Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä sitä että ihmiset ei pidä musta...

Vierailija
13.02.2017 |

Haluan aina miellyttää koska sellaiseksi olen kasvatettu. Olen lisäksi työssä jossa joudun olemaan aika kova ja kestämään kritiikkiä. Aina kun koen, että jonkun mielestä olen toiminut jotenkin väärin saan ahdistuskohtauksen. Tuntuu etten kestä enää...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö sinä ihmisistä?

Vierailija
2/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö sinä ihmisistä?

En pidä. Mutta en näytä sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on kasvatettu tietynlaiseksi ei tarkoita että täytyy loppuikä pysyä samanlaisena. Voit oppia pois miellyttämisen tarpeesta.

Vierailija
4/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö sinä ihmisistä?

En pidä. Mutta en näytä sitä

Se vaistotaan. Aitoutta ei voi feikata.

Vierailija
5/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen samoin äitini kanssa. En kestä sitä, ettei hän pidä minusta. Hän häpäisee sillä minut. Se on kaikki alunalkaenkin HÄNEN syytään, ja hän vain hähhättelee mulle kun mä tunnen itseni siksi ihan paskaksi.

t.kivikissaäiti

Vierailija
6/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on kasvatettu tietynlaiseksi ei tarkoita että täytyy loppuikä pysyä samanlaisena. Voit oppia pois miellyttämisen tarpeesta.

Olisiko jollain käytännön neuvoja tähän?

Vierailija
7/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jollain käytännön neuvoja tähän?

Eikö se ole ihan itsetuntokysymys? Helvetin vaikea parantaa itsetuntoaan noista lähtökohdista, kun tunttu, että muut inhoaa sua jo lähtömetreillä ja sinä heitä.

t.kivikissaäiti

Vierailija
8/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pitää? En ymmärrä tommosia lampaita.

Vierailija
9/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meinaan, että ei nuo hyväitsetuntoiset helpolla elämässään päässeet siihen mitään käytännön neuvoja osaa antaa eivätkä tiedä. Heille se on niin helppoa käyttäytyä inhottavasti ja olla siitä ei-moksiskaan.

t.kivikissaäiti

Vierailija
10/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

justjookl kirjoitti:

Kuten sanoin.

t.kivikissaäiti

Vierailija
11/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma kuin ap:lla, mutta minä oikeasti pidän ihmisistä ja ajattelen heistä aina lähtökohtaisesti hyvää. En voi jotenkin käsittää, jos joku tekee jotain pahaa tahallaan tai jos ei pidä jostakusta (esim minusta) kun itse olen tottunut ajattelemaan näin. Ja jos huomaan/ kuulen, että joku ei pidä minusta, se on ihan kamalaa. Siksi minun on "pakko" ajatella, että kaikki pitävät minusta. Vaikka minulla on tosi huono itsetunto ja se ilmenee epävarmuutena ja ujoutena.

Vierailija
12/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en inhoa ihmisiä, enkä lapsena inhonnut äitiäni, siksi minun on niin vaikea käsittää, miksi hän ei ole pitänyt minusta. Sen täytyy olla jonkinlainen vamma ihmisessä. Ei sen tietäminen silti auta niitä haavoja paranemaan, jotka se käytös on aiheuttanut. Jos nyt joitakuita, niin minä vihaan äitejä, mutta vain "hyvän äidin" ja "mä oon paras" roolissa. Kaikki äidit on oikeesti ihan paskoja ja vain hyvin harvan lapsi kasva ilman äidin aiheuttamia traumoja. Tämä on ihan faktaa. Eri asia kantsiiko äitejä siksi vihata, mutta ei voi mitään :((

t.kivikisaäiti

Vierailija
13/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstakin on mainio osoitus äitien vinoon kasvattamista ihmisistä. Jotka sitten kiusavat muita.

t.kivikissaäiti

Vierailija
14/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on myös kasvatettu "kiltiksi tytöksi". Ihan viime vuosina vasta alkanut ymmärtämään lapsuuden merkitystä nykypäivään.. t. 34v

Vierailija
15/50 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

justjookl kirjoitti:

Pidätkö sinä ihmisistä?

Sitten vastaat "en, ja ei mua haittaa jos minusta ei pidetä". Okei, ilmeisesti teet siis sen oletuksen, ettei muitakaan haittaa, jos sä et pidä heistä ja annat sen näkyä. Sen sijaan, että menisit itseesi ja miettisit, miksi et pidä muista ja kehtaatkin vielä näyttää sen heille kuin olisit maailman napa.

Vierailija
16/50 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, selkeästi palstoila ja muuallakin elämässä on paljon pahoja tai ainakin pahasti käyttäytyviä ihmisiä, joiden mielestä on ihan ok purkaa omaa mieltään aloittajan asemassa oleviin ihmisiin ja muka-perusteluna on se, ettei se heitä itseäänkään haittais. Tai jopa se, että mitäs on hakeutunut kyseiseen asemaan, vaikkei arvostelijaa itseään ikinä edes valittaisi kyseiseen asemaan.

Sitä en vain ymmärrä, miten jonkun äidin mielestä on ok olla pitämättä omasta lapsestaan ja näyttää se lapselle mutta valehdella itselleen ja lapselle jotakin aivan muuta, ja pitää lasta pahana, kun tämä oireilee sitä, ettei vanhempi pidä hänestä.

Mutta alhaisilta palstalaisilta onnistuu tällaisenkin äidin kehuminen hyväksi äidiksi. Kai niin, kun tuskin omia lapsiaan aidosti rakastavat, itsekkäästi itsensä jatkeina vain. Eivät halua huomata mitään eroa lapsiaan oikeasti rakastavan vanhemman ja oman feikkirakastamisensa välillä.

t.kivikissaäiti

Vierailija
17/50 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse miellyttää. Se ei tee kenestäkään hyvää ihmistä. Mut ei myöskään tarvitse olla ilkeä. Antaa vaan olla ja jos vaikka perusilmekin näyttäis siltä, et vihaat kaikkia ihmisiä, sitten se näyttää. Et ole ainut tässä maassa.

Vierailija
18/50 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Nykyään olen edennyt sen verran että ajattelen muista ihmisistä lähtökohtaisesti hyvää, mutta paskoja ihmisiä saan pitää paskoina jos he käytöksensä perusteella osottautuvat sellaisiksi. Kaikkia ei tarvii kumartaa/pelätä/pitää itseään parempana.

Vierailija
19/50 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tämän ketjun myötä, että en pidä omista lapsistani itsekään, kuten minunkaan äitini ei pitänyt minusta. Mies sallii heille kaikenlaisia vapauksia, jotka saavat minut raivon partaalle lapsiakin kohtaan. Se ei ole lasten vika, mutta ei sekään ollut minun vikani, että minun äitini ei pidä/pitänyt minusta. Se oli ihan todella haavoittavaa. Kasvaa kaksin sellaisen ihmisen kanssa. Mietin, miksei hän hylännyt minua kun ei kerran pitänyt minusta? Hän on selittänyt, että jonkun oli pidettävä huolta minusta. Minusta se on tosi huono syy, koska ei Suomessa lapsi nälkään kuole, vaikka ei asuisikaan omassa kodissaan :)

Pidän lapsiani ihan ilkeinä apinoina, hmh, nyt sitten tätäkin vääristymää terapiaan selvittämään mars. Huooh. Todellakin haluaisin jonkun viriilin kollin, jonka kanssa vain aloittaa lapseton elämä, nyt kun vihdoinkin haluan miestä ja seksiä. Mieheni voi pukea essun eteensä ja ottaa kauhan käteensä ja imurin toiseen.

t.kivikissaäiti

Vierailija
20/50 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sotkeekin kotona niin paljon, ei siellä (kotona) tule _ihmisen_ elämästä mitään :( Jos sitä olisi jokin sotkeva apinalajike, niin sittenhän tähän menoon sopeutuisi oikein kunnolla, mutta kun ei ole.

t.kivikissaäiti