Rehellisesti; onko härkis/nyhtökaura oikeasti hyvää?
Vai onko vaan mautonta tai pahanmakuista niin että vaatii rinnalleen voimakkaat kastikkeet jotta kykenee syömään?
Kommentit (58)
Rehellisesti, on. Mies (lihan suurkuluttaja) tykkää härkiksestä meillä niin, että itse omatoimisesti on alkanut ostaa sitä vaihtoehtona lihalle. Kyllä me sitä maustetaan, niin kuin muutakin ruokaa, tietty.
En söisi maustamatta, mutta ei tulisi mieleenkään tarjota myöskään pelkkää jauhelihaa ilman kastiketta tai mausteita.
Ainakin se on niin prosessoitua, että se on jo sellaisenaan eines. Alkuperäisestä kaurasta tai härkäpavusta ei ole mukana kuin muutama ainesosa.
Härkistä oon syönyt tomaattikastikkeessa, tykkään. Eihän se nyt paljon miltään maistu pelkilteen mutta eihän joku jauhelihakaan maistu ilman mausteita. Nyhtökauraa en oo vieläkään päässyt kokeilemaan.
Suosittelen tuoretta, punertavaa kudosnestettä tihkuvaa punaista lihaa, nam!
Kyllä meillä syödään härkää ilman papuja ja nyhtöpossua myös.
Nyhtökauraa en ole vielä tästä kaupungista löytänyt mutta härkiksestä tykkään kyllä. Juuri eilen tein pitkään haudutetun bolognesekastikkeen siitä. Lisäksi olen tehnyt erilaisi pihvejä ja falafelia, jossa siis kikherneet korvattu härkiksellä.
Härkistä olen maistanut ja yllätyin positiivisesti. Se ei ollut pahaa vaan ihan syötävää, miltei hyvääkin. Ja onhan siinä nyt oma makunsa jos nyt vaikka tofuun vertaa, joka on kuin pesusientä söisi. Mutta joo, makuasioitahan nämä...
Olen kokeillut nyhtökauraa maustettuna ja naturellina. Tein jonkinlaista wokkiruokaa molemmista. Puisevaa, epämiellyttävä suutuntuma. Sitkeän lihan kaltainen tuntu. Meillä niistä eniten pitivät henkilöt, jotka eniten syövät punaista lihaa.
Jäi kokeiluksi.
Niissä on niin paljon suolaa, että itse en voi siksi syödä. MInulle liha siksi terveellisempi vaihtoehto, että siihen voi jopa jättää kaikki suolat lisäämättä. Suola on huomattavasti vahingollisempaa kuin nykyään edes puhutaan. Itse jätän suosiolla kaikki ylisuolatut syötävät hyllyyn. Verenpaine loistava, ja paino pysyy kurissa, vaikka syön paljon rasvaa ja sokeria. Harmi, ettei ole suolatonta härkistä... ottaisin
On hyvää :) Oon siis maistanut härkiksestä tehtyjä pihvejä sekä bolognese-kastiketta. Eräässä ravintolassa söin nyhtökaura burgerin ja se oli melkeinpä paras jonka oon koskaan syöny.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se on niin prosessoitua, että se on jo sellaisenaan eines. Alkuperäisestä kaurasta tai härkäpavusta ei ole mukana kuin muutama ainesosa.
Jep. on kyllä niin prosessoitua tuubaa kuin olla voi.
Mutta paremmuuttaan osoittavat paskantärkeilijät kyllä syövät, on niin trendikästä ja terveellistä että.
Olen syönyt noista vain härkistä. Sellaisenaan maku oli aika mitäänsanomaton. Ei mielestäni vaadi mitään erityisen vahvaa maustetta, riitti ihan suola ja pippuri, ja sitten heitin joukkoon purkin Dolmiota, eli toimin samalla tavalla kuin jos olisin tehnyt pastakastiketta jauhelihasta. Oli kyllä hyvää, tosin ei ihan hyvää kuin jauhelihasta tehty kastike. :P
Ei todellakaan voi hyväksi sanoa. En nyt pahaksikaan luokittelisi. Paljon parempaakin on tarjolla huomattavasti edullisemmin.
En syö tuollaista prosessoitua paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta paremmuuttaan osoittavat paskantärkeilijät kyllä syövät, on niin trendikästä ja terveellistä että.
Kukahan tässä nyt paskantärkeilee prosessoitujen ruokien vastaisena...
Härkis oli karmeata, kun tehtiin miehen kanssa siitä jauheliha bolognese korvaten jauheliha. Ei sitä pystynyt syömään, ellei ollut suu täynnä spagettia se lisäksi. Nyhtökauraa haluaisin maistaa (ja mifu ja rosso tofu ovat lemppareitani).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan syö härkistä siksi että kuvittelisin sen olevan jotenkin terveellistä ja luonnollista, syön sitä koska se on hyvää. Ei minua haittaa silloin tällöin syödä prosessoitua ruokaa.
Itse pidän molemmista. Moni joka noita on haukkunut ei ole vaan osanneet laittaa niitä. Ei ne maustamattomat kanasuikaleetkaan sellaisinaan hyvältä maistu.
No sama kuin vaikka joku perus sikanautajauheliha: ei itsessään maistu miltään, mutta maustettuna siitä saa oikein hyvää.