Minkä ikäisenä solmit ensimmäisen tavoitteellisen parisuhteesi?
Minkä ikäisenä solmit ensimmäisen tavoitteellisen parisuhteesi? Siis suhteen, jossa sinulle syntyi tunne, että tähän tahdon sitoutua ja tässä tahdon yrittää, tuli mitä tuli. Suhteen, jossa vaikeuksien tullessa et alkanut leikitellä ajatuksella muista kumppaneista vaan yritit tehdä työtä ongelmien ratkaisemiseksi.
Ovat ehkä omia harhojani, mutta usein tuntuu, että nykyajan suhteista hyvin moni on jo lähtökohtaisesti kokeilusuhde. Yhteen mennään helposti ja sitten vähän katsellaan, miltä tuntuu. Jopa lapset saatetaan tehdä tällaiseen suhteeseen.
Tutkimuksissa on selvinnyt, että vakaumuksellisten kristittyjen suhteet ovat onnellisempia kuin uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvien. Voisiko tämä johtua siitä, että kun suhteeseen lähtedetään tosissaan, niin se kantaa paremmin ja tuottaa enemmän onnea kuin kokeileva suhde?
Kommentit (22)
19-vuotiaana. Nyt pian 27v ja naimisissa oltu kohta 3 vuotta. Yksi pieni lapsi. Eikä olla mitenkään vakaumuksellisia, mutta erittäin onnellisia edelleen.
14-vuotiaana. Kestänyt nyt 17 vuotta eikä ihan lopun kynnyksellä olla. Tosin myönnettäköön että en minä tavoitteita ihan kamalasti silloin 14-vuotiaana miettinyt, mutta en myöskään aloittanut suhdetta sillä ajatuksella että kunhan nyt tätä kokeilen ensin.
30v ja olen mies kuten iästä voi päätellä.
Nuorena miehenä oli todella vaikeaa saada tyttöystävä. En ole ikinä ollut yhtä tosissani ja sitoutunut kuin parin tyttöystäväni kanssa 15- ja 16-vuotiaana. Aikuisena naiset ovat pysyneet ihmeempiä ponnistelematta.
22v. Ei ollut mitään "leikkisuhteitakaan" sitä ennen.
18-vuotiaana. Tänä vuonna tulee 30 vuotta täyteen yhteistä elämää. Niin että voi se joskus mennä niinkin,että heti osuu se oikea kohdalle.
19 v. Oli ensimmäinen varsinainen poikaystäväni. Nyt 15v yhdessä, kaksi lasta, okt rakennettu jne.
Olin 22 ja mies 26. Nyt ollaan oltu yhdessä 13 vuotta, yksi lapsi.
19-vuotiaana, nyt 23 vuotta yhdessä ja oikein hyvältä tuntuu edelleen. Toivottavasti pysytään terveinä ja saadaan jatkaa samaa rataa mahdollisimman pitkään.
Olin 15. Olimme yhdessä 8 vuotta. Voi sanoa kliseisesti, että kasvoimme erilleen. Mies tuumasi tuossa vaiheessa, että perheen perustaminen kiinnostaa ehkä sitten 35-vuotiaana, jos silloinkaan, joten vaihtoon meni.
Ei ole vielä tullut sellaista suhdetta. Olen nainen, 61-vuotias.
No 18-vuotiaana aloin seurustella mieheni kanssa. Silloin alussa kyllä ajattelin ahdistuneena että no jos pari kuukautta kestetään niin se varmaan saa riittää. Toisin kävi, edelleen 12 vuotta myöhemmin ollaan yhdessä ja naimisissakin, tarkoitus viettää elämä näin.
25-vuotiaana, nyt ollaan oltu 2 vuotta yhdessä.
Tavoite? Jokin muu,kuin saada aina välillä pillua ja lämpimiä aterioita ja puhtaat kalsarit?