Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin prismassa ei saanut maksaa erotusta rahana kun ostos ylitti maksusitoomuksen summan

Vierailija
15.02.2017 |

Fb:ssa tuli eilen vastaan kirjoitus, jossa kerrottiin pyörätuolissa istuneesta miehestä joka osti maksusitoomuksella talvikengät.

Maksusitoomus oli 70e ja kenkien hinta 74,90e. Kassalla oli sanottu että kenkien on maksettava max. 70e, erotusta ei voi maksaa rahalla.

Itse olen viimeksi joskus 10 vuotta sitten joutunut turvautumaan maksusitoumukseen ja kyllä silloin vielä onnistui että erotuksen maksoi rahalla.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Kela ei myönnä kenkiin maksusitoumusta, vaan sossu, koska on harkinnanvaraista tukea.

B) Ihme että on saanut noin hintavan maksarin kenkiin.

C) Jos maksusitoumuksessa lukee, että ostoksen summa ei saa ylittää maksarin maksimisummaa, niin silloin se ei voi sitä ylittää, eikä loppua voi maksaa itse. Sille asialle ei yksittäinen kassamyyjä voi mitään.

T: sossu, joka ei omista yksiäkääm yli 70€ maksavia kenkiä

Kerro mulle mistä niita halpoja löytyy, katsoin just tavallisia miesten kenkiä tavallisesta kenkäkaupasta ja hinnat oli 80-100-vielä enemmän ja ihan yleiskäyttöistä nahkakenkää nuo olivat.

Vierailija
42/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se kassajärjestelmä nyt vaan ei salli sitä, että ensin maksettaisiin laskutuksella ja sitten käteisellä. Totta kai se on niissä tapauksissa onnistunut, jos joku on ostanut vaikka 70 eurolla elintarvikkeita ja maksaa sitten muutaman elintarvikkeen erikseen, eri kuitille. Tässä kun ei voida maksaa ns. ensin yhtä kenkää ja sitten toista. Computer says no.

Kassa ei voi alkaa itsekseen antamaan armoa, jos sitoumusten raha ei riitä. Siitä tulee sossulta sanomista, sillä siellä ne kyllä varmasti osaavat laskeskella omat määrärahansa näihin just niinkuin tarve on. 

Toisaalta tuossa tilanteessa olisin kyllä itse soittanut sitoumuksen myöntäjälle, sillä niissä on myös yleensä aina puhelinnumero ja kysynyt tilanteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Kela ei myönnä kenkiin maksusitoumusta, vaan sossu, koska on harkinnanvaraista tukea.

C) Jos maksusitoumuksessa lukee, että ostoksen summa ei saa ylittää maksarin maksimisummaa, niin silloin se ei voi sitä ylittää, eikä loppua voi maksaa itse. Sille asialle ei yksittäinen kassamyyjä voi mitään.

Kerro mulle mistä niita halpoja löytyy, katsoin just tavallisia miesten kenkiä tavallisesta kenkäkaupasta ja hinnat oli 80-100-vielä enemmän ja ihan yleiskäyttöistä nahkakenkää nuo olivat.

Kirppikseltä, kierrätyskeskuksista, ihan sieltä Prismasta, Tokmannilta, Citymarketista, Skopunktenista, kenkäkauppojen alesta, nettikaupoista... Onhan noita. Mulla ainakin menee kipuraja noin kuudessakympissä, en sen enempää maksaisi kengistä.

Voisin lisätä kohdan D) Sen on maksusitoumus eikä maksusitoomus.

Vierailija
44/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin asia on selvitetty. Prisma toimi väärin, asiakas saa maksaa maksusitoumuksen yli menevän osan.

Löytyy esim Aamulehden ja Iltalehden verkkolehdistä.

Vierailija
45/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri että malmi. Onneksi pääsi sieltä pois

Vierailija
46/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep mullaki on 50€ maksavat kengät, joilla kävelen vuoden ympäri. Ihan järjetöntä toi sossutouhu. Ei ihme, että ollaan ongelmissa

Vierailija
47/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin asia on selvitetty. Prisma toimi väärin, asiakas saa maksaa maksusitoumuksen yli menevän osan.

Löytyy esim Aamulehden ja Iltalehden verkkolehdistä.

Lehtijutussa kerrottiin, että tämä fb-jutun kirjoittaja oli maksanut muesparan kengät. Mies oli aamutossuissa kulkenut .

Ei voi tajuta ettei edes paikalle pyydetyllä vuorovastaavalla järki toiminut. Vartijakin kutsuttu.

Häpeällistä toimintaa Prismassa.

Onneksi ihmisistä vielä löytyy empatiakykyisiä, kuten kenkien naksaja.

Täällä palstalla suurin osa ilkeitä paskiaisia.

Vierailija
48/49 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas joustamatonta palvelua. Ei mitään tilannetajua. Katsotaan vaan papereita ja lukuja, ihmisellä ei mitään väliä.

Aivan varmasti sen olisi voinut järjestää jotenkin.

Vierailija
49/49 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppikseltä, kierrätyskeskuksista, ihan sieltä Prismasta, Tokmannilta, Citymarketista, Skopunktenista, kenkäkauppojen alesta, nettikaupoista... Onhan noita. Mulla ainakin menee kipuraja noin kuudessakympissä, en sen enempää maksaisi kengistä.

Voisin lisätä kohdan D) Sen on maksusitoumus eikä maksusitoomus.

Puhe oli miesten kengistä palikka. Miehet ei myy kenkiään kirppiksellä vaan käyttävät ne loppuun kun sellaiset harvoin ostavat.