Miten noin kaunis tyttö on syrjäytynyt? Hiljaisen talven lapsi -dokkari
Vaikea uskoa että on oikeasti syrjäytynyt. Löytäisi seuraa helposti ja moni nainenkin haluaisi ystävystyä varmasti.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut katsoa, mutta tuolla taitaa olla jotain mt-ongelmia.
Monella naisella on MT-ongelmia, mutta eivät syrjäydy koska ovat kauniita ja siten suosittuja.
Johan vitsin väänsit.
Pikkusiskoni on noin 25v kärsii todella pahasta masennuksesta, ahdistushäiriöstä ja jos jonkinlaista syömishäiriöitäkin hänellä.
Hän on rehellisesti sanottuna huomiota herättävän nätti mutta kokee olevansa suunnilleen valtakunnan rumin. Tämä ajaa hänet käyttäytymään tietyllä tavalla myös ikätovereitaan kohtaan ja eristäytymään. Joten eipä niitä ystäviä tai edes tuttavia omanikäisissä ole.
Taidat olla itse syrjäytynyt mies joka kokee syrjäytymisensä syyn olevan naisten vika? 
Helposti voi syrjräytyä jos on esim. Sosiaalisten tilanteiden pelko/ muu ahdistushäiriö. Minä en ole koskaan kyennyt puhumaan sosiaalisissa tilanteissa lapsesta saakka joten kavereita vaikea tehdä...
Av:lla miesten elämä pyörii pillun ympärillä. Monet vaikuttavat kuvittelevan että omassa elämässä menisi kaikki mahtavasti jos vain saisi pillua naiselta ja olisi nainen kumppanina. Ei se nyt taas oikeasti ihan näin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen tyttö on, samanlaisia löytyy 50 tusinasta.
Kyllä on kauniimpi kuin 99% naisista. Hyvin harva pärjäisi kauneudessa meikittömänä tuolle tytölle.
Tuota videota kun katsoo, niin tuo tyttö taitaa olla tosi ujo. Tai sitten on jotain taustalla joka vaikuttaa sosiaaliseen vuorovaikutukseen. Ei oikein ota katsekontaktia ja nuo muutkin eleet/puheenaiheet vähän erikoisia. Tytön ulosanti on ehkä myös vähän ikätasonsa nähden erikoista, puhuu kirjakieltä. En siis halua tuomita tai sanoa että hänessä olisi varsinaisesti mitään vikaa, enkä vihjailla mistään autismista kun en tiedä onko siitä kyse. Itse olen vaan huomannut että ihmiset ehkä alitajuisestikin huomioi tuollaiset "erikoiset" jutut, ja silloin on tosi helppo jäädä yksin. Etenkin vähän nuoremmat ihmiset jotenkin hämmentyy ja ottaa etäisyyttä. Silloin ei ulkonäöllä ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kauniimpi kuin 99% naisista. Hyvin harva pärjäisi kauneudessa meikittömänä tuolle tytölle.
Täh? About puolet parikymppisistä näyttää tuolta, ja kyllä, ihan ilman meikkiäkin :D Täysin massaan hukkuva tavis. Odotin että kyseessä olisi jokin superkaunotar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? About puolet parikymppisistä näyttää tuolta, ja kyllä, ihan ilman meikkiäkin :D Täysin massaan hukkuva tavis. Odotin että kyseessä olisi jokin superkaunotar.
Oletan että olet nainen. Voin sanoa että ainakin miesten mielestä tuollainen luonnollinen kauneus on sitä kaikkein parasta, jota harvalta löytyy.
todella komea mies kirjoitti:
Ihan perussöpö muikkeli. En nyt halua kuulostaa tympeältä mutta olen stadissa törmännyt mallitason muijiin joilla on todella vakavia mt-ongelmia, ja ovat kaiken lisäksi olleet neitsyitä ja yksinäisiä. Eli ei se aina mene niin että kauniit ihmiset olisivat suosittuja ja parisuhteessa.
Heh, vai että "mallitason"... Kenen mielestä?
Kirjoittelijat ei näköjään ole kohdanneet näitä syrjäytyneitä nuoria oikeassa elämässä.
Työskentelen itse syrjäytyneiden nuorten parissa ja kyllä, väittäisin, että tytöissä on keskimääräistä enemmän todella luonnonkauniita nuoria. Ja juuri ulkonäkö tuntuu olevan monelle jonkinlainen kompleksi, niin epäloogiselta kuin se kuulostaakin.
Näkisin muiden nähneet heidät niin paljon ulkonäön kautta, että sen merkitys on paisunut kohtuuttomiin mittasuhteisiin omassa päässä eristäytymisen seurauksena ja toisaalta aiheuttaen sitä. Ja "ulkonäkövikoihin" ulkoistetaan moni siihen mitenkään liittymätön ongelma.
Nykymaailman ulkonäkökeskeisyydellä on tällainenkin puoli, joten olisi ihan asiallista miettiä sen syvällisempiäkin seurauksia.
Ihana dokumentti :)
Olen itsekin yksinäinen nainen ja tunnen itseni omituiseksi ja erilaiseksi. Vaikutti mukavalta tytöltä ja mielelläni tutustuisin. Sain dokumentista myös vähän voimaa kun näin toisen vähän erilaisen naisen ja hänen ajatuksia. Ehkä en olekaan ihan yksin maailmassa. On piristävää nähdä erilaisuutta ja luonnollisuutta... mediassa ja somessa on niin paljon ihanneihmisiä millainen pitäisi olla. Kun siihen ei samaistu tuntuu että on kaikesta ulkopuolella ja vajavainen. Ei kiinnosta ura, raha ja lasten tekeminen.
Ihanan luonnollinen oma itsensä tuo dokkarin tyttö.
Minulla sama fiilis... Antoi voimaa tämä dokkari. Havaitsin paljon samaa, itselläni on diagnosoitu add sekä asperger piirteitä elämä alkaa käydä taas todella raskaaksi. Ei tiedä miten eläisi. Kaikki tuossa oli niin tuttua, mutta jotenkin luulen jos hän tarkoitti luukivulla hermokipua?
N21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö puhui tosi oudosti, kirjakielellä ym. Eli on siis autisti? Vaikea tajuta miten on päässyt edes peruskoulun läpi jos oli silloin jo tuollainen
Missä se olis oppinut puhumaan? Puhekieli elää ja muuttuu, on erilaista eri ikäluokissa ja maantieteellisillä alueilla jne. Elämänsä yksin pikkupaikkakunnalla viettänyt ei ole kosketuksissa eikä täten omaksu tätä tavallisena pidettyä puhetapaa, kuten muitakaan sosiaalisia taitoja.
Sehän puhua pulputti vaikka kenen kanssa koko dokkarin ajan - vanhempiensa, Hannelen, sen letittäjän, ja kävi leipäjonossa ja liikkui julkisilla kulkuneuvoilla, joten kuulee kyllä puhetta koko ajan. Eikä kukaan muu puhunut kirjakieltä käyttäen kuin hän itse, joten kyllä kyseessä on jokin autismin kirjoon kuuluva ominaisuus.
Tämä dokumentti on yksi suosikkejani Järven tarina ja Metsän tarina- dolumenttien ohella.
Se on kuin kaunis ja riipaiseva retriitti ihmisenä olemisen ytimeen.
Pääosan tyttö on aivan uniikki, kaikin tavoin löytö dokumentaristille.
Teeskentelemätön, siksi iskee ja jää mieleen.
Tuo tyttö on kuin jostain sadusta tyyliin Usvametsän prinsessa
kiskaistu suomalaiseen talviseen maisemaan
vaeltamaan yksinäisenä etsien kaltaisiaan.
Seuranaan uskollinen koiraystävä ja värikynät joilla maalaa väriä talvisen valkoiseen maailmaan.
Voi että, mikä helmi tämä dokumentti oikeasti on.
Maaginen aitoudessaan.
Ärsyttää kun miehet luulevat, että joku miehen puute olisi tytön suurin ongelma. Mies voi jopa pahentaa hänen tilannettaan. Totta kai hyvä rakkaussuhde piristää ketä tahansa, mutta kaikki miehet eivät automaattisesti ole hyviä. Joillakin naisilla huono parisuhde on yksi syy syrjäytymiselle. Kaverit ja elämään kiinni pääseminen näyttää olevan se, mitä tämä tyttö ensisijaisesti tarvitsee. Sen jälkeen hyvän miehen löytäminenkin on helpompaa.
Oliko näin että tyttö jonotti leipäjonossa muovipussin kanssa jossain mökissä missä oli ruokajakelua ja hänet jotenkin tylysti tökättiin siitäkin syrjään jonon perälle?
Jäänyt ko dokkarista sellainen mielikuva jostain kohtauksesta?
Miksi se oli leipäjonossa? Kyllä työkyvyttömyyseläkkeen pitäisi ruokaan riittää.
Hienosti kuvattu ja leikattu ja ohjattu dokkari.
Aihetta käsitelty herkästi,
tuo tyttö jää mieleen koska on niin kaunis ja aitoudessaan avoinna ja haavoittuva.
Speciaali .
Vain pinnalliset paatuneet pöljät keskittyvät tätä dokkaria analysoidessaan kritisoimaan tai arvostelemaan tämän nuoren naisen ULKONÄKÖÄ. Muuta eivät ilmeisesti elämästä havainnoi?
Eipä se ulkonäkö pelasta syrjäytymiseltä. Varmaan munaa voisi joltakulta saada tai parisuhteen, mutta noi asiat eivät mun mielestäni vielä tee ketään vähemmän syrjäytyneeksi tai autuaaksi.