Pelottaako teitä käydä itä- Helsingissä?
Mietin tänään, että olisin käynyt itäkeskuksessa. Mutta nykyään itäkeskus on muuttunut erilaiseksi kuin esim. 10 v. sitten. Mietin, että tuleeko helposti esim. ryöstetyksi, jos ajaa hienolla autolla jne. Menin sitten Jumboon ostoksille.
Kommentit (40)
Ne, jotka tuntevat puolustavansa maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta, tai joilla ylipäätään on siihen joku kanta, ja asuvat jossain kehä III:n ulkopuolella, niin suosittelen parin viikon lomamatkaa Itäkeskukseen. Sen jälkeen teillä on vasta jotain pohjaa mielipiteillenne.
No ei pelota. Olin muutama vuosi sitten vuorotyössä Vuosaaressa eikä koskaan pelottanu lähteä kotiin puolilta öin eikä ikinä ollut mitään ns. uhkaavaa tilannetta.
Ei mua pelota ollenkaan, mutta onhan se kieltämättä muuttunut. Siis se ihmisaines, jota siellä liikkuu. Käytiin juuri eilen pojan kanssa ja samaa asiaa taas mietiskelin. istuttiin kahvilassa jätskillä ja oltiin ainoat vaaleaihoiset asiakkaat. Ei sinänsä, että se mua haittaisi, mutta pisti kyllä silmään.
En kuitenkaan tunne oloani siellä mitenkään uhatuksi tai pelokkaaksi - en ollenkaan.
Tallinnanaukio on karsee paikka, mutta lähinnä niiden kantasuomalaisten narkkari-alkoholistien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota mutta möliseviä, huputettuja ihmisiä sandaaleissa on masentavaa katsella.
Eipä Itiksessä taida olla mitään sellaista, mitä ei muualtakin löytäisi. Minusta on surullista lähinnä se, millaiseksi paikka on muuttunut suhteellisen nopeassa ajassa.
Miten siellä itäkeskuksessa oli vielä 10 vuotta sitten niin eri meininki? Ap
On idässä varmasti aina juoppoja ollut mutta 90-luvulla paikka oli vielä myymälätilojensa osalta "siisti".
Jos 20 vuotta on sinusta pitkä aika niin käsityksemme suhteellisen lyhyestä ajasta on vain erilainen.
Minua ei haittaa ihmisten mölinät ja erilaiset vaatteet, vaan tieto siitä, että Suomen valtio elättää suuren osan heistä.
Kotikutoiset luuserit eivät ärsytä ollenkaan samalla lailla.
Ja kyllä käyn Itiksessä silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua pelota ollenkaan, mutta onhan se kieltämättä muuttunut. Siis se ihmisaines, jota siellä liikkuu. Käytiin juuri eilen pojan kanssa ja samaa asiaa taas mietiskelin. istuttiin kahvilassa jätskillä ja oltiin ainoat vaaleaihoiset asiakkaat. Ei sinänsä, että se mua haittaisi, mutta pisti kyllä silmään.
En kuitenkaan tunne oloani siellä mitenkään uhatuksi tai pelokkaaksi - en ollenkaan.
Tallinnanaukio on karsee paikka, mutta lähinnä niiden kantasuomalaisten narkkari-alkoholistien takia.
Hauska sattuma, että minä olin siellä tyttäreni kanssa muutama päivä sitten juurikin jäätelöllä kahvilassa, ja mietin ihan samaa. Reilusti yli puolet oli ulkomaalaisia siinä kahvilassa, joka oli melko täynnä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on myöntää, että pelottaa. Asun siinä ihan lähellä ja joudun siis joka päivä käymään itiksessä. Sillä matkalla, jonka kävelee metrikseltä Stokkalle minut ryöstetään yleensä vähintään pari kertaa. Ei ole se paikka enää turvallinen valkoiselle naiselle...
Minultakin viety Vuitton jo kahdesti :D :D, nyt kuljen vain Alepan kassi kädessä ja kukkaro syvällä sisäliivin povitaskussa ;) ihan market-toppatakin alla ;).
Itsekin käyn Jumbossa ostoksilla, koska Itiken käytävät ovat täynnä lorvailevia mamu- tai teiniporukoita ja nistejä ja juoppoja. Koskaan ei ole tervetullut tai kotoisa fiilis kun Itäkeskuksessa joutuu käymään syystä tai toisesta.
Ei tietenkään pelota. Harvemmin vaan on sinnepäin asiaa kun asun, työskentelen ja opiskelen kanta-kaupungissa.
Kesällä tulee Itä-Helsingissä käytyä, siellä on niin hienoja paikkoja meren rannalla :).
Jaa, viisitoista vuotta sitten kävin, epähuomiossa. Ei ole Itis pystynyt mua houkuttelemaan sinne sen koommin.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä ap pelkuri.
Ja sinä ihmiseltä,joka kohta tulee lööppeihin poliisin tiedotuksessa.
10 jälkeen illalla jotkin asemat ovat pelottavia ja metro samoin. Riippuu päivästä. Viimeistään 11 on joskus paha. Aika moisia sekopäitä on tullut lasittuneen katseen kanssa vastaan. Yhteen aikaan siellä oli myös näitä metrossa räyhääjiä ihan päivälläkin. Kuitenkin päivällä on ihan OK, mutta pitäisin itse enemmän etäisyyttä joihinkin tyyppeihin.
Ei varsinkaan siellä Kontula-Itäkeskus akselilla mun mielestäni ole mitään hyvinvointivaltiomenoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, siellä ryöstetään heti jos ajaa hienolla autolla. Itse asiassa jos ajaa yhtään millään kottikärryä isommalla niin kyllä kärrystä pääsee heti. Ja lompakosta. Ja vaatteista. Yleensä ei hengestä kuitenkaan, se on ihan urbaanilegendaa se.
Mä käyn Itiksessä kerran viikossa, mutta kuljenkin rollaattorilla ja pukeudun aina samoihin vanhoihin vaatteisiin, köyhä kun olen. Mitään uhkaavaa ei ole koskaan ollut. Sellainen kamala se on.
Myöhään illalla (siis joskus 23 jälkeen) ehkä vähän kuumottelisi hengata jossain metroasemien lähellä, mutta sama juttu se olisi missä päin Helsinkiä tahansa. En asu ihan idässä mutta käyn viikottain joko Kontulan ostarilla, Itiksessä tai Herttoniemessä, enkä ole ikinä kokenut mitään uhkaavaa tai pelottavaa. Varsinkin Kontulan ostarilla on lähinnä eläkeläisiä :D
Kävin siellä kerran metrolla vuosituhannen alussa vähän vahingossa. Piti mennä Hakaniemestä Ruoholahteen ja ajatuksissani lähdin väärään suuntaan.
Huomasin että metroon jäi vain epämääräistä porukkaa ja niillä vartioimattomilla pikkuasemilla en uskaltanut jäädä pois.
Vaihdoin takaisin itksessä. Väki joi metrossa olutta arkipäivänä puolenpäivän maissa. Mutta kukaan ei sanonut mitään, koska rasismi.
Ei pelota. Surettaa vain kovasti. Ihan kuin Malmössä.
Aloita kevyesti Itä-Turulla, siellä kun istuskelet ostoskeskuksessa päivän ja katsot elämänmenoa, Helsingin itis alkaa tuntumaan suorastaan raikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus liikkeiden sulkemisajan jälkeen kuljin vielä Tallinnanaukion poikki ja tunnelma oli vähän erilainen kuin päivällä. Ei olisi tullut mieleen jäädä hengaamaan. Se oli ainut kerta kun pelotti. Paitsi kerran Länsimäessä kun nuorten poikien tai miesten joukko käyttäytyi uhkaavasti. Joukossa oli sekä mamu-taustaisia että kantasuomalaisia.
Minkään suomalaisen kaupunginosan muuntumien hiljalleen kehitysmaabasaariksi ei ole hyvää kehitystä.