Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju
Kommentit (533)
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleeni yleinen elämänohje kaikille: Älkää ikinä - never ever - menkö mihinkään reality tv-ohjelmaan. Se määrä paskaa; kateutta, pahantahtoisuutta ja tahallista väärinymmärrystä, minkäs saat Suomessa niskaasi ja joka säilyy netin syövereissä, ei ole minkään palkkion, julkisuuden tai ohjelmaformaatin arvoinen. Ei minkään.
Sama koskee myös julkisen blogin pitämistä omalla nimellä ja kuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleeni yleinen elämänohje kaikille: Älkää ikinä - never ever - menkö mihinkään reality tv-ohjelmaan. Se määrä paskaa; kateutta, pahantahtoisuutta ja tahallista väärinymmärrystä, minkäs saat Suomessa niskaasi ja joka säilyy netin syövereissä, ei ole minkään palkkion, julkisuuden tai ohjelmaformaatin arvoinen. Ei minkään.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ehkä he tekivät pienen virheen siinä, että lähtivät illanviettoon ja sitten niitä illan kännilätinöitä näytettiin julki. Muutenhan ihan ok, vaikka pikkasen tuli sellainen kultainen häkki -fiilis, kun palasi ajatuksissaan sinne opiskeluihinsa ja menneisyyteen, ikään kuin olisi kotona ollessa jäänyt kehityskaari vähän tyngäksi, niinhän se tapahtuu helposti monelle muullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ehkä he tekivät pienen virheen siinä, että lähtivät illanviettoon ja sitten niitä illan kännilätinöitä näytettiin julki. Muutenhan ihan ok, vaikka pikkasen tuli sellainen kultainen häkki -fiilis, kun palasi ajatuksissaan sinne opiskeluihinsa ja menneisyyteen, ikään kuin olisi kotona ollessa jäänyt kehityskaari vähän tyngäksi, niinhän se tapahtuu helposti monelle muullekin.
Sirpalla ei oo työhistoriaa, osasi valita hyvin miehen. Hän on koulutukseltaan fysioterapeutti. Siinä on saanut terapoida huippukiekkoilija miestään. Sirpalla todella onnisti miehen valinnassa. Teinirakkautta ja edelleen 28 v myöhemmin yhdessä. Hurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Selänteet itse haluavat olla julkisuudessa mielellään. Eivät osaa olla poissa julkisuudesta. Eihän tästä ole pitkä aika kun oli vieraana Häkkinen, Palander yms. Minusta Teemu oli tympääntyneen oloinen, vastaili jotenkin väkinäisesti. Sirpa humalaisille tyypillisesti oli hivenen hyökkäävä puheissaan.
Katsoin jakson nyt vasta. Sirpa vaikuttaa ihan fiksulta naiselta enkä usko, että on päihdeongelmainen. Aika liikunnallinen elämäntapa, herää aikaisin ja keittää kaurapuuroa. Ja mitäs pahaa on siinä että hän haluaa olla kokopäiväinen äiti?
Teemusta huomasi kilometrin päähän, ettei tykännyt Veitolasta alkuunkaan. Tosi väkinäistä kaikin puolin, Sirpan ja Mariankin keskusteluista näki hyvin, ettei natsannut kemiat alkuunkaan.
Sirpa on vahvuuteen sairastunut. Koko maailmankaikkeus pyöri teemusirpa-akselin ympärillä. Uskomattoman itsekeskeistä porukkaa, lapsetkin kuin kulisseina tässä näytelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Teemusta huomasi kilometrin päähän, ettei tykännyt Veitolasta alkuunkaan. Tosi väkinäistä kaikin puolin, Sirpan ja Mariankin keskusteluista näki hyvin, ettei natsannut kemiat alkuunkaan.
Joo. Mutta kenenpä kanssa Veitolalla natsaa?
airaaminna kirjoitti:
Kirjoitan teille, jotka osaatte vielä rukoilla. Rukoilkaa tämän Selänteen perheen puolesta. "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Mutta saavat lahjaksi pelastuksen." Siis lahjaksi. Ei omien tekojen kautta. Kukaan meistä ei ole puhdas. Siunatkaa älkääkä kirotko!
Mitäs jos keskustelisit ihan kuin aikuiset, etkä viittaisi mielikuvitusystäviin? Sellaisesta ei tule kovin "aikuinen" fiilis.
Voi Sirpa, Sirpa! Jos menet tuollaiseen ohjelmaan, älä juo viiniä silloin. Vaikka sinä, kuten minäkin, kannatamme kotiäitiyttä, ei sitä kannata julistaa ainoaksi oikeaksi äitiyden muodoksi pienessä sievässä.
