Heillä on pitkä matka tavalliseen elämään. Olisi ihanaa, jos tuollainen ihminen pystyisi nousemaan. Meillä on kuitenkin vain tämä yksi elämä. Jokaisen pitäisi voida olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin miten kukaan kehtaa valittaa toiselle hankituista, tarpeellisista kengistä. Jos olisin ollut tuon miehen takana jonossa, olisin ostanut ne kengät hänelle, vaikken rikas olekaan. Se on vain rahaa, ihmisten keksimää materiaa.
Minä olen kiitollinen ja onnellinen, että yhteiskunta auttaa heikompia. Mielelläni maksan veroja että meillä on turvallinen yhteiskunta, eikä kenenkään tarvitse varastaa/ kulkea paljain jaloin. Vielä kun ihmisillä olisi empatiakykyä, olisin onnellinen.Jos edessäsi jonossa olisi haiseva narkki/juoppo, niin ostaisitko hänellekki kengät, vaikkei sinulla paljoa rahaa olekkaan?
No en, mutta itkevä pyörätuolissa olija aamutossuineen on eri asia. Uskon myös että pyörätuolipotilaalla varoja menee mm. kuntoutukseen eikä ruuanlaittokaan ole helppoa.
Itse auttaisin mielelläni just niitä viinalle haisevia rähjäisiä ihmisiä. Heillä on pitkä matka tavalliseen elämään. Olisi ihanaa, jos tuollainen ihminen pystyisi nousemaan. Meillä on kuitenkin vain tämä yksi elämä. Jokaisen pitäisi voida olla onnellinen.
Toivottavasti et auta ainakaan minun sukulaistani, hän ylipäätänsä päätyi niin rappiollle siksi, että vanhempansa auttoivat ja siloittelivat tietä, sen sijaan että olisivat vain antaneet käydä siellä pohjalla heti alkuunsa.
Päihderiippuvaisuus on aika hankala juttu, kaikenlainen apu vain tukee sitä riippuvuutta. Ostat ruokaa, niin jää enemmän rahaa viinaan, ostat kengät niin ja enemmän rahaa viinaan, ostat bensaa, niin jää enemmän rahaa viinaa. Kaikenlainen apu vain edesauttaa sitä ihmisen rappiota ja sitä, ettei hänelle varmasti tule motivaatiota hakea muutosta ja apua muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sensei-alkkisten pikkuaivovauriot vaikuttaa kävelykykyyn myös silloin, kun ovat selvinpäin. Lisäksi taustalla voi olla huonojen elintapojen aiheuttamaa katkokävelyä.
Pyörätuolissa voi olla monesta syystä, lapsesta lähtien tai vaikka joku liikenneonnettomuus, johon oot syytön. Kengät pitää saada jalkaan, ja jalat voi olla turvonneet ja vetelät, niihin ei voi tiukkoja kenkiä laittaa. Pyörätuolissa istuva ei ole alkkis. Tiedänpä yhden johtajankin ja monta urheilijaa. Tsemppiä heille.
Minä liikun pyörätuolilla ja kyllä mä kenkiä käytän, niin kuin muutkin ihmiset. Ihan ulkonäkö syistä valitsen myös silmää mielyttävät kengät. Sukkasillaanko pitäisi kulkea, jos ei kävele?