Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako suviseuroihin mennä jos on tällainen?

Vierailija
26.06.2025 |

Olen ollu aina sellainen "kovis" en mitenkään ilkeällä tavalla ollenkaan, mutta räväkkä ja pitänyt kaikesta pahoista jutuista. Kuitenkin iän karttuessa olen muuttunut herkemmäksi ja alkanut miettiä elämää. Olen ehkä alkanut uskomaan johonkin? mutten tiedä varmaksi.

Minulla oli ennen lävistyksiä jotka olen jo ottanut pois. Kroppani on täynnä tatuointeja joten olen miettinyt saisinko mennä ja jos menisin suviseuroihin niin miten minut otettaisi vastaan? Haluaisin aidosti kuulla synneistä ja kaikesta muustakin. Ulkonäköni on vaan todella radikaali tatuointien vuoksi.

Haukkukaa vaan ketkä tahdotte, ei kiinnosta mutta nämä asiat kiinnostaa minua ja siksi haluaisin käydä siellä.

En myöskään tiedä miten kertoisin läheisille jotka ovat täysin ateisteja. Tuskin he suuttuisi mutta varmaan pitäisivät seonneena.

Minulle on tullut tavaksi pitää kädessäni risti korua ja kiittää jos on ollut hyvä päivä ja jos on ollut jotain huonoa niin pyydän apua tai vastauksia ja olen huomannut että aina saan vastauksen jollain tavalla jonka tajuan sitten. Se ei ole mikään selkeä esimerkiksi: rengas puhkeaa autosta niin uusi tipahtaa taivaasta niinkuin moni ajattelee vaan se on vaikea selittää.

Ja joo edelleen voitte pitää tyhmänä, ei kiinnosta mutta jos täällä on ketään kuka voisi vastata kysymykseen järkevästi niin kiitos etukäteen. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi mennä.

Vierailija
2/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki miten olen saanut apua kun olen pyytänyt. Oli todella huono aamu eräiden uutisten jälkeen ja märehdin asiaa kotona ja pyysin apua että en jaksa tällaista elämää. Meni hetki ja pomoni soitti ja pyysi minua töihin muutaman tunnin päähän. Suostuin mutta olin edelleen ahdistunut ja kirosin mielessäni että miksi suostuin, en jaksa. Töiden jälkeen huomasin pahan olon hävinneen ja tajusin että pääsen asiasta yli eikä maailma kaatunut siihen. Jokin siis auttoi minut yli tuosta, antoi muuta ajateltavaa ja kivaa tekemistä että sain selkeyttä ajatuksiini. Mielestäni se oli ihme sillä pomo ei ole koskaan ennen soittanut minua töihin nopealla aikataululla. Olen aloittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä minkä näköinen rölli olet. Ei ne uskovaiset ole sen parempia kuin sinäkään. Päinvastoin.  Likasivat viime kesänä rantavedet ja sotkivat luontoa kuin siat! Suosittelen pysymään kaukana hih huleista.

On siinä kanssa.

Ainakin itse olen nähnyt kuvia miten on jätetty aina paikat siistiin kuntoon ja alueella ollessaankin ovat siistiä sakkia. Vertaa festareihin tai vastaaviin tapahtumiin jotka ovat jo tunnissa täynnä kusen hajua ja roskaa ja muuta. Aloittaja.

Vierailija
4/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi mennä Suviseuroihin? Miksi hitossa kaikki täällä jauhavat niistä??

Mene kotikuntasi kirkkoon. Siellä on sunnuntaina messu.

Vierailija
5/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit mennä. Tiedän useamman ihmisen, jotka ovat "tatuoinneistaan huolimatta" "saaneet parannuksen armon" (ei siis tatuoinneista) ja siirtyneet vl:ksi. 

Vanhoillislestadiolaisissa seurapuheissa tulee esille rakastava ja armollinen Jumala, mutta myös sanotaan suoraan synti synniksi. 

Olet todella tervetullut paikalle, ainakin aikaisemmin siellä oli jopa opashenkilöitä saatavilla ensikertalaisille hetkeksi seuraksi. Älä turhaan häpeä itseäsi tatuointiesi vuoksi. Toki joku voi niitä tuijottaa, ihmiset nyt ovat moukkia osa. 

Jos et pääse tai uskalla mennä paikalle, voit seurata ohjelmaa netin tai radion kautta. Nykyään tulee jopa videokuvaa Youtubessa. 

https://www.suviseurat.fi/2022/kuuntele-ja-katsele/

Olet Jumalalle rakas <3

Vierailija
6/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi mennä Suviseuroihin? Miksi hitossa kaikki täällä jauhavat niistä??

Varmaan siksi jauhetaan kun ne nyt ovat ja siksi haluaisin mennä kun olen nähnyt mainoksia niistä mutta siellä ihmiset näyttää normaaleilta eikä tallaisilta.

Vierailija
7/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ihmisten uskoa. 

Vierailija
8/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ihmisten uskoa. 

Vois sitä uskoa kotiseurakunnassakin.

Vierailija
9/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut myös s e k s i ä vaihtelevien miesten kanssa?

Vierailija
10/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi jauhetaan kun ne nyt ovat ja siksi haluaisin mennä kun olen nähnyt mainoksia niistä mutta siellä ihmiset näyttää normaaleilta eikä tallaisilta.

Itse en ollut mitenkään radikaalin näköinen, mutta toki meikannut jne. Muistan, kun menin ensimmäistä kertaa seuroihin ja katsoin silmät suurina, voiko tällaisia ihmisiä olla ja näin paljon yhdessä paikassa. Se tunnelma oli jotain sellaista, mitä en ollut koskaan kokenut missään. Olen vl nykyään. 

Vierailija
11/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muuten esirukouspiste ison teltan takana, missä voi käydä hetken keskustelemassa kahden suljetussa huoneessa ja voi pyytää esirukousta itselleen johdatukseen Jumalan luo, apua vaikeaan elämäntilanteeseen tms. 

Ja jos tunnet itsesi huonommaksi, muista että sinut otetaan ilosylin vastaan, jos haluat. Kirjakaupassa seura-alueella on ehkä jäljellä kirja Takaisin Isän kotiin. Se on sinulle kirjoitettu. Siinä eri ihmiset kertovat kokemuksensa, miten löysivät vl-uskon. Osa hyvinkin raadollisesti. Painos vaan taitaa olla loppu. 

https://www.suomalainen.com/products/takaisin-isan-kotiin?queryId=1fc6b…

Vierailija
12/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voi mennä! Ja AP on myös oikealla tiellä kun on alkanut etsiä Jumalaa.

Älä siis AP välitä haistattelijoista tai jännitä ulkonäköseikkoja, vaan jatka rohkeasti taivastiellä! Tuskin tässä elämässä kohtaamme, mutta muistellaan sitten aikanaan taivaassa kun viestiteltiin silloin AV:lla.

Vierailija
13/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut myös s e k s i ä vaihtelevien miesten kanssa?

Ihan se ja sama, vaikka olisi myynyt itseään. Ei ole este. 

Vierailija
14/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat mennä. Sinne saa mennä kuka ikinä haluaa ja juuri sen näköisenä kuin on. Siellä ei varsinaisesti kukaan "ota vastaan", ei esim. ole mitään sisäänmesoporttia tai vastaavaa. Alueelle vaan ajetaan autolla liikenteenohjaajien näyttämälle paikalle tai jos tulee bussilla, niin sitten sillä.  Siitä vaan lähdetään kävelemään keskusalueelle, missä on isoteltta, ravintola-alue ym. Siellä on niin tuhansittain ihmisiä, että harva ehtii kiinnittää huomiota ulkonäköösi. Lapset ehkä saattaa tuijottaa, mutta se on ehkä heiltä normi käytöstä.

