Onko ketään, jolla ei ole älypuhelinta?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi hankkia älypuhelin, jotta muiden elämä helpottuisi?
Onks pakko, jos ei haluu? Jos on asiaa, soittakaa, tekstatkaa, tai olkaa hiljaa.
Eihän sua kukaan hyvänen aika pakotakaan. Kummallista aggressiivisuutta älypuhelittomilta, kukaan ei pakota, tai haleksi, tai kiusaa, mutta kai sitä saa sanoa, jos elämä on helpompaa omalla kohdalla älypuhelinten takia? kaikki eivät ole niistä riippuvaisia ja istu nenä kiinni somessa 24/7.
Tähän "aggressiivisuuteen" syynä vain ja ainoastaan älypuhelimen orjat, jotka eivät käsitä, että voivat viestiä muutenkin kuin vatsapissa tai mitä näitä nyt on. Tässä ketjussa esimerkiksi tämä valmentaja, joka aiheesta meuhkaa. Ihan kuin joukkotekstariin menisi enemmän aikaa kuin vatsapissa-viestiin. Minä en tuomitse älypuhelimen käyttäjiä elleivät he tuomitse minun älypuhelimettomuuttani.
Miten joukkotekstareita btw. edes lähetetään ja mitä se maksaa? Omat harrateinfot tulee facebook-ryhmiin. Niihin saa toki olla liittymättä, ketään ei kiinnosta.
Kyllähän watsapp on taivaanlahja esim ryhmätöiden ja muiden harkkojen tekemiseen opiskelijoilla. Vaikka ihmiset puhuvat, että sähköposti ajaa saman asian niin ei se nyt vaan kokemuksien perusteella näytä ajavan. Sitä luetaan silloin kuin luetaan, yleensä liian myöhään.
Itse käytän watsappin lisäksi lähinnä spotifytä ja jotain urheilusovelluksia. GoogleMapsin navigointiominaisuudet taas on loistava lisä kun vähän oudommalla seudulla ajelee.
Pärjäisin ilmankin, mutta kyllä tämä minun elämää helpottaa. Ja kun 200e saa ihan tarpeeksi hyvän puhelimen niin miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä aggressiivisuutta, mitä sellaista älypuhelin veisi teidän elämästä, jota teillä ei nykyisen puhelimen kanssa ole? se tuo uusia mahdollisuuksia, mutta ei pakota mihinkään. Sun ei oo pakko olla facessa sen kanssa koko ajan, sun ei oo pakko surffata sillä nettiä, sun ei oo pakko edes synkata sähköposteja, jos ei halua. Ymmärrän hyvin, jos ei vaan koe tarvitsevansa moista luuria, mutta en tajua tätä hyökkäysasennetta, että se älypuhelin jotenkin HUONONTAISI elämää, kun eihän siellä ole PAKKO roikkua..?
Kun katsoo ihmisiä junassa, linkassa, kaduilla tms. niin kyllä tuntuu että on pakko roikkua. Juuri tänään olin viimeksi linkassa ja valehtelematta 85 prosenttia matkustajista istui älypuhelin kädessä.
Totta kai julkisissa kulkuvälineissä tulee istuttua puhelin kädessä ja luettua netistä jotain itseään kiinnostavaa tai katsottua youtube-videoita. Mitä muutakaan järkevää siellä voi tehdä? :D
En ole tähän päivään mennessä keksinyt, mihin sitä tarvitsisin. Mummokännykällä otettujen kuvien siirtäminen on tosin vähän monivaiheisempaa kuin älylaitteella, mutta harvoin sille on tarvetta.
Itse menen kyllä usein baariinkin vain selaamaan nettiä puhelimella ja juomaan kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks pakko, jos ei haluu? Jos on asiaa, soittakaa, tekstatkaa, tai olkaa hiljaa.
Eihän sua kukaan hyvänen aika pakotakaan. Kummallista aggressiivisuutta älypuhelittomilta, kukaan ei pakota, tai haleksi, tai kiusaa, mutta kai sitä saa sanoa, jos elämä on helpompaa omalla kohdalla älypuhelinten takia? kaikki eivät ole niistä riippuvaisia ja istu nenä kiinni somessa 24/7.
Tähän "aggressiivisuuteen" syynä vain ja ainoastaan älypuhelimen orjat, jotka eivät käsitä, että voivat viestiä muutenkin kuin vatsapissa tai mitä näitä nyt on. Tässä ketjussa esimerkiksi tämä valmentaja, joka aiheesta meuhkaa. Ihan kuin joukkotekstariin menisi enemmän aikaa kuin vatsapissa-viestiin. Minä en tuomitse älypuhelimen käyttäjiä elleivät he tuomitse minun älypuhelimettomuuttani.
Kuka sua on tuominnut? Jos älypuhelin helpottaa useimpien elämää ja viestimistä, ei kai se nyt ole sellainen asia ettei sitä saa sanoa? Aika hurjaa tuomita kaikki älyluurien käyttäjät "orjiksi" ja halventaa heitä ja käyttämiään ohjelmia.
En sanonut, että kukaan on tuominnut. Sanoin, että JOS tuomitsee, tuomitsen minäkin. En myöskään sanonut, että kaikki älypuhelimen käyttäjät ovat niiden orjia. Sanoin, että nuo orjat eivät käsitä muita viestintätapoja. Monet älypuhelimen käyttäjät käsittävät eivätkä kuulu tuohon orjien joukkoon. Lukutaitoa kehiin ystävä hyvä. Se, että pidät pikku vatsapissa-hupailua halventavana, on minusta vain ja ainoastaa huvittavaa. Se on SOVELLUS ei sillä ole tunteita, joita voi loukata :D
Työttömänä on täytynyt ne pre-paid puhelutkin rajoittaa ihan niukimpaan,välttämättömimpään minimiin,joten ihan hyvin se vanha Nokia palikka kelpaa vielä .
Asialliset asiat ja lyhyet tiedustelut, tai ilmoittamiset jostain kavereille jostain, niihin se riittää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joukkotekstareita btw. edes lähetetään ja mitä se maksaa? Omat harrateinfot tulee facebook-ryhmiin. Niihin saa toki olla liittymättä, ketään ei kiinnosta.
Olettaisin, että ihan samoin kuin näitä whatsupp-viestejäkin (en tiedä miten whatsupp toimii, joten en ole varma tästä). Luodaan numeroista ryhmä ja lähetetään viesti koko ryhmälle. Onnistuu ainakin minun "antiikkinokialaisessani". Toinen muutaman sekunnin enemmän aikaa vievä vaihtoehto on toiminto "lähetä usealle". Siinä poimitaan tallennetuista numeroista ne, joihin viesti halutaan lähettää. Maksu riippuu luonnollisesti operaattorista ja liittymäsopimuksesta. Itselläni hinta on pari-kolme senttiä per viesti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän watsapp on taivaanlahja esim ryhmätöiden ja muiden harkkojen tekemiseen opiskelijoilla. Vaikka ihmiset puhuvat, että sähköposti ajaa saman asian niin ei se nyt vaan kokemuksien perusteella näytä ajavan. Sitä luetaan silloin kuin luetaan, yleensä liian myöhään.
Itse käytän watsappin lisäksi lähinnä spotifytä ja jotain urheilusovelluksia. GoogleMapsin navigointiominaisuudet taas on loistava lisä kun vähän oudommalla seudulla ajelee.
Pärjäisin ilmankin, mutta kyllä tämä minun elämää helpottaa. Ja kun 200e saa ihan tarpeeksi hyvän puhelimen niin miksi ei?
Peruspuhelin maksaa tuosta noin kymmenesosan. Siksi ei. Tämä siis minun näkemykseni. Ei tarkoitus tyrmätä sinun näkemystäsi. Mitä tulee sähköpostiin, niin se on ihan käyttäjän henkilökohtaista tyhmyyttä, jos sitä ei lue tarpeeksi usein. Etenkin jos tekee ryhmätyötä tms ja tietoakin tulee usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä aggressiivisuutta, mitä sellaista älypuhelin veisi teidän elämästä, jota teillä ei nykyisen puhelimen kanssa ole? se tuo uusia mahdollisuuksia, mutta ei pakota mihinkään. Sun ei oo pakko olla facessa sen kanssa koko ajan, sun ei oo pakko surffata sillä nettiä, sun ei oo pakko edes synkata sähköposteja, jos ei halua. Ymmärrän hyvin, jos ei vaan koe tarvitsevansa moista luuria, mutta en tajua tätä hyökkäysasennetta, että se älypuhelin jotenkin HUONONTAISI elämää, kun eihän siellä ole PAKKO roikkua..?
Kun katsoo ihmisiä junassa, linkassa, kaduilla tms. niin kyllä tuntuu että on pakko roikkua. Juuri tänään olin viimeksi linkassa ja valehtelematta 85 prosenttia matkustajista istui älypuhelin kädessä.
Totta kai julkisissa kulkuvälineissä tulee istuttua puhelin kädessä ja luettua netistä jotain itseään kiinnostavaa tai katsottua youtube-videoita. Mitä muutakaan järkevää siellä voi tehdä? :D
Lukea kirjaa, kuunnella musiikkia, jutella kaverille (jos sellainen mukana) tai ihan vain istua tekemättä mitään. Noin muutama esimerkki mainitakseni
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiva että muitakin löytyy. :) Olen itse pohtinut välillä hankkimista, koska mukana kulkisi sitten samassa kamera sekä musiikki, mutta akun lataaminen joka päivä kuulostaa hankalalta ja ovathan ne isompia ja painavampiakin.
ap.
Hankalalta? Jätät sen yöksi lataukseen ja aamulla akku on taas täysi kuin taikaiskusta. Mitä hankalaa siinä on?
En kyllä ikinä tule ymmärtämään miksi se on joku ylpeilyn aihe ettei omista älypuhelinta. Suomalainen mentaliteetti että mitä kurjempaa ja ankeampaa, sen jalompi ja rehdimpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä :D En ymmärrä teknologiapelkoisten kammoa siitä että "hirveää kun julkisissa kaikki vain kyttäävät puhelintaan!!!1". Itse luen uutisia, opiskelen töitä varten, teen töille alustusta tai mitä vain. Pitäisikö oikeasti tuijottaa se 40 minuuttia bussin ikkunasta joka päivä sen sijaan että käyttäisi sen ajan hyödyksi tehokkaasti?
Mulla ei ole koskaan ollut, eikä tule. En tykkää siitä miten se hallitsee ihmisten elämää.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiva että muitakin löytyy. :) Olen itse pohtinut välillä hankkimista, koska mukana kulkisi sitten samassa kamera sekä musiikki, mutta akun lataaminen joka päivä kuulostaa hankalalta ja ovathan ne isompia ja painavampiakin.
ap.
Hankalalta? Jätät sen yöksi lataukseen ja aamulla akku on taas täysi kuin taikaiskusta. Mitä hankalaa siinä on?
En kyllä ikinä tule ymmärtämään miksi se on joku ylpeilyn aihe ettei omista älypuhelinta. Suomalainen mentaliteetti että mitä kurjempaa ja ankeampaa, sen jalompi ja rehdimpi?
Minun tuntemillani älypuhelimen omistajilla se yksi lataus vuorokaudessa ei edes riitä. Täälläkin äskettäin oli avaus aiheesta "älypuhelimen jatkuva lataamistarve". Eli on hankalaa.
Mitä kurjaa tai ankeaa muuten on peruspuhelimessa? Ja kuka sellaisen omistamisesta on täällä ylpeillyt? Itse olen huomannut vain kehuja niiden kestävyydestä ja toimivuudesta. Voi kai nekin ylpeilyksi tulkita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä :D En ymmärrä teknologiapelkoisten kammoa siitä että "hirveää kun julkisissa kaikki vain kyttäävät puhelintaan!!!1". Itse luen uutisia, opiskelen töitä varten, teen töille alustusta tai mitä vain. Pitäisikö oikeasti tuijottaa se 40 minuuttia bussin ikkunasta joka päivä sen sijaan että käyttäisi sen ajan hyödyksi tehokkaasti?
Itse en tee töitä vapaa-ajalla (työmatka on vielä vapaa-aikaa), mutta kukin toki tavallaan. Bussimatkan käytän aamulla musiikin kuunteluun ja "heräämiseen", iltapäivällä luen kirjaa saadakseni työasiat pois mielestä. Voin myös olla tekemättä mitään, koska sekin on ihan terveellistä joskus. Liiallinen tehokkuus ja ärsykkeiden jatkuva vastaanottaminen vain lisäävät stressin määrää, kun koskaan ei anneta itsen palautua. Teknologia on hyvästä niin kauan kuin se ei hallitse ihmisen elämää ja aiheuta riippuvuuteen verrattavia oireita. Valitettavan moni jo nykyisin saa vierotusoireita joutuessaan eroon teknologiasta. Osa menee melkein paniikkiin kun puhelimesta loppuu akku ja joutuu olemaan vaikka tunnin ilman puhelinta. Tuollainen on mielestäni jo oikeasti pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukea kirjaa, kuunnella musiikkia, jutella kaverille (jos sellainen mukana) tai ihan vain istua tekemättä mitään. Noin muutama esimerkki mainitakseni
Öh joo. Aika usein tulee juurikin luettua kirjaa (sellaisiakin joita minulla ei paperipainoksena ole, tai jos onkin niin eivät ole mukana) ja/tai kuunneltua musiikkia puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tee töitä vapaa-ajalla (työmatka on vielä vapaa-aikaa), mutta kukin toki tavallaan. Bussimatkan käytän aamulla musiikin kuunteluun ja "heräämiseen", iltapäivällä luen kirjaa saadakseni työasiat pois mielestä. Voin myös olla tekemättä mitään, koska sekin on ihan terveellistä joskus. Liiallinen tehokkuus ja ärsykkeiden jatkuva vastaanottaminen vain lisäävät stressin määrää, kun koskaan ei anneta itsen palautua. Teknologia on hyvästä niin kauan kuin se ei hallitse ihmisen elämää ja aiheuta riippuvuuteen verrattavia oireita. Valitettavan moni jo nykyisin saa vierotusoireita joutuessaan eroon teknologiasta. Osa menee melkein paniikkiin kun puhelimesta loppuu akku ja joutuu olemaan vaikka tunnin ilman puhelinta. Tuollainen on mielestäni jo oikeasti pelottavaa.
Minä oikeastaan jatkuvasti luen jostain itseäni kiinnostavista asioista. Kirjojakin on toki hyödyllistä lukea, mutta niitä mahtuu puhelimeen rajattomasti ja esim. nettifoorumeilta saa usein saman tiedon tiiviimmässä muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kapula ihmiset ylipäänsä teette junassa tai bussissa?
Minulla on kyllä älypuhelinkin, mutta en yleensä bussissa räplää sitä. Nautin siitä, että voin ihan luvan kanssa olla hetken tekemättä mitään ja AJATELLA OMIA AJATUKSIANI. Jos kyllästyn pääni sisältöön, voin lukea vaikka kirjaa. Pokkari ei edes paina juuri puhelinta enempää.
Älypuhelimeen vaihtaminen veisi minulta toimivan puhelimen, joka ei hyydy missään säässä. Se veisi kestävän akun, jolle riittää lataaminen noin kerran viikossa. Se veisi myös puhelimen, joka on kestänyt 10 vuotta ilman naarmuakaan näytössä. Se veisi myös hermot, koska lääppiminen on niin hidas tapa kirjoittaa viestiä ym. Huonontaisi siis elämääni merkittävästi.
Aggressiivisuutta en ole täällä huomannut muuta kuin älypuhelimen omistajalta/omistajilta, jo(t)ka valittaa kun pitää ihan tavallinen viesti kirjoittaa tai jopa soittaa saadakseen asian perille.