Te jotka olette ostaneet asunnon: MIKÄ ON AMMATTINNE? OLIKO PERINTÖÄ?
Te joilla on varaa ostaa asunto, niin mikä on koulutuksenne ja ammatti? Oliko perintöä?
Kommentit (89)
Kiinnostaisi kuulla erityisesti yksineläjistä, jotka on ostaneet asunnon Helsingistä/pääkaupunkiseudulta. Itse ihmettelen erityisesti lapsettomia työssäkäyviä pariskuntia, jotka väittävät ettei ole varaa asuntolainaan. Teitä on kuitenkin kaksi palkansaajaa, joten jos esim. toinen joutuu pitkälle sairauslomalle, jäljelle jää vielä toisen palkka. Yksineläjä on siinä suhteessa aika heikoilla. Iso asuntolaina edellyttää että ei saa sairastua vakavasti eikä varsinkaan jäädä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ootte saanut isoja lainoja noin helposti?! Itse en saanut edes 1000€ pankista vaikka töissä kävin ja aiempia lainoja ei ollut ja luottotiedot puhtaat. Hain useamman kerran ja aina sama vastaus, ei!
1000e? Oikeesti?! Vai tarkoititko 10 000e? Jos tuhatta euroa et saa niin vaihda ihmeessä pankkia.
Puheterapeutti, ei olut perintö.
Asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Puheterapeutti, ei olut perintö.
Asuntolaina.
Perintöä siis tarkoitin.
Ostin sinkkuna yksiön, ei perintöä. Opiskelin ja tein duunarina hommia. Päädyin ostamaan isomman yksin valmistumiseni jälkeen samoilta seuduilta. Kantakaupungin laitamilla nousevalla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla erityisesti yksineläjistä, jotka on ostaneet asunnon Helsingistä/pääkaupunkiseudulta. Itse ihmettelen erityisesti lapsettomia työssäkäyviä pariskuntia, jotka väittävät ettei ole varaa asuntolainaan. Teitä on kuitenkin kaksi palkansaajaa, joten jos esim. toinen joutuu pitkälle sairauslomalle, jäljelle jää vielä toisen palkka. Yksineläjä on siinä suhteessa aika heikoilla. Iso asuntolaina edellyttää että ei saa sairastua vakavasti eikä varsinkaan jäädä työttömäksi.
Humanistiopiskelija ja pätkäduunien tekijä yh olin, kun ostin pikkukaksion Helsingistä. Ei perintöjä eikä säästöjä, vanhemmat takasivat valtiontakauksesta ylijääneen osan, panttina heidän talonsa. Pärjätty on.
Lähihoitaja ja insinööri, lainaa saatiin 200000 ja omaa rahaa oli 50000. Pääkaupunki seutu.
Kuule ei pysty suurin osa ostamaan asuntoa ilman ongelmia Helsingistä muualtakaan kuin Eirasta. Kerros nyt paljonko maksoit kaksiostasi niin verrataan mitä sillä saisi Helsingistä (jossa joidenkin on pakko asua töiden/perheen takia).