Minkä ikäisenä solmit ensimmäisen tavoitteellisen parisuhteesi?
Minkä ikäisenä solmit ensimmäisen tavoitteellisen parisuhteesi? Siis suhteen, jossa sinulle syntyi tunne, että tähän tahdon sitoutua ja tässä tahdon yrittää, tuli mitä tuli. Suhteen, jossa vaikeuksien tullessa et alkanut leikitellä ajatuksella muista kumppaneista vaan yritit tehdä työtä ongelmien ratkaisemiseksi.
Ovat ehkä omia harhojani, mutta usein tuntuu, että nykyajan suhteista hyvin moni on jo lähtökohtaisesti kokeilusuhde. Yhteen mennään helposti ja sitten vähän katsellaan, miltä tuntuu. Jopa lapset saatetaan tehdä tällaiseen suhteeseen.
Tutkimuksissa on selvinnyt, että vakaumuksellisten kristittyjen suhteet ovat onnellisempia kuin uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvien. Voisiko tämä johtua siitä, että kun suhteeseen lähtedetään tosissaan, niin se kantaa paremmin ja tuottaa enemmän onnea kuin kokeileva suhde?
Kommentit (22)
Höh, ihmeellinen kysymys. Olin 25 ennen kuin pystyin seurustelemaan ekan kerran ja kyllä mä halusin ihan tosissani katsoa, minne siinä päästään, vaikken etukäteen ollutkaan varma siitä, että kauan kestää. Koska eihän sitä välttämättä tiedä, miten kiva joku on, ennen kuin tutustuu. No, ei sit ollut niin kiva, mutta mistäpä sitä etukäteen tiesi.
17v. Erottiin kun olin 33v.