Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun kylällä, jossa paljon lessuperheitä ja nyt naapurin ukko pannu taas vaimonsa raskaaksi

Vierailija
15.02.2017 |

Sieltä tupsahtaa 8 muksu maailmaan. Ei vittu. Onneks oon muuttamassa kohta pois. Ihan hullua hommaa.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi noita aivopestyjä lahkolaisia, raukat luulee vielä olevansa muita parempia.

Vierailija
22/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman kuin yksi kommentoija hetki sitte (puhelin ei anna lainata kommentteja). Monet lestadiolaisten lastet on kodin ulkopuolella rasittavia päänaukojia, kiusaajia ja vittuilevia. Teini-iässä rauhoittuvat, mutta sitten alkaa se älytön pölötys ja puhuvat paljon ja päälle.

Säälin niitä, kun ei saa kotona huomiota.

Ei ole. Koulusta tulee pelkkää hyvää palautetta ja viihtyvät hyvin naapureidenkin muksut meillä. Itse mielessäni teitä muita parjaan tuollaisesta elämästä mitä elätte. Kyllä nuo lapsetkin sen itse jossain vaiheessa huomaavat, kellä menee paremmin. Huomaavat että sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Kaikilla lapsilla on kunnianhimoa ja taitoa selvitä elämästä.

Ja samaa kertovat muut perheet. Lapset on opetettu vaatimattomiksi ja kohteliaiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä lestaperheessä kasvaanena kohdannut yhteisössä 1. Vaatimattomia 2. Kohteliaita tai 3. Kunnianhimoisia ihmisiä

Vierailija
24/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teidän lessujen pitäisi pysyä pois syntisten palstalta?

Vierailija
25/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi noita aivopestyjä lahkolaisia, raukat luulee vielä olevansa muita parempia.

Ainakin pidetään tavaroista ja koneista huolta. Uutta ei saa rikottujen tilalle. Piha ja koti pysyy siistinä ja vaimo tyytyväisenä. Ei mulla ole varaa mokailla päissäni, koska tuo rouva pitää katraasta huolta. Se olisi maailmanloppu jos se minuun hermonsa menettäisi. :) Lapsia ollaan haluttu molemmat.

Vierailija
26/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös teidän lessujen pitäisi pysyä pois syntisten palstalta?

Ei toki, jutellaan nyt kun aloitettiin.

Vierailija
27/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo kyllä lestaperheessä kasvaanena kohdannut yhteisössä 1. Vaatimattomia 2. Kohteliaita tai 3. Kunnianhimoisia ihmisiä

Tiedät itsekin, ettei tuo pidä paikkaansa.

Vierailija
28/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän lestojen pihat ja kodit on kunnossa. Teillä ei. Meillä osallistuu jo lapsetkin, eivät saa kaikkea ilmaiseksi ja helpolla joten osaavat tulevaisuudessakin tehdä. Toista on naapureilla. Isäntä huutaa muksuilleen rikkonaisesta polkupyörästä, mutta ei kuunaan vaivaudu näyttämään, miten se korjataan. Tänne meille tulevat oppimaan miten polkupyörät ja muut menopelit korjataan. Taitaa vanhemmilla olla kiire muualla.

Vieköön korjaamoon!

Vierailija
29/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman kuin yksi kommentoija hetki sitte (puhelin ei anna lainata kommentteja). Monet lestadiolaisten lastet on kodin ulkopuolella rasittavia päänaukojia, kiusaajia ja vittuilevia. Teini-iässä rauhoittuvat, mutta sitten alkaa se älytön pölötys ja puhuvat paljon ja päälle.

Ei ole. Koulusta tulee pelkkää hyvää palautetta ja viihtyvät hyvin naapureidenkin muksut meillä. Itse mielessäni teitä muita parjaan tuollaisesta elämästä mitä elätte. Kyllä nuo lapsetkin sen itse jossain vaiheessa huomaavat, kellä menee paremmin. Huomaavat että sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Kaikilla lapsilla on kunnianhimoa ja taitoa selvitä elämästä.

Ja samaa kertovat muut perheet. Lapset on opetettu vaatimattomiksi ja kohteliaiksi.

"Joo ei minun muksut kyllä ainakaan...!" :'D just sinun mukulat on kaikista pahimpia!

Minä parhaan mielessäni teidän elämäänne. Lapsilta viedään mahdollisuus nauttia normaalista elämästä ilman helvetinpelkoa. Mietipä, kun edes musiikkia ei saa kuunnella tai helvettiin käy tie!

Ja joo, lestoista kyllä huomaa että heille on ihan opetettu pienestä pitäen että ketkä on "parempia". Varmaan pakko aivopestä tuohonkin luuloon lapsiparat, tappaisivat itsensä teini-iässä jos tietäisivät miten mukavaa on elää tavallista normaalia elämää muut teinit elää.

Meillä koulussa muuten lestojen lapset oli poikkeuksetta kaikki koulukiusaajia. Opettajien silmiin kilttejä ja ahkeria ja älykkäitä, opettajien selän takana varsinaisia piruja. Varmaan oppivat senkin kotona, kun pitää nahistella huomaamattomasti etteivät saa selkäänsä.

Vierailija
30/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vielä jotain?

Vierailija
31/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia miehiä kutsutaan siemenlingoiksi

Vierailija
32/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joo ei minun muksut kyllä ainakaan...!" :'D just sinun mukulat on kaikista pahimpia!

Minä parhaan mielessäni teidän elämäänne. Lapsilta viedään mahdollisuus nauttia normaalista elämästä ilman helvetinpelkoa. Mietipä, kun edes musiikkia ei saa kuunnella tai helvettiin käy tie!

Ja joo, lestoista kyllä huomaa että heille on ihan opetettu pienestä pitäen että ketkä on "parempia". Varmaan pakko aivopestä tuohonkin luuloon lapsiparat, tappaisivat itsensä teini-iässä jos tietäisivät miten mukavaa on elää tavallista normaalia elämää muut teinit elää.

Meillä koulussa muuten lestojen lapset oli poikkeuksetta kaikki koulukiusaajia. Opettajien silmiin kilttejä ja ahkeria ja älykkäitä, opettajien selän takana varsinaisia piruja. Varmaan oppivat senkin kotona, kun pitää nahistella huomaamattomasti etteivät saa selkäänsä.

Ihan tyytyväisiä teinejä meillä on. Nuo kielletyt asiat on vaihdettu hyvään syötävään ja noiden koneiden kanssa rassaavat. Koska menevät moottorikelkoilla, mönkijöillä, käyvät kalassa ja metsällä. Sellaisia tervehenkisiä harrastuksia. Ei ole kyllä lainkaan paha. Mutta tietysti se saattaa sinun mielestäsi näyttää pahalta, kun itse et eläämäsi osaisi viettää ilman pulloa ja televisiota. Ja sen opetat lapsillesikin. Viikon pärjää kun perjantaina saa olla humalassa?;) harmi.

Ja ei meillä kiusata ketään ja kovia ovat nahistelemaan.

Vierailija
33/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, ettei tuo pidä paikkaansa.

En ole tuo sama ketä lainasit, mutta lestasuvun seurassa kasvaneena voin sanoa että eivät kyllä ole vaatimattomia, kohteliaita saati kunnianhimoisia. Koko suku täynnä kerskailevia toisten tuomitsijoita, ja kun ottaa huomioon, että kyseessä on lestasuku, niin noita keikareita on enemmän kuin muutama.

Lestoilla on muuten hauska tapa, peittää se onneton elämä isolla talolla, lapsikatraalla, marimekon vaatteilla ja huolitellulla ulkoasulla :D jos on olemassa mitään jumalaa, olen ihan satavarma että lestat menee helvettiin kaikki ihan ensimmäisten joukossa.

Vierailija
34/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyytyväisiä teinejä meillä on. Nuo kielletyt asiat on vaihdettu hyvään syötävään ja noiden koneiden kanssa rassaavat. Koska menevät moottorikelkoilla, mönkijöillä, käyvät kalassa ja metsällä. Sellaisia tervehenkisiä harrastuksia. Ei ole kyllä lainkaan paha. Mutta tietysti se saattaa sinun mielestäsi näyttää pahalta, kun itse et eläämäsi osaisi viettää ilman pulloa ja televisiota. Ja sen opetat lapsillesikin. Viikon pärjää kun perjantaina saa olla humalassa?;) harmi.

Aa, lesta rupesi kyökkipsykologiksi! ;) täällä kirjoittelee lapseton ja raitis nuori nainen, että menipä tuo sinunkin arvaus melko pieleen.

Kysymys sen sijaan kuuluu, MIKSI elämän normaalit asiat on teillä kiellettyjä? Sääliksi käy teitä kun pitää elää rajoitettua elämää, ilman omaa tahtoa ja vapautta.

Mutta eipä siinä, elä vaan rauhassa siinä luulossa että sinä ja surkea perheesi olette parempia kuin muut. Minun silmiini olette pahempaa roskasakkia kuin sillan alla asuva narkkari. :)

Vierailija
35/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa lestojen lapsimäärä vaan se itse lestadiolaisuus.

Täysin miesten keksimä uskonto.

Vierailija
36/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, lesta rupesi kyökkipsykologiksi! ;) täällä kirjoittelee lapseton ja raitis nuori nainen, että menipä tuo sinunkin arvaus melko pieleen.

Kysymys sen sijaan kuuluu, MIKSI elämän normaalit asiat on teillä kiellettyjä? Sääliksi käy teitä kun pitää elää rajoitettua elämää, ilman omaa tahtoa ja vapautta.

Mutta eipä siinä, elä vaan rauhassa siinä luulossa että sinä ja surkea perheesi olette parempia kuin muut. Minun silmiini olette pahempaa roskasakkia kuin sillan alla asuva narkkari. :)

Täällä yksi äiti - olen absolutisti. Meillä ei ryypiskellä ei polteta tupakkaa. Pojat reippaita urheilijoita ja koulut menee hyvin.

Vierailija
37/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että koska lestaperheen vanhemmat tajuaa, että lasta ei voi kasvattaa tälläsellä ajatusmallilla: "En tiiä miten pärjätään, mutta varmaan jotenki" "Vaikka välillä pelottaa, että lapset ei saa huomiota, ni kyllä lapset ovat yllättävän joustavia ja sopeutuvia jne" "Kyllä tällä pärjätään kun on ennenkin pärjätty!"

Muutenkin tosi paljon väheksytään lasten tarvetta saada oikeasti paljon huomiota. Lapsi ei ole mikään projekti, jonka voi aloittaa, vaikka ei ole varma lopputuloksesta.

Lapseen pitää aina sitoutua sataprosenttisesti, ja arvioida jokaisen kohdalla erikseen onko realistisia mahdollisuuksia antaa lapselle juuri sitä, mitä juuri hän tarvitsee. En tarkoita, että olisi olemassa täydellisiä kasvattajia, mutta se, että jo lähtoasetelmassa olettaa että "kyllä lapsi pärjää vähän yksinkin", on mielestäni täysin vinoutunut ajatus.

Vierailija
38/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä lesta tuossa edellä, miten voit saarnata muille elämänhallinnasta kun et ole hallinnut omaa elämääsi koskaan? Eipä se ole paljoa elämänhallintaa kun suljetaan sulta kaikki vaihtoehdot pois ulkopuolisen toimesta. Elämänhallinta vaatisi oikeaa valinnan mahdollisuutta, sitä sulla raasulla ei ole koskaan ollut. Kaikki on määrätty ulkopuolelta.

Jos jossain yksittäisessä asiassa (kuten röökinpoltto) onkin valinnan mahdollisuus, ei tottumaton lestaraasu osaa osoittaa mitään elämänhallintaa vaan vetää kessua sitten posket lommolla.

Oikeaa elämänhallintaa osoittaa mm. se, ettei lisäänny holtittomasti kuin kanit tai saastaiset rotat, vaikka meillä lähes jokaisella olisi siihen mahdollisuus. Näenkin lestat ikuisina holhouksenalaisina lapsina, jolle säännöt luetaan ulkopuolelta (jumala, yhteisö) ja jotka eivät siten koskaan harjaannu tekemään fiksuja itsenäisiä valintoja. Sääliksi käy.

Aivan - miksi naisella on aivot? Robottivaimo olis parempi - ei mielipiteitä ja tottelee kiltisti. Sellainen robotti-pulpattavabarbara.

Vierailija
39/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole saumaa nillittää tuommosista. Mun isällä oli 9 sisarusta eikä ne olleet lestoja. 10 lasta perheessä on siis mun kipukynnykseni yläraja tässä asiassa. =D

Vierailija
40/93 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, että koska lestaperheen vanhemmat tajuaa, että lasta ei voi kasvattaa tälläsellä ajatusmallilla: "En tiiä miten pärjätään, mutta varmaan jotenki" "Vaikka välillä pelottaa, että lapset ei saa huomiota, ni kyllä lapset ovat yllättävän joustavia ja sopeutuvia jne" "Kyllä tällä pärjätään kun on ennenkin pärjätty!"

Muutenkin tosi paljon väheksytään lasten tarvetta saada oikeasti paljon huomiota. Lapsi ei ole mikään projekti, jonka voi aloittaa, vaikka ei ole varma lopputuloksesta.

Lapseen pitää aina sitoutua sataprosenttisesti, ja arvioida jokaisen kohdalla erikseen onko realistisia mahdollisuuksia antaa lapselle juuri sitä, mitä juuri hän tarvitsee. En tarkoita, että olisi olemassa täydellisiä kasvattajia, mutta se, että jo lähtoasetelmassa olettaa että "kyllä lapsi pärjää vähän yksinkin", on mielestäni täysin vinoutunut ajatus.

Aika viriiliä porukkaa. Luulis, että nainen voisi imettää ja hoivata vauvaa, mutta pitääkin tyydyttää miehen himoja alati.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi