Ystävä tuli vauvajuhliini lahjana pelkkä itsetehty pehmolelu
Koin tuon vähän loukkaavana vaikken tietenkään sanonut mitään. Muut toivat kalliita lahjoja ja osa tulijoista oli opiskelijoitakin. Tällä pehmolelun tuoneella ei ole todellakaan rahasta puutetta. Loukkaannuinko mielestänne turhasta?
Kommentit (82)
Kiitos. En tee sinulle enää yhtäkään lahjaa itse. Valmiin ostaminen olisi vienyt viisi minuuttia, mutta oma työni vei monta tuntia. Ei tarvitse tulla enää kylään.
Höh. Mä tein siskon lapselle itse viltin lahjaksi. Ajattelikohan että olen kauhea pihi. Tarkoituksena oli antaa jotain merkityksellistä, johon olen käyttänyt aikaa ja vaivaa.
Musta on ihanaa, kun mun ystävä tuo lapselle itsetehtyjä lahjoja. On tuonut mm. Tyynyn, johon oli suunnitellut ja painanut itse kankaan ja tietysti oli myös itse ommellut tuon tyynyn. Vauvalle antoi aikanaan itse suunnittelemansa ja ompelemansa torkkupussin, johon oli tehnyt ihanat kirjailut. Eipä nuo itse tekemät lahjatkaan halpoja ole! Ja mieti, kuinka paljon niiden tekemiseen on käytetty aikaa ja vaivaa!
Soita sen sukulaisille ja ystäville ja kerro avoimesti tapahtuneesta. Saavatpahan viimein tietää minkälainen narsisti on kyseessä. Katkaise kaikki yhteydenpito ja jätä se pihtari kutsumatta lapsesi ristiäisiin.
Itsetehty on paras lahja minkä voi saada. En ymmärrä miten jotkut ei osaa arvostaa. Lahjan tekijä on nähnyt vaivaa ja ajatellut erityisesti sinua, kun on sitä väsännyt.
On nähnyt aikaa ja vaivaa ja rakkaudellista vääntöä, ja sitten itsetehdyn lahjan saaja ei arvosta sitä.
Menee helmiä sioille.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja pistele siihen pehmoleluun woodooneuloja ja piirrä sille ystäväsi naama.
Siitäs sai!
Just näin minä tekisin. Inhoan kaikkia aikuisten akkojen askartelujuttuja. Pitäkööt itse roskansa, arvottomia lahjoiksi.
Oletko todella noin kiittämätön?
Miltä sinusta itsestä tuntuisi, jos käyttäisit rahaa, aikaa ja vaivaa lahjaan, jota ei sitten arvostetakaan. Varmasti todella pahalta ellet ole psykopaatti. Kannattaa aina miettiä sen toisen näkökulmasta asioita eikä vain tuijoitella pelkästään omaa napaa. Toivottavasto ystäväsi ymmärtää miten kiittämätön paska olet jos tämä on totta
Säälin ystävääsi.
Kuinkahan pahasti mä loukkasin mun ystävää kun vein vauvalahjaksi koko perheelle itsekudotut tiimisukat. Kudoin niitä yötä myöten että sain ajoissa valmiiksi, mutta ilmeisesti mun olis pitänyt käydä jonkun molo tai gugguu- tiskin kautta, kun kerran olen ihan "varakas".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja pistele siihen pehmoleluun woodooneuloja ja piirrä sille ystäväsi naama.
Siitäs sai!
Just näin minä tekisin. Inhoan kaikkia aikuisten akkojen askartelujuttuja. Pitäkööt itse roskansa, arvottomia lahjoiksi.
Arvottomia?? Haista sinä kuule ****
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo niin surkee provo ettei tästä saa mitään kunnollista aikaseks. Keksippä joku uus!
Höpö höpö, tämä on juuri sellainen provo jonka tyhmät mammat nielevät koukkua ja kohoa myöden. Veikkaan ainakin kymmenen sivun kauhistelua ap:n kiittämättömydestä.
Ihana ystävä <3 (jota sä tosin et ansaitse) Mä inhoan kaikkea krääsää yli kaiken mutta itsetehdyt lahjat on niin ihania ja mieltälämmittäviä :) Niistä jää ihan oikeita muistoja.
Vain sellainen ihminen järjestää vauvakutsut, jolle on tärkeintä saada hienoja kalliita lahjoja. Itse en kehtaisi järjestää. Taidat olla aika pinnallinen. Pahinta on että tällaiset tyypit vielä kauhistelee saamiansa aivan hyviä lahjoja toisille ystävilleen, ja jatkossa nämä eivät uskalla tuoda enää kuin tosi hienoja kalliita lahjoja. Eli käytännössä tuommoisille kermaperse-paskoille viedään keskimäärin parempia lahjoja kuin muille, vaikka eivät sitä ansaitsisi.
Vauvajuhlien järjestäjän, tunnekylmän psykopaatin ei pitäisi edes lisääntyä.
Miten tyhmä aloittaja voikaan olla.. Huoh. Itsetehtyyn on käytetty AIKAA, AJATUSTA ja VAIVAA. Sehän on arvokkaampi kuin ne muut yhteensä.. Kaupasta on helppo hakea kaikenlaista joutavaa. Mutta uskon, että aloittaja vain vitsaili, eikö niin?
Miten ihanaa saada joskus jotain uniikkia. Vaiko eikö?
Aika moukka olet, jos kysyt tälläistä ihan tosissasi.
Itse tehtyyn lahjaan on käytetty aikaa ja rahaa.
Ikeasta saa pehmoleluja parilla eurolla. Itse tehtyyn leluun materiaalit on voinut maksaa moninkertaisesti kaupan krääsään verrattuna. Häpeä!
Tästä tuli jotenkin mieleen lapsuudesta erään kaverin syntymäpäivät jonne minut oli kutsuttu. Oltiin n. 10-vuotiaita +- pari vuotta. Meillä oli aika tiukkaa taloudellisesti, vanhemmat maksoi asuntolainaa jne. Ei mulla ollut mitään viikkorahoja eikä puhettakaan, että oltaisi saatu lapsilisät itselle, kuten jotkut kaverit sai. Minä sitten mietin, että annan kaikista ihanimman/rakkaimman koriste-esineeni hänelle lahjaksi, se oli muistaakseni posliinikoira. Myöhemmin kuulin, kuinka hän oli haukkunut kaikille, että miten kehtaan tuoda jotain vanhaa lahjaksi. En tiedä sitten miten hän olisi suhtautunut, jos olisin ostanut sen uutena.
Ostan aina kummitytölleni lahkaksi kirjoja. Hyi mua, varsinkin kun ostan ne divareista, kun ei kirjakaupoista meinaa enään löytyä laadukkaita satukirjoja. Joululahjakin maksoi huimat 5e. Mutta kai mä olen vain moukka kun haluan huolehtia että hänellä olisi kirjoja saatavilla kun kukaan muu ei niitä oikein osta. Ja kaikenlisäksi lapsi pitää siitä että hänelle luetaan. Mutta ei oo kalliit lahjat niin ei kelpais apeelle, väliäkös sillä että sen tietyn kirjan löytämiseksi on käytetty moniakin tunteja ja lapsea ajatellen, joka kirjan erikseen valitsen. Sellaisia satuja joita jaksaisi vanhempanakin ehkä lukea