Olen 44v enkä omista yhtään iltapukua
Kommentit (18)
En minäkään. Ei ole pikkumustaakaan, vaikka kuulemma kaikki naiset tarvitsevat sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Ei ole pikkumustaakaan, vaikka kuulemma kaikki naiset tarvitsevat sellaisen.
Ei ole minullakaan pikkumustaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla ettei tarvitse? Töissä, vapaa-ajalla, kirkossa, uutena vuotena, teatterissa tai ihan vaan ravintolassa? Mielenkiinnolla kysyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla ettei tarvitse? Töissä, vapaa-ajalla, kirkossa, uutena vuotena, teatterissa tai ihan vaan ravintolassa? Mielenkiinnolla kysyn?
Mä olen lihava ja yleensä käytän aina mustia housuja ja tunikoita koskaan en käytä mekkoja. Ap
Ei mullakaan. Kauhulla odotan, milloin ensimmäinen kutsu iltapukujuhlaan tulee, koska vartaloni malli on sellainen, josta ensimmäisenä aina sanotaan, että ei pitkiä hameita... Käytä siinä sitten iltapukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen vastaaja ja mulla on pikkumusta. Ekan ostin noin 45v., kun tuli hyvä vastaan. Nyt voin sanoa, että ilmankin olisi pärjännyt. Käytän yleensä housuasua. Niin ja nyt oon 50v.
Minulla on yksi. Hommasin sen hääpuvukseni. Se on vihreä. Käytän sitä kaikissa isommissa juhlissa.
Olen 45v ja minulla on tasan kaksi mekkoa. Pitkä, musta laadukas iltapuku jota olen uskollisesti käyttänyt jokaisessa iltapukutilaisuudessa vuosikymmenen. Noita tilaisuuksia osuu noin yksi per vuosi :D
Mekko numero kaksi on polvipituinen, ja on nähnyt useammatkin häät, hautajaiset, pynttäytymisjuhlat ja hienommat ravintolat. Eipä noitakaan tilaisuuksia minun elämässäni ole niin usein että mekko alkaisi elää omaa sosiaalista elämäänsä.
Mutta on helppo olo kun kaapin perällä on vaate valmiina jos vaikka sattuu voittamaan Nobelin palkinnon tai joutuu muuhun tilaisuuteen jossa on pukukoodi.
Muuten olen niin housuihminen etten ole koskaan edes harkinnut kukkamekkoa tai arkimekkoa.
Mä ole 46v. enkä omista iltapukua.
Vierailija kirjoitti:
vartaloni malli on sellainen, josta ensimmäisenä aina sanotaan, että ei pitkiä hameita... .
Ei sellaista olekaan, jolle ei pitkä hane sovi. Mutta pitkän iltapuvun malli voi olla erilainen, ja eri mallit sopivat eri mallisille ihmisille. Kapeat sopivat yksilöe , merenneidot toisille, kellohameet kolmansille.
Olen 65+ enkä ole koskaan omistanut iltapukua. Missäpä sitä tällainen tavallinen taatiainen sellaista tarvitsisi? Musta jakkupuku oli, tein sen, kun hautajaisia oli toista kymmentä vuotta sitten enemmän kuin lääkäri määrää. Vanhemmiten vartalon mittasuhteet ovat muuttuneet siten, ettei puku enää istu. Pitäisi kai tehdä uusi. Pikkumustaakaan ei ole ollut koskaan. Ei ole ollut tarvista. En juurikaan käytä hametta nykyään. Pitkissä housuissa jalat ja selkä pysyvät paremmin lämpiminä.
Mäkin olen 44 v. enkä omista iltapukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastataan. Ei noihin mainitsemiisi tilanteisiin mihinkään tarvita pikkumustaa. Tietysti voi laittaa halutessaan, mutta ei kukaan käske eikä määrää. Eipä ole minua milloinkaan teatterin tai ravintolan ovella käännytetty pois, koska minulla ei ole päällä hametta tai mekkoa.
Naisetkin saavat nykyaikana käyttää housuja lähestulkoon kaikkialla ja hyvä niin.
En omista kuin yhden hameen jota käytän vain etelänmatkoilla. - nro 1
En omista yhtäkään hametta enkä tule omistamaankaan. Omissa yo-juhlissa viimeksi käytin, n. 25 v. sitten.
Olen pian 43 vuotias ja en ollut ikinä niin hienossa tilaisuudessa, että siellä olisi jotakin iltapukua tarvittu. Ja jos sellaiseen tilaisuuteen kutsu tulisi, niin enpä tiedä menisinkö. Pikkumustan ostin toissa talvena kun kiva tuli vastaan, mutta siinä on vielä hintalappukin kiinni, kun en ole sitä tarvinnut. Sen lisäksi minulla on 13 vuotta sitten siskoni häihin ostettu kaunis siniharmaa-vaaleanpunainen kapea mekko (ihan Stockmannilta ostin!), mutta olen käyttänyt sitä peräti kaksi kertaa.
Teen työni farkuissa ja hautajaisissa olen ollut 20 vuotta sitten ostetussa laadukkaassa jakkupuvussa, johon olen vaihtanut vain paitaa alle tilaisuuden mukaan. Siitä muuten huomaa hyvin, että en ole juuri muuttunut kropaltani kun 20 vuotta vanhat vaatteet menevät vieläkin kätevästi päälleni. :)
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vartaloni malli on sellainen, josta ensimmäisenä aina sanotaan, että ei pitkiä hameita... .
Ei sellaista olekaan, jolle ei pitkä hane sovi. Mutta pitkän iltapuvun malli voi olla erilainen, ja eri mallit sopivat eri mallisille ihmisille. Kapeat sopivat yksilöe , merenneidot toisille, kellohameet kolmansille.
Teoriassa ehkä noin, mutta laittaisitko itse väkisin päälle mallin josta et pidä? Tarkoitan sitä, että vaikka kaikki maailman pukeutumisneuvojat sanoisivat, että minulle sopii merenneitomalli, mutta itse en sellaisesta pitäisi, niin en kyllä käyttäisi. Olisi todella epämukava olla juhlissa päällä mekko, jossa ei tunne oloaan hyväksi.
Olen 56 enkä omista iltapukua enkä varmaan tule koskaan hankkimaankaan. Olin 48 kun ostin ensimmäisen jakkupuvun enkä usko elämässäni tarvitsemaan muuta kuin toisen, mustan hautajaisia varten.