Kerro jotain koirastasi!
Minkä rotuinen? Minkä niminen? Miten vanha? Millainen luonne? Ottaisitko toisen samanrotuisen? Miksi päädyit aikoinasi kyseiseen rotuun? Koirasi "plussat" ja "miinukset"?
Ja tietenkin voi lisätä itse mitä haluaa :)
Kommentit (31)
Iso , musta.
Fiksu rotu, ottaisin toisen samanlaisen.
Heiii, mua kiinnostais kanssa!
-koirasta haaveileva
Mun koira syö pupujen kakkaa ulkona, se on valkoinen ja tosi söpö
Vierailija kirjoitti:
Iso , musta.
Fiksu rotu, ottaisin toisen samanlaisen.
Ja mikä tämä "fiksu rotu" on?
Seksikäs ja lihaksikas Dobermannini sillä on niin pitkä ja karhea kielikin , uuuh!!
Paimenkoira, ilkikurinen mutta ihana. Plussana valloittava persoonallisuus ja miinuksena se, että ulkona kaikki pitää syödä mikä edestä löytyy.
Tykkää nakeista ja hartiahieronnasta.
Yksi järkevä vastaus tullut.... :/
Tykkää pelotella lintuja, varsinkin variksia.
Portugalin podengo, 2v. Vilkas, tykkää ulkoilla. Juuri tuossa nakertaa luuta. Rakastaa nukkua vieressä..on tuo niin rakas! <3
Vierailija kirjoitti:
Portugalin podengo, 2v. Vilkas, tykkää ulkoilla. Juuri tuossa nakertaa luuta. Rakastaa nukkua vieressä..on tuo niin rakas! <3
EIKÄ, oon unelmoinut poposta jo kauan, mutta en ole (monista yrityksistä huolimatta) löytänyt yhtään popon omistajaa tältä palstalta!! Voisitko kertoa hieman tarkemmin popostasi??
Vierailija kirjoitti:
Minkä rotuinen? Minkä niminen? Miten vanha? Millainen luonne? Ottaisitko toisen samanrotuisen? Miksi päädyit aikoinasi kyseiseen rotuun? Koirasi "plussat" ja "miinukset"?
Sileäkarvainen mäyräkoira
Oliver
2v
Rohkea, reipas ja eloisa
En ottaisi, yksi koira riittää.
Sileäkarvainen mäyräkoira on älykäs, luonteikas, lystikäs, filosofi
Kaikki koirassani on plussaa. Mäyristen yleinen miinus on mahdollisuus saada selkärankahalvaus.
P.s. Oliver on fiktiivinen koira. Tämä aloitus oli kuin alakoululaisen ask. Mutta jos minulla olisi hurtta, tämmöinen se olisi. ;-D
Paimenkoira. Vanha alkaa olla jo, harmaitakin karvoja puskee jo. Luonteena nöyrä, miellyttämisenhaluinen, herkkä, ihmisrakas, fiksu ja nopea oppimaan. En ehkä ottaisi toista samanrotuista, koska paimenkoirarodut vaatii niin paljon aktivointia. Toisaalta en tiedä, osaisinko ottaa toisenrotuista koiraa. Hyvä koira ollut minulle, koska tykkään ulkoilla paljon ja olen tykännyt kouluttaa koiraani ja on palkitsevaa nähdä, kun se oppii.
Sekarotuinen kodinvaihtaja. Maailman paras ja mulle sopivin koira kaikilta ominaisuuksiltaan.
Sekarotuinen
Figaro
2 v
Itsepäinen ja vähän höhlä
En, tässä on tarpeeksi koiraa meille
Päädyin tähän yksilöön, koska oli jo pentuna selkeästi oman tiensä kulkija
Plussat:
todella lempeä luonteeltaan
ei hauku käytännössä lainkaan
tykkää meidän kissoista kovasti
erittäin siisti ja helppohoitoinen turkki
kestää todella hyvin kylmää, eikä tarvitse normipakkasilla pelätä työpäivän aikana että jäätyy tarhaansa
helppo hallita ja kuljettaa, koska ei ole mikään megaiso, noin beaglen kokoinen
Miinukset:
sen verran metsästyskoiran vikaa, että sekoaa hirvenjäljistä ja unohtaa kaikki käskyt, fiksoituu metsästysmoodiinsa sen verran rajusti että olen joutunut sen pari kertaa väkisin raahaamaan polulta pois
itsepäinen niin halutessaan ja koettelee rajojaan etenkin mieheni kanssa, ei ole kuitenkaan pätkääkään vihainen, muuten vain jököpää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIKÄ, oon unelmoinut poposta jo kauan, mutta en ole (monista yrityksistä huolimatta) löytänyt yhtään popon omistajaa tältä palstalta!! Voisitko kertoa hieman tarkemmin popostasi??
Pelastin sen Espanjasta suomalaisesta pelastuspaikasta, aivan ihana koira. :) Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, ei juuri hauku, ei pure mitään, osaa käyttäytyä hyvin. Vähän ehkä arka.
Suomen lapinkoira, 11 kk poitsu. Super kiltti, ei ole vielä eläessään ärhennellyt kenellekkään, joskus haukkunut takaisin toiselle haukkuvalle koiralle. Semmonen kaikkien kaveri, lussukka, ja tosi rohkea ja utelias. Miinus on, että mua säälittää se kesällä, kun sillä on paksu turkki. Myös metsästys/paimennus viettiä löytyy, mutta se vaihtelee.
Mutta juu, sopii aloittelijallekkin, sillä edellytyksellä että jaksaa lenkkeillä esim 2 h päivässä ja pieni pihakin olisi varmasti mieluinen. Suosittelen!
Kultainennoutaja uros,hugo. 4 vuotias. Aivan ihana rotu, seuraava rotu ois varmaan sama. Kotona ollu 2 noutajaa, siitä syystä meillä kultainennoutaja.
+ aivan ihana luonne
+ tottelee hyvin
+ tykkää pitkist lenkeist
- vetää välillä liikaa jos ei pääse pitkälle lenkille.
Se on ihqu.