Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?

Vierailija
12.02.2017 |

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

Itse olen huomannut näiden kadonneen:

- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Kommentit (1507)

Vierailija
681/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingis karamellituutti, oli kuorrutettu sellaisella vaalenpunaisella kuorrutteela ja karemellikastiketta sisällä.

Rusinapaahtoleipä. Hellaksen suklaalevy, jossa jokaisessa rivissä oli erimakuista täytettä, Muistaako kukaan muu näitä?

Vierailija
682/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan lihahyytelö, vinkkiä jos olet nähnyt Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosin poistunut jo aikoja sitten mutta Fazerin suklaapatukka, jossa oli niitä kovia minttupalleroita!! Ei ole Marianne-suklaa läheskään niin hyvvöö... Miks kaikki hyvä häviää tai muutetaan reseptiä. Pantteritki oli joskus paljon parempia. Ja oliko ne nyt Pågenin sitruunamuffinssit (sisällä sitä vaahtoa)? Ihan hirveen makusia nykyää :( Teininä tuli syötyä niitä melkee paketti kerralla :D Fazerin palapelikarkit sais myös tehä comebackin...

Vierailija
684/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret muhkeat mustikkamuffinsit joita sai S-Marketin paistopisteestä.

Olen korvannut näitä R-kioskeissa myytävillä yksittäispakatuilla muffinseilla. Tosi rasvaisia mutta joskus on pakko ostaa ja herkutella kahvin kanssa.

Vierailija
685/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä varmaan poistuneet kauan sitten: korvapuustin makuinen jäätelö. Muitakin makuja oli, Valion jäätelöitä. Olisiko ollut joku kausimaku? Myös jotkut Valion kausimakujugurtit ovat olleet tosi hyviä, itse kaipaan sitruuna-lime jugurttia.

Vierailija
686/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitä pehmeitä turkin pippuri-palleroita enää mistään?? Muistan nuorempana ostaneeni niitä aina irtokarkkilaarista ja sai vissiin ihan pussitettuna kans. Nams!

Vierailija
687/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisia tuoteryhmiä poistuneet täysin: juusto fonduet ja fondanttiperunapallot sekä sveitsiläiset uunijuustot

Vierailija
688/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitonäkkileipä! En ole löytänyt aikoihin mistään pk-seudun kaupasta, missä yleensä asioin...

Vierailija
689/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkäristys säilyketölkissä. Poronlihasäilykettä toki on mutta sehän on samanlaista kuin nötkötti, eikä kyllä maustakaan uskoisi että on poroa nähnytkään. Tuollainen murikka oli näppärä retkieväs ja juhlava aloitus esim. vaelluksille: viimeinen ateria ennen pakastekuivattuja pöperöitä.

Vierailija
690/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka lakritsijäätelöpuikot. Täydellisiä, täyteläisin lakritsin maku mitä on missään ollut, sopivan kokoinen pikku makeannälkään, eikä hintakaan päätä huimannut. :(

Vierailija
691/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panthene shampoot ja hoitoaineet. En löydä enää mistään. Sopivat kuontalolleni vähintään yhtä hyvin kuin kalliit kampaamon tuotteet.

Vaikea kuvitella, että huonon myynnin takia olisi vedetty pois markkinoilta. Missäköhän syy?

Lidl myy, jotain pari euroa per shampoo ja hoitoainepullo!

Vierailija
692/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

GILDA-jäätelöpikarit, niitä oli joskus R-Kioskilla!

Vierailija
693/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villisian ulkofileetä! EI saa tuoreena eikä enää pakasteena, vaikka tuo olisi todella trendikäs liha nyt syksyksi, ja se marinoidaan joko oluessa tai savuisessa viskissä.

Vierailija
694/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöt joissa ei ole kermaa, tai liikaa rasvaa. Ennen oli kaupoissa maitojäätelöä /arkijäätelöitä enemmän kuin yksi maku ja kasvisrasvajäätelöitä (ehkä siinä liikaa rasvaa). Mysli jossa ei ollut liikaa rusinoita. Wc-paperirullat joissa oli runsaasti paperia, ei lopu heti. Siniruutuvihot nipuissa. Isommat pesuainepakkauskoot tuoksuttomissa pesuaineissa (iho, hiukset, vaatteet, kaikki mahdollinen), nimenomaan lähikaupassa. Hengittävät siteet, muovista saa aina tulehduksen. :s Kevyemmät herkut, ilman keinomakeutusaineita ja suuria määriä lisäaineita. Pastillit ilman mentholia.

Vierailija
695/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

- Finaxin kanelimysli

- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Minä kaipaan Vaasan maukas merkkistä näkkäriä, sellaista kokopaketin pituista jossa reunat vähän "kärähtäneet".  

Vaasan näkkärit on kaikki pilattu, niitä ei kannata enää ostaa. Ihme pahvia ovat, eikä maistu miltään. Sitä voisi tietysti kysyä aspasta, että mikä kantava ajatus siinä tuotteiden pilaamisessa ja omiin muroihin kusemisessa on ollut. Mutta eihän siihen mitään asiallista vastausta saa, vaan kaavapahoittelut siitä että tuotteemme ei ollut teille mieluinen. Eikä mene päätöksistä vastaavien korviin palaute, joku alipalkattu nuori nainen yrittää myönteiseen sävyyn asiakaspalautteisiin vastata ja jaksaa kampaviinerijohtoportaalle hymyillä, kun menevät aspa-akvaarion ohi paskalle kokouksen päätteeksi. Osingot on taas jaettu, ja v.tut asiakkaista.

Vierailija
696/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parhaat loppuu kirjoitti:

Aarre arkku pussin entinen sekoitu, joka oli vuosikausia, miks aina pitää hyvä muuttaa?

Lauantaipussin entiset sekoitukset. Aina vaa huonompaa suuntaa menee.

Jättilauantaipussit missä oli suklaapatukka ja Aku-pussit.

Rainbowin hotmix pussin entinen alkuperäinen sekoitus. Nykyinen on ihan huono ja maut ihan laimeita! Entisessä oli kunnon jytyä ja tulisuutta... Miks miks pitää muuttaa? Raivostuttaa. Täytyy laittaa palautetta.

Oon huomannu saman. Makeisteollisuudella on pakonomainen tarve pilata sekoituspussit. Nehän on nykyään kaikki samanlaisia: liian isoja säkkejä täynnä samanlaisia  väriainelölleröitä. Ei ole rapeaa, rouskuvaa, venyvää, rakeista, sulavaa, pehmeää, kirpeää, erilaisia koostumuksia ja makuja. Kaikki on samaa skeidaa. Voisi sen mässyn myydä vaikka yhtenä isona löllömöykkynä, mitä sitä pienemmäksi pilkkomaan.

Vierailija
697/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Finaxin kanelimysli

Minä kaipaan Vaasan maukas merkkistä näkkäriä, sellaista kokopaketin pituista jossa reunat vähän "kärähtäneet".  

Leksandin Knäcke on kuulemma tällä hetkellä parasta kaupoista saatavaa näkkäriä, sanoi naapuri. Ja on isoina levyinä, että saa itse taittaa. Mutta en ole itse vielä kokeillut.

Vierailija
698/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnum yogurt fresh

Ben & Jerry bohemian raspberry

Ben & Jerry Greek style frozen yougurt raspberry chockolatey chunk

Vierailija
699/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin korvapuustin näköiset pullat missä kanelin sijaan oli suklaapaloja. Pullaversio suklaacroissantista. Ainoastaan lentokentällä oli näitä?

Vierailija
700/1507 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastirolit ja Känkkä Ränkät takasin kauppoihin!! :DD