Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Jacky Makupalojen useimmat maut ovat kadonneet. Oma lempparini oli se, missä lohkeavan vaalean vaniljakerroksen alla oli juoksevaa maitosuklaavanukasta.
Red Devil-energiajuoma kullanvärisessä tölkissä, en ole pariin vuoteen nähnyt kaupoissa kuin punaisessa tölkissä olevaa samanmerkkistä juomaa, joka taas on aivan erimakuista. En oikein pidä energiajuomista, mutta tuo juoma oli ainut mitä tykkäsin juoda silloin tällöin eikä sitä ole enää löytynyt mistään.
Pirkka aloe vera shampoo.
Pesi kaikki kalliit kampaamon shampoot heittämällä, mutta valmistus lopetettiin.
Itsellä ei tule mieleen mitään muuta poistunutta tuotetta, kuin Valion Kidius vanukkaat. Ehkä ainoa, jonka katoaminen on oikeasti harmittanut. Ensin hävisivät lapsuuden Nami Nami vanukkaat, joiden tilalle nämä tuli. Sarjan vihreässä purkissa oleva vanukas maistui kuitenkin ihan samalta kuin Nami Namin vastaava, joten olen iloisena näin aikuisenakin sitä satunnaisesti syönyt herkkuna. Ehdottomasti paras vanukasmaku ikinä! Mitään vastaavaa ei ole koskaan tullut vastaan, vaikka aika monilla merkeillä kinuski makuna. Eivät maistu samalta.
Ja nyt on Kidiuksenkin vanukkaat poistettu myynnistä. Tilalle tulleet jogurttivälipalat lapsille/nuorille. Tuotteina niin erilaiset, että miksei voinut tuoda uutta ja pitää vanhaa. Pöh.
Vaselmanjugurtti patukka tuotiin aikoinaan markkinoille omena vastaavan kanssa. Ja se oli hyvää!
Toinen Fazer 5 palanpatukoissa oli Minttu, joissa oli pieni valkoisia minttupalloja. Ei tota Marianne-murua, joka on pettymys.
Vuosia sitten kadonneet danonio omena 0% joka pakettiin neljän purkin pakkaukseen. Minttuvesseli tai mikä vaan minttukaakao jauhe. Ingmannilla oli aikoinaan sellanen jäätelösarja johon kuului mm. Keksivanilja jäätelö. Jäätelön seassa oli Domino-keksi paloja ja muruja. Oli huomattavasti parempaa kuin se Oreo mitä nykyään on tarjolla.
Tätä ketjua lukiessa tuntuu ihmeelliseltä, että tuotteita vain poistetaan tuotannosta, ilman mitään ilmoitusta tai ennakkovaroitusta kuluttajille. Kuluttajathan ovat niitä, jotka niitä ostavat ja ovat täten yrityksen asiakkaita, joten tuntuu oudolta tällainen toimintatapa, että niitä yrityksen jatkumisen mahdollistajia (=ostajia) ei koskaan kuunnella...
Hyvänlaatuisia aluslakanoita. Esimrkkinä kerron huonolaatuisesta lakanasta. Ostin Tokmannin tarjouksesta Ristomatti Ratia / Ulappa puuvillasatiini /150x270 lakanoita /10e kpl.
Surettaa Ratian puolesta kun on antanut nimensä tuotteelle joka on heikkolaatuinen, läpinäkyvän ohutta kangasta, erittäin rypistyvää materiaalia. Olisihan minulla ollut sille 50e:lle parempaakin käyttöä.
Frödingen suklaakakku! Miksi poistuit keskuudestamme :(
Pakko laittaa tämä, vaikka onkin liian vanha, mutta Metsätähti-jogurtti. Sitä on varmasti toivottu ihan hirveästi, miksiköhän sitä ei voisi tehdä enää?
Tortillaletut, joissa on maissin ituja (corn sprouts). Niissä oli miellyttävää kotitekoista makua ja tuntua. Vehnä- ja maissijauhoseoksesta tehdyt eivät ole läheskään yhtä hyviä. Muutenkin ihmetyttää, miksi vehnätortilloja on hyllyllä kymmentä eri merkkiä, eikä maissitortilloja välttämättä yhtään, vaikka maissi olisi autenttisempi tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Body Shopin valikoimissa ei ole enää kivipuuteria, jota olen tottunut käyttämään meikkivoiteen kiinnittämiseen, vaan ainoastaan sellaista "meikkivoiteen ja puuterin yhdistelmää", joka muka leviää kätevästi pikkuisen kostutettuna. Tosiasiassa paakkuuntuu heti, jos nestemäärä on väärä, eikä sovi päivän mittaan kiillon poistoon. Enkä tykkää, että meikkifirma rupeaa keksimään pyörää uudestaan ja opettamaan minulle uusia tapoja meikata.
Harmin paikka, että eläinkokeilla testaamattomia sopivia meikkejä on vähän vaikea löytää.
No, tuo body shopin meikkipuuteri on ollut valikoimassa jo vuosia eikä ole suunniteltu kivipuuteria korvaamaan.
Minun luottotuotteeni ollut jo pitkään. Ei paakkuunnu kyllä laisinkaan. Aiheuttaisiko mahdollisesti märkänä levitys paakkuuntumisen. Itse käytän aina kuivana ja on kyllä tosi hyvä tuote!
Itsekin levitän kuivana, mutta paakkuuntuu kyllä toisinaan. Eikä tietenkään ole suunniteltu kivipuuteria korvaamaan, mutta kivipuuteri on silti poistettu valikoimista ja myyjät tyrkyttävät tilalle vain tuota meikkipuuteria.
Anna kosteusvoiteen kuivahtaa ja levitä vasta sitten; ei paakkuunnu ;)
Dove Men Care -deodoranttipuikko. Herkkäihoinen mieheni haluaisi käyttää deodoranttia puikkona, ei roll-onia, ja tämä oli ainoa joka ei ärsyttänyt ihoa eikä haissut kammottavalle.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tuntuu ihmeelliseltä, että tuotteita vain poistetaan tuotannosta, ilman mitään ilmoitusta tai ennakkovaroitusta kuluttajille. Kuluttajathan ovat niitä, jotka niitä ostavat ja ovat täten yrityksen asiakkaita, joten tuntuu oudolta tällainen toimintatapa, että niitä yrityksen jatkumisen mahdollistajia (=ostajia) ei koskaan kuunnella...
Se on sitä ahneutta. Paremmin kannattaa uuden tuotteen lanseeraus ja sen myynti 2 kuukautta kuin vanhan jaskan myynti 20 vuotta.
Liptonin Tahiti -teetä! Poistunut valikoimista varmaan ainakin 5 vuotta sitten. Se oli niissä pyramidipusseissa, maustettu muistaakseni ananakella, vaniljalla ja kookoksella. Oli hyvää.
Ja se Fazerin sitruunajogurttipatukka todellakin 😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pesuaine oli Perlana, mitä aloittaja kaipasi. Itsekin kaipaan sitä. Tuoksu oli IHANA!
Nimi oli lyhyempi. Malliltaan pänikkä oli erilainen kuin muut/nykyiset Perlana-putelit. Googletin tuon silkki-villa-Perlanan, ei näytä siltä mitä itse haen. Vaikka varmasti myös se on tuoksunut hyvältä, kun on kerran poistettu Suomen markkinoilta ;-)
-ap
Coral?
mansikka ja suklaa-kermavaahdot! olivat hitti synttärikakussa.. muistaakseni vielä tytön 4v synttäreiden aikoihin niitä myytiin (tyttö nyt ekaluokalla), sitten hävisivät kaupoista ;(
Rainbown aloe vera deodorantti!
Tuoksui hyvältä ja kelpasi herkille kainaloille. Kun huomasin lähtevän myynnistä hamstrasin putkiloita tusinan verran. Nyt ne on loppu :(
Jos joku tietää mitään vastaavaa saa vinkata.
- Lidlin paistopisteen kalkkunalla täytetyt croisantit. Nykyään on vain niitä kinkkutäytteisiä. Tai ainakin niissä Lidleissä, joissa olen käynyt.
- Fazerin Arctic Storm Salmiakki -purkka. Se oli minusta hyvä pussi, mutta poistui nopeasti tuotannosta. Kyselinkin Fazerilta asiaa, ja sanottiin vain, että meille tulee tällanen uusi tuotesarja, sieltä löytyy sinullekin suosikki! Joo ei löytynyt, en osta enää Fazerin purkkaa.
- Soleron mehujää, joita oli ainakin kookoksen, ananaksen ja appelsiinin makuisia. Niissä oli hedelmälihaakin mukana. Noita ei nähnyt alunperinkään monessa kaupassa ja sitten ei ollut niissäkään.
- Nämä ovat varmaan hävinneet jo kauan sitten, mutta ne sorbetilla täytetyt hedelmän puolikkaat. Olivat Pirkka-tuotteita. Pahinta on se, etten koskaan edes syönyt niitä. Unelmoin vain ja sitten ne katosivat ennen kuin ehdin maistamaan :D
Mua ärsyttää kun lidl on lopettanut täyspitkän täysjyvä patongin myynnin paistopisteellä. Tilalle tuli sellainen puolet pienempi minipatonki, mutta kun mä en tykkää päätypaloista! Minijyväpatonki boikottiin prkl.
Toinen lidlin poistunut tuote on dulanon(?) kalkkunaleikkele pienessä paketissa. Olisko painoa ehkä 100g ja siin oli sellaisia pieniä pyöreitä kalkkunaleikeviipaleita joko neutraalina tai maustettuna. Se oli juuri passeli mun yhden hengen talouteen.
Toisaalt mitäpä teen leikkeleellä kun en saa enää leipän...