Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä edes vähääkään ripuli lentää tai oksennusta on kurkunpäässä, niin ette hitto vielä lähde minnekään laivalle tms. "viihdekeskuksiin"!

Vierailija
14.02.2017 |

Pysytte poissa. On se sitten Hoplop, uimahalli, Superpark tai laivaristeily. Ette todellakaan tule tartuttamaan muita, koska se tauti voi tulla uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Ja me muut. Me pestään sitten niitä käsiä, eikö niin? Usein.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Ja jos se lapsi oksentaa aamulla, mutta ei enää illalla, et voi tuoda sitä seuraavana päivänä päiväkotiin. Et vaan voi. Lapsi on ollut edellisenä päivänä vielä sairas. Eikö me kaikki nyt ymmärretä tämä?

Minne se lapsi sitten laitetaan, kun työnantaja vaatii lääkärintodistuksen, ja lääkäri ei sitä suostu kirjoittamaan, kun lapsi en enää oksenna/ole kuumeessa?

Jos lapsi on oksentanut, niin antaahan se lääkärintodistuksen, koska lapsi on sairas?

Mitä teet ylipäätänsä siinä tapauksessa, jos lapsesi ei tervehdy siinä kolmessa tai neljässä päivässä mitä saat palkallisesti olla pois? Oli tauti sitten mikä tahansa. Et voi viedä sairasta lasta hoitoon. Mene itse paskataudissa töihin. Tai 38 asteen kuumeessa. Anteeksi, mutta ei voi olla noin kädetöntä.

ap

Ei kirjoita enää sitten kun lapsi on jo "terve". Ja jos töihin ei mene, niin niitä ei hyvin pian enää ole ollenkaan. Lapsi siis menee päiväkotiin, koska häntä ei voi yksinkään jättää. Tästä voi kiittää itsepäistä työnantajaa, joka ei anna edes palkatonta, ja suomalaista byrokratiaa. Esim. Ruotsissa on paljon joustavampi systeemi.

Väännä nyt mulle rautalangasta, että miten se lääkäri tulkitsee että on terve, jos lapsi oksentaa edelleen? En usko, että tuollaista lääkäriä on olemassakaan. Johan heillä valatkin velvoittaa jonkinlaiseen inhimillisyyteen. Ja jos ei kirjoita, vie lapsi toiselle lääkärille. Se on aivan sama kuka lääkäri todistuksen kirjoittaa, se on yhtä pätevä todistus työnantajalle.  Teillä ei tietenkään ole isovanhempia missään lähellä?

Älä yleistä suomalaista byrokratiaa. Meillä systeemi toimii oikein mainiosti ja joustavasti.

ap

Tässä sitä rautalankaa: kyseessä ei ollut tapaus jossa lapsi vielä oksentaa, vaan jossa lapsi on oksentanut EDELLISENÄ PÄIVÄNÄ. Vaivaudutko edes lukemaan, vai halusitko vaan kiukutella?

Ja ei, isovanhemmat ovat kuolleet tai niin huonossa kunnossa, että ovat täysin vahdittavia. Ei kai tällainen voi olla yllätys?

No niin. Katsos kun jokainen lääkäri tietää, että täytyy olla yksi terve päivä ennen kuin voi viedä hoitoon (tai tulla töihin). Jos lääkäri on tuollainen, niin miksi edes viet hänelle tai pyydät todistusta? Hae todistuksesi muualta.

ap

Ai nytkö se tartuttavan lapsen saakin viedä julkiseen kulkuvälineeseen pariksi tunniksi, jos pitää lähteä naapuripaikkakunnalle lääkäriin?

Koska tietenkään teillä ei ole autoa?

Selkeästi näkee, että et edes halua yrittää saati selvittää mahdollisuuksia vaan haluat viedä sairaan lapsen hoitoon. Koska se on sinulle helpompaa.

ap

Hyvä ap, ole hyvä ja esitä edes YKSI toimiva vaihtoehto. Yhtäkään et ole esittänyt.

Olen esittänyt useita vaihtoehtoja. Kerro sinä onko teillä auto? Silloinhan lääkäriin vieminen naapuripaikkakunnalle ei ole mikään ongelma.

1) Tutustu työehtosopimukseen.

2) Hae todistuksesi muualta kuin vakilääkäriltä.

3) Usko pois, lääkärit ymmärtävät yhden terveen päivän merkityksen.

ap

Vierailija
62/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauden tartuttaminen muihin ihmisiin on hirveää välinpitämättömyyttä ja ilkeyttä, lähes pahoinpitelyä.

Ja koskaan et voi olla varma muiden sairastujien elämäntilanteista ja terveydentiloista, eli miten heidän elämänsä kärsii ja mitä terveysriskejä siinä oksennustaudissa tms voi heille olla

Täysin samaa mieltä. Mulla on esimerkiksi primaarinen vasta-ainepuutos. Ei näy päälle, mutta olen valtavan infektioherkkä. Nyt sitä sitten ollaan sairaalassa: sain työkaverilta influenssan ja noron. Sitten tuli päälle keuhkokuume ja virtsatieinfektio. Olo on helvetillinen...

Sinuna pistäisi sairaalalaskun työkaverin maksettavaksi 😠

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun meidän perheessä oli noro niin olimme tosi sairaita koko porukka. Ei olisi lääkäriin pystynyt menemään kun piti istua vähän väliä pytyllä ämpäri sylissä kun tuli tavaraa molemmista päistä ja olo oli puolikuollut.

Onneksi itse olen kotiäiti ja miehen työnantaja ei vaadi parin päivän poissaolosta kuin puhelinsoiton...uskoo että on sairas eikä huijari laiskuri.

Meillä oli noro viisi vuotta sitten huhtikuun 28. päivä alkaen. Kyllä, muistan päivälleen koska tauti alkoi. Se tauti on niin kamala, etten halua sitä enää koskaan. Siinä taudissa aikuinenkin ihminen paskantaa housuun.

Sen takia muistutan tästä, koska tämä uusi versio on vielä pahempi jo ihan sen takia, että siihen ei tule immuuniksi vaan se voi tarttua uudelleen. Eli sairastit sen viikko sitten, voit sairastua siihen ensi viikolla uudestaan.

Joten sairaat pysykööt kotona, eikö niin?

ap

Meidän perheessä noro pyöri vuonna 2010 useamman kerran perheenjäsenestä toiseen. Itse sain sen kolme kertaa peräkkäin siten, että välissä ehti aina olla suunnilleen viikko. Viimeinen sairastuminen johtikin sitten ambulanssilla sairaalaan tiputukseen, kun kroppa petti ihan totaalisesti. En enää päässyt wc:n lattialta ylös, vaikka olin kolmikymppinen hyväkuntoinen ihminen. Pahinta oli oksennusrefleksi, joka "jäi päälle". Toisin sanoen yökin tauotta kolmatta tuntia pelkkiä sappinesteitä. En toivo tuollaista tautia kenellekään ja olen ihan satavarma, että heikkokuntoiselta tuommoinen voi viedä hengen. Ja tämän kirjoitukseni omistan niille itsekkäille ja välinpitämättömille ääliöille, joille kyse on vain pikku mahataudista "niinku että mitä se nyt haittaa, hei".

Vierailija
64/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sinulle joka olet sairaalassa! Varmasti kauhea olo. Toivottavasti paranet pian :)

Kiitos 💗 Kyllä se aika käy oikeasti pitkäksi, kun on eristyksessä (ymmärrän kyllä miksi), vieraita ei saa käydä jne. Onneksi on sentään AV-palsta 😝

Vierailija
65/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin. Ja jos se lapsi oksentaa aamulla, mutta ei enää illalla, et voi tuoda sitä seuraavana päivänä päiväkotiin. Et vaan voi. Lapsi on ollut edellisenä päivänä vielä sairas. Eikö me kaikki nyt ymmärretä tämä?

Minne se lapsi sitten laitetaan, kun työnantaja vaatii lääkärintodistuksen, ja lääkäri ei sitä suostu kirjoittamaan, kun lapsi en enää oksenna/ole kuumeessa?

Jos lapsi on oksentanut, niin antaahan se lääkärintodistuksen, koska lapsi on sairas?

Mitä teet ylipäätänsä siinä tapauksessa, jos lapsesi ei tervehdy siinä kolmessa tai neljässä päivässä mitä saat palkallisesti olla pois? Oli tauti sitten mikä tahansa. Et voi viedä sairasta lasta hoitoon. Mene itse paskataudissa töihin. Tai 38 asteen kuumeessa. Anteeksi, mutta ei voi olla noin kädetöntä.

ap

Ei kirjoita enää sitten kun lapsi on jo "terve". Ja jos töihin ei mene, niin niitä ei hyvin pian enää ole ollenkaan. Lapsi siis menee päiväkotiin, koska häntä ei voi yksinkään jättää. Tästä voi kiittää itsepäistä työnantajaa, joka ei anna edes palkatonta, ja suomalaista byrokratiaa. Esim. Ruotsissa on paljon joustavampi systeemi.

Väännä nyt mulle rautalangasta, että miten se lääkäri tulkitsee että on terve, jos lapsi oksentaa edelleen? En usko, että tuollaista lääkäriä on olemassakaan. Johan heillä valatkin velvoittaa jonkinlaiseen inhimillisyyteen. Ja jos ei kirjoita, vie lapsi toiselle lääkärille. Se on aivan sama kuka lääkäri todistuksen kirjoittaa, se on yhtä pätevä todistus työnantajalle.  Teillä ei tietenkään ole isovanhempia missään lähellä?

Älä yleistä suomalaista byrokratiaa. Meillä systeemi toimii oikein mainiosti ja joustavasti.

ap

Tässä sitä rautalankaa: kyseessä ei ollut tapaus jossa lapsi vielä oksentaa, vaan jossa lapsi on oksentanut EDELLISENÄ PÄIVÄNÄ. Vaivaudutko edes lukemaan, vai halusitko vaan kiukutella?

Ja ei, isovanhemmat ovat kuolleet tai niin huonossa kunnossa, että ovat täysin vahdittavia. Ei kai tällainen voi olla yllätys?

Minä kyllä ymmärsin, enkä osaa sanoa kirjoittaako lääkäri tuollaisesta todistuksen, ei ole kokemusta. Mutta siltikin, vanhemman kuuluu se hoitaja tavalla tai toisella keksiä. On se sitten etätyö, naapuriapu, maksettu esim mll:n kautta, vanhemmat tekevät limittäin/lyhennetyn päivän tms. Etenkin vatsatauti voi aivan hyvin tarttua vaikkei samana päivänä enää oksentaisikaan. Se voi ns alkaa uudestaankin, vaikka olisi pidempikin tauko oksentamisessa. Yksi täysin terve päivä väliin.

Huokaus. Olen jo useamman kerran sanonut, että ei kirjoita. Kaikilla ei ole etätyömahdollisuutta tai mahdollisuutta vaikuttaa työaikoihin. En tiedä miten muualla, mutta täällä MLL käyttää lähin lukiolaistyttöjä, jotka ovat päivät koulussa, eivätkä muutenkaan hoida tarttuvia tauteja sairastavia lapsia, sinunkl mielestä pitäisi? Neuvolankaan kautta ei saa mitään lyhyellä varoitusajalla. Naapurit ovat töissä päivisin, paitsi tuo yksi syöpäpotilas, hänetkö pitäisi pakottaa lapsenvahdiksi? Aina ei ole mahdollisuuksia pitää lasta kotona.

No sitten jompikumpi jää palkattomalle. Siihen teillä on lakisääteinen oikeus alle 10 vuotiaan sairastaessa.

Ai niinkuin minä vai minä? Ei tässä taloudellisessa tilanteessa yksinkertaisesti USKALLA. En ole niin onnellisessa tilanteessa, että olisi vakityöpaikka hyvin työllistävällä alalla. Jos alkaa hankalaksi, jatkosopimuksia ei tipu.

Tässähän alkaa olemaan lasun ainekset kasassa. Olet ainoa vanhempi lapselle eikä lapsella mitään kontaktia toiseen vanhempaan. Sukulaisia ei ole eikä ystäviä, tuttuja mitään. Viet sairaan lapsen päiväkotiin koska et viitsi järjestää hänelle hoitoa. Työskentelet epävarmassa työpaikassa eikä toimeentulo ole taattu jos "jatkosopimuksia ei tipu".

Jee, lasukortti! Sen esittäjä häviää automaattisesti keskustelun.

Arvaa mitä? Se olet kyllä sinä, joka häviää.

Vierailija
66/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Minä kyllä ymmärsin, enkä osaa sanoa kirjoittaako lääkäri tuollaisesta todistuksen, ei ole kokemusta. Mutta siltikin, vanhemman kuuluu se hoitaja tavalla tai toisella keksiä. On se sitten etätyö, naapuriapu, maksettu esim mll:n kautta, vanhemmat tekevät limittäin/lyhennetyn päivän tms. Etenkin vatsatauti voi aivan hyvin tarttua vaikkei samana päivänä enää oksentaisikaan. Se voi ns alkaa uudestaankin, vaikka olisi pidempikin tauko oksentamisessa. Yksi täysin terve päivä väliin.

Huokaus. Olen jo useamman kerran sanonut, että ei kirjoita. Kaikilla ei ole etätyömahdollisuutta tai mahdollisuutta vaikuttaa työaikoihin. En tiedä miten muualla, mutta täällä MLL käyttää lähin lukiolaistyttöjä, jotka ovat päivät koulussa, eivätkä muutenkaan hoida tarttuvia tauteja sairastavia lapsia, sinunkl mielestä pitäisi? Neuvolankaan kautta ei saa mitään lyhyellä varoitusajalla. Naapurit ovat töissä päivisin, paitsi tuo yksi syöpäpotilas, hänetkö pitäisi pakottaa lapsenvahdiksi? Aina ei ole mahdollisuuksia pitää lasta kotona.

Hän on hyvä ja laittaa googleen sairaan lapsen hoito ja tulee liuta yrityksiä, jotka tarjoavat rahaa vastaan hoitajan kotiin.

Älä naurata 😄 10 tunnin hoito (eli se mikä menee töissä työmatkoineen) maksaa 353 euroa. Enhän minä ansaitse tuosta puoliakaan samassa ajassa 😂 Otan ihan mielelläni hoitajan kotiin, jos sinä maksat.

Sun ongelma! Toivottavasti joku tekee susta lastensuojeluilmoituksen ja saat maksaa kaikki muiden mahdolliset sairaala- yms laskut senkin itsekeskeinen p**ka!

Menipä tunteisiin 😂😂😂

Kuule menee senkin ääliö. Kehtaat olla noin p**ka vanhempi. Ronttaat sairaan lapsesi hoitoon. Kehtaat sairastuttaa omalla kusipäisyydelläsi ja välinpitämättömyydelläsi muita ihmisiä.

Vierailija
67/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus on vaikea tietää onko se "oksennustauti" tarttuvaa vai ei. Esim ruokamyrkytys, krapula, migreeni, hartiajumi ja raskaus on mulle aiheuttanut "oksennustauteja" jotka eivät tartu.

Vierailija
68/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työnantaja on todennut, että jos kotona on minkään ikäisiä, jotka oksentavat, siitä seuraa pakollinen etätyöpäivä. Kiitos maailman paras pomo <3

Mullon on myös pomo, joka luottaa työntekijöihinsä. On sanonut, ettei todellakaan saa/tarvitse tulla tuomaan sairaslomalappuja vatsataudissa tai jos lapset on vatsataudissa. Suurempi riski firmalle on työntekijöiden sairastuminen, kuin että joku huijaisi saikulla.

Vierailija
69/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että! Pelottaa ajatus että saan noron, sillä oksentaminen on jotain aivan hirveää minulle :/ Pidän nyt extra hyvää huolta käsienpesusta yms hygieniasta.

Vierailija
70/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Hän on hyvä ja laittaa googleen sairaan lapsen hoito ja tulee liuta yrityksiä, jotka tarjoavat rahaa vastaan hoitajan kotiin.

Älä naurata 😄 10 tunnin hoito (eli se mikä menee töissä työmatkoineen) maksaa 353 euroa. Enhän minä ansaitse tuosta puoliakaan samassa ajassa 😂 Otan ihan mielelläni hoitajan kotiin, jos sinä maksat.

Sun ongelma! Toivottavasti joku tekee susta lastensuojeluilmoituksen ja saat maksaa kaikki muiden mahdolliset sairaala- yms laskut senkin itsekeskeinen p**ka!

Menipä tunteisiin 😂😂😂

Ai sinuun ja lapseesi voi tartuttaa vaikka influenssan tai noron. Ja sitten vaan naureskella omahyväisesti, että häh häh hää. Miksi teit lapsen, kun et kykene huolehtimaan hänen hyvinvoinnistaan?

Vierailija
71/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus on vaikea tietää onko se "oksennustauti" tarttuvaa vai ei. Esim ruokamyrkytys, krapula, migreeni, hartiajumi ja raskaus on mulle aiheuttanut "oksennustauteja" jotka eivät tartu.

Keksi parempi selitys. Jos et erota krapulaa tai raskautta oksennustaudista, niin et varmaan käy ihan täysillä. Toki paha olo voi olla myös migreenissä ja hartiajumissa, mutta ei normaali aikuinen silti niitäkään oksennustautiin sekoita. Hartiajumi harvemmin velloo mahalaukussa. Ruokamyrkytys taas on sen verran harvinainen juttu Suomessa, että hohhoijaa.

Kun viet sitä sairasta lastasi oksutaudissa hoitoon, selitätkö silloinkin noilla samoilla tekosyillä? Joo, mun viisvuotiaalla on varmaan vaan paha niskajumi tai sitten kova krapula...

Vierailija
72/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kaivetaan ihan itse sitä kuvetta ja maksetaan lapselle hoitaja kotiin. Sitä ei tuoda päiväkotiin tartuttamaan muita. Katsos kun sun itsekkyyden takia pöpö voi mennä sellaiseen perheeseen, jossa se saattaa aiheuttaa pitkän pitkän piiiitkäään sairaalakierteen. Se on voi voi jos sulla ei ole varaa palkata ketään tai olla palkattomalla itse, mutta päiväkotiin sä et sitä ipanaas vie!

No kun vien. Et sinä sitä voi estää. Pidä oma lapsesi kotona, jos pelkäät pöpöjä, ja maksa itse lastenhoitaja kotiin.

Kylläs muuten kiinni jäät noista tavoista hyvin äkkiä. Mull on ollut pari myös näitä perheitä, jotka kippaa yöllä oksentaneen lapsensa aamulla hoitoon ja jos liian kauan menee ennen kuin paljastuu, että lapsi sairastaa, ei millään ehdi hakea vasta kuin illalla.

Häpeisitte, se on teidän lapsenne joka itkee kipujaan ja särkyjään sylissäni, koska päivähoidossa ei edes kuumetta alentavaa lääkettä saa antaa helpottamaan lapsesi oloa. Ja miten hän lepäisi ja paranisi siinä nykyisessä hälyssä.

Jos sinä et voi jäädä hoitaan, SINÄ JÄRJESTÄT JONKUN MUUN HOITAJAN KOTIIN. Vaikka palkkaamalla. Sinä et tuo kipeää last kotiin vaikka miten pomosi ei myöntäisi sairaslomaa hoitamiseen. Niin minäkin olen tehnyt.

