Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin pettynyt poikaani :(

Vierailija
13.02.2017 |

13 vuotias poika on aina välillä jäänyt kiinni rahan varastamisesta ym. Tänään sitten ääneen muka ihmetteli että miten xboxiin latautuu uusi peli. Isänsä alkoi sitten tutkia xboxia ja ilmeni että poika oli ottanu isän kortin ja ostanut sen pelin. Myönsi sitten kun tentattiin. Harmittaa ihan hirveesti! Hänellä on kyllä pelejä, mutta tuota on vinkunut jonkin aikaa kun kaverinsa sai sen. Ollaan kielletty koska just jouluna sai pelin, eikä nyt olis varaa ostaakkaan. Mitä mä teen tuon lapsen kanssa? Minkälainen rangaistus tästä pitäisi antaa teidän mielestä? Ainakaan xboxiin ei nyt hetkeen ole asiaa. :(

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroinnista 3e, vessanpesu 3e, tiskaus 1e. Tekee töitä niin kauan kunnes peli on maksettu takaisin jonka jälkeen saa xboksin peleineen

Vierailija
2/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos vielä kerran syyllistyy varkauteen, boxi myydään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti olet lapsesi kasvattanut. Kovempaa kuria poikasi vaatii. Oletko YH, vai onko miehesi onneton nysväke?

Vierailija
4/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli pois kokonaan. X boxi määrätyksi ajaksi pois esim. 2 viikkoa. Rajojen asettelu missä ja kenen kanssa liikkuu.

Suosittelen jo nyt: lääkkeet lääkekaappiin lukkojen taakse. Samoinvanhempien alkoholit ja rahat. Kaikki tietysti eri paikkaan.

Vaikuttaa kokeilunhaluiselta tyypiltä ja hakee rajojaan.

Vierailija
5/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä henkilökohtaisesti myisin koko paskan menemään ja laittaisin pojan harrastamaan karatea jokaisena arkipäivänä.

Vierailija
6/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin. Pistät sen maksamaan ylimääräisillä kotitöillä joita ei muuten tarvitse tehdä. Näin minulle tehtiin kun hölmöilin ja oppi samalla tärkeitä elämisen taitoja ja rahan arvon.

Vierailija
7/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroinnista 3e, vessanpesu 3e, tiskaus 1e. Tekee töitä niin kauan kunnes peli on maksettu takaisin jonka jälkeen saa xboksin peleineen

Jos kotitöistä ei ole aiemmin maksettu, niin tällaisen palkkiojärjestelmän luominen olisi palkinto pojalle.

Vierailija
8/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hieno ajatus, normaaleja kotitöitä rangaistukseksi. Ei tee niitä sit aikuisenakaan. Ehkä jotain muuta, vaikka ihan vaan se xboxi takavarikkoon toistaiseksi...

Vierailija
9/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pelit veltostuttaa nuoren liikuntaa tarvitsevan miehen vartalon ja miehen.

Vierailija
10/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Pistät sen maksamaan ylimääräisillä kotitöillä joita ei muuten tarvitse tehdä. Näin minulle tehtiin kun hölmöilin ja oppi samalla tärkeitä elämisen taitoja ja rahan arvon.

Lisäys: ja tietenkin takavarikoit Pelin siksi aikaa kunnes se on töillä ansaittu. Myös keskustelu paikallaan

Vierailija
11/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin tuossa että voisi mennä isäänsä auttamaan töihin joka lauantai kuukauden ajan, eikä saa pelata xboxia kuukauteen. Oisko sopiva?  Vai pitäskö olla kovempi rangaistus? V**ttaa ja itkettää.

ap

Vierailija
12/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammurabin laki käyttöön huushollissa niin hyvä tulee!

Vierailija
13/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kotitöitähän tulisi tehdä muutenkin mutta itse sanoinkin ja tarkoitinkin ylimääräisiä kotitöitä joita ei normaalisti tartte tehdä. Esim ikkunanpesut, auton pesu, ym. jotka ei kuulu normaaliin arkeen. Rajoittaisin myös peliaikaa Jos tarvetta.

Vierailija
14/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä xbox vaihtuisi yleisurheiluun. Tai no vaihtui muutenkin, kun kersa veltostui täysin pelien kanssa.

Vierailija
15/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelin tuossa että voisi mennä isäänsä auttamaan töihin joka lauantai kuukauden ajan, eikä saa pelata xboxia kuukauteen. Oisko sopiva?  Vai pitäskö olla kovempi rangaistus? V**ttaa ja itkettää.

ap

Kuulostaa ihan ok:lta. Istukaa pojan kanssa pöydän ääreen ja keskustelkaa asiat suoraan läpi ja selitystä miksi poika tekee noin ja mikä olisi hänestä hyvä tapa korvata tekemänsä rikos (Jos mielummin itse ehdottaisi jotain, että menisi kunnolla oppi tajuntaan.) On kuitenkin jo noin iso, joten pystyy itsekin asioihinsa vaikuttamaan.

Vierailija
16/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tossa on pahempi se valehtelu kuin pelin lataus.

Vierailija
17/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusteipillä sidotte sen kädet aina ku tulee koulust kotii.

Vierailija
18/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä henkilökohtaisesti myisin koko paskan menemään ja laittaisin pojan harrastamaan karatea jokaisena arkipäivänä.

Sama. Joku liikuntalaji jokaiselle arkipäivälle vähintään 1.5h iltapäivä.

Aluksi saattaa inhota ja olla pettynyt mutta ei ne pelit tee mitään palvelusta nuorelle miehelle. Tulee vain läskiksi ja jättäytyy sosiaalisesta elämästä.

Jo nyt poika on pelin takia varastanut ja on selvästi ihan holtiton.

Itse olisin ollut vanhemmille kiitollinen jos olisivat pistäneet johonkin liikuntaan kunnes täytän 18v. Nuo pelit ei oikeasti kehitä tuon ikäiselle mitään hyvää.

Vierailija
19/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kyllä tekee kotitöitä muutenkin, joten se ei oikeen käy rangaistukseksi.  ap

Vierailija
20/100 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsikuri, tietoliikenne poikki (kännykkä, tietokone). Ei mitään pään silittelyä. Varkaus on varkaus. Mistä tiesi sen kortin käyttöön tarvittavat tunnukset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme