Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiyden seurauksia - asiaa yksinäisyydestä

Vierailija
15.02.2017 |

Aikaisemmin niin sosiaalisesta, ihanasta, ystävällisestä ja toiset huomioonottavasta ihmisestä on kotiäitiyden myötä tullut epävarma ja muiden kotiäitien hyljeksimä ihminen. Olen muutaman lapsen äiti ja useampi vuosi on jo vierähtänyt kotiäitinä.

Miksi en osaa ystävystyä muiden äitien kanssa? Miksi minua ei pyydeta mukaan lapsineen puistoihin, yhteisiä pihatreffejä kotikahvittelua tai muuta? Mikä minusta tekee niin surkean ihmisen? Olen yrittänyt kuluneen vuoden aikana toden teolla muuttaa asiaa ja olla aktiivinen; käynyt puistoissa ym. perhekahviloissa ja erilaisissa tapahtumissa, joissa voisi tutustua muihin vanhempiin. Yhtään kaveria saati ystävää en ole saanut.

Todella huonoksihan tässä alkaa itsensä tuntemaan ja itsetunto on laskenut aikaisemmasta huomattavasti. Aikaa ennen lapsia minulla oli useita kavereita ja olin kai ihan pidetty ihminen. Muutama tosi ystävä säilynyt, mutta hekin asuvat eri paikkakunnilla ja loput ovat karisseet eri elämäntilanteiden myötä.

Tuntuu, että ihmiset arvostelevat minua kasvattajana ja vanhempana. Arvostelevat lapsiani, koska ovat tavallista vilkkaampia. En enää edes osaa olla rennosti ja toimia kuten normaalisti toimisin kasvatustilanteissa. Kai se epävarmuus jo paistaa läpi, niin että sekin jo karistaa ihmisiä ympäriltä. Suorastaan kammoan nykyään sosiaalisia tilanteita.

Todella yksinäisiä ovat päivät ja katkeruus alkaa saada valtaa ajatuksissani. Huolestuttaa myös lasten kaverisuhteet. Ainoa lohtu on seurakunnan kerho, jossa lapsilla on kavereita ja ikäistänsä seuraa.

Ketään samoilla ajatuksilla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ne kotiäitiyden hyvät puolet on, jos äiti on yksinäinen?

Saa puuhailla lasten kanssa kaikkea, rauhalliset päivät ja aamut. Ei liika kiireistä ja stressaavaa elämää, jonka työ ja pienet lapset yhdistettynä toisivat. Näkee kun lapset kehittyvät. Tämä on ainutlaatuista aikaa elämässä, koska työtähän ehtii sitten lopun elämää tehdä.

Ap

Vierailija
22/23 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mulla oli samoja kokemuksia! En oppinut tutustumaan perhekerhoissa ym. Tyypillinen tilanne oli, että yritin jutella jollekin naiselle, joka sitten koki minut kai tylsäksi ja alkoi puhua ohitseni jollekin muulle jättäen minut ulkopuolelle. 

Onnekseni muutama ystäväni sai samoihin aikoihin lapsia, ja tapasimmekin heidän kanssaan paljon. Kaksplussan kautta tein parit treffit lähipuistoon (kun joku Tinderiä kaipasi, niin onhan noita paikkoja). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän