Onko ketään, jolla ei ole älypuhelinta?
Kommentit (108)
Mulla on Nokia 1100, ihan tarpeeksi älykäs, muistaa mm. puhelinnumerot puolestani.
Ei ole, ja periaatteesta vastustan. En halua tulla sen orjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kapula ihmiset ylipäänsä teette junassa tai bussissa?
Sellaisia asioita, joista te teknologiasukupolven edustajat ette ole kuulleetkaan. Me esimerkiksi luemme kirjaa (sellaista missä on paperiset sivut, olet ehkä joskus nähnyt), kuuntelemme musiikkia (esim. mp3-soittimella, googlesta löytyy jos ei ole tuttu käsite) tai juttelemme toisille (tämä on jo aika villiä joten sinun ei ehkä kannata kokeilla). Kaikkein villein vaihtoehto on sellainen, että sinun kannattaa istua ennen kuin siitä luet. Useimmat nimittäin ihan vain istuvat paikallaan ja ajattelevat tai katselevat maisemia. Hurjaa eikö vain?
Vielä hurjempaa on, että noita samoja asioita ihmiset ovat tehneet (musiikin kuuntelua lukuunottamatta) niin kauan kuin busseja ja junia on ollut olemassa eli kymmeniä vuosia. Ovat selvinneet erittäin hyvin, joten mikä siinä olisi tällä vuosikymmenellä yhtäkkiä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on täytynyt ne pre-paid puhelutkin rajoittaa ihan niukimpaan,välttämättömimpään minimiin,joten ihan hyvin se vanha Nokia palikka kelpaa vielä .
Asialliset asiat ja lyhyet tiedustelut, tai ilmoittamiset jostain kavereille jostain, niihin se riittää ihan hyvin.
Jos sulla olis älypuhelin, voisit viestitellä ja soittaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on täytynyt ne pre-paid puhelutkin rajoittaa ihan niukimpaan,välttämättömimpään minimiin,joten ihan hyvin se vanha Nokia palikka kelpaa vielä .
Asialliset asiat ja lyhyet tiedustelut, tai ilmoittamiset jostain kavereille jostain, niihin se riittää ihan hyvin.
Mistä tällaisen ilmaisliittymän saa? Ettei maksa yhtään mitään vaikka soittelee ja viestittelee? Luulisi, että tuollainen on aika kannattamaton liittymä operaattorille.
Toisekseen: älypuhelimet maksaa satoja euroja. Sillä summalla viestittelee esimerkiksi minun liittymälläni tuhansia ellei jopa kymmeniätuhansia viestejä. Viestit kun maksavat sen pari-kolme senttiä kappaleelta
Onpa täällä paljon älypuhelinten suoranaisia vastustajia, "ei ole, eikä tule"! Vaikka niinhän aikoinaan monet vastustivat koko kännykkää:D
Ensinnäkin, älypuhelimessa ei tarvitse mitenkään "roikkua". Whatsappissa voi määritellä hälytyksen juuri niiltä/niistä ryhmistä mistä haluat.
Siinä vaiheessa, kun lapsesi lähtee reilaamaan/vaihtoon/reppureissaamaan Mongoliaan, huomaat kuinka hieno keksintö whatsapp on:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen operaattori sulla kun ei ota kuukausimaksua, vaan antaa ihan ilmaiseksi soitella ja viestitellä. Minulla on puhelinlasku ollut 10-15e/kk, vaikka viestejä tulee lähetettyä noin sata kuukaudessa. Onko sinulla halvempi? Ai niin ja minun puhelimeni maksoi 20e. Aika monta sellaista saa sinun puhelimesi hinnalla, eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällaisen ilmaisliittymän saa? Ettei maksa yhtään mitään vaikka soittelee ja viestittelee? Luulisi, että tuollainen on aika kannattamaton liittymä operaattorille.
Toisekseen: älypuhelimet maksaa satoja euroja. Sillä summalla viestittelee esimerkiksi minun liittymälläni tuhansia ellei jopa kymmeniätuhansia viestejä. Viestit kun maksavat sen pari-kolme senttiä kappaleelta
Jos et halua, et periaatteessa tarvitse liittymää ollenkaa. Pääset wifin avulla nettiin. No joo, mutta liittymähinnat on kyllä tosi edulliset, jos ei paljon soittele eikä tekstaile.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon älypuhelinten suoranaisia vastustajia, "ei ole, eikä tule"! Vaikka niinhän aikoinaan monet vastustivat koko kännykkää:D
Ensinnäkin, älypuhelimessa ei tarvitse mitenkään "roikkua". Whatsappissa voi määritellä hälytyksen juuri niiltä/niistä ryhmistä mistä haluat.Siinä vaiheessa, kun lapsesi lähtee reilaamaan/vaihtoon/reppureissaamaan Mongoliaan, huomaat kuinka hieno keksintö whatsapp on:)
Nykyajan kotkotuksia. Reissasi ne lapset ennenkin eikä whatsuppeja tarvittu. Varmemmin normaalit viestit toimii kuin tuollaiset nettiyhteyttä vaativat sovellukset. Vai meinaatko, että siellä Mongoliassa on samanlainen netin toimivuus kuin teillä kotona? Voin kertoa, ei ole. Minun lapseni jos lähtee reissuun, saa laitella ihan normaaleja tekstiviestejä. Sitä varten en puhelinta vaihda. En toki tuomitse, jos joku vaihtaa. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua, et periaatteessa tarvitse liittymää ollenkaa. Pääset wifin avulla nettiin. No joo, mutta liittymähinnat on kyllä tosi edulliset, jos ei paljon soittele eikä tekstaile.
Juu ja hirmu kiva hoitaa kaikki puhelut ja viesit kirjastossa tms. ilmaisen wifin tarjoamassa paikassa. Ei se kuitenkaan kaikkialla ilmaiseksi toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, älypuhelimessa ei tarvitse mitenkään "roikkua". Whatsappissa voi määritellä hälytyksen juuri niiltä/niistä ryhmistä mistä haluat.Siinä vaiheessa, kun lapsesi lähtee reilaamaan/vaihtoon/reppureissaamaan Mongoliaan, huomaat kuinka hieno keksintö whatsapp on:)
Nykyajan kotkotuksia. Reissasi ne lapset ennenkin eikä whatsuppeja tarvittu. Varmemmin normaalit viestit toimii kuin tuollaiset nettiyhteyttä vaativat sovellukset. Vai meinaatko, että siellä Mongoliassa on samanlainen netin toimivuus kuin teillä kotona? Voin kertoa, ei ole. Minun lapseni jos lähtee reissuun, saa laitella ihan normaaleja tekstiviestejä. Sitä varten en puhelinta vaihda. En toki tuomitse, jos joku vaihtaa. Kukin tyylillään.
Voin kertoa, ihan kokemuksesta, että netti löytyy, mutta tekstiviestit ei useinkaan maailmalta/maailmalla kulje. Myös sieltä Mongoliasta kokemuksia, netti toimii hyvin:)
Ja joo, ennenkin reissattiin, eikä käytetty turvavöitä, eikä pelastusliivejäkään. No olihan se toki näin, mutta maailma muuttuu, on parempia ja kätevämpiä tapoja. En ymmärrä, miksi kehitystä täytyy vastustaa?
Mutta kukin tyylillään, toki.
Vierailija kirjoitti:
mitä sellaista älypuhelin veisi teidän elämästä, jota teillä ei nykyisen puhelimen kanssa ole?
Rahaa. Ne ovat kalliimpia sekä ostaa että käyttää kuin älyttömät puhelimet. Ja ei, en ole köyhä, mutta se johtuukin siitä, etten tuhlaa turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ihmiset puhuvat, että sähköposti ajaa saman asian niin ei se nyt vaan kokemuksien perusteella näytä ajavan. Sitä luetaan silloin kuin luetaan, yleensä liian myöhään.
Tuo lausehan todistaa, että roikut älypuhelimessasi koko ajan. :) Elät sen piippaavan puhelimesi mukaan. Katsos kun ei älypuhelimen omistaminen tarkoita sitä, että siihen tuleviin viesteihin ei voisi vastata liian myöhään. Itse sinä olet ottanut sen tavaksesi.
Olen pian 32 vuotta pärjännyt ilman mitään älypuhelimia ja todennäköisesti pärjään vielä seuraavatkin vuodet.
Sähköpostit, wilmaviestit yms. tarkistan illalla. Linkassa/junassa/tms. luen kirjaa, kuuntelen musiikkia iPodin kautta, kirjoitan (kyllä oikein kynällä ja paperilla) tai sitten vaan vaivun omiin ajatuksiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ihmiset puhuvat, että sähköposti ajaa saman asian niin ei se nyt vaan kokemuksien perusteella näytä ajavan. Sitä luetaan silloin kuin luetaan, yleensä liian myöhään.
Tuo lausehan todistaa, että roikut älypuhelimessasi koko ajan. :) Elät sen piippaavan puhelimesi mukaan. Katsos kun ei älypuhelimen omistaminen tarkoita sitä, että siihen tuleviin viesteihin ei voisi vastata liian myöhään. Itse sinä olet ottanut sen tavaksesi.
Kyllä. Jos jonkun projektin/harkan dedis on illalla niin haluan, että siihen mun viestiin vastataan mieluiten heti tai seuraavan tunnin sisällä. Ei paljon lämmitä jos se sähköposti luetaan joskus illalla ennen nukkumaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
No nytpäs vasta tajuan, millaista extremeä reilaaminen aikoinaan oli, kun ei edes kännykkää tunnettu! Kerran kuussa soitettiin jostain puhelinkopista vanhemmille, että hengissä ollaan ja tullaan kun ehditään!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö oikeasti tuijottaa se 40 minuuttia bussin ikkunasta joka päivä sen sijaan että käyttäisi sen ajan hyödyksi tehokkaasti?
Sinulle on ainakin saatu kaupattua ajatus, että ihmisen pitää olla koko ajan tehokas ja hyödyksi tai on jotenkin epäkelpo. Onnea oravanpyörään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nytpäs vasta tajuan, millaista extremeä reilaaminen aikoinaan oli, kun ei edes kännykkää tunnettu! Kerran kuussa soitettiin jostain puhelinkopista vanhemmille, että hengissä ollaan ja tullaan kun ehditään!
Niinhän se olikin!! Olen itsekin tuolla tavalla reilannut. Mutta kuten sanoin, ajat muuttuvat.
Hankin älypuhelimen heti, kun joku perustelee minulle, mihin sitä oikeasti tarvitsen. Vielä ei ole riittävää perustetta löytynyt.
Mä hankin heti älypuhelimen kun markkinoille tulee malli joka on pienempi kuin tää nykyinen samppa (1,5 kertaa tikkuaski) ja jonka akku ketää lataamatta edes pari viikkoa. Siihen asti mennään nykyisellä, taikka kirjekyyhkyillä sitten kun verkot kaatuu.