Palstan vasemmistolaiset ja vihreät! Miten suhtaudutte henkilöihin, joilla on eri poliittiset mielipiteet?
Jos teidän suvussa tai lähipiirissä on esimerkiksi perussuomalaisia ja kriittisiä, miten suhtaudutte heihin? Välttelettekö niitä vai onnistuuko keskustelu niiden kanssa? Jos henkilö ei hyväksy nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, voitteko olla sellaisten kanssa ylipäätään vai onko henkilö vastenmielinen?
Pidättekö näkemykiänne ainoana oikeana?
Kyseessä on sentään jyrkkä ero näkemyksissä, joten miten hommat toimii oikeasti?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
He pitävät eri mielipiteitä omaavia automaattisesti uusnatseina, rasisteina tai sovinisteina.
Sinulta ei taidettu kysyä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
He pitävät eri mielipiteitä omaavia automaattisesti uusnatseina, rasisteina tai sovinisteina.
Tähän voisi toki vastata. Tässä lienee totuuden siemen.
Riippuu miten henkilö asian esittää. Jos rupee samantien haukkumaan minua femakkovihervassarihuoraksi niin eiköhän se ollut siinä. Mutta jos asioista voidaan keskustella rauhallisesti, niin sehän on vain mielenkiintoista. Olen avoin kuulemaan muiden näkemyksiä, joten toivoisin keskustelun toiselta osapuolelta samaa. En yritä käännyttää tai mtn, esitän vain mielipiteitäni, myönnän jos en jostain asiasta tiedä tarpeeksi, ja osaan myös ottaa nätisti sen jos perusteeni kumotaan. Rasismista en pidä, enkä turhasta haukkumisesta, sillä ei mitään saada aikaiseksi. Törkeyksiin ei tarvitse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Halveksin enkä juurikaan suhtaudu. Jos sattumalta ajaudun keskusteluun ja minulta loppuu argumentit, työnnän etusormet korviini, suljen silmäni ja alan lällättää voimakkaasti.
Ja pukeudut pellenasuun toivoen, että saisit muut nauramaan kanssasi, jottei kukaan kiinnittäisi mihinkään todelliseen ongelmaan mitään huomiota.
Jos teidän suvussa tai lähipiirissä on esimerkiksi perussuomalaisia ja kriittisiä, miten suhtaudutte heihin? Välttelettekö niitä vai onnistuuko keskustelu niiden kanssa?
Riippuu tyypistä. Jos ko. henkilö paasaa ja julistaa, niin pyrin vittuilemaan sivistyneesti.
Jos henkilö ei hyväksy nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, voitteko olla sellaisten kanssa ylipäätään vai onko henkilö vastenmielinen?
Minusta ko. henkilö on lähinnä tyhmä. Suomen linjahan on melko tiukka ja jos henkilö pitää kaikkia maailman ongelmia maahanmuuton syynä, päästä vippaa ja pahasti.
Tietysti jos tuohon lisätään valkoyber-kannanottoja, niin silloin henkilö on todella vastenmielinen ei kuulu kaveri eikä tuttavapiriin enää.
Kyseessä on sentään jyrkkä ero näkemyksissä, joten miten hommat toimii oikeasti?
Tuo on suhteellista. Osasta ongelmista varmasti kaikki ovat samaa mieltä ja kyse on lähinnä suhteellisuudesta ja ratkaisuvaihtoehdoista.
Mutta ihmisoikeuksien rikkomisen edistämisessä ja rikkomisen hyväksymisessä olen aika jyrkkä. Ihmisoikeudet ovat pyhiä eikä enää koskaan tarvita uusia keskitysleirejä eikä uusi pikkuhitlereitä.
Olen kasvanut läpipolitisoituneessa ympäristössä niin mikään ei sinänsä hetkauta.
Annan ihmiselle yleensä vartin aikaa näyttää osaako hän keskustella, perustella väitteensä faktoilla ja kunnioittaako ihmisiä yleensä. "Maahanmuuttokriittisiksi" tai "nuiviksi" itsensä profiloivat hyvin harvoin läpäisevät testiä joten annan heidän elää omassa rinnakkaistodellisuudessaan. Vanhemmat persut osaavat pelisäännöt paljon paremmin ja heidän kanssaan voi keskustella asioista.
Pidän näkemykseni lähtökohtia aika hyvin perusteltuna, takana on sentään 40+ vuotta pohdiskelua ja keskustelua eri suuntausten ihmisten kanssa, osa heistä tekee politiikkaa työkseen, mutta valmista ei tule tietenkään koskaan. Ystäviä on siis jokaisesta pääpuolueesta, myös puolueiden työntekijöitä ja valtuutettuja, sekä ammattiliitoista ja EK:n puolelta paitsi RKP:läisiä en juurikaan tunne.
Olen nähnyt että politiikkaan saa hukkumaan koko elämänsä enkä halua mennä siihen niin jotkut rajat on vedettävä mihin panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Halveksin enkä juurikaan suhtaudu. Jos sattumalta ajaudun keskusteluun ja minulta loppuu argumentit, työnnän etusormet korviini, suljen silmäni ja alan lällättää voimakkaasti.
Sultakaan ei kysytty. Mitä jos te öyhöttäjät nyt malttaisitte pysyä poissa ketjusta, jos ette voi olla trollaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän suvussa tai lähipiirissä on esimerkiksi perussuomalaisia ja kriittisiä, miten suhtaudutte heihin? Välttelettekö niitä vai onnistuuko keskustelu niiden kanssa?
Riippuu tyypistä. Jos ko. henkilö paasaa ja julistaa, niin pyrin vittuilemaan sivistyneesti.
Jos henkilö ei hyväksy nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, voitteko olla sellaisten kanssa ylipäätään vai onko henkilö vastenmielinen?
Minusta ko. henkilö on lähinnä tyhmä. Suomen linjahan on melko tiukka ja jos henkilö pitää kaikkia maailman ongelmia maahanmuuton syynä, päästä vippaa ja pahasti.
Tietysti jos tuohon lisätään valkoyber-kannanottoja, niin silloin henkilö on todella vastenmielinen ei kuulu kaveri eikä tuttavapiriin enää.
Tuo on suhteellista. Osasta ongelmista varmasti kaikki ovat samaa mieltä ja kyse on lähinnä suhteellisuudesta ja ratkaisuvaihtoehdoista.
Mutta ihmisoikeuksien rikkomisen edistämisessä ja rikkomisen hyväksymisessä olen aika jyrkkä. Ihmisoikeudet ovat pyhiä eikä enää koskaan tarvita uusia keskitysleirejä eikä uusi pikkuhitlereitä.
Hitlereitä ja keskitysleirejä nyt ei kukaan ole perustamassa tai ajamassa. Lähes kaikki haluavat vähentää maahanmuuton MÄÄRÄÄ eikä kieltää kokonaan. Mitä sitten jos näkee maahanmuuttopolitiikan osaa kokonaisuutta? Samoin voisi sanoa, että sote uudistuksen kannattaminen on tyhmää, sillä Suomessa menee suht hyvin terveydenhuollossa.
Sanotaanko nyt näin että yhdeksässä tapauksessa kymmenestä keskustelu on ihan turhaa. Ihmisillä on nykyään keskimäärin niin hatarat tiedot maailmasta ja he ovat niin epävarmoja itsestään että he hermostuvat käsittelyssäni nopeasti.
Suhtaudun siis kyllä ihan ihmisinä eikä ole ongelmia tulla toimeen, mutta politiikkaa en puhu kuin sellaisten kanssa joiden tiedän olevan vastaanottavaisia minun viestilleni. Muu on ajanhukkaa.
Vihataan ja jankataan niiden kanssa asioista tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän suvussa tai lähipiirissä on esimerkiksi perussuomalaisia ja kriittisiä, miten suhtaudutte heihin? Välttelettekö niitä vai onnistuuko keskustelu niiden kanssa? Jos henkilö ei hyväksy nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, voitteko olla sellaisten kanssa ylipäätään vai onko henkilö vastenmielinen?
Hormonitoiminnasta ja vähäisestä elämänkokemuksesta juontuva maailmanparantelu ei oikeastaan ole poliittinen näkemys- hurmahenkistä toilailua ja hyväksymisen hakemista
En itsekään kannata nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, joten riippuu lähinnä, että miten ihminen mielipiteensä ilmaisee ja miten äärimmäisiä ratkaisuja hakee. Jos haukutaan suoraan toisia ihmisiä apinoiksi ym., niin vähän vaikea suhtautua. Jos taas enemmän lähdetään siitä, että miten tämä ongelma saataisiin ratkaistua ja estettyä sen paheneminen jatkossa, niin voihan kaikesta keskustella.
Samoin jos oikeistolainen pitää kaikkia työttömiä ym. sossupummeina ja sohvalla makoilevina loisina, niin ei ole oikein mitään keskusteltavaa. Jos taas näkee heidät ihmisinä, joilla ei ole ollut hyvä onni elämässä, mutta joille ei kuitenkaan yhteiskunnan tulisi maksaa elämistä, niin varmaan jonkinlainen keskustelu onnistuu.
Minusta on kiva keskustella, ja hyväksyn sen, että samoista asioista voi tulla eri johtopäätöksiin. Minulla on ystäviä eri puolueiden kannattajista, poliitikkojakin tunnen useita hyvin.
Sen sijaan jos toinen ei tunne faktoja, eikä selvästi halua niitä kuullakaan, vaan alkaa jankuttaa ja haukkua, jätän keskustelun sikseen ja pyrin välttelemään aihepiiriä. Tämäkin onnistuu usein, minulla on sellaisiakin ystäviä, joiden kanssa emme vain nyt sitten puhu politiikkaa.
Mutta jos joku on selkeän rasistinen ja katsoo olevansa muita parempi ja arvokkaampi pelkän syntyperän takia, niin sellaista pidän aika vastenmielisenä piirteenä. Ihan kuten vaikkapa äärimmäistä sovinismia tai vammaisten/köyhien halveksuntaa ja sortamistakin: ei kukaan ole muita parempi myöskään sukupuolen, omaisuuden määrän tai terveyden takia!
Eri mieltä saa olla, muttei kiistämällä kanssaihmisten ihmisoikeudet. Tällaisia ihmisiä en välitä pitää ystävinä. Vetäydyn takavasemmalle.
Huokaus. Ap, varmaan huomaat itsekin tähän ketjuun punkeavien palstapersujen kiivaasta trollailusta, että se EI OLE VIHERVASSARIT, JOIDEN ON VAIKEUTTA SIETÄÄ MUITA POLIITTISIA NÄKEMYKSIÄ.
Vaan juurikin ne maahanmuuttokriittiset populistit.
Kannattaa muuten lukea tämä. Ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku vihrrvassari suoltaa maahanmuuton ihanuutta nii Ruotsissa poliisit ovat nyt puhuneet
https://www.suomenuutiset.fi/poliisin-mitta-tuli-tayteen-ruotsissa/
Yksi rasisti mahtuu aina poliisivoimiinkin. Poliisi on pidättänyt ko. poliisin virasta.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Ap, varmaan huomaat itsekin tähän ketjuun punkeavien palstapersujen kiivaasta trollailusta, että se EI OLE VIHERVASSARIT, JOIDEN ON VAIKEUTTA SIETÄÄ MUITA POLIITTISIA NÄKEMYKSIÄ.
Olen lukenut tuon. Silti ihmettelen teidän näkemyksiänne. Miten te suhtaudutte? Ei nämä asiat ole sentään täysin ilman ongelmia ja haasteita.
Kyllä minä maahanmuuttokriittisten kanssa pärjään ja ymmärrän heidän mielipiteensä. Sen sijaan USA:n Republikaanien kaltaisia oikeistolaisia, jotka vastustavat kaikkia julkisia palveluita "sosialismina".
Vierailija kirjoitti:
Linkki ei toimi
Mitä vankemman persun tapaan sitä vihervassarimpi minusta siksi aikaa tulee. Ja yleensä se on se vastapuoli jolla menee hermot ja joka ei pysty keskustelemaan asioista asioina vaan lopulta heittää kaiken henkilökohtaisuuksiin.
Ei mun kanssani tarvitse olla samaa mieltä, selkeästi itse ajatellut mielipiteet jotka pystyy myös perustelemaan on aidosti ok.
Mutta ne semmoset persujen käsikassarat jotka toistaa kuin papukaijat mitä Soini tai muu on sattunut sanomaan, tai mikä parasta, minkä on itse mv-sivulta käynyt lukemassa ja suodattamatta mitään imenyt totuutena, ne on niitä joilla ei hermo kestä sitä että joku muu ajattelee asioista eri tavalla. Yleensä heillä on myös hieman hämärtynyt käsitys siitä, mikä on mielipide, mikä on sananvapautta ja mikä taas puhtaasi vihapuhetta/rasismia.
Oikeasti mä olen ajatusmaailmaltani hyvin liberaali; tänne mahtuu ihan kaikenlaisia ihmisiä ja mielipiteitä ja sen takia mä en käytännössä ollenkaan hermostu tästä asiasta.
Tosin olen saanut treeniä tähän lehmänhermoisuuteeni; veljeni on äärimmäisen maahanmuuttovastainen.