Toimeentulotuki ja autopaikka
Ei olla aikaisemmin haettu toimeentulotukea ja mietin lasketaanko autopaikka omaisuudeksi joka pitää realisoida ennen tuen saamista. Auto on halpa ja mies tarvitsee sitä töihin, joten se ei ilmeisesti vaikuta. Mutta mites tuo autopaikka, kun se on ostettu erillisenä osakkeena? Ei viitsitä turhaan lähteä paperisotaan, jos ei voida mitään saada kuitenkaan...
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko niin, että omaa kotia ei tarvitse realisoida? Eli jos on käyttänyt rahansa nollille niin sitten voi hakea tt-tukea, vaikka asunnossa olisi kiinni varallisuutta puoli miljoonaa?
olis kyllä aika käsittämätöntä jos näin. En mä voi ymmärtää sitä, että jos asuntolainasta on vaikka 100 000e maksettu ja sit ruinataan toimeentulotukea. Mielestäni asunto tulisi realisoida ja yrittää selviytyä niin pitkään omillaan kuin kykenee. Oletus siis, ettei asunnon arvo ole merkittävästi laskenut vaan myydessä siitä saa "omat pois".
Tämä on niin uskomattoman vitun saatanan katteellinen ja kyräilevä maa. Olen jumalauta kurkkuani myöten täynnä kaikkia yhteiskunnan työmuurahaisia ja tunnollisia veronmaksajia jotka vittu jaksavat itkeä, vinkua, kitistä ja kyräillä muiden saamisia tai saamatta jäämisiä. Kirsikkana kakussa jotkut "menestyjät" tulevat leijumaan jollain sijoitussalkulla ja "vastuun kantamisella" opinnoista ja blaa blaa blaa paskaa... Voi itku sentään, tämä maa ja sen ihmiset on kyllä täyttä paskaa jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta alkuperäiseen kysymykseen kantaa, olen sitä mieltä että ennemmin soisin tt-tukea maksettavan useamminkin tilapäiseen ahdinkoon joutuneille kuin koko elämänsä yhteiskunnan kannattelemille. Vaikka sitten joskus saisi velkaisen asunnon omistajakin jonkun euron.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin uskomattoman vitun saatanan katteellinen ja kyräilevä maa. Olen jumalauta kurkkuani myöten täynnä kaikkia yhteiskunnan työmuurahaisia ja tunnollisia veronmaksajia jotka vittu jaksavat itkeä, vinkua, kitistä ja kyräillä muiden saamisia tai saamatta jäämisiä. Kirsikkana kakussa jotkut "menestyjät" tulevat leijumaan jollain sijoitussalkulla ja "vastuun kantamisella" opinnoista ja blaa blaa blaa paskaa... Voi itku sentään, tämä maa ja sen ihmiset on kyllä täyttä paskaa jokainen.
No se itku loppuu tiedät kyllä millä.
Varmaan mielestäsi jokaisen äidinkin pitää jaksaa hiljaa uhrautua ja käydä töissä ja tehdä toinen työpäivä kotona kotitöiden ja lasten parissa ja kantaa miehelle pientä purtavaa sohvalle ja olla valittamatta koskaan mistää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu että sulla jäi opiskelut opiskelematta ja sijoitukset hankkimatta.
Mä edelleen haluan tietää mistä opiskelija ja osa-aikaisia töitä tekevä pariskunta on saanut lainaa ja kuinka paljon? Mulle kun lainaa ei myönnetä, vaikka on vakituinen työpaikka ja maksan tällä hetkellä vuokraa niin paljon, mitä menisi lyhennyksiin ja yhtiövastikkeeseen. Enkä saa mitään tukia.
Kyllä syö ja pahasti!
Ei vieläkään kkaan kerro miten joudutaan suomessa asunnottomaksi. Ja vielä siten että syy on kaikissa muissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autopaikkaosake ja ilmeisesti myös asunto-osake. Mies töissä. Minä en nyt ihan ymmärrä mihin te tt-tukea?
Ihan elämiseen. Kaikille ei riitä niitä hyväpalkkaisia kokopäivätöitä. Miehellä on osa-aikainen soppari, joka päälle saa tunteja sen mukaan, kun töitä riittää. Itse olen kotihoidontuella kotona, meillä on 2 lasta.
Omistusasunto ei ole mikään este toimeentulotuelle. Kaupungin vuokra-asunto tulisi paljon kalliimmaksi, kuin tämä. Pientä asumistukeakin tähän saadaan, mutta ei tietenkään yhtä paljon, kun siihen vuokrakämppään saisi.
ap
Jos sä olet kotihoidontuella niin sitte muksut hoitoon ja itse töihin. Näin se vaan menee.
Mä olin hoitovapaalla kun miehen työpaikka meni alta yhdessä yössä. Teki konkurssin. Rahantulo loppui välittömästi. Säästöjä meillä ei ollut, oltiin ostettu asunto hiljattain ja jouduttu vaihtamaan auto. Meni 3kk siihen että liitto käsitteli miehen hakemuksen ja saatiin rahaa.
Haimme heti toimeentulotukea ja sitä saimme vaikka oli oma okt ja auto. Auto katsottiin välttämättömäksi miehen työllistymisen kannalta. Tein tuona aikana 2 työkeikkaa josta sain myös kilometrikorvaukset, ne jätettiin onneksi huomioimatta tuloina.
Hoitovapaan keskeyttäminen? Eipä kuule onnistunut, työnantaja ei suostunut koska minulle oli palkattu sijainen. Meidän onneksi mies sai 5kk jälkeen töitä.
Mutta tämä esimerkiksi että voi olla tilanteita jossa saa ttt vaikka olisi töissä ja asuisi omistusasunnossa.
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Täällä taas köyhät ja muut luuserit ulisee.
Suomessa ei kukaan joudu "todelliseen pulaan" ellei itse sössi asioitaan oikein kunnolla.
Miten helvetissä täällä voi joutua vaikka kodittomaksi? Siihen pitää jumalauta olla kyllä jo asianosaisellakin kova yritys päällä.
No nythän tuleekin semmoista tuubaa että huomaa kyllä millä autolla ajellaan. Se voi tosiaan olla vaikeaa käsittää, kun on siellä pappan firmassa duunissa, että tosiaan tässä maassa ei tarvitse itse vaikuttaa pennin vertaa siihen, että saattaa joutua asunnottomaksi. Just tuollaiset idiootit kultalusikka hanurissa syntyneet vituttaa :D
Ei oo isällä firmaa, itse olen omaisuuteni hankkinut kovalla työllä. Opiskelin kunnon ammatin, nyt olen ollut 11v työelämässä. On okt, bmw ja paksu arvopaperisalkku. Mitään en ole saanut ilmaiseksi.
Mutta varmaan helpottaa omaa oloa kun toistelee noita kultalusikka-fraaseja, kun ei itse ole laiskana ja tyhmänä saanut hankittua mitään.
Miksi sitten ajat bemarilla jos olet rahoistasi tarkka? Päässäsi ei enää hölsky.
Vierailija kirjoitti:
No helvetti, kyllä se oma asunto vaan pitää olla. Joillekin ketjussa näyttää tekevän tiukkaa ettei kaikki asu riistoporvarin vuokralaisena. Sehän se ratkaisee kaiken; muutetaan risstohintaiseen vuokraläävään jos saadaan tt-tukea.
Sato ja muut suuret vuokrafirmat on kyllä riisodemareiden omistuksessa
Mutta pitäisikö sen avun olla vaikka puoliksi lainaa, jos ihmisellä on kuitenkin varallisuutta hyvä tulevaisuudennäkymät? Siinä sitten tulisi vastuutettua avun saajaakin miettimään, mikä olisi järkevin ratkaisu pitkällä tähtäimellä.
En ymmärrä näistä oikeasti mitään, en ole koskaan asioinut kelassa jotain lääkärikorvausta kummempaa, mutta tuntuisi oudolta että yhteiskunta elättäisi pidempään henkilöä, jolla olisi varaa tehdä se itse, jos purkaisi omistuksiaan. Itse ainakin olen pitänyt oletusarvona omaisuuden kauppaamista hätätilan tullessa ja toki pidän hyvänä sitä, ettei sitä tarvitse ihan pienestä ja heti tehdä.