Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni oli ainoa, joka ei saanut yhtään ystävänpäiväviestiä koulussa

Vierailija
14.02.2017 |

Koululla oli jaettu ystävänpäiväviestejä kavereilta luokassa. Lapseni ei saanut yhtään ainoaa viestiä. Mietin, mikä lapsessani on vikana. Kavereita käy meillä ja lapsi käy kavereilla. Lapsi itki sydäntäsärkevästi kotona ja sanoi, että tätä päivää hän ei unohda koskaan. Oli luokassa ainoa, kuka ei saanut yhtään ystävänpäivämuistamista. Muut olivat saaneet vähintään yhden.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vittu. Kasvattaisit lapsestasi normaalin, niin hän saisi ystäviä. Pahanhajuiset nahjukset rumissa vaatteissa ja patakampauksessa jäävät yksin.

Vierailija
82/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentino kirjoitti:

Voi voi, kun Valentinuksen päivä on RAKASTAVAISTEN JUHLA: Ei kai nyt pikkulasten sitä kuulukkaan viettää.

Nimenomaan. Kouraisee sydämestä katsoa, kun tätä väärinymmärrettyä perinnettä oikein opettajien toimesta siirretään seuraaville sukupolville.

Tod.näk. häveliäisyyssyistä on tämänkin joku konservatiivi tämän ystävyys (-, yhteistyö- ja avunanto)juhlaksi joskus suomalaisille määrännyt, kun on joku kysynyt, että eikö teillä Valentinen päivää vietetä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi viime vuonna toisella luokalla samoin vaikka tytölläni on kaksi vakiystävää luokassa. Juuri silloin oli jokin kaveruuskriisi menossa. Tosin opettaja huomioi tilanteen ja hän sai koko luokalta askartelun, jossa oli kaikkien nimet. Onneksi tänä vuonna ei ollut vastaavaa ystävänpäiväviestijuttua lainkaan. Mielestäni opettajan pitäisi kertoa selkeät säännöt, että jos viestilappu/kortti annetaan yhdelle, se annetaan kaikille. Ymmärrän  sinun ja lapsesi pahan mielen ap. Mutta yleisesti ottaen  en ole huolissani lapseni ystävyyssuhteista - hän on tyyppiä muutama luottokaveri- ei tarpeeksi rohkea/ulospäinsuuntautunut ollakseen kaikkien kaveri. Pyrin siihen, että lapsilla on eri  tyyppisiä kavereita. Luokkakaverit, kaverit naapurista, kaverit tuttavaperheiden kautta... Anna lapsen purkaa pahamielensä sinulle ja ota se vastaan, mutta älä lähde syyttämän ketään lapsen kuullen. Keksitte nyt  heti jotain mukavaa muiden kavereiden kanssa , jotta tuo pettymys väistyy.

Vierailija
84/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että, todella tylyä tekstiä jotkut kirjoittaa.

Mottona varmaan "lyö lyötyä"

Mikä vaivaa näitä ihmisiä? Vaikea uskoa että heillä on ystäviä? Ehkä ei olekaan ja sitten se puretaan ikävillä viesteillä keskustelupalstoilla?!

Surullista.

Vierailija
85/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja pienehkössä koulussa, ja meillä kerätään luokissa keskustadiossa luettavia tervehdyksiä. Jokaisen luokan ope tarkistaa etukäteen, että jokaiselle on ainakin yksi, jollei ole, niin opettaja kirjoittaa mukavan, anonyymin tervehdyksen. Näin jokainen oppilas kuulee nimensä mainittavan ja saa terveisensä.

Myös selkeästi piilovittuilevat terkut karsitaan pois, ja jos jollekin on vaikka parikinkymmentä viestiä, vain 1-2 luetaan ja oppilas saa sitten loput itsellensä.

Vierailija
86/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustadio eli -radio. :D

Vierailija
87/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset MIKÄ V***U TEITÄ VAIVAA? Syyllistätte lasta ja hänen vanhempiaan OPETTAJAN AMMATTITAIDOTTOMUUDESTA! HÄVETKÄÄ H******I!!

