Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Mansikka-banaani jäätelö, en muista valmistajaa , olisko ollut Ingman? Ja se alkuperäinen Valio Viola sulatejuusto
Bella-leivoskeksit. Söin niitä kerran kun olin 11-13-vuotias ja sen jälkeen en ole löytänyt mistään. Muistan ne vieläkin, vaikka aikaa kohta 20v.. sellaisia pehmeitä, makeita leivarikeksejä joita oli paketissa kait joku 6-8.
Maybelinen Full&soft vedenkestävä ripsiväri. Tää oli ihan uskomattoman toimiva ripsari. Ei ikinä paakkuja tai yhteen tarttuneita ripsiä, ei koskaan karissu tai suhraantunu, pysty taivuttamaan ripsasin laiton jälkeenkin ilman pelkoa et ripset katkeis tai taipus liikaa, ei näyttäny siltä et oli ripsaria vaan et oli ihan hurjan tuuheet ja tummat, täydelliset ripset. Yleensä luultiin et mulla oli tekoripset kun tota käytin.
Anytime meikkivoide.
S-ryhmän kaupoista sai joskus kasvojen kuorinta-ainetta joka oli tosi tylsän näkösessä valkosessa tuubissa, oranssi korkki. Oli tosi halpaa ja tosi hyvää. Siinä oli aprikoosin kiveä tarpeeks isona "rouheena". Näissä muissa missä kyllä on aprikoosin kiveä on se niin hienoa jauhetta ettei kuori mitään.
McDonaldsin ChiliFeast hamppari. Samoin kuin mäkin HotChili-dippi ja nugetit jotka aiemmin oli, ne muuttu jossain vaiheessa.
Muutama vuosi sitten oli Nuttu nimistä pyykinoesunestettä. Mieto, ihana tuoksu.
Täältä Turusta poistui just suosikkini Salosen Luomuruislimppu. Ja oli vähäsuolainen.
Wella-sarjan muotovaahto Heat creations, joka sisälsi lämpösuojan. Vai tietääkö joku että jostain saisi, Prismasta en ainakaan ole enää löytänyt.
Sitä ihanaa fazerin piparisuklaata.
Nestemäinen Johnson hopeankiillotusliuos. Oli todella kätevää upottaa hopeakorut nesteeseen, puhdasta tuli!
Varmaan jostain EU/ympäristösyystä tuote ei enää markkinoilla. Aine tosin säilyi hyvänä ja tehokkaana vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Jacky Makupalojen useimmat maut ovat kadonneet. Oma lempparini oli se, missä lohkeavan vaalean vaniljakerroksen alla oli juoksevaa maitosuklaavanukasta.
Tota samaa makua kaipailin viikonloppuna! Ja mun suosikkia lakritsia ei näkynyt myöskään enää :(
Nami namin jääkarhuvanukas 3
Pienenä (90-luvulla) söin sellasia tyynyn muotoisia muroja, joiden sisällä oli vaniljaa. Päällinen oli jotain viljaa. Samantyylisiä siis kuin nämä http://www.k-ruoka.fi/contentassets/41d88362eeb945cf9d5d564679c88d33/im… ja nimeltään ne oli jotain jänöjussin vaniljatyynyjä tai jotain. Niiiin hyviä.
Pirkan sokeriton turkinpippuri. Älyttömän hyviä!
En tiedä saiko kaupasta, mutta äiti toi pienenä mulle Saarioisilta juustopakastepizzoja. Pelkkää juustoa ja päällä keskellä tomaattisiivu. Sellaisen sain joskus syödä välipalaksi eskarin jälkeen, samalla kun katsoin Marienhofia.
Lumene Natural Code Dramatizer Volume Boosting Mascara. Paras vedenkestävä ripsari mun ripsille ja harjakin oli loistava. Löysin onneksi tilalle toisen melkein yhtä hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Maraboun Pigall-suklaapatukka. Se oli niiiiiin hyvää! En ymmärrä miksi valmistus lopetettiin...
Ei ole valmistusta lopetettu, Ruotsista vielä saa.
Sama juttu sellaisen pillikaakaon kanssa, jota ennen oli Suomessa. Hyvä eväsjuoma, jota joivat lasten lisäksi mm. rekkamiehet. Ruotsista saa sitäkin, mutta ovat vaihtaneet pillin korkkiin.
Näkkileivistä katosi jo ennen taitettavaa se, jossa oli paistettu reuna joka palassa, myytiin Panssarivanikkana ja Vaasanvoimana.
Vessapapereista on kadonnut S-kaupoissa myyty hylsytön. Nyt pyörii tyhjiä hylsyjä vessan lattialla.
Pandan jelly suklaa palleroita. Oli ihan lemppari karkkeja! Samoin pandan duello valkosuklaa lakritsi karkit oli ihania. Olikohan niissä vielä päärynän makuista täytettä mukana. Myös ne suklaa päällysteiset hedelmä askit oli ihania. Taisivat olla myös pandan tuotteita!
Vierailija kirjoitti:
Homer kirjoitti:
Kunnon kiekosta leikattu mustaleima-emmental. Jossa oli paksu kuori ja joka itki. Ensin kuorta ei enää ollut (koska marketeissa ei mene kaupaksi) ja sitten koko juusto ruvettiin valmistamaan tiinuissa. En enää osta, mutta vieläkin kuolaan, kun muistan alkuperäistuotteen.
80-luvulla ihan tavallista Edamiakin sai punakuorisena, siis vahakuorisena. Se oli oikeaa juustoa se. Ei nykyisessä Edamissa ole samaa makua, täysin eri juusto.
Siitä on niin kauan, kun mummo tilasi Valiolta punakuorista pallojuustoa, ja maitoauto toi ... oli se hyvää, vaikka varmaan halvinta siihen aikaan.
Aika ei kultaa muistoja vaan se oli oikeasti parempaa! Nyt ostin itävaltalaista (?) pallojuustoa, joka on ällöttävän pehmeää ja eltaantuneen keltaista. Joo, tiedän, että väri johtuu jostakin lisäaineesta, mutta ällöttää silti.
Fazerin ohut tummasuklaa, jossa chiliä ja keksimurua seassa. Sellainen pienempi levy.
Vierailija kirjoitti:
Pandan jelly suklaa palleroita. Oli ihan lemppari karkkeja! Samoin pandan duello valkosuklaa lakritsi karkit oli ihania. Olikohan niissä vielä päärynän makuista täytettä mukana. Myös ne suklaa päällysteiset hedelmä askit oli ihania. Taisivat olla myös pandan tuotteita!
Pandan suklaalevyt, ne ohuet. Ennen en niin isoa Pandan suklaalevyä saanut käsiini, että en olisi syönyt sitä yhdellä istumalla.
Nyt ovat niin pahanmakuisia ja paksuja, että on niissä yksi hyvä puoli: aina löytyy kaapista suklaata leivontaa varten. Joskus pitää alkaa tekemään jotain suklaaleivonnaista, jotta eivät pääse vanhenemaan.
Panda Panama-patukka on kadonnut jo vuosikymmeniä sitten.
Lisäys edelliseen. Turkinpippurin pehmeitä pyramidin muotoisia karkkeja, joissa oli sisällä valuvaa salmiakkia.
Vierailija kirjoitti:
Raid-muurahaisaerosoli. Se oli oikeasti tehokasta ja ennaltaehkäisi muös lukkeja.
Nykyinen muutahais- ja torakka-aerosoli on tehoton. Ihan eri vaikuttavat aineetkin siinä.
Sääskimyrkyt, siis ne älä-sie-etelänmies-huio-Offit. Samanmerkkisiä aineita oli myynnissä, mutta aivan turhia aineita sääskien karkoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisellä reseptillä valmistetut Bliw-saippuat (tosin poistuivat jo useampi vuosi sitten). Nämä nykyiset litkut eivät vaahtoa, kuluvat puolta nopeammin ja liukastavat pesuhuoneen lattian.
Analysoiko joku siis oikeesti jotain käsisaippuan koostumusta vapaa-ajallaan :D mahtaa olla jännittävä elämä....
Mua ainakin häiritsee kun yritykset yrittää kusettaa kuluttajaa laimennetuilla tuotteilla esim. just bliw saippuat ja rexona suihkusaippuat laimennettu vesilitkuksi. Samoin kahvijugurtti, oliko arlan, laimennettu vedeksi. Jos sua ei kiinnosta mitä ostat niin olet yrityksen ihanne asiakas, voi kusettaa miten haluaa.
Ne omar-suklaat pahvirasioissa! Joskus viime vuoden loppupuolella tulivat kauppoihin ja nyt ovat hävinneet kuin pieru Saharaan, en ole missään kaupassa törmännyt enää. Jos tulevat takaisin taas vuoden lopussa tai eivät ollenkaan niin suutun kyllä.
Minä käytän nykyään pussilakanoita aluslakanoina, kun varsinaiset ovat niin liruja.