Mene rohkeasti vain. Siellä ollaan oikeasti iloisia jokaisesta uudesta ihmisestä, joka sinne tulee. 

Vierailija
15/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä minkä näköinen rölli olet. Ei ne uskovaiset ole sen parempia kuin sinäkään. Päinvastoin.  Likasivat viime kesänä rantavedet ja sotkivat luontoa kuin siat! Suosittelen pysymään kaukana hih huleista.

On siinä kanssa.

Ainakin itse olen nähnyt kuvia miten on jätetty aina paikat siistiin kuntoon ja alueella ollessaankin ovat siistiä sakkia. Vertaa festareihin tai vastaaviin tapahtumiin jotka ovat jo tunnissa täynnä kusen hajua ja roskaa ja muuta. Aloittaja.

Uutisissa näytettiin, miten paskavedet oli laskettu vesistöihin suviseuroissa. Miten sen saastan sieltä vedestä poistat. Ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää sotkea missään.

Vierailija
16/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä kanssa.

Uutisissa näytettiin, miten paskavedet oli laskettu vesistöihin suviseuroissa. Miten sen saastan sieltä vedestä poistat. Ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää sotkea missään.

Nyt kannattaisi täsmentää ajatusta itselleen sen verran, että "jotkut suviseuravieraat olivat ohjeiden vastaisesti laskeneet likavedet vesistöön Lopella v.2022". Siihen nähden, että paikalla on tuhansia ajoneuvoja, noita likaajia oli erittäin pieni osa, muuten se järvi olisi ollut enää pelkkää paskavettä. 

Vierailija
17/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi siellä on varmasti muitakin tatuoituja kuin sinä. Sinne tulee yleensä lähialueen ihmisiä mielenkiinnosta, muita ulkopuolisia sekä vl-perheiden lapsia, jotka eivät enää halua olla siinä uskossa. Tuohonkin joukkoon mahtuu monen näköisiä ihmisiä ja siihen on siellä nykyään jo totuttu. 

Vierailija
18/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa itse, miten siellä suviseuroissa kunnioitetaan luontoa ja toisen omaisuutta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008929164.html

Vierailija
19/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saat mennä. Sinne saa mennä kuka ikinä haluaa ja juuri sen näköisenä kuin on. Siellä ei varsinaisesti kukaan "ota vastaan", ei esim. ole mitään sisäänmesoporttia tai vastaavaa. Alueelle vaan ajetaan autolla liikenteenohjaajien näyttämälle paikalle tai jos tulee bussilla, niin sitten sillä.  Siitä vaan lähdetään kävelemään keskusalueelle, missä on isoteltta, ravintola-alue ym. Siellä on niin tuhansittain ihmisiä, että harva ehtii kiinnittää huomiota ulkonäköösi. Lapset ehkä saattaa tuijottaa, mutta se on ehkä heiltä normi käytöstä.

Mene rohkeasti vain. Siellä ollaan oikeasti iloisia jokaisesta uudesta ihmisestä, joka sinne tulee. 

Tuhansia ihmisiä ja jokainen on oikeasti iloinen jokaisesta uudesta ihmisestä?

Tuskin. Siellä olevilla on ihan oma elämänsä.

Vierailija
20/47 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä jos tykkäät. Ihmisinä ovat ihan ok, fiksua sakkia, mutta en tykkää yhtään tuosta osta sinä minulta, niin minä teen sinulle palveluksen.

Kaikki ovat yrittäjiä ja ostavat vain toiselta lestalta. Se on jotenkin kieroa ja sairasta. Talot rakennetaan niin että yksi tekee katon, toinen putkityöt, kolmas sähkötyöt. Ja muilta ryöstetään viimeisen päälle viimeinen hinta.

Ja ehkä tuo huono rakentamiskulttuurikin on ihan suunniteltua? Tehdään ulkopuolisille niin huonosti, että aina riittää korjausrakentamista. Tämä siis vain omaa pohdintaani.