Miksei ravintolan henkilökunta muka saa käyttää työaikana puhelinta?
Olettaen että työt ei jää tekemättä sen ansiosta. Ketä se oikeasti muka haittaisi jos työntekijä vaikka katsoo bussin aikatauluja tai viestittelee kaverin kanssa siinä samalla?
Kommentit (68)
Nykylapset on moukkia työelämässä
Koska suomalaiset ja SÄÄNNÖT. Siksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset ja SÄÄNNÖT. Siksi. :D
Eipä tuo ole pelkkä suomalainen käytäntö, että työajalla tehdään töitä.
ööö.. olin ilmeisesti 15 vuotta väärissä ravintoloissa töissä, kun mulla ei koskaan olis ollu aikaa kännykän näpräämiselle. Alaa olen kyllä vaihtanut, mutta kyllä mun mielestä kännykän näprääminen ei kuulu työaikaan muutenkaan. Ei etenkään asiakkaiden ollessa paikalla.
Tää kännykkä aika on mennyt kyllä aivan liian pitkälle, kun koko ajan ihmiset on nenä kiinni puhelimessa. Nykyään on vaikeaa edes keskustella kenenkään kanssa, kun toinen näplää samaan aikaan luuria. Ihan oikeesti kännykkä riippuvaiset!!!
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelun laatuun vaikuttaa se, jos asiakas tulee ravintolaan ja työntekijä seisoo tiskin takana nenä kiinni luurissa. Siitä tulee välittömästi mielikuva, että työnteko ei kiinnosta, vaan tärkentä on puhelin. Asiakaspalvelu on myös mielikuvia, joten niitä ei voi jättää huomiotta. Itse en ainakaan haluaisi, että asiakkaille tulee ravintolassani mielikuva puhelimen tärkeydestä. Kyllä sen pitää olla mielikuva nimenomaan asiakkaan tai vähintään työnteon tärkeydestä.
Enhän minä ole tuollaista tehnyt, että asiakkaat olisi jääneet huomiotta, joten et voi minua myöskään sellaisesta syyttää, viestisi aihe ei siis koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Nykylapset on moukkia työelämässä
Sinä voit puhua vain omasta puolestasi, mutta et väittää muiden olevan jotain, mitä he eivät ole.
Moukkamaisuus taas on yleensä jotain ihan muuta, kuin mitään puhelimeen liittyvää. Yleensä se on jurppea työntekijä, joka on epäkohtelias asiakkaille, ja usein myös työtovereille.
Nämä kommentit on kuin suoraan erään ilmaisjakelun tekstaripalstalta...
Erään hotellin ravintolan henkilökunta se saa kantaa puhelinta edes mukanaan työaikana, vaan sen joutuu jättämään pukuhuoneen kaappiin muiden siviilivaatteiden kanssa. Tämä saattaa olla normaali käytäntö monessa muussakin ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelun laatuun vaikuttaa se, jos asiakas tulee ravintolaan ja työntekijä seisoo tiskin takana nenä kiinni luurissa. Siitä tulee välittömästi mielikuva, että työnteko ei kiinnosta, vaan tärkentä on puhelin. Asiakaspalvelu on myös mielikuvia, joten niitä ei voi jättää huomiotta. Itse en ainakaan haluaisi, että asiakkaille tulee ravintolassani mielikuva puhelimen tärkeydestä. Kyllä sen pitää olla mielikuva nimenomaan asiakkaan tai vähintään työnteon tärkeydestä.
Enhän minä ole tuollaista tehnyt, että asiakkaat olisi jääneet huomiotta, joten et voi minua myöskään sellaisesta syyttää, viestisi aihe ei siis koske minua.
Syytinkö sinua tuossa jotenkin? Itse en näe sitä kohtaa, jossa lukee jonkinlainen syytös. Mutta "se älähtää, johon kalikka kalahtaa" eli jokin tekstissä osui totuuteen, koska sen syytökseksi tulkitsit.
Vierailija kirjoitti:
Erään hotellin ravintolan henkilökunta se saa kantaa puhelinta edes mukanaan työaikana, vaan sen joutuu jättämään pukuhuoneen kaappiin muiden siviilivaatteiden kanssa. Tämä saattaa olla normaali käytäntö monessa muussakin ravintolassa.
On käytäntönä hyvinkin monessa ravintolassa ja suuressa osassa muitakin työpaikkoja. Sanoisin, että on käytäntönä kaikilla fiksuilla työpaikoilla, joilla ymmärretään mikä ero on työajalla ja vapaa-ajalla.
Ai että. Onpa ihanaa olla toimistotyössä, voi rauhassa selata luuria. Ei kukaan kyttäö ja hengitä niskaan. Ammatinvalintakysymys!
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Onpa ihanaa olla toimistotyössä, voi rauhassa selata luuria. Ei kukaan kyttäö ja hengitä niskaan. Ammatinvalintakysymys!
Ai että. Onpa ihanaa olla ihminen, joka kykenee olemaan vaivatta työpäivän ajan erossa puhelimesta. Ei ole päässyt muodostumaan riippuvuutta mihinkään laitteeseen. Elämänsisällön valintakysymys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaen että työt ei jää tekemättä sen ansiosta. Ketä se oikeasti muka haittaisi jos työntekijä vaikka katsoo bussin aikatauluja tai viestittelee kaverin kanssa siinä samalla?
Omia luureja nyt ei kuulu käyttää työaikana missään. Työaikana tehdään töitä eikä viestitellä kavereiden kanssa. Katso ne bussiaikataulut tauolla. Mä en vastaa yksityispuheluihin työajalla ellei ole kyse jostain terveyteen liittyvästä asiasta kuten labratuloksista tms.
Terveisiä toimistosta
OT Miten toisinpäin: työnantaja edellyttää, että vastaa vapaa-ajalla työpuhelimeen ilman ylityökorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia luureja nyt ei kuulu käyttää työaikana missään. Työaikana tehdään töitä eikä viestitellä kavereiden kanssa. Katso ne bussiaikataulut tauolla. Mä en vastaa yksityispuheluihin työajalla ellei ole kyse jostain terveyteen liittyvästä asiasta kuten labratuloksista tms.
Terveisiä toimistosta
OT Miten toisinpäin: työnantaja edellyttää, että vastaa vapaa-ajalla työpuhelimeen ilman ylityökorvausta.
Olet työsopimusta allekirjoittaessa suostunut sellaiseen, joten menee ihan pykälien mukaan. Sen sijaan työnantaja ei ole sopimusta allekirjoitettaessa useinkaan suostunut siihen, että omaa puhelinta näprätään työajalla. Näin ollen se ei ole sopimuksenmukaista toimintaa ja työnantajalla on oikeus se kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Syytinkö sinua tuossa jotenkin? Itse en näe sitä kohtaa, jossa lukee jonkinlainen syytös. Mutta "se älähtää, johon kalikka kalahtaa" eli jokin tekstissä osui totuuteen, koska sen syytökseksi tulkitsit.
Ehkä sinun mielessäsi.
Onneksi tiedät asiani paremmin kuin minä itse.
Minä ainakin käytän puhelinta silloin kun tarvitsee ja kun se siitä ei ole mitään haittaa muille. Tämä ei ole ollut mikään ongelma missään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käytän puhelinta silloin kun tarvitsee ja kun se siitä ei ole mitään haittaa muille. Tämä ei ole ollut mikään ongelma missään.
Minäkin käytän kun tarvitsee. Työajalla vaan ei tarvitse, koska silloin tarvitsee tehdä töitä.
Työnantaja on ostanut aikasi, ja saa päättää miten aikasi käytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käytän kun tarvitsee. Työajalla vaan ei tarvitse, koska silloin tarvitsee tehdä töitä.
Teen työt supernopsaan ja siksi työpäivät on kevyempiä, saa aina lähteä aikaisemmin ja jää kivasti taukoja.
Työpaikalla ei ole turhaa aikaa, jota puhelimella pitäisi täyttää. Tuo "turha" aikaa hyödynnetään tekemällä töitä. Siivoamista, järjestelyä yms löytyy aina. Jopa Makuunissa, jossa kävi 6 tunnin vuoron aikana joskus 1-2 asiakasta, löytyi aina jotain tekemistä. Ravintolassa tuskin on noin hiljaisia päiviä, joten tekemisen puutetta ei voi olla.