Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloiteellisuuden hyödyt NAISEN näkökulmasta

Vierailija
14.02.2017 |

Olen itse tehnyt *aina* aloitteita, olen nyt 40+ -vuotias. Tässä huomaamiani hyviä puolia:
- Saan itse valita seurani.
- Miehet ovat olleet miellyttävämpiä kuin minua lähestyneet (ujot ovat monesti myös empaattisempia oman kokemuksen mukaan).
- Miehet ovat yleensä otettuja huomiosta ja lähtökohtaisesti suhtautuvat positiivisesti, vaikka tulisikin pakit.
- Oma nahka paksuuntuu, koska pakkeja tulee. Suhde deittailuun on itselläni aika rento, koska tiedän, miten sattumanvaraista onnenkauppaa oikeanlaisen ihmisen lähestyminen on (puolin toisin).

Muita etuja, varmaankaan en ole ainoa laatuani? Omassa kaveripiirissäni tämä on kyllä harvinaisempaa näin päin.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, olen nuorempana pari kertaa tehnyt aloitteen ja aina sitä on pidetty merkkinä "varmasta pillusta" ja minua helppona. Enää en tee ja saan paljon tasokkaampaa ja vakavissaan olevaa seuraa :)

Mulla sama. Lähes heti tulee seksin ehdotusta. Etoo sekin et se mies luulee olevansa tosi kuuma sexypakkaus kun lähestyit. En tee enää. Sen verran pitää olla miehessä miestä et lähestyy.

Vierailija
42/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä rakastan aloitteellisia naisia joten aloittajalle iso peukku.

Koko tyrkky-käsitettä ei ole edes olemassa, se on vain yksi naisten monista tekosyistä olla tekemättä aloitetta koska pelkäätte pakkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, olen nuorempana pari kertaa tehnyt aloitteen ja aina sitä on pidetty merkkinä "varmasta pillusta" ja minua helppona. Enää en tee ja saan paljon tasokkaampaa ja vakavissaan olevaa seuraa :)

Mulla sama. Lähes heti tulee seksin ehdotusta. Etoo sekin et se mies luulee olevansa tosi kuuma sexypakkaus kun lähestyit. En tee enää. Sen verran pitää olla miehessä miestä et lähestyy.

Juu ja sitten kun sanot että no en minä mitään yhdenillanjuttua hae "no vittuako tulit sit hinkkaamaan!" vaikka olisin siis mennyt vain juttelemaan. Ei enää ikinä.

Vierailija
44/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tyrkky-käsitettä ei ole edes olemassa, se on vain yksi naisten monista tekosyistä olla tekemättä aloitetta koska pelkäätte pakkeja.

Kyllä se valitettavasti on olemassa. Baarissa aloitteita miehille tekevä nainen on helppo / tyrkky. Miehet näkevät hänessä helpon seksin. Kiva kuulla etteivät kaikki, mutta 90%. Ja ei ole linkkiä tähän, ihan omia kokemuksia.

Vierailija
45/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 naista Suomessa on tehnyt joskus aloitteen miehelle ja kaikki ovat tässä ketjussa kertomassa ettei kannata.

Vierailija
46/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 naista Suomessa on tehnyt joskus aloitteen miehelle ja kaikki ovat tässä ketjussa kertomassa ettei kannata.

Äläs nyt, ap:n lisäksi oli toinenkin aloitteellinen. :D

Vierailija
47/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se valitettavasti on olemassa. Baarissa aloitteita miehille tekevä nainen on helppo / tyrkky. Miehet näkevät hänessä helpon seksin. Kiva kuulla etteivät kaikki, mutta 90%. Ja ei ole linkkiä tähän, ihan omia kokemuksia.

Eli sinä naisena olet tehnyt paljon aloitteita, joihin perustat tämän kokemuksesi? Ja päteekö sama myös tinderiin ja muihin deittiappeihin tai -sovelluksiin? 

Edelleen ihmettelen, miten tästä voi olla näin hurjasti toisistaan poikkeavia kokemuksia. Minua ei todellakaan pidetä "helppona pilluna" tms.

ap

Vierailija
48/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä naisena olet tehnyt paljon aloitteita, joihin perustat tämän kokemuksesi? Ja päteekö sama myös tinderiin ja muihin deittiappeihin tai -sovelluksiin? 

Edelleen ihmettelen, miten tästä voi olla näin hurjasti toisistaan poikkeavia kokemuksia. Minua ei todellakaan pidetä "helppona pilluna" tms.

ap

Jos et oo pantavan näköinen alkuunkaan.

Vierailija
49/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni siitä aloitteen tekemisestä ei ole ikinä ollut mitään iloa. Miehet pitää silloin naista helppona ja varmana, suorastaan itsestäänselvyytenä ja arvostus ja kunnioitus on ollut sen mukaista.  Nykyisin en enää itse tee aloitteita vaan odotan miehen tekevän sen ja jos/kun mies sen tekee on käytös täysin toisenlaista.

Vierailija
50/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni siitä aloitteen tekemisestä ei ole ikinä ollut mitään iloa. Miehet pitää silloin naista helppona ja varmana, suorastaan itsestäänselvyytenä ja arvostus ja kunnioitus on ollut sen mukaista.  Nykyisin en enää itse tee aloitteita vaan odotan miehen tekevän sen ja jos/kun mies sen tekee on käytös täysin toisenlaista.

Jep. Ei omata enää alkeellisiakaan käytöstapoja koska "sehän tuli iskemään mua, ei mun tarvi tehdä mitään vaikutusta."

Vierailija
51/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos et oo pantavan näköinen alkuunkaan.

Uskallan väittää, että siitä ei ole kyse, saan positiivista huomiota miehiltä aika paljon. :)

Oma veikkaukseni on se, että sillä, mitä tekee ja sanoo, on aika paljon merkitystä. Mutta enpä tiedä varmaksi, kun en ole kysellyt, miksi. 

ap

Vierailija
52/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehen näkökulmasta tuo on toki erittäin toivottavaa. Toiminnan harvinaislaatuisuuden takia tulee helposti mieleen, että onko naisella ns kaikki kotona, eli ehkä naisen kannattaa jollain lailla (en nyt äkkiseltään keksi, miten) pyrkiä suht pian todistamaan, että on tervejärkinen yms.

Hyvä pointti. Nimenomaan keskustelemallahan vastapuolelle viestitetään oman järjen terveydentilaa.

Vierailija
53/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehen näkökulmasta tuo on toki erittäin toivottavaa. Toiminnan harvinaislaatuisuuden takia tulee helposti mieleen, että onko naisella ns kaikki kotona, eli ehkä naisen kannattaa jollain lailla (en nyt äkkiseltään keksi, miten) pyrkiä suht pian todistamaan, että on tervejärkinen yms.

Hyvä pointti. Nimenomaan keskustelemallahan vastapuolelle viestitetään oman järjen terveydentilaa.

Kukaan mies ei ole tullut kuitenkaan kommentoimaan, että aloite = pillu. Ehkä ne miehet eivät ole av:lla. :D

Vierailija
54/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On kokemusta vain baarista. En tiedä olenko paljon (?) tehnyt aloitteita, mutta aina sama lopputulos, aika nuorista miehistä kyse (20-25v)

Vierailija
55/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tehnyt *aina* aloitteita, olen nyt 40+ -vuotias. Tässä huomaamiani hyviä puolia:

- Miehet ovat olleet miellyttävämpiä kuin minua lähestyneet (ujot ovat monesti myös empaattisempia oman kokemuksen mukaan).

- Miehet ovat yleensä otettuja huomiosta ja lähtökohtaisesti suhtautuvat positiivisesti, vaikka tulisikin pakit.

- Oma nahka paksuuntuu, koska pakkeja tulee. Suhde deittailuun on itselläni aika rento, koska tiedän, miten sattumanvaraista onnenkauppaa oikeanlaisen ihmisen lähestyminen on (puolin toisin).

Muita etuja, varmaankaan en ole ainoa laatuani? Omassa kaveripiirissäni tämä on kyllä harvinaisempaa näin päin.

Olen aina saanut itse valita seurani, vaikken olisikaan aloitteellinen. En todellakaan koe olevani velvollinen viettämään seuraa miesten kanssa, jotka eivät kiinnosta minua. Ne, joita minun seurani ei kiinnosta, eivät puolestaan sitä tarjoa vaikka tekisinkin aloitteen.

En itse pidä miehistä, jotka ovat ujoja tai epäaloitteellisia, joten en joka tapauksessa lähestyisi heitä.

Ja lopuksi: en näe aloitetta jonakin mustavalkoisena asiana, jonka jompikumpi tekisi yksipuolisesti vaan onnistuneessa tapauksessa siihen tarvitaan molempia. Ensin syntyy katsekontakti ja viriää sanaton viestintä ja sen jälkeen on ihan sama, kumpi konkreettisesti tulee toisen luo ja aloittaa juttelun. En ikinä menisi juttelemaan miehelle, joka ei jo valmiiksi katsele minua "sillä silmällä" ja jos mies katselee minua sillä silmällä niin yleensä hän kyllä tulee myös jutulle.

Ai sanaton viestintä? Josta naiset kuorossa huutavat että peruskohteliaisuus ei tarkoita naisen kiinnostusta...

Vierailija
56/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin saat itse valita seurasi, jos saat pakkeja niiltä, joita lähestyt? Miten itsetuntosi kestää niitä toistuvia pakkeja? Minun ei kestä. Ja mitä tässä nyt lasketaan aloitteiksi? Ensimmäinen viesti tinderissä, treffipyyntö, uuden tapaamisen ehdottaminen?

No kyllä sen seuran saa enemmän valita silloin, kun itse päättää, kenelle juttelee. Itsetuntoni ei perustu miesten huomiolle, siten kestän sen, että kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita. Hyvän itsetunnon perusta on se, että ei mittaa itseään kaikkien mahdollisten randomien mielipiteillä. 
Ja sille miehelle, joka mietti, miten luoda ei-hullu vaikutelma: on onnistunut ihan hyvin. :) En lähesty ihmisiä missään kovin erikoisissa tilanteissa vaan tinderissä, baarissa jne. joten se on ihan sallittua noissa ympyröissä.'
Ja aloitteeksi lasken juttelemaan menemisen,  ekan viestin tinderissä tai minkä vain muun konkreettisen ensimmäisen avauksen kanssakäymiseen. 
Huoh- ja trolli -kommentoija, avaa/avatkaa ihmeessä lisää asiaa. :D
ap

Eihän sinun ole pakko pitää seuraa kaikille, jotka sinua lähestyvät eikä niiden, joita sinä lähestyy ole pakko pitää seuraa sinulle. En nyt oikein tajua tuota seuran valitsemista. Tai sitten olen vaan niin surkea, kun itsellä ainakaan tuollainen ei toimi. En tosin baarissa ole ollut vuosiin, joten en nyt ehkä puhu samanlaisista tilanteista kuin sinä.

No, jos mietit esimerkiksi sellaista tilannetta, että ne päällekäyvimmät miehet tulevat seuraani, niin en kyllä valitse niitä, jotka vievät aikaani, vaikka vuorovaikutus loppuisikin pian. 
Ja totta kai voi olla, että toinen ei ole kiinnostunut seurasta. Sitten jatketaan eri suuntiin. Ihan normaalia vuorovaikutusta.  
Mutta mistä näitä ihme oletuksia tuohon vuorovaikutukseen liittyen oikein tulee? :D Tuskin minäkään baarissa kävisin, jos keskustelua pitäisi jatkaa, vaikka ei kiinnosta. :D
ap

No sinähän itse sanoit, että tekemällä itse aloitteen saat valita seurasi. Ethän saa. Voit saada pakit ja toisaalta voit myös valita seurasi niistä jotka sinulle tekevät aloitteen.

Valitsen sen, kenen kanssa koen ne aloitteet ja pakit, eli seurani. Miksi tämä nyt hiertää sinua niin kovasti, mihin oikein noilla kommenteillasi pyrit? :) Ei ihan aukea. 
ap

Ai miten niin hiertää? En vain ymmärrä. Miten voit sanoa, että valitset seurasi, jos saat pakit, mutta sitten toisaalta jos itse annat pakit, et laske tätä henkilöä seuraksesi?

Valitsen sen, kenen kanssa koen ne aloitteet ja pakit, eli seurani.

Jos et tästä ymmärrä asiaa, niin sitten täytyy todeta, että et tosiaan vain ymmärrä. Keskustelua on turha jatkaa tästä semanttisesta näkökulmasta, en ole kiinnostunut selittämään samaa asiaa lukuisin eri tavoin siksi, että joku ei käsitä tai halua käsittää. :)

ap

No joo, puhumme näköjään eri asioista. Minä en kyllä mitenkään laske pakkien saamista seuraksi, mutta ihan miten vaan.

Vierailija
57/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina saanut itse valita seurani, vaikken olisikaan aloitteellinen. En todellakaan koe olevani velvollinen viettämään seuraa miesten kanssa, jotka eivät kiinnosta minua. Ne, joita minun seurani ei kiinnosta, eivät puolestaan sitä tarjoa vaikka tekisinkin aloitteen.

En itse pidä miehistä, jotka ovat ujoja tai epäaloitteellisia, joten en joka tapauksessa lähestyisi heitä.

Ja lopuksi: en näe aloitetta jonakin mustavalkoisena asiana, jonka jompikumpi tekisi yksipuolisesti vaan onnistuneessa tapauksessa siihen tarvitaan molempia. Ensin syntyy katsekontakti ja viriää sanaton viestintä ja sen jälkeen on ihan sama, kumpi konkreettisesti tulee toisen luo ja aloittaa juttelun. En ikinä menisi juttelemaan miehelle, joka ei jo valmiiksi katsele minua "sillä silmällä" ja jos mies katselee minua sillä silmällä niin yleensä hän kyllä tulee myös jutulle.

Ai sanaton viestintä? Josta naiset kuorossa huutavat että peruskohteliaisuus ei tarkoita naisen kiinnostusta...

Ei tarkoittaakaan. Se että sinä päästät minut ohitsesi ja hymyilen ja sanon "kiitos" ja jatkan matkaa on kohteliaisuutta. Se että minä hymyilen sinulle toiselta puolelta baaritiskiä on kiinnostusta.

Vierailija
58/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aloitteellisuus kannattaa minunkin mielestäni ja olen itse aina tehnytkin aloitteen, jos kiinnostava mies ei ole itse sitä tehnyt (jätän yleensä sen verran tilaa, jos mies sattuu olemaan sen tyyppinen että haluaa ehdottomasti tehdä itse aloitteen, minulle on lopulta ihan sama kumpi kysyy toista ulos). Useimmat tilanteet ovat kuitenkin menneet ns. itsestään eli olemme kohdanneet harrastuksen tai työn merkeissä ja puhuneet aluksi ihan vain asiaa sitten jompikumpi on "varkain" ehdottanut esimerkiksi kahvilla käymistä.

Hyviä puolia: ei tarvitse arvailla onko mies kiinnostunut vai ei kun saa heti joko pakit tai kyllän, pysyy ns. jalat maassa, elämästä tulee iloisempaa kun kaikkiin potentiaalisiin miehiin ei heti suhtaudu avioliiton vakavuudella, 

Vierailija
59/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojautuvatko peruskohteliaat naiset sinua kohti, katselevat tiiviisti kasvojasi, ehkä jopa hipaisevat käsivarttasi? He taitavat kuule olla kiinnostuneita sinusta!

Ihan oikeasti. Minkälainen puusilmä täytyy olla, ettei ymmärrä onko joku kohtelias vai siinä mielessä kiinnostunut?

Vierailija
60/100 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä puolia ovat mm. se, että itsellä on tunne, että ei ole saalistettu, vaan tasa-arvoinen toisen kanssa. Korostuu baariympäristössä.

Jos mies tekee aloitteen naiselle => nainen on saalistettu, mutta jos nainen tekee aloitteen miehelle niin mies ei ole saalistettu?

Näistä kommenteista paistaa kilometrin päähän, että ovat miesten kirjoittamia. Sen saa tunnustaa ihan suoraan, ei tarvitse esiintyä naisena.

t. Nainen joka ei edelleenkään tee aloitteita miehille koska on mieluummin saalistettu kuin säälittävä tyrkky

Mies ei kuitenkaan ole säälittävä tyrkky 50 pakkien jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan