Mies ei tarjonnut 'edes' kahvikupillista
Okei, tänne tulee varmaan semmosia että "kyllä nainenkin maksaa!!!!11'' MUTTA minun mielestä jos mies pyytää kahville johonkin niin se myös maksaa, koska hei kahvi maksaa joku max 2e.
Ja siis olin tänään ekoilla treffeillä ja molemmat maksettiin omat ja ihan ok mutta jäi kyllä mietityttään että pitiköhän se mua ihan rumana tms kun aina on treffi kumppani maksanut kahvit :D Ja tosiaan mua ei haittaa maksaa omaa kupillista, mutta ihan käytöstavoista kyse.
Tää oli vielä silleen että se sano että 1 kahvi, ja mä sitten maksoin omani ofc.
JA se kyllä kehui aluksi että oon kyllä tosi kaunis yms.. että entiä että pitikö silti mua rumana tms, vai oliko vaan muuten tommonen?
Sori vaan mutta mies joka ei tarjoa edes kahvikupillista on turnoff.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana miehet vinkuvat "lompakkoloisista". Mihin herrasmiehet ovat hävinneet?
Eipä entisaikojen AnsaIkosetkaan hyppineet mielenvikaisina kuk-karuselleissa ja miesten silmille.
Kahdesti olen jo tästä ketjusta lukenut tuon kuk-karusellin. Mitä se tarkoittaa?
Terv. Satunnaisesti palstaileva
En minä vaadi miestäni ostamaan kahvia, hän tekee sen kohteliaisuuttaan. Ensimmäisillä treffeillä molemmat ostivat omat oluensa. En minä kilpaile kenenkään toisen naisen kanssa kumpaa mahdollisesti huomioidaan enemmän. Mutta rakastan mieheni kohteliaisuutta, huomiota ja hänen luonnettaan. Ymmärrän toki että kahden euron kahvikupin ostamisen hyväksyminen omalta aviomieheltään on saatanasta ja tekee minusta luciferin kätyrin.
Minä myös tuijotan hävyttömästi mieheni paljaita lihaksikkaita pakaroita kun hän kahlaa virrassa ja hakee minun kiveen kiinni jääneen uistimen. Paha, paha nainen.
Nykyinen poikaystäväni on tarjonnut ensitreffeistä lähtien lähes aina kun olemme ulkona, aluksi tämä tapa ahdisti mua suunnattomasti ja tunsin olevani lompakkoloinen. Epätoivoisesti yritin maksaa osuuteni tai tarjota vuorollani mut yritykset torjuttiin päättäväisesti. Ahdistus meni niin pitkälle, että kieltäydyin treffeistä milloin mistäkin syystä joista taas poikaystäväni veti johtopäätöksen että olen kyllästymässä häneen ja pitkitän vain eroa, onneksi kyseessä on kundi joka saa suunsa auki (toisin kuin minä) ja tilanne selvisi. Hän perusteli maksamisiaan tuloeroillamme, minä opiskelen vielä ja hän käy töissä. Selitti että haluaa tehdä yhdessä kaikkea mukavaa, mutta tiesi ettei minulla ole varaa. Yhteinen aikamme on kuulemma tärkeämpää kuin raha. Kompromissina käymme ulkona hiukan harvemmin, mut yhteisiä koti-iltoja vietetään sitäkin useammin (emme siis kuitenkaan asu vielä yhdessä). Eli mulle olis kelvannut mies joka ei tarjoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
En minä vaadi miestäni ostamaan kahvia, hän tekee sen kohteliaisuuttaan. Ensimmäisillä treffeillä molemmat ostivat omat oluensa. En minä kilpaile kenenkään toisen naisen kanssa kumpaa mahdollisesti huomioidaan enemmän. Mutta rakastan mieheni kohteliaisuutta, huomiota ja hänen luonnettaan. Ymmärrän toki että kahden euron kahvikupin ostamisen hyväksyminen omalta aviomieheltään on saatanasta ja tekee minusta luciferin kätyrin.
Minä myös tuijotan hävyttömästi mieheni paljaita lihaksikkaita pakaroita kun hän kahlaa virrassa ja hakee minun kiveen kiinni jääneen uistimen. Paha, paha nainen.
Mielestäni tämä ei ole sama asia. Ensitreffeillä mies maksaa tuntemattomalle naiselle kahvin vain koska "herrasmiehen kuuluu", teidän tapauksessanne mies on aviomiehesi, tuntee sinut ja rakastaa. Silloin on ihan luonnollista tarjota. Sinäkin varmaan ostat hänelle asioita joista hän pitää ja autat häntä tarvittaessa, kuten parisuhteessa kuuluukin. Kyse oli siitä kuuluuko miehen ostaa juuri tapaamalleen naiselle kahvi vain koska on mies.
Kertoisiko ap mitä kohteliaita tapoja naisten tulisi muistaa tehdä treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun mulla on mies, joka avaa mulle oven, ostaa kahvin ja ottaa mua kädestä kiinni kun ylitetään tie. Hän huomioi ja pitää huolta. Me maksetaan kaikki tasan, tehdään yhdessä kotitöitä miten nyt ehditään ja ollaan toisillemme ystävällisiä. Mutta tuo huomioiminen, ovi, kahvi, takki, tuoli - vieläkin olen vau ja sulaa vahaa. Minä ihastun aina uudelleen häneen ja nautin huomiosta, tuntuu naiselliselta ja arvostetulta.
Nyt opin, mitä tarkoitetaan käsittellä "helppo nainen". Avaat oveen, tarjoat kahvin, otat takin ja siirrät tuolia ja nainen heti sulaa vahaa. Kyllä pääsee mies helpolla. Onneksi kaikki eivät ole noin helppoja. Voisi tulla ongelmia liikelounailla yms kun koko ajan nainen sulaisi.
Se että mies pyytää ei ole mikään syy maksuun. Vai otatteko naispuolisten kanssa saman säännön? Aivan, ette. Miten noloja hu**ria te olette jos teidän seuranne on maksullista? Eikö yhtään hävetä kun miehet useinkin vertaavat prostituoitujen hintoja kahvittelunaisten hintoihin? Hankkikaa itsenäisyys nössöt akat.
Vierailija kirjoitti:
Kahvikuppia enemmän minua tarinassasi huoletta tuo uistimen haku. Miksi et ihan itse hae sitä sieltä, vaikka sen sinne heitit? On oikeasti paha, jos ei itse korjaa aiheuttamaansa vahinkoa. Näin minulle ainakin opetettiin jo lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko ap mitä kohteliaita tapoja naisten tulisi muistaa tehdä treffeillä?
Tämä kiinnostaisi minuakin ihan naisena. Tiedän sitten mitä minulta oletetaan.
Miten voitte olla noin riippuvaisia jostain kahvikupista? Onko niin vaikeaa maksaa se itse? Me olemme Suomessa jossa naiset tienaavat. Mikä idea on vain sukupuolen takia maksattaa? Oikeudet merkitsevät myös velvollisuuksia. Jos ette halua olla nyrkin ja hellan välissä olevia orjia niin maksakaa omat hupinne.
Helvetti te olette avuttomia. Ei ihmekään että miesten pahin pelko on neitiytyminen. Ovea ei osata avata, rengasta vaihtaa ja mies tekee kaiken samalla kun hihitätte uroksen vitseille kuin aivottomat teinit.
Täällä ei taida kovin moni olla, joka olisi kokenut kuuman romanssin tai olisi hyvässä parisuhteessa, jossa on edelleen romantiikkaa? Taidan olla onnellisessa asemassa, hyvä niin.
Minä taas mieluummin maksan ensitreffeillä itse. Tarkoitukseni on tutustua uuteen ihmiseen. Parasta on, jos mies on ajoissa paikalla eli ei edes tule tilannetta, jossa täytyisi miettiä, miten lasku jaetaan.
En minäkään ala maksamaan tuntemattoman ihmisen kahvia. Miksi niin tekisin? Jotta hän vastavuoroisesti kutsuisi minut kahville? Ei kiitos.
Hyvät käytöstavat ovat minulle aivan muuta. Toivon miehen osaavan keskustella ja kuunnella. Puhelinta ei tarvitse treffeillä räplätä. Kiireetön käytös on ehdoton plussa. Kahvikupin verran voi istua ja jutella rauhassa vaikka kenen kanssa.
Ulkonäkökommentit ovat minusta myös siinä ja siinä, haluanko kuulla mitään. Oletan nimittäin, että treffikumppani joka tapauksessa on viehättynyt ulkonäöstäni; eihän hän tunne minua.
Jos ystäväsi kutsuu sinut kahvilaan kahville, niin oletatko automaattisesti että hän maksaa kaiken? Minä en ainakaan halua, että kukaan maksaa minun puolestani.
Minulle se kertoo hyvin paljon miehestä ja kannattaako hänen seurassaan olla miten ensi kohtaaminen menee. Jos tulee yksinkertaisesta asiasta kuten kupillisesta kahvia ongelmia niin niitä varmasti tulee jatkossakin. Mitä se kertoo miehestä, että hän ei tarjoa naiselle kahvikuppia?
Minä mietin väkisinkin mikä näistä pitää paikkansa: hän on epäkohtelias,huomaamaton, pihi, köyhä, naisille katkera tai vihamielinen, hänellä on huono itsetunto tai huonot käytöstavat, hän tapailee naisia sarjana eikä satsaa enää kahvikuppiinkaan, hän ei arvosta treffiseuraa tai naisia ylipäätään, hän on negatiivisella tavalla tasa-arvoinen, fanaatikko, epäluuloinen, hän epäilee toisista heti pahinta, valmistautuu pettymyksiin, pelkää tulevansa huijatuksi, hyväksikäytetyksi, ja tusina muita syitä miksi mies tekee asian vaikeaksi. Älä ihmeessä tarjoa naiselle kuppia kahvia ensitreffeillä, pari euroa on ihan liikaa pois sinulta.
Huoh. Aina tästä samasta asiasta jankutus. Joku tykkää pitkistä, joku paksuista, joku kaljuista, joku komeista ja joku kohteliaista miehistä, toisille ei ole niin nöpönuukaa. Miksi jankata tästä asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Minulle se kertoo hyvin paljon miehestä ja kannattaako hänen seurassaan olla miten ensi kohtaaminen menee. Jos tulee yksinkertaisesta asiasta kuten kupillisesta kahvia ongelmia niin niitä varmasti tulee jatkossakin. Mitä se kertoo miehestä, että hän ei tarjoa naiselle kahvikuppia?
Minä mietin väkisinkin mikä näistä pitää paikkansa: hän on epäkohtelias,huomaamaton, pihi, köyhä, naisille katkera tai vihamielinen, hänellä on huono itsetunto tai huonot käytöstavat, hän tapailee naisia sarjana eikä satsaa enää kahvikuppiinkaan, hän ei arvosta treffiseuraa tai naisia ylipäätään, hän on negatiivisella tavalla tasa-arvoinen, fanaatikko, epäluuloinen, hän epäilee toisista heti pahinta, valmistautuu pettymyksiin, pelkää tulevansa huijatuksi, hyväksikäytetyksi, ja tusina muita syitä miksi mies tekee asian vaikeaksi. Älä ihmeessä tarjoa naiselle kuppia kahvia ensitreffeillä, pari euroa on ihan liikaa pois sinulta.
Pari vastakysymystä toiselta naiselta: 1)Eikö nuo samat päde naiseen, joka ei tarjoa miehelle? 2)Mitä kertoo naisesta, että hän vetää tuollaisia johtopäätöksiä kahvikupillisesta?
Kysyjä voi mennä teatteriin ja seurailla ihmisten käytöstä, mikä on vallitsevaa. Vanhemmat naiset kilvan avaavat ovia miehilleen, auttavat takkeja vanhempien miesten yltä, jonottavat narikkaan, käyvät tilaamassa väliaikakahvit ja maksavat ne, sitten taas näytöksen jälkeen vanhemmat naiset jonottavat narikkaan, auttavat takit miestensä päälle ja avaavat ovet. Myös painavat ulko-ovet. Ne varpusen hennot vanhat kumarra naiset, ikänsä miehiänsä nöyrästi palvelleet. Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Kysyjä voi mennä teatteriin ja seurailla ihmisten käytöstä, mikä on vallitsevaa. Vanhemmat naiset kilvan avaavat ovia miehilleen, auttavat takkeja vanhempien miesten yltä, jonottavat narikkaan, käyvät tilaamassa väliaikakahvit ja maksavat ne, sitten taas näytöksen jälkeen vanhemmat naiset jonottavat narikkaan, auttavat takit miestensä päälle ja avaavat ovet. Myös painavat ulko-ovet. Ne varpusen hennot vanhat kumarra naiset, ikänsä miehiänsä nöyrästi palvelleet. Niinkö?
Näinhän tasa-arvoisen naisen kuuluukin toimia vastavuoroisesti, siinä missä maksaa miehen kahvikin.
Rusinat pullasta-meininki ei enää vain toimi, tasa-arvoa kun olette halunneet.
Ap, mikset itse ollut kohtelias ja halunnut tehdä vaikutusta tarjoamalla miehelle kahvin? Mieshän vain kannatti tasa-arvoa. Mielestäni kahvin tarjoaminen on kohteliasta teki sen kumpi sukupuoli vain.