Miksi sähköautot herättävät hirveästi tunteita?
Minulle on täysin yhdentekevää syökö naapuri perunoita, pastaa tai riisiä. Ei kiinnosta toimiiko naapurin auto bensalla, dieselillä tai sähköllä.
Mikä siinä auton käyttövoimassa niin kuumottaa?
Kommentit (293)
Ei ne oikeasti herätä. Netissä vain pieni joukko trolleja saa aikaan paljon meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.
Varaa heittää seteleitä nuotioon? 🤭
Eniten ärsyttää se sähköautoihin liittyvä teennäinen moraaliposeeraus. Yhtään ei mietitä kokonaisuutta ilmastonäkökulmasta.
Ottaisin kyllä monta muutakin asiaa ilolla vastaan ilmaiseksi ja möisin pois.
Niitä on sekä sähköauton omistajissa että bensa-auton omistajissa. Eli niitä, joille se ei todellakaan ole pelkkä käyttövoima. Näiden ihmisten reaktiot ruokkivat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Itsellä kun ei varaa niin pitäähän se esittää että ne ei kiinnosta, on paskoja jne. Kuitenkin ilolla otettais vastaan jos ilmaiseksi sais.
Toki ottaisin, mutta mulle ei oikeasti sovellu henkilöauton alustalla oleva auto lisäksi vetokyky oltava yli 1200kg.
Heikko itsetunto. Miehisyydestä epävarmat miehet yritävät viestiä maskullinisuutta pörisevällä ja tehokkaalla moottorilla, ja heitä harmittaa kun ns. sähkövatkain on jo satojen metrien päässä kun itse on vasta vaihtamassa uutta vaihdetta silmään. Joillain todellakin ego on jostain näin typerästä asiasta kiinni.
Sähköauto voi syttyä tuleen. Huono homma etenkin rivitaloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa heittää seteleitä nuotioon? 🤭
Eniten ärsyttää se sähköautoihin liittyvä teennäinen moraaliposeeraus. Yhtään ei mietitä kokonaisuutta ilmastonäkökulmasta.
Ottaisin kyllä monta muutakin asiaa ilolla vastaan ilmaiseksi ja möisin pois.
En mä ainakaan sähkistä ostanut moraalisyistä. Vaan pelkästään ulkonäköön perustuen. Mutta onhan se kiva että on liki ilmasta ajoa. Mut kai tiesit että sähkiksen hiilijalanjälki on nopeammin täytetty kuin polttiksen?
Uusi sähköauto maksaa 22900€ Mielestäni edullinen. Eiköhän kaikki uudet pienet autot maksa suunnilleen tuon verran?
https://www.hedinautomotive.fi/mg/tarjoukset/?cm_lang=fi-FI
Vierailija kirjoitti:
Miks sä viljelet tätä väärää luuloa?
Sähköautoilu on kallista ja hankalaa. Mutta jos elämä on liian helppoa niin rahat vatkaimeen vaan.
Sähköauton omistajat pitäisi karkottaa venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Mut polttis ei? Paitsi 66x todennäköisemmin.
Yleensäkin isosti näkyviin tulevat uudet jutut aiheuttaa pelkoa ja järjetöntä käytöstä. Vielä jos se edustaa jotain arvoa, johon itse ei taivu, tai on muuten vain huono kestämään muutoksia tuttuun ja turvalliseen, auta armias jos siinä pitää vielä tehdä päätöksiä tai opetella uusia asioita, niin kyllähän sitä suu käy ja sylki roiskuu, välillä on intouduttu jopa kivittämään.
Olen usein miettinyt samaa :) Siis kaupasta löytyy jokaisen lompsaan ja käyttötarkoitukseen sopivia kulkupelejä, meille sähköauto istuisi ihan mainiosti, varmaan sellainen tuleekin kun tuo hybridi ensin ajellaan loppuun. Toivottavasti siihen mennessä akkuja pystytään tekemään halvemmalla ja ympäristöystäväällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärä luulo. Kiinassa kuolee vuosittain tuhansia vauvoja sähköautopaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.com/search?q=s%C3%A4hk%C3%B6auto+syttyi+tuleen
ihan hyvä että äärioikeistolaisilla on oma automerkki: tesla
Varmaankin se niiden runnominen pakolla läpi.
Ja E. Musk.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoilu on kallista ja hankalaa. Mutta jos elämä on liian helppoa niin rahat vatkaimeen vaan.
Hä? Eli just tätä kun ei tiedetä mistä puhutaan.