Toimeentulotuki ja autopaikka
Ei olla aikaisemmin haettu toimeentulotukea ja mietin lasketaanko autopaikka omaisuudeksi joka pitää realisoida ennen tuen saamista. Auto on halpa ja mies tarvitsee sitä töihin, joten se ei ilmeisesti vaikuta. Mutta mites tuo autopaikka, kun se on ostettu erillisenä osakkeena? Ei viitsitä turhaan lähteä paperisotaan, jos ei voida mitään saada kuitenkaan...
Kommentit (71)
Rahoiksenne huomioidaan vain kaikki tilillä ja esim. rahastoissa olevat rahat. Autolla tai muulla omaisuudella ei ole väliä. Sitten olisi jos olisit pitkäaikainen toimeentulotuen asiakas (siis vuosia vuosia) ja ajelisit mersulla niin voitaisiin kyllä suositella auton myymistä.
Mitään autoon liittyviä kulujakaan ei vastaavasti huomioida menona laskelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Rahoiksenne huomioidaan vain kaikki tilillä ja esim. rahastoissa olevat rahat. Autolla tai muulla omaisuudella ei ole väliä. Sitten olisi jos olisit pitkäaikainen toimeentulotuen asiakas (siis vuosia vuosia) ja ajelisit mersulla niin voitaisiin kyllä suositella auton myymistä.
Höpö höpö.. Ei pidä paikkansa. Että voisi olla miljoonaomaisuus ja saada ttt, kunhan ei ole tilillä rahaa tai rahastoja :D
Itse kysymykseen en osaa sanoa... Näkyyköhän se autopaikka verotiedoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.. Ei pidä paikkansa. Että voisi olla miljoonaomaisuus ja saada ttt, kunhan ei ole tilillä rahaa tai rahastoja :D
Ttt-hakemukseen piti ainakin täällä liittää yhtiövastike-erittely, missä näkyy se autopaikkamaksukin. Sama luulisi koskevan vuokraakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ttt-hakemukseen piti ainakin täällä liittää yhtiövastike-erittely, missä näkyy se autopaikkamaksukin. Sama luulisi koskevan vuokraakin.
Mutta se että maksat yhtiövastikkeen yhteydessä autopaikkaa ei vielä kerro, että sinulla on autopaikka, jonka voisi myydä ja saada siitä mahdollisesti tuhansia euroja... Varmaan useimmissa taloyhtiöissä on yhtiön omistamia paikkoja, joita saa käyttää pientä vastiketta vastaan.
Autopaikkaosake ja ilmeisesti myös asunto-osake. Mies töissä. Minä en nyt ihan ymmärrä mihin te tt-tukea?
Me tarvitaan tt -tukea siihen, että saadaan ruokaa pöytään!
Vierailija kirjoitti:
Autopaikkaosake ja ilmeisesti myös asunto-osake. Mies töissä. Minä en nyt ihan ymmärrä mihin te tt-tukea?
Ihan elämiseen. Kaikille ei riitä niitä hyväpalkkaisia kokopäivätöitä. Miehellä on osa-aikainen soppari, joka päälle saa tunteja sen mukaan, kun töitä riittää. Itse olen kotihoidontuella kotona, meillä on 2 lasta.
Omistusasunto ei ole mikään este toimeentulotuelle. Kaupungin vuokra-asunto tulisi paljon kalliimmaksi, kuin tämä. Pientä asumistukeakin tähän saadaan, mutta ei tietenkään yhtä paljon, kun siihen vuokrakämppään saisi.
ap
Eikö kukaan tosiaan tiedä miten tuohon autopaikkaan toimeentulotuessa suhtaudutaan?
ap
Tuskin muodostuu miksikään massiiviseksi esteeksi tuo autopaikka, joten kannattaa kysellä sossusta.
Siis hetkinen? Teillä on omistusasunto ja auto-osakepaikka? Ja auto? Ja sä kehtaat vielä vinkua jotain sossurahaa?
Ei helvetti, mitä jos sinäkin alkaisit etsimään töitä, että voitte ihan itse kerryttää OMAISUUTTANNE. Helvetin törkeää!
Myykää asunto, auto ja autopaikka, muuttakaa vuokralle alueelle, josta kulkee julkiset/pääsee fillarilla duuniin ja eläkää niillä rahoilla. Toivon todella, että ette saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan elämiseen. Kaikille ei riitä niitä hyväpalkkaisia kokopäivätöitä. Miehellä on osa-aikainen soppari, joka päälle saa tunteja sen mukaan, kun töitä riittää. Itse olen kotihoidontuella kotona, meillä on 2 lasta.
Omistusasunto ei ole mikään este toimeentulotuelle. Kaupungin vuokra-asunto tulisi paljon kalliimmaksi, kuin tämä. Pientä asumistukeakin tähän saadaan, mutta ei tietenkään yhtä paljon, kun siihen vuokrakämppään saisi.
ap
Jos sä olet kotihoidontuella niin sitte muksut hoitoon ja itse töihin. Näin se vaan menee.
Toimeentulotuki on VIIMEINEN avun muoto. Te ette tartte apua, jos teillä on oma asunto ja vielä autopaikkaosake. Toimeentulotuki on niille, joilla ei ole MITÄÄN.
Vittu että joku kehtaa, me ei saada edes asumistukea vuokra-asuntoon, kun minä tienaan hurjat 20€/kk liikaa. Ja sit tollaset vammaset omistaa tellejä ja lellejä ja itkee ku ei ole rahaa ruokaan ja bensaan ja lasten merkkivaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos sä olet kotihoidontuella niin sitte muksut hoitoon ja itse töihin. Näin se vaan menee.
Mulla on opinnot vielä kesken, joten tuskin töitä tähän hätään saisin. Kuka palkkaisi kandin, jolla kaksi pientä lasta, kun noita työttömiä maistereitakin on kyllä tarjolla...
Ja ymmärtääkseni jokaisella perheellä on Suomessa oikeus hoitaa pienet lapset kotona- myös pienipalkkaisilla.
No helvetti, kyllä se oma asunto vaan pitää olla. Joillekin ketjussa näyttää tekevän tiukkaa ettei kaikki asu riistoporvarin vuokralaisena. Sehän se ratkaisee kaiken; muutetaan risstohintaiseen vuokraläävään jos saadaan tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mulla on opinnot vielä kesken, joten tuskin töitä tähän hätään saisin. Kuka palkkaisi kandin, jolla kaksi pientä lasta, kun noita työttömiä maistereitakin on kyllä tarjolla...
Ja ymmärtääkseni jokaisella perheellä on Suomessa oikeus hoitaa pienet lapset kotona- myös pienipalkkaisilla.
16 oli ap
Ja lisään vielä, että me EI olla ikinä vielä haettu toimeentulotukea Nyt vasta mietitään sitä mahdollisuutta, kun tulot on selkeästi alle raja.
ap
Muun kiinteän omaisuuden kuin omistusasunnon realisointi katsotaan ajankohtaiseksi 3kk toimeentulotuen saamisen jälkeen eli ensin se ei vaikuta. Sitten tapauskohtaisesti myöhemmin voidaan katsoa, että se olisi laitettava myyntiin, mutta ei ensimmäisten kuukausien aikana. Hae vain rohkeasti tt-tukea, jos olette sen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
No helvetti, kyllä se oma asunto vaan pitää olla. Joillekin ketjussa näyttää tekevän tiukkaa ettei kaikki asu riistoporvarin vuokralaisena. Sehän se ratkaisee kaiken; muutetaan risstohintaiseen vuokraläävään jos saadaan tt-tukea.
Joten valtion pitäisi maksaa SUN OMAISUUDEN kerrytystä? Ei todellakaan. Teillä on kymmeniä tuhansia kiinni asunnossa, te ette tarvitse mitään hiton toimeentulotukea.
Toimeentulotuki on osattomille, eikä mikään omaisuuden kerryttämistoimisto hyvävaraisille.
Enkä viitsi mennä kelasta kysymään, kun sitten ainakin tietävät että meillä sellainen osake on, jos eivät muuten olisi sitä älynnyt...
ap