Selänteet on sellaista rikasta white trashia. Oikeistolaisia, trumppi varmasti uppoaa, eivät erota mielipidettä ja tosiasiaa toisistaan, ovat lukeneet yhteensä kaksi kirjaa elämänsä aikana, kovat porvarilliset arvot, ei mitään älykkösakkia, vaan käytännön ihmisiä, pyrkivät kaikkiin mahdollisiin hyväveli-verkostoihin, muovikuplaan asumaan, ettei paha todellisuus kosketa jne jne.
Ja ennen kaikkea he ovat hirveän tylsiä. Silti täällä on jatkuvasti heistä jos mitä ketjuja, joissa haukutaan tai ihannoidaan. Ihanko oikeasti terve, aktiivinen ja nuori ihminen haluaisi Sirpan kohtalon? Enpä usko, että monikaan nykyään haluaa. Loppuunpalanut yh-äiti sitävastoin kyllä vaihtaisi koska tahansa Sirpan kanssa paikkaa. Vaikka se olisi pikkuisen ahdistavaa, niin ei kuitenkaan tarvitsisi joka pennost laskea.
Vierailija kirjoitti:
Sirpa niin ylpeilee sillä että on ollut lasten kanssa kotona "niinkuin äidin kuuluu". No, herää kysymys että jos näin on, miksi hemmetissä tuo tyttö ei osaa suomea? Vai eikö Sirpa ole puhunut mitään ollessaan lasten kanssa kotona.
Mä luulen että siinä perheessä ollaan niin yksinkertaisia ettei siellä keskustella lasten kanssa tai lueta heille. Tuskin on yhtään satukirjaa kotona. Teemu töksäyttää jonkun lauseen "onko ruokaa". Sirpa "nyt mä vie teidät harrastamaan."
Harrastuksissa puhuvat vain termeillä. Illat pelataan pelejä koneella tai katsotaan telkkaria. Vanhemmat käy pippaloissa tai Sirpa sammuu.
tökstöks kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpa niin ylpeilee sillä että on ollut lasten kanssa kotona "niinkuin äidin kuuluu". No, herää kysymys että jos näin on, miksi hemmetissä tuo tyttö ei osaa suomea? Vai eikö Sirpa ole puhunut mitään ollessaan lasten kanssa kotona.
Mä luulen että siinä perheessä ollaan niin yksinkertaisia ettei siellä keskustella lasten kanssa tai lueta heille. Tuskin on yhtään satukirjaa kotona. Teemu töksäyttää jonkun lauseen "onko ruokaa". Sirpa "nyt mä vie teidät harrastamaan."
Harrastuksissa puhuvat vain termeillä. Illat pelataan pelejä koneella tai katsotaan telkkaria. Vanhemmat käy pippaloissa tai Sirpa sammuu.
Voi tuota katkeruuden määrää mikä kirjoittajasta kumpuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun näin nuorena Selänteet Suomenlinnan lautalla. Sirpa oli päästä varpaisiin asti pikkukukallisissa vaatteissa ihan kuin pikkutytöt. Olivat kyllä tosi rakastuneen näköisiä.
Oli 80-90luvun taitteen muotia nuo pikkukukat. Tosin en tiedä koska olit nuori ja näit heidät.
No just silloin. Mutta olin about samanikäinen ja pukeuduin jo vähän aikuismaisemmin, samoin mun koulukaverit. Pisti siis jo silloin tuo tyyli silmään. Joku kukkapaitis olis vielä mennyt mutta siis tosiaan koko asu...
Ymmärrän, en itsekään silloin olisi pukeutunut kuin pikkutyttö, mutta Sirpasta voin kuvitella. Kun ohjelma alkoi niin ihmettelin miten homssuinen ulkoasu hiuksia myöten rvalla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Sirpa ollut lujilla kun perheenpää pelasi ja hänen vastuulla koko katras 4 lasta. Olkoot että kävi siivooja , mies tai nainen joka hoiti uima-altaan puhtaaksi sun muut ulkotyöt ja kukat hoiti jos niitä on jne. Sirpa on kaiken lisäksi ollut työnjohtaja. Suurena apunanahan on ollut Teemun äiti. Sitten siinä väsyneenä kaikkensa antaneena huolehtia vielä miehensä tarpeet kun tulee pelireissulta hikisenä ja väsyneenä. Sirpakin voi nyt huokaista kun mies on eläkeukko nyt. Olkoot että Teemulla on pientä puuhaa baarimikkona omassa ravintolassa laguna biitsillä ja mitä nyt golffaa vähän. Sirpalla on nyt aikaa keskittyä itseensäkin, käydä vaikka kauneushoitolassa.
