Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lakia noudattaa? Miksi totella sellasta mikä on keksitty

16.02.2017 |

Niin kai tiesitte sen et joku on vaan keksinyt säännöt. Eli mikä määrittää sen mikä on oikein tai väärin. Esim ei eläin joudu siitä vankilaan jos tappaa toisen eläimen. Ja siis sama pätee uskontoon uskonto on keksitty tyhmäki pystyy päättelee sen jo siitä että uskontoja on montaa eri sorttia niin kai ne sillon joku idiootti on myös keksiny. Laki ja uskonto liittyy hyvin paljon toisiinsa koska Raamattu tai koraani ovat sääntöjä täynnä

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinatan kirjoitti:

Tuu kokeilee siima käsi. Plus toi mitä sanot et viet mun omaisuuden eikö se sit ole lain vastaista , kun kerta lakia niin kunnioitat.

Juuri sellaiset ihmiset tarvitsevat lakeja, jotka eivät osaa itse ajatella. Tämäkin uhoaja ilmeisesti pidättäytyy varastamasta toisten tavaroita vain siksi, että laki sen kieltää.

Vierailija
62/64 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lakia erityisemmin kunnioita. Ei se kyllä tarkoita, että perseilisin menemään ihan miten huvittaakaan. Oma moraalinen kompanssini minua ohjaa. Laki vaihtelee maasta ja ajasta toiseen, ei se mikään ylin auktoriteetti minulle siksi ole. Eikä kyllä olisi silloinkaan, vaikka laki olisikin muuttumaton ja universaali, koska luulen osaavani optimoida itseni ja ympäristöni onnellisuuden ihan omien aivojeni avulla, ilman että siinä täytyy erikseen neuvoa. Kuitenkin laki on toistaiseksi ollut hyvä olla olemassa eikä siitä eroon pitäisi päästäkään. Järkeä siihen kyllä täytyisi saada lisää, kuten raiskarille enemmän vankeutta kuin talousrikolliselle.

Vankilat kylläkin poistaisin olemasta nykyisessä muodossaan, ovat tuhottoman kalliita ratkaisuja. Jalkapanta seurantaominaisuuksilla ja kielto poistua omasta ovestaan ulos yleisempään käyttöön. Murhanhimoisille asunto jostain korvesta, jossa ei asu muita kuin samanmielisiä. Hakatkoot kirveellä polttopuita itselleen, niin saavat purkaa aggressioitaan. Sivistyksen pariin ei tarvitse mun mielestä päästä enää ikinä, ellei jollain aivoskannauksella voida suorittaa jonkinlaista testiä tai saada varmaa lääkitystä kuntoon.

Metsästäjä-keräilijäyhteiskunnissa harvemmin on varsinaisia lakeja, maalaisjärkeä siellä käytetään, toimii sekin näköjään varsin pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovat ihmiset tunnetusti eivät pidä säännöistä. Luovuus ei elä konformistisessa ihmisessä, joka haluaa miellyttää lauman pahimpia kontrollifriikkejä.

64/64 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! Ja luovat ihmiset ovat yleensä myös viisaampia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän