Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?

Vierailija
12.02.2017 |

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

Itse olen huomannut näiden kadonneen:

- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Kommentit (1507)

Vierailija
41/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Mahdatko tarkoittaa Perlanan wool & silk -pesuainetta? Vaaleanpunainen tötsä.

Ei saa mistään enää ja oli ihan mun lemppari pyykinpesuaine. :( 

Vierailija
42/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin joulusuklaalevy, pähkinä-rusinasuklaatakin saa vain suurimmista kaupoista

Herbinan Linum-deodorantti (ei ole sama enää)

LdB-deodorantit ja suihkugeelit

Gliss Kur -hiuksiin jätettävä voidemainen hoitoaine

Pantenen voidemainen hoitoaine

Lumene Natural Code 2 in 1 Spot delete cover

Lumene Wild Rose Natural -huulipunat

Nivea Beauté -meikit (tosin siitä on enemmän kuin pari vuotta)

Pirkan omenantuoksuinen huuhteluaine

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anytime meikkivoide. En ole löytänyt vastaavaa 10 vuoden etsintöjen jälkeen. Mikään ei ole sopinut iholleni koskaan yhtä hyvin :/ Nytkin käytössä 45 e meikkivoide, eikä todellakaan vedä vertoja sille 5 e putelille.

Vierailija
44/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow-suihkusaippua, Pirkka-deodorantti

Vierailija
45/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut Perlanan, ainakaan jos pakkaus oli samanmuotoinen ja -kokoinen kuin nykyiset Perlanat. Oli iso pänikkä, mutta jokin tuntemattomampi merkki, jota ei tosiaan Googlellakaan löydä. Se nimi on täällä joskus jossain ketjussa mainittu, elän toivossa että tuo hyvämuistinen eksyisi tähänkin ketjuun.

Villa- ja silkkipesuaineiden väriksi tuntuu vakiintuneen tuo vaaleanpunainen, sillä tuo kaipaamani nestemäinen tuote oli myös vaaleanpunaista. Samoin on nyt kaupoissa oleva Bio Luvilin villa- ja silkkipesuaine, jonka tuoksusta en tykkää yhtään.

Vierailija
46/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion Aurajuusto-ruokakermaa en ole enää löytänyt mistään!

Vierailija
47/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä suklaalla päällystetyt ruisnachot, vaasan vai minkä ne nyt olikaan? Muistan syöneeni niitä pari vuotta sitten, olen käynyt kaikki kaupat läpi eikä löydy mistään!!

Näin näitä läheisessä K-marketissa tällä viikolla, jotain ainakin jostain saa vielä.

Vierailija
48/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisellä reseptillä valmistetut Bliw-saippuat (tosin poistuivat jo useampi vuosi sitten). Nämä nykyiset litkut eivät vaahtoa, kuluvat puolta nopeammin ja liukastavat pesuhuoneen lattian.

Analysoiko joku siis oikeesti jotain käsisaippuan koostumusta vapaa-ajallaan :D mahtaa olla jännittävä elämä....

Tässä Bliw-tapauksessa ei tuotteiden eron havaitsemiseen tarvinnut analysointia. Alkuperäiset riittoisat ja vaahtoavat saippuat ja nykyiset liemet erosivat toisistaan kuin mäntysuopa ja siemenneste..

Kiitos, purskautin just maidot suustani :D

Vierailija
49/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Body Shopin valikoimissa ei ole enää kivipuuteria, jota olen tottunut käyttämään meikkivoiteen kiinnittämiseen, vaan ainoastaan sellaista "meikkivoiteen ja puuterin yhdistelmää", joka muka leviää kätevästi pikkuisen kostutettuna. Tosiasiassa paakkuuntuu heti, jos nestemäärä on väärä, eikä sovi päivän mittaan kiillon poistoon. Enkä tykkää, että meikkifirma rupeaa keksimään pyörää uudestaan ja opettamaan minulle uusia tapoja meikata.

Harmin paikka, että eläinkokeilla testaamattomia sopivia meikkejä on vähän vaikea löytää.

No, tuo body shopin meikkipuuteri on ollut valikoimassa jo vuosia eikä ole suunniteltu kivipuuteria korvaamaan.

Minun luottotuotteeni ollut jo pitkään. Ei paakkuunnu kyllä laisinkaan. Aiheuttaisiko mahdollisesti märkänä levitys paakkuuntumisen. Itse käytän aina kuivana ja on kyllä tosi hyvä tuote!

Itsekin levitän kuivana, mutta paakkuuntuu kyllä toisinaan. Eikä tietenkään ole suunniteltu kivipuuteria korvaamaan, mutta kivipuuteri on silti poistettu valikoimista ja myyjät tyrkyttävät tilalle vain tuota meikkipuuteria.

Vierailija
50/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena ja minttu dumlet, joita oli myynnissä joskus 2000-luvun taitteessa

Vierailija
51/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan 2 dl vadelmakeitot kolmen kappaleen pakkauksessa, oli loistava eväs :)

Vierailija
52/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rahkaisa jukurtit puolen litran pakkauksessa.

Vierailija
53/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi Max cappucino. Vois olla pysyvä tuote...mut oli joku limited edition :(

Vierailija
54/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut Perlanan, ainakaan jos pakkaus oli samanmuotoinen ja -kokoinen kuin nykyiset Perlanat. Oli iso pänikkä, mutta jokin tuntemattomampi merkki, jota ei tosiaan Googlellakaan löydä. Se nimi on täällä joskus jossain ketjussa mainittu, elän toivossa että tuo hyvämuistinen eksyisi tähänkin ketjuun.

Villa- ja silkkipesuaineiden väriksi tuntuu vakiintuneen tuo vaaleanpunainen, sillä tuo kaipaamani nestemäinen tuote oli myös vaaleanpunaista. Samoin on nyt kaupoissa oleva Bio Luvilin villa- ja silkkipesuaine, jonka tuoksusta en tykkää yhtään.

Y3?

Vierailija
55/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile luomu pekonia. En muista minkä nimistä meillä oli, mutta löysin pekonin kuin uudelleen, paljon lihaa ja ohuelti rasvaa ja on enempi minun makuun kun perus hk tai pirkka jotka tuntuu aina uivan rasvassa...

Vierailija
56/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia-konvehteja saisi olla myynnissä muutenkin kuin jouluna. Ei saa mistään ennen kuin lokakuussa :(

Vierailija
57/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia-konvehteja saisi olla myynnissä muutenkin kuin jouluna. Ei saa mistään ennen kuin lokakuussa :(

Makeismarmeladitarjonta on ylipäätään Suomessa hävyttömän huono. Finlandia-marmeladeja ei myöskään saa kuin joulun alla. Minä en ainakaan ole kaupoista löytänyt.

Elintarviketeollisuudessa ajatellaan myös, että luumumarmeladia tarvitaan vain joulun aikaan.

Vierailija
58/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylitolilla maustetut hedelmäkarkit pikkurasiassa, sai vielä about pari vuotta sitten. Rainbown mustapippurituorejuusto, golden capin sitruunasiideri.

Vierailija
59/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omena ja minttu dumlet, joita oli myynnissä joskus 2000-luvun taitteessa

Näistä ei ole mitään muistikuvaa mutta mihin hävisi oranssit appelsiini-Dumlet :( ne oli hyviä!

Vierailija
60/1507 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Got2B iStylers Texture clay hiusvaha. Oranssi purkki. Sai ennen ainakin S-ryhmän liikkeistä. Nykyään pitää tilata netistä. Mun mielestä hintalaatsuhteeltaan paras hiusvaha ja sopi just mun hiuslaatuun :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi