Asun kylällä, jossa paljon lessuperheitä ja nyt naapurin ukko pannu taas vaimonsa raskaaksi
Sieltä tupsahtaa 8 muksu maailmaan. Ei vittu. Onneks oon muuttamassa kohta pois. Ihan hullua hommaa.
Kommentit (93)
Eikö se olekaan hyvä asia, että saadaan uusia veronmaksajia suomeen? Toisessa ketjussa oltiin huolissaan syntyvyyden laskusta... Olen itse lesta, enkä tunnista itseäni ja perhettäni noista teidän puheista. Ihan tavallista ja vaatimatonta elämää vietetään. ei kyllä muuten erotusta muista perheistä kuin että lähteehän lapsista ääntä enemmän kuin yhden lapsen perheistä. Monenlaista perhettä kuuluu niin meihin kuin teihin, joten yleistäminen on aika turhaa.
Onko Jaana jo synnyttänyt sen demoonivauvan?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se olekaan hyvä asia, että saadaan uusia veronmaksajia suomeen? Toisessa ketjussa oltiin huolissaan syntyvyyden laskusta... Olen itse lesta, enkä tunnista itseäni ja perhettäni noista teidän puheista. Ihan tavallista ja vaatimatonta elämää vietetään. ei kyllä muuten erotusta muista perheistä kuin että lähteehän lapsista ääntä enemmän kuin yhden lapsen perheistä. Monenlaista perhettä kuuluu niin meihin kuin teihin, joten yleistäminen on aika turhaa.
Mikä ihmeen "vaatimaton"-harha teihin kaikkiin on istutettu?
Rakas Ap!
Ymmärrän ja kunnioitan Sinua vaikka ajatteletkin uskovaisista noin.
Jos Jumala herättäisi omantuntosi ja saisit parannuksen armon.Niin Uskon kautta ymmärtäisit Lapset suuriksi Jumalan lahjoiksi. Lapsissa on Siunaus ja Taivaan Isän Rakkaus.
Kaikkea hyvää Sinulle <3
T. VL-Äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannu saman kuin yksi kommentoija hetki sitte (puhelin ei anna lainata kommentteja). Monet lestadiolaisten lastet on kodin ulkopuolella rasittavia päänaukojia, kiusaajia ja vittuilevia. Teini-iässä rauhoittuvat, mutta sitten alkaa se älytön pölötys ja puhuvat paljon ja päälle.
Säälin niitä, kun ei saa kotona huomiota.
Ei ole. Koulusta tulee pelkkää hyvää palautetta ja viihtyvät hyvin naapureidenkin muksut meillä. Itse mielessäni teitä muita parjaan tuollaisesta elämästä mitä elätte. Kyllä nuo lapsetkin sen itse jossain vaiheessa huomaavat, kellä menee paremmin. Huomaavat että sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Kaikilla lapsilla on kunnianhimoa ja taitoa selvitä elämästä.
Ja samaa kertovat muut perheet. Lapset on opetettu vaatimattomiksi ja kohteliaiksi."Joo ei minun muksut kyllä ainakaan...!" :'D just sinun mukulat on kaikista pahimpia!
Minä parhaan mielessäni teidän elämäänne. Lapsilta viedään mahdollisuus nauttia normaalista elämästä ilman helvetinpelkoa. Mietipä, kun edes musiikkia ei saa kuunnella tai helvettiin käy tie!
Ja joo, lestoista kyllä huomaa että heille on ihan opetettu pienestä pitäen että ketkä on "parempia". Varmaan pakko aivopestä tuohonkin luuloon lapsiparat, tappaisivat itsensä teini-iässä jos tietäisivät miten mukavaa on elää tavallista normaalia elämää muut teinit elää.
Meillä koulussa muuten lestojen lapset oli poikkeuksetta kaikki koulukiusaajia. Opettajien silmiin kilttejä ja ahkeria ja älykkäitä, opettajien selän takana varsinaisia piruja. Varmaan oppivat senkin kotona, kun pitää nahistella huomaamattomasti etteivät saa selkäänsä.
