Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koliikkivauva, en ole kolmeen kuukauteen käynyt missään yksin!

15.02.2017 |

Joudun pian lataamoon. Isovanhemmat sanovat, että kohta se on ohitse, pitää vain jaksaa. Valvon kaikki yöt ja päivät ja neuvolassa ei oteta kantaa. Mies auttaa, minkä jaksaa. Unta saan maksimissaan kolme tuntia yhteen pötköön ja se on todellakin jo luksusta ja erittäin erittäin harvinaista. Apua, kuinka saan itkun loppumaan, kun kaikki keinot on käytetty?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää sopia miehen kanssa, että hän ottaisi vkl:na aina yövastuun lapsen kanniskelusta eli toisi sinulle vauvan vain imetettäväksi. Onko teillä koliikkikeinua? Jos ei ole, kannattaa sellainen hankkia. Monet sanovat, että siitä on ollut iso apu. 

Vierailija
2/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoloissa helposti "normalisoidaan" tilannetta ja näin ollen joidenkin todella vaikea tilanne ei tule huomatuksi ja hoidetuksi. Uudelleen yhteyttä neuvolaan. Sinulla on oikeus saada esim. lapsiperheiden kotipalvelua, joka kohdallasi voisi toimia niin, että saat päivisin levätä ja hoitaja hoitaa lasta! Sano neuvolassa, että tulet hulluksi, jos apua ei tule! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vauva, en ole kymmeneen kuukauteen käynyt missään yksin

Vierailija
4/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuotahan se vanhemmuus on.

Vierailija
5/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et edes lenkillä?

Vierailija
6/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, vanhemmuus.

Vierailija
7/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Mulla 6kk vauva ja eipä tässä itsekkään ole ollut "omaa" aikaa. Eikä edes tarvitse, koska mullakin ollut terve ja suht helppo vauva, mutta ap:n tilanne taitaa olla vähän eri. Vaativa vauva vie voimia aivan eri tavalla ja hän kyllä tarvitsee apua ja lepoa.

8/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli tulla valvomaan sun puolestasi että saisit nukkua.

Meillä koliikki loppui aikanaan kuin seinään. Yhtenä aamuna vain herättiin siihen, että koko perhe vauvaa myöten oli nukkunut yön heräilemättä.

Vierailija
9/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes lenkillä?

Terve vauva täälläkin, 1v 2kk enkä ole käynyt missään yksin vauvan syntymän jälkeen. Ei ole tehnyt mieli tehdä mitään mihin en olisi voinut lasta ottaa mukaan. Minun vauvani on myöskin huono nukkumaan, ollut syntymästään asti. Yöllä herätään tunnin, kahden välein tissille. Kyllä sitä jaksaa kun on vähän niinku pakko.

Vierailija
10/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kaipaan omaa aikaa edes tunniksi tai kahdeksi. Nyt en ole jaksanut/uskaltanut jättää lasta yksin hetkeksikään, koska olen sairaalloisen väsynyt ja jäisin varmaankin auton alle ensitöikseni + maitoa on saatava hetkellä millä hyvänsä jopa tunnin välein, eikä miehenikään jaksa yksin hyssytellä. Hän on väsynyt sillä tekee usein 60-tuntisia työviikkoja, joihin kuuluu yöpäivystyksiä. Ap

Vierailija
11/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermammat eivät käy edes pissalla yksin yli vuoteen. Respect!

Vierailija
12/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat korviin tai kuulosuojaimet päähän nyt ainakin, niin saa olla edes hiljaisuudessa (kun ei siihen koliikkivauvan itkuun kuitenkaan mikään auta). Ja jos on oikeasti uupumusta, niin ota lääkäriin yhteyttä, jos voisivat jotain tukea järjestää.

Vierailija
13/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kaipaan omaa aikaa edes tunniksi tai kahdeksi. Nyt en ole jaksanut/uskaltanut jättää lasta yksin hetkeksikään, koska olen sairaalloisen väsynyt ja jäisin varmaankin auton alle ensitöikseni + maitoa on saatava hetkellä millä hyvänsä jopa tunnin välein, eikä miehenikään jaksa yksin hyssytellä. Hän on väsynyt sillä tekee usein 60-tuntisia työviikkoja, joihin kuuluu yöpäivystyksiä. Ap

Miksi miehesi juuri nyt päättää olla Vuoden Työntekijä?

Vierailija
14/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes lenkillä?

Terve vauva täälläkin, 1v 2kk enkä ole käynyt missään yksin vauvan syntymän jälkeen. Ei ole tehnyt mieli tehdä mitään mihin en olisi voinut lasta ottaa mukaan. Minun vauvani on myöskin huono nukkumaan, ollut syntymästään asti. Yöllä herätään tunnin, kahden välein tissille. Kyllä sitä jaksaa kun on vähän niinku pakko.

Niin mikäs siinä jos tykkää olla kokoajan lapsessaan kiinni. Mä ainakin haluan omaa aikaa ja joskus tavata ystäviä ilman lapsia. Onneksi on mies, joka ymmärtää tämän ja on mielellään lapsien kanssa kotona. Ja lasten mummot parhaita, kun ovat halunneet hoivata lapsia ihan syntymästä lähtien ja ottavat lapsia yökylään, jotta saadaa parisuhdeaikaa.

Ap:lle vaan kovasti tsemppiä...

Vierailija
15/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes lenkillä?

Ei 1v 2 kk ole vauva, on jo taapero. Ja rintamaidosta voi ihan hyvin erottaa jo tuossa iässä, paranee ne unetkin kun ei käytä sinua tuttina. Olin jo töissä kun lapsi oli tuon ikäinen, ihan luontevasti luoppui imetys vuoden ikäisenä ilman itkuja.

Vierailija
16/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi juuri nyt päättää olla Vuoden Työntekijä?

Koska se on helpompaa kuin kotona olo huutavan vauvan ja väsyneen vaimon kanssa. Myöhemmin mies hakee lohtua ja elämäniloa toiselta naiselta, kun "vaimo ei ymmärrä".

Vierailija
17/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki miehen tehdä tuollaisessa elämäntilanteessa niin pitkiä työviikkoja? Eikö vaimon mielenterveys ole rahaa tärkeämpää?

Vierailija
18/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen lääkäri-isän tienesteillä ole varaa palkata kotiin hoitoapua.

Vierailija
19/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pumppaat maitoa ja mies/hoitaja sitten antaa vauvalle. Onko sulla ystäviä/äitiä? Pääsetkö kenenkään luo kylään, niin että menisit pariksi tunniksi nukkumaan ilman herätyksiä?

Jos ei tuu pumppaalla maitoa niin korviketta sitten.

Vierailija
20/82 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et edes lenkillä?

Ei 1v 2 kk ole vauva, on jo taapero. Ja rintamaidosta voi ihan hyvin erottaa jo tuossa iässä, paranee ne unetkin kun ei käytä sinua tuttina. Olin jo töissä kun lapsi oli tuon ikäinen, ihan luontevasti luoppui imetys vuoden ikäisenä ilman itkuja.

En ole tuo aiempi vastaaja, mutta miksi se imetys pitää lopettaa heti, kun tulee se vuosi täyteen? Ehkä tuo aiempi vastaaja haluaa vielä imettää, vaikka siihen liittyisikin heräilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän