Miten noin kaunis tyttö on syrjäytynyt? Hiljaisen talven lapsi -dokkari
Vaikea uskoa että on oikeasti syrjäytynyt. Löytäisi seuraa helposti ja moni nainenkin haluaisi ystävystyä varmasti.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa kyllä samaa mieltä, on söpö, varsinkin tuossa videon lopussa. Helposti saisi miehen tinderistä ym.
Sekö riittää pariutumiseen että joku mies kelpuuttaa? Naisellako ei ole mitään sananvaltaa? Ehkä HÄN ei ole löytänyt ketään itseä kiinnostavaa miestä.
itsekin nostelen sossutukia kun ei ole vielä löytynyt sitä 10 000k/kk työtä. Ihmettelen vain miksi se jotain ärsyttää.
Mun mielestä ei ole oikeasti syrjäytynyt jos suostuu tuollaiseen linssiluteen rooliin.
Kauneus ei takaa ihmissuhteita. Kauneus ei takaa ongelmattomuutta. Kauneus ei takaa sitä, että löytää itselleen sopivaa seuraa. Siinä muutama vastaus kysymykseen.
Minä esitän vastakysymyksen: Miten joku voi kuvitella, että ulkonäkö takaa ongelmattoman ja aitoja sosiaalisia suhteita sisältävän elämän?
Olen pahoillani tytön tilanteesta. Pakko kuitenkin kritisoida sitä, että hänellä on eläin. Ihan oikeasti, kaikki masentuneet, älkää ottako eläintä kärsimään teidän kanssa!!! Eläimien pitää saada elää hyvää ja virikkeellistä elämää ja ihminen on aina vastuussa siitä, että se toteutuu. Muu on eläinrääkkäystä! Masentunut tai muuten sairas ihminen ei saa hyväksikäyttää viatonta eläintä!
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani tytön tilanteesta. Pakko kuitenkin kritisoida sitä, että hänellä on eläin. Ihan oikeasti, kaikki masentuneet, älkää ottako eläintä kärsimään teidän kanssa!!! Eläimien pitää saada elää hyvää ja virikkeellistä elämää ja ihminen on aina vastuussa siitä, että se toteutuu. Muu on eläinrääkkäystä! Masentunut tai muuten sairas ihminen ei saa hyväksikäyttää viatonta eläintä!
No johan oli tilitys. Ihanko omasta päästä keksit? Täällä oikessa elämässä masentuneilla ja sairailla voi olla läheisiä, jotka huolehtivat eläimestä tarvittaessa. Masentunut tai muuten sairas ihminen ei aina myöskään ole kykenemätön ihan itsekin pitämään eläimestä huolta. Katsos kun masennuksia ja sairauksia on eri asteisia. Kaikki eivät vedä sängynpohjalle makaamaan päiväkausiksi. Se eläin tarpeineen voi olla jopa syy nousta sieltä sängystä ja lähteä lenkille tms. Näin ollen kumpikaan ei kärsi, vaan molemmat saavat mitä tarvitsevat. Hiukkasen todellisuudentajua näihin kiihkoiluihin, kiitos.
Mistä sinäkin tiedät sen mitä se eläin tarvitsee? Ihmiset ovat niin pirun omanhyväisiä, että oksettaa. Hitto vie, me olemme kaikki tuntevia ja ajattelevia eläimiä! Kyllä se eläineläin tarvitsee jotakin muuta mitä se masentunut voi tarjota! Mene nyt vähän itseesi, jos empatiaa löytyy yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Tässä näkee miten vieraantunut sä olet elämästä, älä kiltti kirjoita enempää. Tiedoksi vaan että kyllä masentunutkin ihminen koirastaan pystyy huolehtimaan, vaikka ei sen kanssa ei käykään kaksi kertaa viikossa harrastuksissa. Kuvitteletko että ne masentuneet makaa siellä koiran kanssa paskan ja kusen keskellä?
Kuin olisin omaa puhetta ja ääntä nauhalta kuunnellut. Minusta on joissakin vanhoissa psykologin papereissa maininta, että "puhuu monotonisesti". Neurologisia poikkeavuuksia ei ole todettu, olen ihan vaan masentunut ja dissosiaatio-oireinen.
Tuo "syrjäytynyt" on mielenkiintoinen termi. Psykiatrinen sairaanhoitaja aikoinaan sanoi minusta, että olen "syrjäytymisvaarassa". Kysyin, että millä logiikalla "vaarassa": ei aikoihin töissä, opiskelemassa, edes kortistossa, ei sosiaalisia kontakteja. Mt-diagnooseja ja itsariyrityksiä. Mistä kohtaa EN ollut syrjäytynyt? :D
No, tuosta on aikaa ja nykyään asiat paremmin. Itsellä ei ole kokemusta autismin kirjosta, mutta käsitykseni mukaan sen piiriin kuuluvatkin kyllä voivat elää hyvää, omannäköistään elämää. Toivottavasti dokumentin nainen on nyttemmin löytänyt oman paikkansa täällä.
Mistä erottaa "yhteiskunnasta syrjäytyneen" ja "yhteiskunnasta syrjäytetyn".
... jäikö sulla muuta erittäin oleellista mietityttämään?
Heräsikö kirvelä ja alati piinaava huoli että SUN verorahojasi nyt taas tuossa joku syrjäytyny tuhlaa, prkl.