Arvaa mitä, mä olen lestadiolainen ja mun kiusaajat oli lestadiolaisia, siinä oot oikeassa, että valitettavan moni lestadiolainen kiusaa, mutta moni on myös kiusaamisen kohde. Meillä siihen on ehdoton nollatoleranssi. Yhdestä lapsestani olen arvellut, että ainesta olis, kun on taipuvainen "suun soittoon", menin siis itse sanomaan opettajalle, että seurailisi ja puuttuisi heti, jos jotain ilmenee.
Minusta lestadiolaisten on turha mainostaa elämän hallintaa, oon nähny kaikkein räjähtäneimmät läävät lestadiolaisilla, mutta myös ne kaikkein siisteimmät ja tyylikkäimmät kodit. Turha täällä uskotella, että usko tekis meistä sen kummempia ihmisiä. Pitäis muistaa aina, että usko on lahja, eikä se tee yhdestäkään ihmisestä toista parempaa.
Me eletään keskellä helluntailaisia, vapaaseurakuntalaisia jne ja koen, että meidät hyväksytään osaksi tätä naapurustoa. Meidän lapset on kysyttyjä leikkikavereita...
Niin ja mä odotan yhdeksättä lasta. Eikä se ole miehen syy. Kyllä me ihan yhdessä ollaan päädytty tähän ja tehty nämä valinnat. En ymmärrä, miksi meidän elämä kuuluis kenellekään mitenkään. Mä en oo ikinä arvostellu yhdenkään ihmisen päätöstä ehkäistä tai valita lapsettomuutta. Ne valinnat on jokaisen henkilökohtaisia, siis myös meidän kahdeksan (pian yhdeksän) lasta on minun ja mieheni yhteinen valinta. Ihan kuin lestadiolainen äiti ei vois haluta hellyyttä ja seksiä puolisoltaan.
Ei, en ole myöskään "lompakkoloinen", koskapa mulla on vakituinen työ yksityisellä sektorilla ja olen kaikkien äitiyslomien jälkeen ollut töissä.
Mä ymmärrän nämä arvostelut, jos perhe on ollut jotain (lastenhoitoa, rahaa, ruokaa...) vailla naapureiltaan, mutta niin kauan tilanne ei kuulu kenellekään, kun perhe pärjää omillaan ja lasten asiat hoidetaan.
Meidän kotikunnan entinen sosiaalijohtaja muuten sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan isoissa perheissä välittäminen ja huolenpito on konkreettisempaa ja kattavampaa, ei eritellyt elämänkatsomuksia vaan pelkän perhekoon mukaan arvioi.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta!!!! :D
Tiäks, me lestat katsellaan teidän taviksien ryyppäämistä, sotkuisia pihoja, likaisia autoja ja koteja ja teidän homssuista olemusta, ja ihmettelemme miten te voitte elää noin. Ei pienintäkään elämän hallintaa. Joka juhannus katselemme kun naapureiden miehet hoipparoi juovuksissa kotiin, ja silloin uskaltavat tulla jutulle ja vittuilemaan. Vaimot menee lasten kanssa silmät kyynelissä ja koittavat selvitä. Sääliksi käy teitä. Jumalan siunausta.
Puhut ihan asiaa ja kiteytit hyvin tuon että vain kännissä uskalletaan tulla juttelemaan. Poikkeuksetta kyse on tyypillisestä huonoitsetuntoisesta suomalaisesta miehestä niin vittuiluahan sieltä tulee kun kerrankin uskaltaa suun avata. Sit selvinpäin ei puhuta mitään :D
No eikö se ole vaan hyvä että edes jotkut tekee niitä lapsia suomessa?
Minä haluaisin matkustaa hoitamaan Jaanan demoonivauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "vaatimaton"-harha teihin kaikkiin on istutettu?
Mitähän tarkoitat? Minä tarkoitin vaatimattomalla sellaista muista erottumatonta, tavallista, arkista elämää. Ei hienoja taloja, autoja tai ulkomaanmatkoja. Onhan se elämä väkisinkin aika vaatimattomissa puitteissa, kun on monta suuta ruokintaan ja ihan tavallisia duunareita ollaan.
