Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
Fazerin joulupiparisuklaata on nykyään levyn sijasta konvehteina.
Levy oli parempi. Njam.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisellä reseptillä valmistetut Bliw-saippuat (tosin poistuivat jo useampi vuosi sitten). Nämä nykyiset litkut eivät vaahtoa, kuluvat puolta nopeammin ja liukastavat pesuhuoneen lattian.
Ohis Olen pitänyt Bliwiä käsienpesusaippuana en suihkusaippuana.
Kunnon kiekosta leikattu mustaleima-emmental. Jossa oli paksu kuori ja joka itki. Ensin kuorta ei enää ollut (koska marketeissa ei mene kaupaksi) ja sitten koko juusto ruvettiin valmistamaan tiinuissa. En enää osta, mutta vieläkin kuolaan, kun muistan alkuperäistuotteen.
Finduksen Höyryvän Hyvät pakastevihannekset, näppärissä annospusseissa jotka pystyi mikrottamaan ja suoraan lautaselle..
Vierailija kirjoitti:
Finduksen Höyryvän Hyvät pakastevihannekset, näppärissä annospusseissa jotka pystyi mikrottamaan ja suoraan lautaselle..
Juu. Ostin parsakaalia. Eipä ole enää näkynyt kaupoissa.
Atrian bbq-maustetut hornetit :(
Olisiko ollut Knorrin tillikastike, sellainen jauhepussikastike. Nyt enää joku Rainbow, mutta se ei ole niin hyvää.
Heh, tulee vain jogurtteja mieleen.
Paulan täpläjogurtit olivat järjettömän hyviä. Nyt saa Paulalta vain vanukkaita enää.
Ja lisäksi arlan luonto+ -sarjan jogurttia ennen ollut mangojogurtti, jossa oli muistaakseni 11% mangoa ja se maistui ihanan täyteläiseltä. Sitten se katosi ja tuli luontoplussat tilalle ja hyi miten ällöttävää lirua se on.
Harmittaa myös Pirkan turkkilainen jogurtti. Kiva intolerantikoille että tuli laktoositon versio, mutta se maksaa euron enemmän kuin normaalilaktoosillinen maksoi, nykyään kun ei ole kuin sitä laktoositonta saatavilla. Se on mielestäni parhainta turkkilaista ja nyt maksaa paljon enemmän, kun en tarvitsisi laktoositonta versiota :D
En oo varma onko tätä missään muualla, mutta en ole nähnyt missään enää Tilli ja ruohosipulin (muistaakseni oli ruohosipuli kaverina) makuista dippijauhetta. Oli hyvää dippiä kalaruokien kanssa. Samoin Tresemmen punaisessa purkissa olevaa suihkutettavaa lämpösuojaa ei ole enää missään ja pitää tilata muualta. Ja myös Doven värjätyille hiuksille tarkoitettua tehohoitoainetta. On samantapainen purkki, mutta ei ole nää värjätyille hiuksille tarkotettu. :(
Marmorette-vanukasta olen muistaakseni K-kaupoissa nähnyt! En voi vannoa, mutta mielikuva on vahva. :)
Pirkka reilun kaupan vadelmavalkosuklaa! Mulla on täydellinen muffinssiresepti, johon tulee juuri tuota suklaata. Katosi kaupoista enkä ole löytänyt korvaavaa. :( Ainoat vadelmavalkosuklaalevyt ovat valkosuklaata, joissa on kuivattuja vadelmakönttejä. Tuo pirkan suklaa oli vaaleanpunaista koostumukseltaan hyvin pehmeää tasaista suklaata vadelman ja valkosuklaan maulla ilman niitä könttejä. Ei enää lempparimuffinsseja siis. 😢
HK potku. En muista koska hävisivät, mutta 10 v sitten söin näitä ja jotenkin näiden muistelu vie takaisin tiettyyn elämänvaiheeseen päälle parikymppisenä. Ihan hirveää moskaa tosin olivat, mutta silti!
Todellakin Pirkka Greippishampoota olin käyttänyt niin pitkään kun muistan! Jouduin hirveään tilanteeseen kun sitä ei ollut enää hyllyssä. Jos olisin tiennyt että loppuu niin olisin ostanut varastoon.
Ei valmistusta ole lopetettu, vaan maahantuonti. Ostin juuri Tukholmasta 10 patukkaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Pirkka reilun kaupan vadelmavalkosuklaa! Mulla on täydellinen muffinssiresepti, johon tulee juuri tuota suklaata. Katosi kaupoista enkä ole löytänyt korvaavaa. :( Ainoat vadelmavalkosuklaalevyt ovat valkosuklaata, joissa on kuivattuja vadelmakönttejä. Tuo pirkan suklaa oli vaaleanpunaista koostumukseltaan hyvin pehmeää tasaista suklaata vadelman ja valkosuklaan maulla ilman niitä könttejä. Ei enää lempparimuffinsseja siis. 😢
Itse ostin myös värin takia! Jos halusi värillistä valkosuklaakuorutetta. :) Tai muita koristeita. Ärsyttää myös.
Se pesuaine oli Perlana, mitä aloittaja kaipasi. Itsekin kaipaan sitä. Tuoksu oli IHANA!
Ei tule mitään mieleen. Ostan vain kaikkein halvinta, että tulemme toimeen. Eihän ne kaikista halvimmat tuotteet kovin ihmeellisiä ole, jos jotain on poistunut niin se korvataan vain seuraavalla halvimmalla tuotteella ja makueroa ei juurikaan huomaa. Toki tekisi mieli kaikenlaista herkkua ostaa, mutta ei ole yksinkertaisesti varaa. Jos mopo lähtee kaupassa keulimaan niin sitten ei jää loppukuulle ruokarahaa niin ei pysty edes harkitsemaan hyviä tuotteita eli en myöskään sitten niitä kaipaa, kun en maistelekaan.
Vierailija kirjoitti:
Se Fazerin sitruunajogurtti -suklaapatukka sellasessa pienessä patukassa. Oli muuten TODELLA hyvää.
TÄMÄ! Laitoin Fazerille tästä joku aika sitten ihan palautettakin, mutta vastaus oli perinteinen "kerromme viestisi eteenpäin"...
Samoja suklaita oli niissä joulurasioissa yhdessä vadelmatäytteen kanssa.
Latzin Marinade kissanruokapussit. Ensin poistui punainen ja nyt myös lila paketti. Lähetin kyselyn ja vastattiin, että moni muukin on kaivannut. Muuta ei ole tapahtunut. Lidlin Freeway tonic puolen litran pulloissa. Kätevä koko pariin drinkkiin.
Sun nestemäinen konetiskiaine. Juuri hävisi. En halua tabletteja tai all-in-one ihmegeeliä.
Rilla leipä.