Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ònko tavallista, etteivät lapset kuulu kolmikymppisen elämään millään tavalla?

Vierailija
10.02.2017 |

Kirjoitin toisessa ketjussa olevani kolmikymppinen mies, jonka tuttavapiirissä on muutama pieni lapsi, mutta joka ei ole lasten kanssa tekemisissä käytännössä koskaan. Tapaan kyllä näiden lasten vanhempia silloin tällöin, mutta kyläilyä ei juuri harrasteta, vaan näemme baarissa tai kahvilla, niin kuin kaupungissa on tapana.En ole aikuisiälläni edes puhunut pienelle (alle kouluikäiselle) lapselle puhumattakaan, että olisin pitänyt sellaista sylissä. En tiennyt, että tässä olisi jotakin omituista. Onko muita samassa tilanteessa? Voiko tästä olla jotakin haittaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne ja olen nainen. En keksi mitä haittaa tästä voisi olla.

Vierailija
2/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kiinnostunut hankkimaan omia lapsia jossakin vaiheessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kiinnostunut hankkimaan omia lapsia jossakin vaiheessa?

En osaa sanoa. Jos hankin niin olen alustavasti perehtynyt pienen vauvan hoitoon ja siinä kun se lapsi kasvaa niin kasvan kivasti vanhempana samalla. Sitä paitsi siinä on miehen kanssa vähintään vuosi aikaa vauvapäätöksen ja vauvan välillä juosta kaikki suvun ja tuttuvien lapset tutustumassa.

Vierailija
4/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuollainen lapsikammo nyt aika outoa.

Vierailija
5/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliselta kuulostaa. Mutta valintakysymyksiä.

Itse olen halunnut mahdollisuuksien mukaan tutustua myös kavereiden ja sukulaisten lapsiin. Ja onhan se ajankäyttökysymyskin, jos menee kylään ja sitten seurustelee sekä vanhempien kanssa että leikkii lasten kanssa niin aikaa menee paljon enemmän kuin että käy ohimennen kahvilla vain sen oman kaverin kanssa.

Vierailija
6/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otsikon luettuani, meillä neljä lasta, sama ikä ja sama tilanne..!;D

Vierailija
7/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihania.

Vierailija
8/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole 35-vuotias nainen Helsingistä. Ei minunkaan lähipiirissä ole lapsia. Työkaverit on sattumoisin joko lapsettomia tai niiden lapset on jo isoja, ystävät ovat kaikki lapsettomia. Missä niitä lapsia sitten tapaisi? En tiedä. Luulen että Helsingissä tämä on ihan tavallinen tilanne korkeasti koulutetuilla ainakin.

Vierailija
9/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on ihania.

Millä tavalla? Mistä jään paitsi?

Vierailija
10/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Òn!

Vierailija
11/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavalliselta kuulostaa. Mutta valintakysymyksiä.

Itse olen halunnut mahdollisuuksien mukaan tutustua myös kavereiden ja sukulaisten lapsiin. Ja onhan se ajankäyttökysymyskin, jos menee kylään ja sitten seurustelee sekä vanhempien kanssa että leikkii lasten kanssa niin aikaa menee paljon enemmän kuin että käy ohimennen kahvilla vain sen oman kaverin kanssa.

Miksi tuo on sinulle tärkeää? Mitä saat siitä irti?

Vierailija
12/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavallista, mutta tavattoman ylellistä!!! Olet selvästi tehnyt elämässä / kaveripiirissä / asuinalueen ja työn suhteen oikeita valintoja, jos olet noin onnekas.

T: Lapsettomasta gated communitysta haaveileva

Vierailija
13/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkuille lienee normaalia. Itse olin tuossa vaiheessa jo naimisissa ja kahden lapsen äiti.

Vierailija
14/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun noin kymmenen kaverin porukassani ei ole yhtään lapsellista. Ollaan 28-30 vuotiaita.

Viimeksi olin lapsen kanssa tekemisissä kouluikäisenä. Nyt olisi varmaan hyvin outoa jos pitäisi viettää jonkun lapsen kanssa aikaa.

Vierailija
15/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkuille lienee normaalia.

Millä lailla ajattelet, että tilanne olisi erilainen, jos olisin parisuhteessa (kuten olin vielä vuosi sitten)?

Vierailija
16/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään omituista ole, jos lapsia ei ole paljon kaveripiirissä ja sinua ei pyydetty kummiksi tms. Olisin itsekin samassa tilanteessa, jos sisaruksillani ei olisi lapsia. Nyt olen tottunut lapsiin, mutta joskus 25-v ne olivat vähän kuin marsilaisia.

Vierailija
17/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraannut elämästä. Elämään kuuluu kaiken ikäiset läheiset ihmiset. Elämästä vieraantumisen seurauksena voi tulla vääristyneitä mielipiteitä. Samaa ongelma esiintyy myös ikäisilläsi menevillä ja lapsettomilla naisilla.

Vierailija
18/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaksi lastani parikymppisenä mutta suurin osa pitkäaikaisista kavereistani siinä 35-40 vuotiaina. Muutama lapsetonkin ystävä minulla on. Mieluummin tapaan ystäviäni ilman lasten läsnäoloa ja näin on ollut aina. Tykkään kyllä lapsista mutta se käsitetään usein niin että ottaisin niitä vapaa-ajallani hoitoon... Ei kiitos kuitenkaan.

Minusta ap:n tilanteessa ei ole mitään outoa.

Vierailija
19/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan tosi paljon niistä sosiaalisista piireistä joissa kukin viettää aikaansa. Jos kaveripiiri ei ole perheellistynyt eikä ole läheisiä sukulaisia joilla olisi lapsia, niin missäpä niiden lasten kanssa sitten luontevasti viettäisi aikaansa. Silloin kun olin itse alta kolmekymppinen sinkku oli minusta kyllä ihan ok hengata jonkun tuttavalapsen kanssa silloin tällöin. Ihmisiä ne lapsetkin ovat ja jokainen meistä on joskus ollut itsekin lapsi. Mutta totta on, että siihen luontevampaan vuorovaikutukseen kasvoin vasta oman lapseni synnyttyä, kun pääsi omakohtaisesti sisälle siihen lasten maailmaan.

Vierailija
20/41 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietenkin ihan tavallista niiden kolmikymppisten (tai muunkin ikäisten)  kohdalla, joiden elämään lapset  nyt eivät millään tavalla kuulu.

Esim. sinkkujen tai vapaaehtoisesti lapsettomien, tai jostain muusta syystä lapsettomien , jotka eivät edes suunnitte lasten adoptointia tai lapsia ,joita voisi tavata ei ehkä ole kenelläkään heidän lähisukulaisillakaan. Se taas on aivan niiden tässä puheena olevien kolmikymppisten oma ( tai keskinäinen ) asia miten he elämänsä tässä asiaintilassaan kokevat ...

Jos he viihtyvät keskenään (tai vaikka sitten joku yksinäänkin ) muutenkin, niin sehän on sitten ihannetilanne, jos he haluavat lapsia niin sitten asialle olisi ilmeisesti jotain heidän tehtävä.

Siitäkin he kyllä  päättävät itse.

Mistään (...muiden mielestä )'tavallisuudesta', tai 'tavattomuudesta' heidän ei kuitenkaan kannattaisi kenenkään taholta tulevana kommentointina välittää, eikä siitä  murhetta itselleen  ottaa.

Kenenkään muiden ei kyllä toisaalta  myöskään pitäisi pyrkiä heidän elämäänsä ulkopuolelta ohjaamaan,tai muutenkaan sitä ulkopuolisena turhaan arvostelemaan.

Tämän asian suhteen nyt ainakaan, eli tässä kulkee  kyllä nyt se yksityisyyden ja muiden elämään puuttumisen ehdoton  raja, eli se jota tulisi kaikkien aina kunnioittaa.

Kukaan ei todellisuudessa kuitenkaan ole millään lailla vieraille ihmisille ns. tilivelvollinen oman elämänsä yksityisimmistä tai  sen parisuhdeintiimeimmistä asioista,periaatteessa  kenellekään ulkopuolisille. Ei mielestäni välttämättä edes omille vanhemmilleen. Eivätkä he ole millään lailla muita enemmän  oikeutettuja tivaamaan asioita,jotka eivät heille kertakaikkiaan kuulu.

On pikemminkin heidän asiansa oppia tavoille,jos haluavat että joku  esim. naimaton sukulainen ,tai se lapseton pari jossain heidän lähipiirissäänsuostuu yleensä olemaan heidän kanssaan jossain  tekemisissä.Sanotaan nyt vaikka lesbopari...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme