Ei hemmetti tota mun vanhempien rahan "lainaamista"
Tässä on nyt sekaannusta vuoksi mun kuukauden palkan maksu viivästynyt minusta riippumattomista syistä ja pyysin vanhemmiltani pikaisesti rahaa lainaan 100€, pystyn maksamaan takaisin maanantaina, lainanlyhennykset pitäisi lähteä tililtä tänään.
Tilillä ei edelleenkään riittävää summa, hermostuksissani käyn hakemassa postin ja mitä siellä on, kirjekuorellinen Ässäarpoja 52€ edestä. Onko yhdessäkään voittoa, no ei
latiakaan!
Meillä on rahasta melko tiukkaa, mutta pärjätään eikä todellakaan kerjätä, miehelle on kunnia-asia tulla omillaan toimeen. Kyllä mielen surulliseksi vetää tollanen rahan tuhlaaminen johonkin arpoihin! Ja joka ikinen kerta mun vanhemmat ja appivanhemmat on mielestään kekseliäitä ja saadaan noita arpoja aina lahjoina, kun eihän sitä koskaan voi tietää milloin miljoona tulee. Olisin kiitollinen vaikka rumista pyyhkeitä tai mistä ikinä täällä valitetaankin! Ihan sama, kun tulisi meille lämmittämään takkaa tulolla seteleitä ja sitten tulee olla niin kiitollinen!
Kommentit (22)
Miksi ihmeessä pyydät vanhemmilta jotain 100€ lainaan kun voisit ottaa vaikka pikavipin, usein ensimmäinen vippi on kuluton kun sen maksaa ajoissa takaisin.
Tai antaa olla, ei se lainan lyhennys nyt siihen kaadu että lähtee maanantaina perjantain sijaan.
No kuinka isot lainanlyhennykset teillä oikein on, jos yhden kuukaudenkin verran ylimääräistä rahaa tilillä on varojen makuuttamista? Ja siis mihin pankkitilille maksetaan nykypäivänä korkoa?? :DDD Kyllä ne ihmisten ylimääräiset varat on rahastoissa tai osakkeissa nykypäivänä. Vaihtoehto on se tili, johon maksetaan korkoa se 0,28 % Ei siitä kovin paljoa kerry siitä tuhannen euron lyhennyksestä korkoja
Hyvä käytäntö olisi erillinen tili, josta lyhennykset menisivät, ja sitten sinne tilille siirtäisi itse (tai laittaa automaattisesti siirtymään) sen lyhennyksen verran käyttötililtä rahaa. Ja jos joka kuukausi laittaa vähän ylimääräistä, niin kyllä sinne kohta kertyy sen verran, että siellä on varalta sen yhden ylimääräisen lyhennyksen verran rahaa. Tämä nyt ei auta ap:tä hänen akuutissa tilanteessaan, mutta ehkä tulevaisuudessa. Samaa mieltä olen myös tuosta, että outoa on arpoja antaa, kun lainaksi pyydetään 100 euroa. Maksatko ap nyt sitten sen satasen takaisin? Sehän olisi ollut sama kuin olisit itse laittanut sen 50 menemään arpoihin! Eli kyllä melkein ottaisin v*****luna ne arvat.