Siitä päätellen miten huonosti lapset puhuvat suomea katras on kyllä ollut palkatun avun vastuulla.
Eikös lapset olleet ohjelman ajan taustalla, ilman omaa mikkiä ja ääni tuli Maria Vientolan mikin kautta, samoin Teemulla, paitsi kun he olivat yhdessä syömässä.
Mielestäni tyttö istui vielä takapenkillä ja Vientola edessä, vaikka yritti kumartua tyttöön päin. Tuolla perusteella en vielä arvioisi kenenkään kielitaitoa.
Vientola XDD Ja kyllä se veera mongersi aivan älytöntä soomea vahvalla aksentilla.
Vierailija kirjoitti:
Sirpalla on lokosat oltavat Kaliforniassa. Ei oo tarvinnut lapsia rajata päivähoitoon ja laskea dollareita mitä maksaa. Kaiken lisäksi 4 lasta ja komee aviomies joka ei oo tyhjätasku. Hyvin on asiat Sirpalla.
Ihan rehellisesti sanottuna en ymmärrä Teemun "komeutta" sitten yhtään. Enkä myöskään sitä, että aikuinen ihminen haluaisi elellä toisen rahoilla. Kyllä minä ainakin pidän huolen siitä, että kustannan oman elämäni ihan itse. En saisi minkäänlaista iloa tai nautintoa siitä että toinen makselisi elämäni. Aivan kuin olisin itse jotenkin vajavainen ja elämänhallintaan kykenemätön. Näin me ihmiset olemme erilaisia...
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten FALSKI se Marian joka jaksoinen itkukohtaus taas oli. Kun oli "pakko" puristaa jonkinlainen emotionaalinen reaktio siinä Sirpan kanssa sängyssä makoillessaan. Väkinäinen, epäaito purskahdus.
Ilmeisesti käsikirjoitukseen on nyt merkitty joka jaksoon jonkinlainen kyynelehtimisepisodi, esim. Cheekin kanssa itkettiin Lahden mäkimontussa.
Ovela muija tuo Sirpakin. Ihan varmasti tarkoituksella otti pari kertaa esiin sen, ettei ainakaan itse halua olla ilkeä tai negatiivinen muita kohtaan, ei halua valittaa ja keksiä aina jotakin ikävää sanottavaa kuten joillakin on tapana. Haluaa tulla hyväksi, mukavaksi ihmiseksi. Eiköhän se ollut selvä piikki ilkeäksi ja negatiiviseksi profiloituneelle Marialle jonka koko ura on rakentunut piilokettuilun ja piikittelyn varaan.
Huh huh mikä analyysi. En kyllä näe, että Marian ura on rakennettu mainitsemiesi asioiden varaan. Hän on tehnyt pitkän uran radio- ja tv-puolella monipuolisissa töissä ja se Maria-show`n tyyli tuskin oli hänen itsensä kehittämä.
Luulen, että Sirpa tarkoitti tuolla pikemminkin tässä ketjussa esiintyviä naisia, joiden elämäntehtävä on haukkua esimerkiksi Sirpaa (mies pettää, Sirpalla ei uraa, lapsi ei puhu kunnolla suomea, ruttuinen emäntä, likainen sohva jne). Kenties Sirpa on saanut kuulla vastaavaa livenä ja lukea keskustelupalsoilta aiemminkin, ennen tätä ohjelmaa. Villi veikkaus vain...
Ja olen samaa mieltä, itsekin yritän olla haukkumatta ihan turhasta. Ilkeästä käytöksestä saa mainita, mutta mielestäni ei ole asiallista keskustelua jos kaikkea haukutaan.
Ei tässäkään keskustelussa juurikaan tuoda esiin positiivisia puolia. Että olipa hieno talo, onpa komea pari, onpa fiksut ja kauniit lapset...
Kampaajamestari Nina Mikkonen ja Sirpa ihan samasta puusta veistettyjä mielipiteineen kotiäitiydestä. Puistatus! Mikkosella iskenyt totuus kovalla kädellä. Suu supussa takaisin hiusten pariin! Ehkä? Tai mistäs minä tiedän, maailma on kummallinen paikka.
Kirjoitan teille, jotka osaatte vielä rukoilla. Rukoilkaa tämän Selänteen perheen puolesta. "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Mutta saavat lahjaksi pelastuksen." Siis lahjaksi. Ei omien tekojen kautta. Kukaan meistä ei ole puhdas. Siunatkaa älkääkä kirotko!