Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju

Vierailija
08.02.2017 |

Jutellaan tässä :)

Alkaa nyt :)

Kommentit (533)

Vierailija
461/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun näin nuorena Selänteet Suomenlinnan lautalla. Sirpa oli päästä varpaisiin asti pikkukukallisissa vaatteissa ihan kuin pikkutytöt. Olivat kyllä tosi rakastuneen näköisiä.

Oli 80-90luvun taitteen muotia nuo pikkukukat. Tosin en tiedä koska olit nuori ja näit heidät.

No just silloin. Mutta olin about samanikäinen ja pukeuduin jo vähän aikuismaisemmin, samoin mun koulukaverit. Pisti siis jo silloin tuo tyyli silmään. Joku kukkapaitis olis vielä mennyt mutta siis tosiaan koko asu...

Vierailija
462/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakaspalvelussa töissä ja nähnyt Sirpaa lähes 20 vuotta satunnaisesti. Hän on oikeasti tosi kiva ihminen. Iloinen, ystävällinen ja rento. Voisin tosiaan kuvitella, että hänen kanssaan olisi hauskaa viettää aikaa vaikka juoruillen. Semmoinen ihminen, jonka kanssa on helppo tulla juttuun ja ei kiristä vanne päätä.

Mäkin voisin kuvitella että hän viettäis aikaa nimenomaan juoruillen. Luin jostain että on opettanut Liisankin facebuukkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään vierailee myös Jani Toivolan luona jossain vaiheessa

Sitä varmaan kehutaan täällä sitten maasta taivaisiin, vaikka hommasi keskarin itselleen ja saa jäädä täydellä palkalla eduskunnasta kotiin. Miten se muka pystyy hoitamaan lastaan nyt kun sillä on keskari? Jos olisi persu ja jäänyt keskarin takia "lepäileen" olisi suwakki siipi haukkunut tälläisen maan rakoon.

Mikä on keskari? Ei vissiin keskisormi tässä tapauksessa...

Keskivaikea masari

Vierailija
464/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienojuttu kirjoitti:

että joku uskaltaa sanoa suoraan et haluaa hoitaa omat lapsensa, onhan se paljon hienompaa kuin raijata kersansa muiden hoidettavaksi! Ohjelmaa en nähnyt. Jokainen valitsee itse mikä on lapsille parasta ja voiko parempaa olla kuin oma äiti hoitajana. Meillä Suomessa sitä ei vaan niin moni halua eikä edes jaksa, mutta lapsia vaan on pakko hankkia. Kyllä, olen ollut kotiäitinä jo 15 vuotta vuotta. lapsia kaksi eikä olla edes miljonäärejä eikä saada yhteiskunnan tukia. Ihan parasta, ei kukaan olisi ollut heille parempi hoitaja kuin minä, senverran arvostan myös itseäni.

Tässä olikin se että jopa Teemu yritti pehmentää humalaisen vaimonsa sanomista ÄITI,ÄITI voi olla se lapselle tärkein, voisihan se olla toisinkin päin että mies olisi kotona ja vaimo tienata.

Ongelma vain on, etteivät miehet pysty imettämään ja moni on vauvan kanssa hukassa.

Jos äiti ei mene töihin kuukauden pituisen äitiysloman jälkeen, työsuhde päättyy eli valinnan mahdollisuuden ovat olemattomat, toisin kuin Suomessa.

Ikävä kyllä äiti on se joka voi lasta imettää, ei mies.

Kun lukee näitä kommentteja, monet ovat jenkkiläisten järjestelmästä ulkona kuin lumiukot.

Sitä nuorintakaan penskaa ei ole kyllä vähään aikaan tarvinnut imettää.

:D

Vierailija
465/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vielä n 10 v kun pienin on täysi-ikäinen. Kyllä ne päivät saa kulumaan kun rahasta ei oo puutetta. 

Vierailija
466/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Sirpa ollut lujilla kun perheenpää pelasi ja hänen vastuulla koko katras 4 lasta. Olkoot että kävi siivooja , mies tai nainen joka hoiti uima-altaan puhtaaksi sun muut ulkotyöt ja kukat hoiti jos niitä on jne. Sirpa on kaiken lisäksi ollut työnjohtaja. Suurena apunanahan on ollut Teemun äiti. Sitten siinä väsyneenä kaikkensa antaneena huolehtia vielä miehensä tarpeet kun tulee pelireissulta hikisenä ja väsyneenä. Sirpakin voi nyt huokaista kun mies on eläkeukko nyt. Olkoot että Teemulla on pientä puuhaa baarimikkona omassa ravintolassa laguna biitsillä ja mitä nyt golffaa vähän. Sirpalla on nyt aikaa keskittyä itseensäkin, käydä vaikka kauneushoitolassa. 

Siitä päätellen miten  huonosti lapset puhuvat suomea katras on kyllä ollut palkatun avun vastuulla.

Eikös lapset olleet ohjelman ajan taustalla, ilman omaa mikkiä ja ääni tuli Maria Vientolan mikin kautta, samoin Teemulla, paitsi kun he olivat yhdessä syömässä.

Mielestäni tyttö istui vielä takapenkillä ja Vientola edessä, vaikka yritti kumartua tyttöön päin. Tuolla perusteella en vielä arvioisi kenenkään kielitaitoa.

Vierailija
467/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä oleminen on haastava laji sen jälkee, kun lapset jo aikuistuu, mutta jatkat vaan uraasi kotiäitinä. Toisten on vaikea enää 10 v jälkeen päästä kunnon ammattiin, toisten vaikea jatkaa aiempaa uraansa, toiset vaan ei enää osaa/halua hankkiutua työelämään. Yhtä kaikki, niin usein olen nähnyt tämän tyhjän tilan harmittavan naisia, kun lähestyvät viittäkymppiä. Ollaan hukassa, osa masentuu, toisilla päivät täyttyy siitä, kun kerrotaan muille, miten tärkeitä ja kiireisiä ollaan (käydään esim leivontakurssilla). Tässä vaiheessa olen itse aina onnellinen siitä, että minulla on haastava työ, jonka jälkeen voin iltaisin ja viikonloppuisin tehdä aivan samoja asioita kuin ne, jotka kotirouvittelevat 24/7. Itse uskon, että juuri tämä työelämässä oleminen pitää minut vauhdissa ja nuorekkaana, kaiken aktiivisuuden ja haasteiden keskiössä on mukava olla.

Vierailija
468/533 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitinä oleminen on haastava laji sen jälkee, kun lapset jo aikuistuu, mutta jatkat vaan uraasi kotiäitinä. Toisten on vaikea enää 10 v jälkeen päästä kunnon ammattiin, toisten vaikea jatkaa aiempaa uraansa, toiset vaan ei enää osaa/halua hankkiutua työelämään. Yhtä kaikki, niin usein olen nähnyt tämän tyhjän tilan harmittavan naisia, kun lähestyvät viittäkymppiä. Ollaan hukassa, osa masentuu, toisilla päivät täyttyy siitä, kun kerrotaan muille, miten tärkeitä ja kiireisiä ollaan (käydään esim leivontakurssilla). Tässä vaiheessa olen itse aina onnellinen siitä, että minulla on haastava työ, jonka jälkeen voin iltaisin ja viikonloppuisin tehdä aivan samoja asioita kuin ne, jotka kotirouvittelevat 24/7. Itse uskon, että juuri tämä työelämässä oleminen pitää minut vauhdissa ja nuorekkaana, kaiken aktiivisuuden ja haasteiden keskiössä on mukava olla.

Sirpa on jo 60 vee kun nuorin on täysi-ikäinen, johan Suomessakin aletaan olla eläkeiässä. Aina voi jenkeissä tehdä nk hyväntekeväisyystyötä ja aika menee nopeesti  kun on rahaa niin ajan saa kyllä kulumaan mukavasti ja mielekkäästi. Se on ihan itsestä kiinni. 

Vierailija
469/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://goo.gl/images/JhTGDU Paul Kariya 😉

Vierailija
470/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Sirpan pitäisi työllistyä uudelleen kotiäitiytensä jälkeen, sitten kun viimeinenkin lapsi on aikuinen? Eihän kukaan vaadi Teemuakaan hankkimaan toista työtä nyt kun on eläkkeellä jääkiekon peluusta! Hänhän olisi mitä parhaimmassa kunnossa tekemään jotakin. Siitä vaan hyväntekeväisyyttä tekemään ja valmentamaan ilmaiseksi vähäosaisia. 

Vierailija
471/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paras" oli se Teemun kommentti että "jos maailmassa kerran tehdään hyviä pihvejä ja joku niitä syö ni miks se joku en vois olla minä".. HHA-HAH-AHH! Tuollai voiski sit perustella kaikki paheensa. Ei sillä että mulla olisi mitään lihansyöntiä vastaan, syön mieluusti hyvän pihvin itsekin, mutta Teemun perustelu oli niin typerän lapsellinen ja aivoton notta.

Vierailija
472/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria on nolo, Pohjois-Karjalasta ja nyt, niin kuin viime kaudella, muistaa kertoa asuvansa Helsingissä, PUNAVUORESSA. Muistaisiko kertoa, jos asuisi vaikka Helsingin Pitäjänmäellä? Sitä paitsi, talo jossa Veitola asuu, on juuri se Punavuoren kulahtanein laatikko. Ei suinkaan korkeahuoneinen ja isoikkunalautainen laatukämppä. Mutta siksi kai on Mariarukan pakko tämä tärkeä asia tuoda framille. Surkeaa, etten sanoisi!

Ja yleensä nää landepaukut on stadilaisimpia kuin itse stadilaiset. Muuttaa pellonlaidalta suoraan rööperiin ja sitä jaksetaan toitottaa. On voinut kuulla että joku mellunmäkin on jossain, mutta ne lähiöthän on vain luusereille.

Vierailija
473/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria on nolo, Pohjois-Karjalasta ja nyt, niin kuin viime kaudella, muistaa kertoa asuvansa Helsingissä, PUNAVUORESSA. Muistaisiko kertoa, jos asuisi vaikka Helsingin Pitäjänmäellä? Sitä paitsi, talo jossa Veitola asuu, on juuri se Punavuoren kulahtanein laatikko. Ei suinkaan korkeahuoneinen ja isoikkunalautainen laatukämppä. Mutta siksi kai on Mariarukan pakko tämä tärkeä asia tuoda framille. Surkeaa, etten sanoisi!

Ja yleensä nää landepaukut on stadilaisimpia kuin itse stadilaiset. Muuttaa pellonlaidalta suoraan rööperiin ja sitä jaksetaan toitottaa. On voinut kuulla että joku mellunmäkin on jossain, mutta ne lähiöthän on vain luusereille.

Punavuoressa on kalliita kämpät on ne sitten rakennettu 1900 luvulla tai myöhemmin .

Vierailija
474/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpalla on lokosat oltavat Kaliforniassa. Ei oo tarvinnut lapsia rajata päivähoitoon ja laskea dollareita mitä maksaa. Kaiken lisäksi 4 lasta ja komee aviomies joka ei oo tyhjätasku. Hyvin on asiat Sirpalla.

Vierailija
475/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjua jonkin verran ja IHMETTELEN ihmisten pahantahtoista elämäntyyliä!! En yhtään ihmettele että on kiusaajia koulussa. Täähän on just sitä. Esim seuraava kommentti:

paras" oli se Teemun kommentti että "jos maailmassa kerran tehdään hyviä pihvejä ja joku niitä syö ni miks se joku en vois olla minä".. HHA-HAH-AHH! Tuollai voiski sit perustella kaikki paheensa. Ei sillä että mulla olisi mitään lihansyöntiä vastaan, syön mieluusti hyvän pihvin itsekin, mutta Teemun perustelu oli niin typerän lapsellinen ja aivoton notta.

Käsittämätöntä että aikuinen ihminen ihan tosissaan ja paatoksella arvioi jotain Teemun kommenttia, mikä on suurimmaksi osaksi huumoria. Antakaa Teemun ja Sirpan olla. Hyviä ihmisiä ja rentoja.

Ei voi muuta sanoa että ei tuollaisten negatiivisten ihmisten kanssa jaksa kukaan olla. Mut näähän on just niitä jotka ei oo omaan elämäänsä tyytyväisiä. Silloin kun oma elämä on mukavaa ja onnellista, ei ole minkäänlaista tarvetta kirjoitella tahi arvostella muita ihmisiä ellei ole todellista syytä. Rikos tai muu vastaava.

Vierailija
476/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvakaa kirjoitti:

Luin ketjua jonkin verran ja IHMETTELEN ihmisten pahantahtoista elämäntyyliä!! En yhtään ihmettele että on kiusaajia koulussa. Täähän on just sitä. Esim seuraava kommentti:

paras" oli se Teemun kommentti että "jos maailmassa kerran tehdään hyviä pihvejä ja joku niitä syö ni miks se joku en vois olla minä".. HHA-HAH-AHH! Tuollai voiski sit perustella kaikki paheensa. Ei sillä että mulla olisi mitään lihansyöntiä vastaan, syön mieluusti hyvän pihvin itsekin, mutta Teemun perustelu oli niin typerän lapsellinen ja aivoton notta.

Käsittämätöntä että aikuinen ihminen ihan tosissaan ja paatoksella arvioi jotain Teemun kommenttia, mikä on suurimmaksi osaksi huumoria. Antakaa Teemun ja Sirpan olla. Hyviä ihmisiä ja rentoja.

Ei voi muuta sanoa että ei tuollaisten negatiivisten ihmisten kanssa jaksa kukaan olla. Mut näähän on just niitä jotka ei oo omaan elämäänsä tyytyväisiä. Silloin kun oma elämä on mukavaa ja onnellista, ei ole minkäänlaista tarvetta kirjoitella tahi arvostella muita ihmisiä ellei ole todellista syytä. Rikos tai muu vastaava.

En ole tuo pihvistä kommentoinut, mutta onhan toi nyt aivan todella typerä heitto. Samalla periaatteella voisi tosiaan sanoa kaikkeen, jos vain omalla hedonistisella mielihyvällä on merkitystä. Kuulosti hyvin samanlaiselta todellisuudesta vieraantuneelta heitolta kuin hänen puheensa Trumpista yms. En ole mikään Selänteen vihaaja, mutta kyllä mun mielestä aikuinen ihminen, jolla ei ole muuta kuin vapaa-aikaa ja kaikki mahdollisuudet koittaa tehdä maailmasta parempi paikka, saisi olla enemmän kiinnostunut siitä, mitä tällä planeetalla tapahtuu.

Vierailija
477/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvakaa kirjoitti:

höpöhöpö, itse olet huumorintajuton tallukka.

eikä teemu tota kommenttiaan vitsiksi tarkottanut, sen nyt näki kuka tahansa, joka osaa ajatella. eikä teemun älykkyys vaikuta oikein riittävän mihinkään huumoriin. 

komeus on kyllä miehillä ihan yhtä katoavaista kuin naisilla kauneus. en sanois teemua komeeksi, en sitten millään. näyttää ennemminkin tyhjentyneeltä rantalelulta.

Vierailija
478/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Sirpalla oli jotenkin onneton ja tyhjä katse, lienevätköhän sittenkään niin onnellisia?

Vierailija
479/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten erilailla nämäkin voi kuulla. Minun mielestä alkuspiikeissä painottaa ylpeänä juuriaan maalla.

Vierailija
480/533 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta Sirpa oli aivan ihana! Hauska ja rempsee oma itsensä, ei esittänyt mitään. Sirpa, sinä olet hyvä ihminen jo nyt! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi