Palstan vasemmistolaiset ja vihreät! Miten suhtaudutte henkilöihin, joilla on eri poliittiset mielipiteet?
Jos teidän suvussa tai lähipiirissä on esimerkiksi perussuomalaisia ja kriittisiä, miten suhtaudutte heihin? Välttelettekö niitä vai onnistuuko keskustelu niiden kanssa? Jos henkilö ei hyväksy nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, voitteko olla sellaisten kanssa ylipäätään vai onko henkilö vastenmielinen?
Pidättekö näkemykiänne ainoana oikeana?
Kyseessä on sentään jyrkkä ero näkemyksissä, joten miten hommat toimii oikeasti?
Kommentit (31)
Itse hyväksyn myös ne mielipiteet, jotka eroavat omistani. Esimerkiksi mieheni on maahanmuuttovastainen kokoomuslainen ja hyvin on parisuhde onnistunut.
Mua jotenkin huvittaa nämä puheet jyrkästä mielipide-erosta. Siinä unohdetaan se, että kaikki maahanmuuttokriittiset eivät ole jotain rajakkiryhmäläisiä eivätkä kaikki vihervasemmistolaiset anarkomarkoja tai rasmuslaisia. Mun veljeni on maahanmuuttokriittinen ja minä vihervassari, molemmat edustamme sitä maltillista ja keskustelevaa siipeä ja meillä on mielipiteissämme paljonkin yhteistä keskenään.
Ja muihin kysymyksiin vastaan, että en pidä mielipidettäni ainoana oikeana ja se kuinka hyvin ihmisen kanssa tulen juttuun ei riipu puoluekannasta tai mielipide-eroista. Asialliselle ja ystävälliselle ihmiselle puhun asiallisesti ja ystävällisesti. Epäasiallisten öyhöttäjien kanssa en yleensä viitsi edes alkaa keskustelemaan. Aikaisemmin yritin kyllä heidänkin kanssaan aikaansaada järkevää ajatustenvaihtoa, mutta huomasin sen useinmiten turhaksi.
Mä voin keskustella ja keskustelenkin mielelläni kenen tahansa kanssa joka osaa keskustella sivistyneesti ja perustella näkemyksiään. Musta on mielenkiintoista miten samoista asioista voi ihan järkevästikin ajatella eri tavalla. Samanmielisten seura on kivaa, mutta tavallaan tylsää. Parhaassa tapauksessa toisella lailla ajattelevalta voi oppia paljon.
Ihan puoluekannasta riippumatta, yhden mielipiteen paasaajat, ihmisvihaajat (rasistit, sovinistit yms.) ne jotka eivät osaa perustella väitteitään muuten kuin tunteilla, ne jotka toisaalta loukkaantuvat verisesti pelkästä rauhallisesta eri mieltä olemisesta mutta pitävät omana oikeutenaan puhua toisista vaikka miten rumasti ja ymmärtävät tahallaan väärin sen mitä koitan sanoa taas on niitä ihmisiä joille sanon kohteliaasti vastaan, yhden kerran, ja sen jälkeen keskustelu on siinä.
Lähtökohtaisesti yritän käännyttää heidät, koska he yksinkertaisesti ovat väärässä. Heidän poliittiset kantansa johtaisivat maamme tuhoon, eivätkä ollenkaan aja kansamme hyvinvointia.
Olen menettänyt monta hyvää ihmissuhdetta sen takia, että olen yrittänyt käännyttää heidän poliittiset mielipiteensä paremmiksi, mutta en minä vaan voi omaa hyvinvointia pelkästään ajatella. On ajateltava myös tätä yhteiskuntaa. En voi katsella vierestä, kun Suomi tuhoutuu vääränlaisen politiikan takia. Koen velvollisuudekseni taistella yhteiskuntamme puolesta, ja ajamalla politiikkaani eteenpäin. Eihän tämä maa muuten parane.
Minä trumputan menemään, sitä ei kukaan musta kitke.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Ap, varmaan huomaat itsekin tähän ketjuun punkeavien palstapersujen kiivaasta trollailusta, että se EI OLE VIHERVASSARIT, JOIDEN ON VAIKEUTTA SIETÄÄ MUITA POLIITTISIA NÄKEMYKSIÄ.
Vaan juurikin ne maahanmuuttokriittiset populistit.
Kannattaa muuten lukea tämä. Ajatuksella.
Parempi linkki
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten lukea tämä. Ajatuksella.
http://www.voiceofeurope.com[/quote]
...
Jaha, vastasin aika pitkän vastauksen ja se hävisi jonnekin... Pitäkää tunkkinne. Mitään kiellettyä ei minun viestissäni sanottu.
Elämme maassa, jossa on vapaus sanoa mielipiteensä. Keskustelen mielelläni ihmisten kanssa, jotka ajattelevat asioista eri tavalla kuin minä. Uskon vuoropuhelun edistävän demokratiaa. Valitettavasti jotkut keskustelukumppaneista eivät ole halukkaita dialogiin, vaan jankkaavat mielipiteitään, joita eivät kykene perustelemaan.
Klassikkoajatus, että ihmiset haluavat monimutkaisiin ongelmiin yksinkertaisia ratkaisuja, pitää edelleen paikkaansa. Asioihin paneutuminen vaatii aikaa, ajattelua ja dialogia.
En taida tuntea ainuttakaan perussuomalaisten äänestäjää.