Minua säälittää lestadiolaiset. On väkivaltaista, että ihminen altistetaan jo elämän alussa aivopesulle. Lestadiolaiset ovat sen verran suuri lahko, että monenlaista mahtuu sekaan. Myös hyviä ihmisiä, jotka eivät helvetillä pelottelun vuoksi pysty kyseenalaistamaan asioita, ja saattavat siksi käyttäytyä koppavastikin muita ihmisiä kohtaan. Aivopesun voima on katastrofaalinen, kun se aloitetaan vastasyntyneelle. Nämä ihmiset kasvatetaan uskomaan, että he ovat oikeassa ja ulkopuolinen maailma on syntinen ja väärässä.
Jos joku tuntuu painivan näiden asioiden kanssa, kannattaa klikata itsensä Uskontojen uhrit ry-sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiäks, me lestat katsellaan teidän taviksien ryyppäämistä, sotkuisia pihoja, likaisia autoja ja koteja ja teidän homssuista olemusta, ja ihmettelemme miten te voitte elää noin. Ei pienintäkään elämän hallintaa. Joka juhannus katselemme kun naapureiden miehet hoipparoi juovuksissa kotiin, ja silloin uskaltavat tulla jutulle ja vittuilemaan. Vaimot menee lasten kanssa silmät kyynelissä ja koittavat selvitä. Sääliksi käy teitä. Jumalan siunausta.Puhut ihan asiaa ja kiteytit hyvin tuon että vain kännissä uskalletaan tulla juttelemaan. Poikkeuksetta kyse on tyypillisestä huonoitsetuntoisesta suomalaisesta miehestä niin vittuiluahan sieltä tulee kun kerrankin uskaltaa suun avata. Sit selvinpäin ei puhuta mitään :D
Lestadiolaisnaiset ei uskalla avata suutaan koskaan. Miehet päättävät _ihan kaikesta_.
Mä kyllä tunnen lukuisia perheitä, joissa viimeisen sanan sanoo perheen äiti. Mies ei saa päättää edes sitä, mitä pukee päälleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannu saman kuin yksi kommentoija hetki sitte (puhelin ei anna lainata kommentteja). Monet lestadiolaisten lastet on kodin ulkopuolella rasittavia päänaukojia, kiusaajia ja vittuilevia. Teini-iässä rauhoittuvat, mutta sitten alkaa se älytön pölötys ja puhuvat paljon ja päälle.
Ei ole. Koulusta tulee pelkkää hyvää palautetta ja viihtyvät hyvin naapureidenkin muksut meillä. Itse mielessäni teitä muita parjaan tuollaisesta elämästä mitä elätte. Kyllä nuo lapsetkin sen itse jossain vaiheessa huomaavat, kellä menee paremmin. Huomaavat että sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Kaikilla lapsilla on kunnianhimoa ja taitoa selvitä elämästä.
Ja samaa kertovat muut perheet. Lapset on opetettu vaatimattomiksi ja kohteliaiksi."Joo ei minun muksut kyllä ainakaan...!" :'D just sinun mukulat on kaikista pahimpia!
Minä parhaan mielessäni teidän elämäänne. Lapsilta viedään mahdollisuus nauttia normaalista elämästä ilman helvetinpelkoa. Mietipä, kun edes musiikkia ei saa kuunnella tai helvettiin käy tie!
Ja joo, lestoista kyllä huomaa että heille on ihan opetettu pienestä pitäen että ketkä on "parempia". Varmaan pakko aivopestä tuohonkin luuloon lapsiparat, tappaisivat itsensä teini-iässä jos tietäisivät miten mukavaa on elää tavallista normaalia elämää muut teinit elää.
Meillä koulussa muuten lestojen lapset oli poikkeuksetta kaikki koulukiusaajia. Opettajien silmiin kilttejä ja ahkeria ja älykkäitä, opettajien selän takana varsinaisia piruja. Varmaan oppivat senkin kotona, kun pitää nahistella huomaamattomasti etteivät saa selkäänsä.
Ihan tyytyväisiä teinejä meillä on. Nuo kielletyt asiat on vaihdettu hyvään syötävään ja noiden koneiden kanssa rassaavat. Koska menevät moottorikelkoilla, mönkijöillä, käyvät kalassa ja metsällä. Sellaisia tervehenkisiä harrastuksia. Ei ole kyllä lainkaan paha. Mutta tietysti se saattaa sinun mielestäsi näyttää pahalta, kun itse et eläämäsi osaisi viettää ilman pulloa ja televisiota. Ja sen opetat lapsillesikin. Viikon pärjää kun perjantaina saa olla humalassa?;) harmi.
Ja ei meillä kiusata ketään ja kovia ovat nahistelemaan.
Kai ajokortit ja rekisteröinnit on kunnossa, luvalliset reitit jossa ajetaan? Aseluvatkin varmaan löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiäks, me lestat katsellaan teidän taviksien ryyppäämistä, sotkuisia pihoja, likaisia autoja ja koteja ja teidän homssuista olemusta, ja ihmettelemme miten te voitte elää noin. Ei pienintäkään elämän hallintaa. Joka juhannus katselemme kun naapureiden miehet hoipparoi juovuksissa kotiin, ja silloin uskaltavat tulla jutulle ja vittuilemaan. Vaimot menee lasten kanssa silmät kyynelissä ja koittavat selvitä. Sääliksi käy teitä. Jumalan siunausta.Puhut ihan asiaa ja kiteytit hyvin tuon että vain kännissä uskalletaan tulla juttelemaan. Poikkeuksetta kyse on tyypillisestä huonoitsetuntoisesta suomalaisesta miehestä niin vittuiluahan sieltä tulee kun kerrankin uskaltaa suun avata. Sit selvinpäin ei puhuta mitään :D
Lestadiolaisnaiset ei uskalla avata suutaan koskaan. Miehet päättävät _ihan kaikesta_.
Mä kyllä tunnen lukuisia perheitä, joissa viimeisen sanan sanoo perheen äiti. Mies ei saa päättää edes sitä, mitä pukee päälleen...
Juu, aivan varmasti. Kehtaatte valehdella ihan kaikesta.
Googlasin mielenkiinnosta lestadiolaisuuden. Kuvahakuun tuli mm. "hyväksikäyttö, pedofilia ja väkivalta-lööppejä". Enpä tutki asiaa enempää, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyytyväisiä teinejä meillä on. Nuo kielletyt asiat on vaihdettu hyvään syötävään ja noiden koneiden kanssa rassaavat. Koska menevät moottorikelkoilla, mönkijöillä, käyvät kalassa ja metsällä. Sellaisia tervehenkisiä harrastuksia. Ei ole kyllä lainkaan paha. Mutta tietysti se saattaa sinun mielestäsi näyttää pahalta, kun itse et eläämäsi osaisi viettää ilman pulloa ja televisiota. Ja sen opetat lapsillesikin. Viikon pärjää kun perjantaina saa olla humalassa?;) harmi.
Ja ei meillä kiusata ketään ja kovia ovat nahistelemaan.Kai ajokortit ja rekisteröinnit on kunnossa, luvalliset reitit jossa ajetaan? Aseluvatkin varmaan löytyy?
Ihan tyytyväisiä teinejä meillä on. Nuo kielletyt asiat on vaihdettu hyvään syötävään ja noiden koneiden kanssa rassaavat. Koska menevät moottorikelkoilla, mönkijöillä, käyvät kalassa ja metsällä. Sellaisia tervehenkisiä harrastuksia
Ihan niin kuin lestadiolaisten lapset saisivat itse valita harrastuksensa vapaasti. :D Eiköhän se ole moottorikelkka tai ei moottorikelkkaa, minkä välillä tässäkin on kaikista maailman vaihtoehdoista valittu. :D
Jos se kerran pisti oman vaimonsa paksuksi, niin ei kenelläkään pitäisi olla siihen mitään nokan koputtamista.
Mun kylällä melkein kaikki omanikäiseni (n. 25-28 v) lestat ovat jättäneet lahkon. Tämä oulun seudulla.
Lapsellista. Kummankin puolen taholta.
Paljolti lestadiolaisten ansiosta on että on pitänyt perustaa yhdistys Uskontojen uhrit.
Lessunaisten on turha puolustella mielisairasta uskontoaan. Kaikki tietävät nykyään, mitä se pitää sisällään. Naisten asema on koiraakin kurjempi.
Koko paska pysyy koossa yhteisön julmalla painostuksella.
Voimia kaikille jotka luette tätä ja mietitte liikkeen jättämistä. Hengellisen kodin voi löytää terveistäkin ympyröistä. Kyllä se elämä kantaa, tlette huomaamaan.