Meillä on neljä lasta. Tuli tekstiviestimuistutus hammaslääkäriajasta, jossa ei lukenut lapsen nimeä. Kuka laitetaan hammaslääkäriin?
Kaikki neljä käyvät hammaslääkärissä ja aika usein käyvätkin. Hammaslääkäreistä annetaan sellaisia pahveja, joissa lukee seuraava hammaslääkärikäynti, eikä niissä ikinä lue nimeä. Nämä pahvit menevät iloisesti sekaisin keittiön pöydällä, jonne lapsoset ne lykkäävät, eivätkä lapset sitten enää muista kenen pahvi oli kyseessä. No, meiltä tulee onneksi hammaslääkäristä tekstiviestimuistutus edellisenä päivänä, jossa lukee lapsen nimi. Ei olla tästä syystä noihin pahveihin kiinnitetty enää huomiota, eikä merkattu edes kalentereihin menoja.
Tänään tuli tekstiviestimuistutus, mutta siinä ei ollut lapsen nimeä. Yritin soittaa hammaslääkäriin koko päivän noin tunnin välein, mutta sieltä ei vastattu, eikä takaisinsoittopalvelukaan nyt sitten toiminut.
Kuka lapsista lähetetään aamulla hammaslääkäriin? Vedetäänkö pitkää tikkua? Laitetaan se, jolla hampaat ovat eniten vinossa? Se, jonka edellisestä ajasta on kulunut pisin aika?
Kommentit (58)
Just joo. Kannattaisko vaikka nimetä ne lappuset ja pitää niistä huolta niin ei tulisi tällaista ongelmaa? Aamulla uusi soitto hammaslääkäriin tai vaihtoehtoisesti viet sinne kaikki lapset, niin on varmuudella oikea tyyppi paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ens kerralla nimet pahveihin!
Kyllä, ens kerralla nimet pahviin. Ollaan luotettu tuohon tekstiviestipalveluun liikaa :(
ap
Jätätte ajan käyttämättä ja maksatte peruuttamatta jääneestä ajasta. Ihan sopiva rangaistus tuollaisesta hutiloinnista. Vanhempien tehtävä on huolehtia tuollaisesta eikä luottaa mihinkään tekstiviestimuistutuksiin. Ainakin meidän lapsilla niihin kortteihin on kirjoitettu nimet jo siellä hammaslääkärillä, joten hieman erikoista toimintaa sieltäkin. Mutta se ei poista vanhempien vastuuta huolehtia asioista.
Kenenkän asia se olisi pitää kirjaa siitä kuka lapsi milloinkin on menossa hammaslääkäriin? Minusta hammaslääkäriajat voisi ilmoittaa opettajalle ja ope sitten huolehtisi siitä, että lapsi menee oikeaan aikaan paikalle.
Vie se, jonka käynnistä on pisin aika. Kuulostaa hauskalle teidän elämä.
Ei minullakaan lukenut nimeä aikaisemmin niissä hammaslääkärin lapuissa kun se käsin kirjoitti johonkin paperilippuseen uuden ajan. Muutin toiselle paikkakunnalle ja nyt kun viimeksi kävin niin tulostettiin koneelta lappu missä on uusi aika, paikka, varatun ajan pituus, minun nimi ja hammaslääkärin nimi.
Meillä saa aina printatun paperi mukaan, jossa on kyllä lapsen nimi ajan lisäksi. Nimimerkki kohta 10 v oikaisuhoitoa.
Kalenteriin laitat jo siellä hammaslääkärissä. Ja nimellä.
Meillä tulee noi tekstarit nimellä ja hammaslääkäriltä saadut lappuset printattuina, joissa potilaan nimi.
Suuhygienistiltä saa joko tuollaisen pahvisen ajanvarauskortin ilman nimeä tai printatun lapun nimellä.
Kunhan aika ei jää käyttämättä. Hiukan kateellinen olen lapsista.
Siis aika epätodennäköistä, että kaikki lapset kävisivät samana päivänä hammaslääkärissä ja sitten ennen ap:n töistä tuloa sekoittaisivat korttinsa pöydälle. Kuinka kauan teillä ne kortit lojuu keittiön pöydällä oikein? Jos ap tai mies vievät lapsen, voivat he nopeasti merkata seuraavan ajan puhelimen kalenteriin. Jos taas lapsi käy itse, voi häntä vaikka pyytää nappaamaan kuvan kortista puhelimellaan ja lähettävän sen heti vanhemmilleen, jotka merkkaavat ajan kalenteriin. Tai sitten, jos vanhemmat eivät kykyne kalenterin pitoon voisi vaikka lapsille tehdä yhteisen google kalenterin, johon ihan itse merkkaavat aikansa.
Kaikki lapset mukaan käynnille varmuuden vuoksi.
Jos kaikilla lapsilla on hoito kesken, niin kai se on ihan sama kuka sinne menee.
Vierailija kirjoitti:
Jätätte ajan käyttämättä ja maksatte peruuttamatta jääneestä ajasta. Ihan sopiva rangaistus tuollaisesta hutiloinnista. Vanhempien tehtävä on huolehtia tuollaisesta eikä luottaa mihinkään tekstiviestimuistutuksiin. Ainakin meidän lapsilla niihin kortteihin on kirjoitettu nimet jo siellä hammaslääkärillä, joten hieman erikoista toimintaa sieltäkin. Mutta se ei poista vanhempien vastuuta huolehtia asioista.
Vastuutonta jättää vain menemättä. Ajoista on muutenkin pulaa eikä se maksu todellisuudessa korvaa aika, on enemmänkin "sakko", jota ilman monet eivät vain saapuisi paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kalenteriin laitat jo siellä hammaslääkärissä. Ja nimellä.
Lapset käyvät itse hammaslääkärissä, ovat siis jo kouluikäisiä kaikki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis aika epätodennäköistä, että kaikki lapset kävisivät samana päivänä hammaslääkärissä ja sitten ennen ap:n töistä tuloa sekoittaisivat korttinsa pöydälle. Kuinka kauan teillä ne kortit lojuu keittiön pöydällä oikein? Jos ap tai mies vievät lapsen, voivat he nopeasti merkata seuraavan ajan puhelimen kalenteriin. Jos taas lapsi käy itse, voi häntä vaikka pyytää nappaamaan kuvan kortista puhelimellaan ja lähettävän sen heti vanhemmilleen, jotka merkkaavat ajan kalenteriin. Tai sitten, jos vanhemmat eivät kykyne kalenterin pitoon voisi vaikka lapsille tehdä yhteisen google kalenterin, johon ihan itse merkkaavat aikansa.
Kaikki lapset mukaan käynnille varmuuden vuoksi.
No, kuten jo aiemmin mainitsin, niin ollaan liikaa luotettu tuohon sähköiseen muistutusviestiin. Lapset käyvät koulupäivän aikana hammaslääkärissä ja ne pahviset lappuset lojuvat päiväkausia repuissa. Kun niitä sitten sieltä kaivellaan miten sattuu keittiön pöydälle, niin tietää päivät ja ajat, muttei kenen lapsen käynnistä on kyse.
Tästä eteenpäin hoidetaan eri tavalla, mutta koska tämä nyt tuli täysin yllättäen tämä asia, niin huomisesta käynnistä ei tiedetä mitään.
ap
Laita Hupu, Tupu, Lupu ja Marilyn riviin odottamaa. Anna hammaslääkärin valita, kenen legoja se haluaa sorkkia. .... "Entten, tentten, telikamentten, hissun, kissun.... "
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikilla lapsilla on hoito kesken, niin kai se on ihan sama kuka sinne menee.
Loistavaa aivotoimintaa sinulta
Vierailija kirjoitti:
Kunhan aika ei jää käyttämättä. Hiukan kateellinen olen lapsista.
Kateellinen neljästä vinohampaisesta lapsesta?
Meillä tulee aika ajoin samanlaisia ongelmia neljän lapsen kanssa, muttei nyt kuitenkaan lääkärikäynneistä. Joskus on postilaatikossa synttärikutsu "Timon" synttäreille ilman osoitusta kenelle synttärikutsu on, eikä tiedetä, onko se yhden lapsen luokkalainen Timo vai toisen lapsen harrastuskaveri Timo vai kolmannen lapsen ihastus Timo..
Tai sitten tulee postipaketti joulun alla, jossa lukee vain "kummitädiltä". No, meidän lapsilla on yhteensä kahdeksan kummitätiä, joten katsotaan sitten jouluaattona ketä se lahja eniten miellyttää.
Onnistuu se sekoileminen meikäläiseltäkin. Olen pari kertaa mennyt vanhempainvarttiin keskustelemaan lapsen koulunkäynnistä ja vasta ihan lopussa tajunnut, ettei se ollutkaan "Maijan" tai "Matin" ope vaan "Minnan" tai "Mikon" ja sitten ihmetellyt, kun ei kuulosta tuo käytös yhtään "Maijalta" tai "Matilta".
Ens kerralla nimet pahveihin!