Minun lapsenlastani alkoi 2 luokkaa ylempänä (samassa pihassa asuva) alkoholisti-nistiperheen lapsi vainoamaan. Asiaa puitiin koulun kuramoottorin ja lastensuojelun kanssa, ilman mitään tulosta. Lopulta koulu kuittasi asian, että MEILLÄ EI TUTKIMUKSIEN MUKAAN KIUSATA, että kiusatun lapsen äiti menköön itseensä JA MIELENTERVEYSTOIMISTOON.

Tästä on jo useampi vuosi ja nyt voin tunnustaa, että mieheni kävi "neuvottelemassa" lapsen äidin miesystävän kanssa, kun minä "neuvottelin" kiusaavan kakaran kanssa.

Meille ei tullut seuraamuksia, vaikka vähän kolhuja "neuvottelukumppanimme" saivatkin, sillä mieheni tunkeutui  kaverinsa kanssa kiusaavan kakaran kotiin videoiden ovikellon soitosta vaatehuoneeseen, jossa oli kannabisviljelmät melkein kukintavaiheessa.

Alkoholisti-nisti perhe muuttikin alueelta pois heti satokauden jälkeen. Ja koulurauha palautui.

Minä olen joutunut läheltä seuraamaan nuoremman veljeni koulukiusaamista. Hän on jo aikuinen mies, eikä ole vieläkään toipunut siitä.

Yli puolet täällä roikkuvista luusereista syyllistyy kiusaamiseen. Hävetkää paskiaiset.

Vierailija
88/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ne "kaverit" ovat, jotka käyvät meillä...? Miksi hekin pettivät tässä tilanteessa. Kyseessä siis 9v lapsi.

Ap

Olin itse kiusattu muinaisina peruskouluaikoinani, ja osa kavereistani harrasti sitä että hengailivat mun kanssa paremman seuran puutteessa ja "näkymättömästi" koulun ulkopuolella, mutta seuraavana päivänä kuitenkin koulussa taas kiusasivat muiden mukana. Ymmärsin tottakai "kavereideni" kaksinaamaisuuden, mutta ajattelin tuolloin että on parempi olla edes satunnainen jämävaihtoehto kuin kokonaan yksin.

Tuli mieleen voisiko kyse olla samasta?

Vierailija
89/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan ne hiljaiset ja reppanat lapset kenellä ei ole yhtään kavereita eikä kukaan halua heille terveisiä kirjoittaa, ovat niitä kaikkein ilkeimpiä toisia lapsia kohtaan. Minusta on aivan oikein, että tuollaisille lapsille annetaan omaa lääkettään ja jätetään ilman mukavia kirjoitteluita. Ei se ole niiden muitten lasten vika, että tämä yksi on kuoreensa vetäytynyt mulkku, joka haluaa kaikille muille pelkkää pahaa eikä suostu paremmuudentunnossaan puhumaankaan kanssaihmisille.

Vierailija
90/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan ne hiljaiset ja reppanat lapset kenellä ei ole yhtään kavereita eikä kukaan halua heille terveisiä kirjoittaa, ovat niitä kaikkein ilkeimpiä toisia lapsia kohtaan. Minusta on aivan oikein, että tuollaisille lapsille annetaan omaa lääkettään ja jätetään ilman mukavia kirjoitteluita. Ei se ole niiden muitten lasten vika, että tämä yksi on kuoreensa vetäytynyt mulkku, joka haluaa kaikille muille pelkkää pahaa eikä suostu paremmuudentunnossaan puhumaankaan kanssaihmisille.

Onko traumoja? Onko sua kiusannut kuoreensa vetäytynyt mulkku? Vai miks susta on "kasvanut" lapsia nimittelevä katkera kusipää?

Vierailija
91/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululla oli jaettu ystävänpäiväviestejä kavereilta luokassa. Lapseni ei saanut yhtään ainoaa viestiä. Mietin, mikä lapsessani on vikana. Kavereita käy meillä ja lapsi käy kavereilla. Lapsi itki sydäntäsärkevästi kotona ja sanoi, että tätä päivää hän ei unohda koskaan. Oli luokassa ainoa, kuka ei saanut yhtään ystävänpäivämuistamista. Muut olivat saaneet vähintään yhden.

Kerro osoite, niin lähetän kortin!

Vierailija
92/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö lapsesi itse kaikille kortin? Meillä lapsi on tehnyt kaikille tytöille kortit, jos on tehnyt ollenkaan. Hän tuntuu olevan kuitenkin ainoa näin toimiva. Jos oma lapsikaan ei tee kaikille niin hän toimii tavallaan samanlailla kuin muut, eihän hänkään voinut olla varma saivatko kaikki muut korttia.

Vierailija
93/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko traumoja? Onko sua kiusannut kuoreensa vetäytynyt mulkku? Vai miks susta on "kasvanut" lapsia nimittelevä katkera kusipää?

Haha, minä olin se lapsi, joka töni muita lapsia kukkulankuninkaassa jäiseltä kukkulalta alas niin että verta vuosi nenästä. Olen aina ollut suhteellisen suosittu koulussa omassa kaveripiirissäni. En ikinä ole ollut se kaikista suosituin lapsi, koska osasin myös vittuilla muille ja pistää vastaan. Ärsytti vain silloin ne hiljaiset hissukat, jotka eivät oikein tulleet kenenkään kanssa toimeen vaikka heitä kuinka yritettiin ottaa leikkeihin mukaan.

Vierailija
94/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, minä olin se lapsi, joka töni muita lapsia kukkulankuninkaassa jäiseltä kukkulalta alas niin että verta vuosi nenästä. Olen aina ollut suhteellisen suosittu koulussa omassa kaveripiirissäni. En ikinä ole ollut se kaikista suosituin lapsi, koska osasin myös vittuilla muille ja pistää vastaan. Ärsytti vain silloin ne hiljaiset hissukat, jotka eivät oikein tulleet kenenkään kanssa toimeen vaikka heitä kuinka yritettiin ottaa leikkeihin mukaan.

Voivoi reppanaa!

Vierailija
95/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan ystävänpäivänä sellainen tapa yläasteella, että poikien ja tyttöjen piti kerätä nimiä vastakkaisen sukupuolen edustajilta. Itse en koskaan saanut kuin pari nimeä. Se, joka keräsi eniten voitti sitten jotakin. Olin ruma, ujo ja arka ja itsetuntoni oli niin huono, että en edes kehdannut pyytää ketään kirjoittamaan. Ne parikin taisivat olla jotakin säälinimiä. Koko päivä ja muut vastaavat koulun järjestämät "hauskat" tempaukset olivat kidutusta.

Vierailija
96/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan 80-luvulla, kun koulussa tehtiin ja jaettiin ystävänpäivänkortteja. En saanut keneltäkään yhtään ja opettaja vielä erikseen oikein kysyi, että oliko joku joka ei saanut yhtään korttia. Meitä 2-3 viittasi surkeana ja opettaja totesi, että ehkä ensi vuonna sitten onnistaa. Oli muuten näin jälkikäteen ajateltuna aika hemmetin idiootisti toimittu opettajalta. Ja tietysti myös käytiin läpi ketkä saivat eniten kortteja.

Silloin kyllä suretti ja harmitti ja tundin itseni jotenkin ulkopuoliseksi. Taisi koko homma mennä vielä niin, että kortteja sai tehdä vain yhden. Toivottavasti ei ole enää noin idiootteja opettajia olemassa missään.

Vierailija
97/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan tehtävä on huolehtia, että jokainen saa kortin tai muun muistamisen. Ei lapsen eikä äidin tarvitse katsoa peiliin. Vaikka lapsella olisi käytöshäiriöitä koulussa, tällaiset muistamiset pitää järjestää kaikille. Se ei ole vaikeaa.

t: opettaja

Vierailija
98/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se opettaja yhtään ajatellut, että tuollaisessa on aina tuo vaara? Itse opetan alaluokilla ja minä teen joka ystävänpäivä niin, että luokka askartelee sydämet ja _kaikki_ kirjoittaa toistensa sydämiin yhden positiivisen asian sydämen omistajasta. Tämä juuri siksi, koska ihan varmana muuten joku lapsi jää täysin ulkopuoliseksi korteista yms.

Vierailija
99/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon, mitä nää tuut tänne egoa pönkittää, odota pari vuotta ni se ei olekaan enää niin fiksu ja viisas saat olla huolissaa ku tyttöä ei näy eikä kuulu, löytäny parempaa seuraa. Säälittävää tulla tänne lässyttää kuin hyvä oma lapsi on jos jollakin lapsella on vaikeaa ( ei omasta tahosta ) hyi, toivottavasti lapsestasi ei tule samanlaista kuin sinä.

Vierailija
100/120 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kasvattanut lapsestasi koulukiusaajan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä