Miksi jätät instakuvasta tykkäämättä?
Jos yleensä olet tykännyt jonkun ihmisen kuvista, miksi yhtäkkiä lakkaat tykkäämästä kuvista/tykkäät vain harvoin? Jos kuvien laatu/aihepiirit eivät ole muuttuneet aiemmasta. Kiinnostaisi, millaisia syitä ihmisillä on.
Kommentit (88)
Yksinkertaisesti kaikki eiivät vietä aikaansa niin paljoa somessa kun toiset. Ehkä he käyvät kerran kuussa instassa tai harvemminkin niin kuin minä. Joten ihan siitä syystä ei voi tykätä jokaista kuvaa joka sinne tulee kerran päivässä. Ei siinä sen kummempaa, tämä on minun kokemukseni. Ei ole mikään kuitti kenellekkään jos en tykkää...
Vierailija kirjoitti:
Musta ois hauska tietää miksi yks työkaveri ei tykkää kuvista, joissa oon iloinen tai kerron kivoista asioista
Niin työkaverit, kertokaa? Muakin kiinnostaa!
Jos esim.jakaa usein kuvia itsestään, lapsistaan jne, tykkään parhaista ja vähän poikkeavista
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vasta hieman yli 800 seuraajaa. Tunnen näistä henkilökohtaisesti tasan 2 henkilöä, loput ovat tuntemattomia. Eli omasta kokemuksestani en voi sanoa tykkäysten perustuvan läheisten tykkäyksiin, vaan yksinkertaisesti ja ilmeisesti vain hyvä kuva on syynä. Jokin mistä tykkääjä pitää, osaa iloita puolestani tai on kenties jotain uutta ja erilaista. Tykkäyksiä kuviini kertyy siis 150-250 keskimäärin, jos sillä on mitään merkitystä.
Tuo on kyllä 800 seuraajalta iso määrä tykkäyksiä, varsinkin jos et tunne seuraajistasi kuin kaksi. Joillain keillä on muutama tuhat seuraajaa, on tykkäysmäärä 200-300, eikä kyse tietääkseni ole ostetuista bottiseuraajista kuitenkaan. Onko sulla erityisen hyvä kamera, jolla otat hyviä maisemakuvia tms? Ikä saattaa myös näissä vaikuttaa, teinit on aktiivisempia tykkäjiä jos on heille suunnattua kuvaa tai olet saman ikäinen.
Herutuskuvat ja jokapäiväiset naamakuvat, sukupuolesta riippumatta. Se suttuinen kahvikuppikin saa tykkäyksen sekä enemmän arvoa näiden sijaan :)
Työkaveri ei tykkää koskaan kuvistani. Olin siinä uskossa, että käy instassa todella harvoin, koska ei jaa itse juuri koskaan mitään. Nyt sitten useammankin kerran olen sattunut näkemään hänen tykänneen yhteisten tuttujen julkaisuja, ja uteliaisuuttani kävin selailemassa muutaman työkaverin kuvia ja tämä työkaveri oli tykännyt lähes jokaisesta. Availin satunnaisia kuvia ehkä vuoden ajalta ja lähes jokaisessa kuvassa oli hänen tykkäyksensä, eli käy siellä aktiivisesti.
Ollaan päivittäin töissä tekemisissä, hyvissä väleissä, työt sujuu. Olen ihan tavallinen, iloinen, ystävällinen. En kauheasti töissä jauha yksityiselämästäni, jotain pientä, mitä nyt muutkin. Instassaan pistän jotain ehkä kerran viikossa, joskus kahdesti. Tutuilla sama tahti ja päivityksetkin sitä samaa tavallista elämää (ei naama eikä takapuolikuvia, eikä yleensä kuvia lapsistakaan). Heidän julkaisunsa saavat tykkäyksiä mun ei, ei oikein selity millään.
On vaan tullut vähän kolkko fiilis, en pysty enää töissä olemaan ajattelematta, että tämä työkaveri ei ole seurassani aito.
Mutta joo, ei nyt tämä ketjukaan antanut vihiä miksi joku jättää yhden kaverin kuvat kokonaan tykkäämättä. Ja kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, jotka tiedostan...
En tykkäilen pelkän kuvan vuoksi kenenkään kuvista. Jos en tykkää tyypin taustasta, siis ajatuksista ja tukijoista ym, niin en tykkää vaikka kuva olisi mikä tahansa.
Somen tekopirteys ja lavastetut feikkikuvat ärsyttävät suuresti. Nämä "aamukahvia kuvatessa hups ihan vahingossa kaikki kupit on käännetty niin että risainen logotarra näkyy, pöydälle on jätetty auki päivän lehden älykköartikkeli, ja tissivako on ihan sattumalta aseteltu kuvaan". Ihan hirveää huomiohu0r4usta, oli aihe muuten mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin suoraan myöntää, etten tykkää niistä kuvista, joista paistaa toisen onnellisuus (varsinkin elämän pienistä asioista). Ehkä olen vähän kateellinen. Itse en osaa samalla tavalla iloita ja tuollainen pirteys ärsyttää.
Miksi vaivaudut sitten seuramaan?
Mä jätän tykkäämättä huvipuistokuvat, joissa näkyy alkoholia. Koska ne kaks asiaa ei kuulu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri ei tykkää koskaan kuvistani. Olin siinä uskossa, että käy instassa todella harvoin, koska ei jaa itse juuri koskaan mitään. Nyt sitten useammankin kerran olen sattunut näkemään hänen tykänneen yhteisten tuttujen julkaisuja, ja uteliaisuuttani kävin selailemassa muutaman työkaverin kuvia ja tämä työkaveri oli tykännyt lähes jokaisesta. Availin satunnaisia kuvia ehkä vuoden ajalta ja lähes jokaisessa kuvassa oli hänen tykkäyksensä, eli käy siellä aktiivisesti.
Ollaan päivittäin töissä tekemisissä, hyvissä väleissä, työt sujuu. Olen ihan tavallinen, iloinen, ystävällinen. En kauheasti töissä jauha yksityiselämästäni, jotain pientä, mitä nyt muutkin. Instassaan pistän jotain ehkä kerran viikossa, joskus kahdesti. Tutuilla sama tahti ja päivityksetkin sitä samaa tavallista elämää (ei naama eikä takapuolikuvia, eikä yleensä kuvia lapsistakaan). Heidän julkaisunsa saavat tykkäyksiä mun ei, ei oikein selity millään.
On vaan tullut vähän kolkko fiilis, en pysty enää töissä olemaan ajattelematta, että tämä työkaveri ei ole seurassani aito.
Mutta joo, ei nyt tämä ketjukaan antanut vihiä miksi joku jättää yhden kaverin kuvat kokonaan tykkäämättä. Ja kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, jotka tiedostan...
Luultavasti olet hänen mielestään jollain lailla ärsyttävä. Syytä voit kysyä häneltä itseltään.
AP on aikuinen lapsi. Varmaan teet sellaisia storyja ja päivityksiä, joissa kerrot blokkaavasi seuraajat, jotka eivät tykkää tai kommentoi kuviasi. :D
Vierailija kirjoitti:
Tykkään aluksi useammasta kuvasta, kun alan seurata jotain. Ajan myötä en viitsi tykätä joka kuvasta, koska siitä tulee vähän urpo stalkkausfiilis jo on joka kuvassa laittamassa sydämiä. Parhaat kaverit ymmärrän että ne hehkuttaa toisiaan enemmän, mutta suurin osa seuratuista on puolituttuja tai jotain julkkiksia tms joita ei ole välttämättä edes tavannut.
Ei kyse ole stalkkaamisesta jos tykkäilet kuvista. Se että lyöt sen tykkäyksen siihen kuvaan jos se siis sinua miellyttää, niin kannustaa sitä kuvan ottajaa jatkamaan hyvää työtä sen jutun parissa mitä se tekee. Itse en seuraa ketään kenen kuvista en välitä, koska siitä vasta stalkkaus fiilis tuleekin jos käy sieltä perältä tykkäilemässä parista kuvasta ja jää sitten haamuna sinne seuraajalistalle. Useat tekevät myös sitä että eivät tykkää, mutta stalkkaavat stoorit. Se on mielestäni outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omasta kokemuksesta voin sanoa, että ne ihmiset jotka ovat ollet kanssani riidoissa, eivät tykkää kuvistani, vaikka olisivat aikaisemmin tykkäilleet. Jotkut osoittavat mieltään sillä tavalla. Mutta varmastikin yleisin syy on kateus esim. toisen ulkomaanmatkasta yms.
Ootko useinkin riidoissa ihmisten kans? Ei sekään ihan normaalia ole enää teini-iän jälkeen.
Ai täysi-ikäisillä ei ole riitoja? Esim. tällä palstalla on enimmäkseen negatiivisia kommentteja muista ihmisistä, ja tänne kai osaksi kirjoittaa muutkin kuin teinit.
Jos länkytät oikeassa elämässä niin kuin ihmiset täällä kirjoittaa niin ihme että olet edes hengissä enää.
instagram ei ole oikeaa elämää.
Ai jos lähtee patikoimaan ja nappaa siellä vaikka onnistuneen maisemakuvan ja lataa kuvan instaan niin se ei ole oikeaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään aluksi useammasta kuvasta, kun alan seurata jotain. Ajan myötä en viitsi tykätä joka kuvasta, koska siitä tulee vähän urpo stalkkausfiilis jo on joka kuvassa laittamassa sydämiä. Parhaat kaverit ymmärrän että ne hehkuttaa toisiaan enemmän, mutta suurin osa seuratuista on puolituttuja tai jotain julkkiksia tms joita ei ole välttämättä edes tavannut.