Olen jo oppinut tunnistamaan tiettyjen lasten silmien kiilteestä milloin mitata kuume samantien kun aamupuurolle astelee ja niin olen käännyttänyt näitä itsekkäitä vanhempia ihan pihalta tai jopa hakenut henkilökohtaisesti parkkipaikalta. Törkeimmät ovat antaneet kuumelääkettä aamulla, jottei jää kiinni... onneksi tuommoinen toiminta päätyy äkkiä johtajan tietoon.

Vierailija
73/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ripuli ei ole automaattisesti tarttuvaa.

Vierailija
74/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lähdetään maksetulle ja odotetulle matkalle. Ei nyt sen takia voi jäädä kotiin, että mahdollisesti kantaa jotain pöpöä. Näitä pöpöjä pyörii joka puolella kaikkien toimesta, hätävarjelun liioittelua jäädä kotiin kökkimään. Kohta kaikkien pitäis sitten pysyä kodeissaan ha yhteiskunta pysähtyy kun vanhemmat hoitavat varmuuden vuoksi lapsiaan kotona viikkoja.

Vierailija
75/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Oikeastiko jengi eristää koko perheen karanteeniin, jos yhdellä on vatsatauti? Kyllä meillä terveet/oireettomat käyvät töissä/koulussa, "varmuuden vuoksi"-saikkua kun ei saa. Päiväkoti-ikäisen kyllä pitäisin minäkin kotona, jos pitäisi muutenkin olla sairastuneen kanssa saikulla.

Lomamatkat ym. vapaa-ajan jutut taas ehtii kyllä tehdä myöhemminkin kun perheessä ollaan kunnossa. Puolikuntoisena niistä ei edes nauti.

Loputtomiin ei kuitenkaan voi kuplassa elää ja arkikin pitää saada edes jollain tasoa hoidettua sairaanakin tai jos joku perheestä sairastaa.

Kyllä me oksutaudin ollessa kyseessä olemme niin eristyksissä kuin voi. Suurella todennäköisyydellä kuitenkin kiertää koko perheen. Toki esim ruokaa ostamaan saattaa olla pakko mennä, sitäkin kyllä vältetään jos vaan pakkasessa jotain on. Kummankin työnantaja ymmärtää kyllä, että se on ihan fiksua. Flunssassa emme eristäydy.

Vierailija
76/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi parempi selitys. Jos et erota krapulaa tai raskautta oksennustaudista, niin et varmaan käy ihan täysillä. Toki paha olo voi olla myös migreenissä ja hartiajumissa, mutta ei normaali aikuinen silti niitäkään oksennustautiin sekoita. Hartiajumi harvemmin velloo mahalaukussa. Ruokamyrkytys taas on sen verran harvinainen juttu Suomessa, että hohhoijaa.

Kun viet sitä sairasta lastasi oksutaudissa hoitoon, selitätkö silloinkin noilla samoilla tekosyillä? Joo, mun viisvuotiaalla on varmaan vaan paha niskajumi tai sitten kova krapula...

Mulla ei ole lapsia joten vaikea sanoa siitä mitään. Hartiajumi aiheuttaa mulle oksentamiseen asti etenevää pahoinvointia lähes kuukausittain.

Vierailija
77/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti lähdetään maksetulle ja odotetulle matkalle. Ei nyt sen takia voi jäädä kotiin, että mahdollisesti kantaa jotain pöpöä. Näitä pöpöjä pyörii joka puolella kaikkien toimesta, hätävarjelun liioittelua jäädä kotiin kökkimään. Kohta kaikkien pitäis sitten pysyä kodeissaan ha yhteiskunta pysähtyy kun vanhemmat hoitavat varmuuden vuoksi lapsiaan kotona viikkoja.

Ai jos joku perheessä oksentaa?

Vierailija
78/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kaivetaan ihan itse sitä kuvetta ja maksetaan lapselle hoitaja kotiin. Sitä ei tuoda päiväkotiin tartuttamaan muita. Katsos kun sun itsekkyyden takia pöpö voi mennä sellaiseen perheeseen, jossa se saattaa aiheuttaa pitkän pitkän piiiitkäään sairaalakierteen. Se on voi voi jos sulla ei ole varaa palkata ketään tai olla palkattomalla itse, mutta päiväkotiin sä et sitä ipanaas vie!

No kun vien. Et sinä sitä voi estää. Pidä oma lapsesi kotona, jos pelkäät pöpöjä, ja maksa itse lastenhoitaja kotiin.

Kylläs muuten kiinni jäät noista tavoista hyvin äkkiä. Mull on ollut pari myös näitä perheitä, jotka kippaa yöllä oksentaneen lapsensa aamulla hoitoon ja jos liian kauan menee ennen kuin paljastuu, että lapsi sairastaa, ei millään ehdi hakea vasta kuin illalla.

Häpeisitte, se on teidän lapsenne joka itkee kipujaan ja särkyjään sylissäni, koska päivähoidossa ei edes kuumetta alentavaa lääkettä saa antaa helpottamaan lapsesi oloa. Ja miten hän lepäisi ja paranisi siinä nykyisessä hälyssä.

Jos sinä et voi jäädä hoitaan, SINÄ JÄRJESTÄT JONKUN MUUN HOITAJAN KOTIIN. Vaikka palkkaamalla. Sinä et tuo kipeää last kotiin vaikka miten pomosi ei myöntäisi sairaslomaa hoitamiseen. Niin minäkin olen tehnyt.

Olen jo oppinut tunnistamaan tiettyjen lasten silmien kiilteestä milloin mitata kuume samantien kun aamupuurolle astelee ja niin olen käännyttänyt näitä itsekkäitä vanhempia ihan pihalta tai jopa hakenut henkilökohtaisesti parkkipaikalta. Törkeimmät ovat antaneet kuumelääkettä aamulla, jottei jää kiinni... onneksi tuommoinen toiminta päätyy äkkiä johtajan tietoon.

Siis millä lihaksilla sinä luulet sanelevasi komentoja muille ihmisille? Osoitatko vaikka Finlexistä sen kohdan, jossa lastenhoitajille on määrätty samanlaisia oikeuksia käskyttää ihmisiä kuin vaikka poliisille? Jos siis osaat lukea lakikirjaa, tiedän että teidän alalle päätyy paljon väkeä joka ei oikeissa töissä pärjäisi. Fakta kun on se, että sinä et voi sille yhtään mitään, että minä teen miten haluan, kunhan en riko lakia.

Vierailija
79/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätät lapsen tietenkin yksin kotiin.

No, ei sentään, jäät kotiin hoitamaan lastasi tietenkin vaikka et lääkärintodistusta saisikaan. Koeta saada jostain, yksityiseltä vaikka, uusi aika lääkäriin, mutta jos et edelleenkään saa kelpaavaa todistusta, olet pois töistä palkatta. Se on sinun valintasi, joko lapsi kipeänä tarhaan tai sinä kotona palkatta. Ei tietenkään ole hyvä olla palkattomasti pois töistä mutta pakkotilanteessa on oltava, jos lapsen vointi on huono.

Vierailija
80/160 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä lihaksilla sinä luulet sanelevasi komentoja muille ihmisille? Osoitatko vaikka Finlexistä sen kohdan, jossa lastenhoitajille on määrätty samanlaisia oikeuksia käskyttää ihmisiä kuin vaikka poliisille? Jos siis osaat lukea lakikirjaa, tiedän että teidän alalle päätyy paljon väkeä joka ei oikeissa töissä pärjäisi. Fakta kun on se, että sinä et voi sille yhtään mitään, että minä teen miten haluan, kunhan en riko lakia.

Eiköhän hoitosoppareissa ole maininta, ettei sairasta lasta saa tuoda hoitoon. Näin ainakin meillä päin. Ja vanhemmat allekirjoituksillaan sitoutuvat noudattamaan myös tuota pykälää.

t. pph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä