Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope takavarikoi lapsen lisähanskat ja hukkasi ne - mitä tekisit?

Vierailija
08.02.2017 |

7-vuotiaalla lapsella oli koulussa varasormikkaat. Nallen malliset sormikkaat eksyivät ilmeisesti pulpetille ja lapsi leikki niillä. Opettaja takavarikoi sormikkaat.

Illalla lapsi kertoi asiasta minulle itkien, ettei saa niitä takaisin. Sanoin, että saat,ope vain unohti antaa ja selitin miksi tämä otti ne pois.

Kysyin seuraavana päivänä asiasta opettajalta, joka sanoi, että on vienyt ne varmaan vahingossa kotiinsa ja palaa asiaan. Sanoin, että ne ovat lapselle erityiset hanskat ja arvostaisimme jos ne löytyvät.

Parin viikon päästä kysyin asiaa uudelleen ja opettaja sanoi, että hän ei ole löytänyt niitä. Sanoin, että mielestäni sinun pitää korvata hanskat. Opettaja suuttui tästä ja sanoi, että katsoo mitä voi tehdä.

Minusta on juuri koulun aloittaneelle lapselle aika karu oppitunti, että opettaja takavarikoi esineen ja sitten lapsi ei ikinä enää näe tavaraa. Hän oppii että opettajalla on oikeus varastaa häneltä ilman seuraamuksia (pidän huolen, ettei ole..). Lisäksi kuka ottaa vastuun ensi kerralla, jos lapsi ei anna takavarikoitavaa esinettä, vaan polustaa tätä, koska tietää ettei saa sitä takaisin.

Haluan vielä sanoa, että lapseni on hyväkäytöksinen lapsi, emme ole ikinä kuulleet hänen häiriköivän tai häirinneen tunneilla ennen tätä sormikasasiaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joutui koulukirja hukkaan open mielestä. Minä en ollut itse kaivattua kirjaa koskaan nähnyt. Opettaja vaati ostamaan uuden. No, kirja ostettiin ja elämä jatkuu. Mutta jos ope hukuttaa lapsen tavaran, niin pitää ymmärtää kun sillä on niin kiire töissä?Jepjep. Me vanhemmathan teemme jotain vähäpätöisempiä töitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme