Näin tänään kuinka HSL:n matkalippujen tarkastajat päästivät liputta matkustaneen seuraavalla pysäkillä lähtemään ilman tarkastusmaksua!
Ai niin, liputta matkustaja oli romani nainen. Olisi samassa tilanteessa suomalainen säästynyt myös ilman tarkastusmaksua? Jotenkin v*tuttaa maksaa kausilipusta yli 70€ kuukaudessa, kun toiset voivat matkustaa pummilla HSL:n oransseissa runkolinjabusseissa.
Kommentit (20)
Ei kaikkien tarvi maksaa. Edes kassalla.
Ai että tuo porukka muka kulkisi bussilla :D
Repesin yksi päivä, kun jotkut pummilla matkustavat jäivät äkkiä pois, kun huomasivat tarkastajien tulevan sisään. Näin lähtijöiden menevän takana tulleeseen bussiin, johon tarkastajat menivät sitten seuraavalla pysäkillä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus. Ite tein kun näin metrossa smurffien jättävän somalit tarkastamatta.
Tarkastajia on ohjeistettu ettei roadmanin näköistä porukkaa saa häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Repesin yksi päivä, kun jotkut pummilla matkustavat jäivät äkkiä pois, kun huomasivat tarkastajien tulevan sisään. Näin lähtijöiden menevän takana tulleeseen bussiin, johon tarkastajat menivät sitten seuraavalla pysäkillä. 🤣
Samapa tuo. Valtio maksaa kuitenkin kela rottien rikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee valitus. Ite tein kun näin metrossa smurffien jättävän somalit tarkastamatta.
Tarkastajia on ohjeistettu ettei roadmanin näköistä porukkaa saa häiritä.
Olipa tai ei niin se ei ole oikein. Videolle todisteet ja jakoon. Eiköhän joskus ala mitta täyttymään kun kertyy 3 tunnin elokuva eri kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ai että tuo porukka muka kulkisi bussilla :D
Kyllä niitä Kontulan ja Malmin välillä kulkee 560 dösäl.
Vtun tarkastajat päästävät nistit ilman maksua mutta eivät muita. Pakko on aina vetää tarkastajia turpaan niin kovaa kuin pystyy jotta pääsee karkuun
Tarkastajat on busseissa ihan turhia, sillä aina kun porukka näkee ne niin poistuu samalla. Eikä ne koskaan tarkasta ulos pyrkiviä ennen kun ovat itse astuneet sisään.
Vierailija kirjoitti:
Tarkastajat on busseissa ihan turhia, sillä aina kun porukka näkee ne niin poistuu samalla. Eikä ne koskaan tarkasta ulos pyrkiviä ennen kun ovat itse astuneet sisään.
Joskus tarkastajat istuvat koko matkan bussissa, ja alkavat tarkastaa uusia matkustajia, kun ovet ovat sulkeutuneet. Eipä kannata huijata bussissakaan. Jos ei ole rahaa, niin sitten kävellään tai mennään fillarilla, tai kerrotaan isille ja äidille rehellisesti, että heidän antamat lippurahat ovatkin nyt menneet johonkin muuhun.
Olen pari kertaa todistanut kun lähijunassa vain suomalaiset tarkistetaan ja ruskeita ei tarkasteta. Jos se ei ole rasismia niin mikä sitten?
Eiköhän nuo liputta päästetyt olleen jotain nistejä tai vastaavia laitapuolen kulkijoita. Heille on ihan yhtä tyhjän kanssa mitään tarkastusmaksua edes kirjoittaa, kun eivät sitä takuuvarmasti koskaan maksa. Sinne se menee entisten laskujen pinon päälle päättymättömään ulosottoon. Ei noilta ulosotto saa sentin senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa todistanut kun lähijunassa vain suomalaiset tarkistetaan ja ruskeita ei tarkasteta. Jos se ei ole rasismia niin mikä sitten?
En kyllä ite ole tuollaista huomannut. Viimeksi tarkastaja oli oikein kärsivällinen, kun liputon tumma mies ei tiennyt nimeään :D
Mäkin olen nähnyt. Kyseessä oli nuorehko suomalainen nainen, tuli vähän laitakulkijafiilikset hänestä. Hän sanoi suoraan tarkastajille, ettei hänellä ole lippua ja että voi jäädä pois seuraavalla pysäkillä. Tarkastajat eivät kirjoittaneet sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Näin se ei ole rasismia mutta vain jos ruskeet, mustat yms tummat tarkastettaisiin niin se olisi rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen nähnyt. Kyseessä oli nuorehko suomalainen nainen, tuli vähän laitakulkijafiilikset hänestä. Hän sanoi suoraan tarkastajille, ettei hänellä ole lippua ja että voi jäädä pois seuraavalla pysäkillä. Tarkastajat eivät kirjoittaneet sakkoja.
Oli varmaan tuttu tyyppi. Matkustajanakin tulee osa matkustajista "tutuksi".
No eihän siltä ikinä rahoja saisi takaisin. Vähemmän kuluja yhteiskunnalle, kun jää sekin asia käsittelemättä.
Eivät anna useinkaan tarkastusmaksuja ulkomaalaisille, heidän pitää vain ostaa matkalippu.