Ei kyse ole stalkkaamisesta jos tykkäilet kuvista. Se että lyöt sen tykkäyksen siihen kuvaan jos se siis sinua miellyttää, niin kannustaa sitä kuvan ottajaa jatkamaan hyvää työtä sen jutun parissa mitä se tekee. Itse en seuraa ketään kenen kuvista en välitä, koska siitä vasta stalkkaus fiilis tuleekin jos käy sieltä perältä tykkäilemässä parista kuvasta ja jää sitten haamuna sinne seuraajalistalle. Useat tekevät myös sitä että eivät tykkää, mutta stalkkaavat stoorit. Se on mielestäni outoa.
Mitä tarkoittaa "stalkkaavat storyt"? Siis nehän pyörii kaikki automaattisesti läpi jos katsoo yhdenkin, ei niitä tarvitsee aktiivisesti availla jokaiselle erikseen. Esim itse seuraan yhtä kieltenopetustiliä, ja jos katsoo heidän videonsa, lähtee se seuraava pyörimään automaattisesti jne jne. Jos jonossa on joku muu jonka videon haluan nähdä, niin kaikki muut siitä välistä joutuu klikkaamaan läpi vaikkei niitä olisi halunnut aktiivisesti edes avata. Ja joskus ne tulee samalla katsottua, jos on vähän ja lyhyitä.
Ja mulle ne tykkäykset nyt vain ei merkitse mitään. En käsitä miten aikuinen ihminen voisi kaivata moista validointia, enkä tykkää kuin ehkä 1/20 näkemistäni kuvista jos on jotain erikoista. Jos jokaisen pitää tykätä kaikesta näkemästään, niin eihän ne tykkäykset edes merkitse silloin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "stalkkaavat storyt"? Siis nehän pyörii kaikki automaattisesti läpi jos katsoo yhdenkin, ei niitä tarvitsee aktiivisesti availla jokaiselle erikseen. Esim itse seuraan yhtä kieltenopetustiliä, ja jos katsoo heidän videonsa, lähtee se seuraava pyörimään automaattisesti jne jne. Jos jonossa on joku muu jonka videon haluan nähdä, niin kaikki muut siitä välistä joutuu klikkaamaan läpi vaikkei niitä olisi halunnut aktiivisesti edes avata. Ja joskus ne tulee samalla katsottua, jos on vähän ja lyhyitä.
Ja mulle ne tykkäykset nyt vain ei merkitse mitään. En käsitä miten aikuinen ihminen voisi kaivata moista validointia, enkä tykkää kuin ehkä 1/20 näkemistäni kuvista jos on jotain erikoista. Jos jokaisen pitää tykätä kaikesta näkemästään, niin eihän ne tykkäykset edes merkitse silloin mitään.
No jos et osaa painaa rastista pois kun seurattavasi tarina on loppu, niin katsot varmaan koko päivän niitä videoita sitten?
Seurasin alkuun erään suomalaisen bändin toisen solistin, sen vaaleatukkaisen, instaa. Sitten jossakin vaiheessa ne peiliselfiet alkoi ällöttämään, sitten jopa säälittämään.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon huomannu et sillä on väliä, kuka kuvan julkaisee. Jos sen suttuisen kahvikuppikuvan julkaisee joku tuttu vs. ystäväsi/ihailemasi tyyppi, tykkäät todennäköisemmin jälkimmäisestä.
Tämä ilmiö pätee muuten muuallakin kuin vain somessa. Esim. koululuokassa tai työpaikan kahvitunnilla. Suositun tyypin jutuille esim. nauretaan enemmän kuin ei-suositun, vaikka jutut eivät olisi edes yhtä hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta joo, ei nyt tämä ketjukaan antanut vihiä miksi joku jättää yhden kaverin kuvat kokonaan tykkäämättä. Ja kyllä, maailmassa on suurempiakin murheita, jotka tiedostan...Luultavasti olet hänen mielestään jollain lailla ärsyttävä. Syytä voit kysyä häneltä itseltään.
Ilmeisesti näin. Itsetutkiskelun paikka. Ainakin olen hänen seurassaan ollut aito, kuten kaikkien muidenkin meidän työporukasta, mutta hänestä en enää ole varma.
Mulla on vasta hieman yli 800 seuraajaa. Tunnen näistä henkilökohtaisesti tasan 2 henkilöä, loput ovat tuntemattomia. Eli omasta kokemuksestani en voi sanoa tykkäysten perustuvan läheisten tykkäyksiin, vaan yksinkertaisesti ja ilmeisesti vain hyvä kuva on syynä. Jokin mistä tykkääjä pitää, osaa iloita puolestani tai on kenties jotain uutta ja erilaista. Tykkäyksiä kuviini kertyy siis 150-250 keskimäärin, jos sillä on mitään merkitystä.