Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Glissin shampoo ja hoitoaine, sellainen kirkkaan oranssi. Tuoksui piristävälle ja oli todella hyvää hiuksille.
Mustat pantterit (joo, vanha, mutta oon niin katkera vieläkin)
Liptonin persian Earl Grey
Ei ole ihan viime vuosina kadonneita, mutta muutamia karkkeja olen alkanut kaivata. Olisi kiva lapsille/sukulaislapsille, mutta kun ei niin ei. Esim. Toffo, varsinkin se hedelmä-toffo. Lisäksi Malacon karkit eivät ole samoja kuin ennen, voi kun saisi vielä niitä isompia ja ohuempia aakkosia, varsinkin sirkus-aakkosia.
Näitä Fazerin hedelmäpastilleja sai toisenlaisessa askissa vielä joku aika sitten, jos en ihan väärässä ole
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e1/39/25/e139259459c055d699d7…
Känkkäränkät sekä JEE JEE -pastillit taisivat jäädä 90-luvulle :(
Refectocil-värjäyssetti. Se jossa oli lähikuva silmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Mahdatko tarkoittaa Perlanan wool & silk -pesuainetta? Vaaleanpunainen tötsä.
Ei saa mistään enää ja oli ihan mun lemppari pyykinpesuaine. :(
Ei ollut Perlanan, ainakaan jos pakkaus oli samanmuotoinen ja -kokoinen kuin nykyiset Perlanat. Oli iso pänikkä, mutta jokin tuntemattomampi merkki, jota ei tosiaan Googlellakaan löydä. Se nimi on täällä joskus jossain ketjussa mainittu, elän toivossa että tuo hyvämuistinen eksyisi tähänkin ketjuun.
Villa- ja silkkipesuaineiden väriksi tuntuu vakiintuneen tuo vaaleanpunainen, sillä tuo kaipaamani nestemäinen tuote oli myös vaaleanpunaista. Samoin on nyt kaupoissa oleva Bio Luvilin villa- ja silkkipesuaine, jonka tuoksusta en tykkää yhtään.
Y3?
Ei ollut tuokaan. Yksiosainen nimi, jossa ei ole numeroita. Taisi olla jopa aika lyhyt kuten Tend tai Surf, mutta ei ollut kumpikaan niistäkään.
Coral?
Vierailija kirjoitti:
Twiningsin (tai Liptonin, ei löytynyt tietoa netistä, mutta muistelisin itse että Twiningsin) Persian Earl Grey. Jonnekin yhtäkkiä katosi. Oli hyvää teetä. Nyt on Russian Earl Grey, hyvää sekin. Molempia ei ilmeisesti voi olla myynnissä?
Toinen hyvä tee jota mm. Prismasta sai, oli Princessin Mango-tee. Ei ole sen voittanutta. Loppui vaan sekin yllättäen. Muilla tuotemerkeillä saattaa olla mangoteetä, mutta en halua kokeilla. Kun Princess oli se ensimmäinen, ja oli muuten samalla myös Fair trade -tuote. Toisin kuin nuo Liptonit ja Twiningsit.
Liptonin, molempia oli siinä neljän maun pakkauksessa ennen, persiania ja russiania. Mun lemppareita kans.
Ingmanin suklaalakritsi -jäätelö! En voi ymmärtää miksi lopetetaan maailman parhaan jäätelön teko.
Niin ja Malacon lätkäkarkkeja (oranssi paperi) olen kyllä löytänyt, mutta nekään eivät ole yhtä hyviä kuin ennen. Harmittaa, kun monet hyvät Malacon karkit on muuttunut (all sorts, hopeatoffee, aakkoset jne.)
63
Totally brown ja black. Sai muitaki mutta nuo oli parhaita. Jäätelöä siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan viime vuosina kadonneita, mutta muutamia karkkeja olen alkanut kaivata. Olisi kiva lapsille/sukulaislapsille, mutta kun ei niin ei. Esim. Toffo, varsinkin se hedelmä-toffo. Lisäksi Malacon karkit eivät ole samoja kuin ennen, voi kun saisi vielä niitä isompia ja ohuempia aakkosia, varsinkin sirkus-aakkosia.
Näitä Fazerin hedelmäpastilleja sai toisenlaisessa askissa vielä joku aika sitten, jos en ihan väärässä ole
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e1/39/25/e139259459c055d699d7…
Känkkäränkät sekä JEE JEE -pastillit taisivat jäädä 90-luvulle :(
Minäkin just mietin yks päivä, että niitä hedelmä-Toffoja kun saisi vielä, mikä se valmistaja oli, muistaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Valion Aurajuusto-ruokakermaa en ole enää löytänyt mistään!
Ei niin. :( Enkä ole enää pariin kuukauteen nähnyt sitä grillattu paprika-ruokakermaakaan missään.
Valion mustapekkajuusto. Semmoinen pieni nappi, käytettiin tosi usein esim kastikkeissa. Pirkalla vastaava mutta ei ollenkaan niin hyvä kuin tuo Valion oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut Perlanan, ainakaan jos pakkaus oli samanmuotoinen ja -kokoinen kuin nykyiset Perlanat. Oli iso pänikkä, mutta jokin tuntemattomampi merkki, jota ei tosiaan Googlellakaan löydä. Se nimi on täällä joskus jossain ketjussa mainittu, elän toivossa että tuo hyvämuistinen eksyisi tähänkin ketjuun.
Villa- ja silkkipesuaineiden väriksi tuntuu vakiintuneen tuo vaaleanpunainen, sillä tuo kaipaamani nestemäinen tuote oli myös vaaleanpunaista. Samoin on nyt kaupoissa oleva Bio Luvilin villa- ja silkkipesuaine, jonka tuoksusta en tykkää yhtään.
Y3?
Ei ollut tuokaan. Yksiosainen nimi, jossa ei ole numeroita. Taisi olla jopa aika lyhyt kuten Tend tai Surf, mutta ei ollut kumpikaan niistäkään.
Coral?
Ei ollut sekään. Mutta että tuokin on poistunut hyllyiltä... En ole ainakaan aikoihin missään nähnyt. Vanha kunnon Coral!
Fazerin Jaffakeksit ovat poistuneet myynnistä. Nyt on enää saatavilla pirkan tai muun vastaavan halppiskeksejä, jotka maistuvat kamalalta tai LU:n Jaffakeksejä, joita tehdään uudella reseptillä, joka ei ole läheskään yhtä hyvä kuin vanhat.
Samoin muistaakseni S-merkkiset ristikkoperunat olivat ennen mausteisempia, mutta nykyään tosi mauttomia.
Hunajan makuinen bulgarianjogurtti ja lidlin yrttimarinoitu lammas.
Bonbon Bullshit -pussi
http://www.matvareguiden.no/bilder/9361.jpg
Tuossa oli ihania suklaapäällystettyjä salmiakkeja ja lakritseja. Poistui joskus 2012 myynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Y3?
Coral?
Ei ollut sekään. Mutta että tuokin on poistunut hyllyiltä... En ole ainakaan aikoihin missään nähnyt. Vanha kunnon Coral!
Serto Silkkivilla? Mutta tätä saa kyllä vieläkin.