Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän lapset ei ole ikinä saaneet viikkorahaa

Vierailija
07.02.2017 |

Mitä mieltä olette, kun ei olla annettu viikkorahaa lapsille joista vanhin jo 20v?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoraha on kyllä paras tapa opettaa lapselle rahankäyttöä mutta kaipa sen oppii muutenkin

Vierailija
2/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkoraha on kyllä paras tapa opettaa lapselle rahankäyttöä mutta kaipa sen oppii muutenkin

Toisaalta se voi antaa myös väärän käsityksen jotta rahaa tulee aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään ole saaneet. En oikein ymmärrä viikorahan ideaa. Ei aikuisetkaan sellaista saa.

Vierailija
4/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa kuukausirahaa kotitöitä vastaan.

Vierailija
5/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meilläkään saanut. Olen tosin säästänyt lapsille rahastoon.

Vierailija
6/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa kuukausirahaa kotitöitä vastaan.

Meillä ei makseta edes kotitöistä. Ne nyt vaan kuuluu tehdä. Ei mullekaan siitä kukaan maksa.

Vierailija
7/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat saaneet jouluna ja synttäreille lahjana rahaa ja annettu epäsäännöllisesti millon mihinkin.

Maksetaan eläminen muutenkin.

Yksi mistä ovat jääneet paitsi on ettei ole ostaneet karkkia ja hampurilaisia ym viikkorahoillaan.

Ovat hoikkia eikä koskaan ole valittaneet etteivät saa viikkorahaa. Tilille ja rahastoihin säästetty jonka sitten saavat täysi-ikäisenä.

Vierailija
8/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tulee VAIN jos tekee oman osuuden kotitöistä. Sillä tavalla parhaiten oppi että saa rahaa kun tekee töitä. Eikä noita kännyköitä ja läppäreitä osteta (ellei sitten ole pakko jos tarvii opiskeluun esim. lukiossa). Säästää omista viikkorahoista ja muista (esim. synttäri rahat). 

Vierailija
9/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta se voi antaa myös väärän käsityksen jotta rahaa tulee aina.

Jos rahaa ei tule ikinä niin sitä ei opi käyttämääm. Jos taas maksetaan suorituksista niin penska oppii etä opiskelutulokdis mitatasn rahalla. Viikkoraha on eräänlainen kansalaispalkka ja sen tehtävä on opettaa sovittamaan menot tuloihin

Vierailija
10/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ovat saaneet jouluna ja synttäreille lahjana rahaa ja annettu epäsäännöllisesti millon mihinkin.

Maksetaan eläminen muutenkin.

Yksi mistä ovat jääneet paitsi on ettei ole ostaneet karkkia ja hampurilaisia ym viikkorahoillaan.

Ovat hoikkia eikä koskaan ole valittaneet etteivät saa viikkorahaa. Tilille ja rahastoihin säästetty jonka sitten saavat täysi-ikäisenä.

Ap kirjoitti tämän

Vierailija
11/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siis lapsenne eivät voi ostaa mitään itselleen, mitä muut lapset ostavat. Minä sain kun asuin vielä kotona, etenkin viikonloppuisin isomman summan rahaa, joka meni ravintolaan, muotivaatteisiin. Olin todella muodikas. Luoja, kuinka varattomia täällä on. Kai lapsenne ap, voi harrastaa mitä haluaa? On kaikki mitä muilla. älykänny uutta mallia, muodikkaat vaatteet? Minulla oli talvisaappaat, joissa oli kultaiset kannukset, ei koko kaupungissa ollut muilla. Köyhät.

Vierailija
12/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole viikkorahoja..rahaa saavat kun tarttevat,mutta lapset tietää ettei rahaa ole hirveästi ja kohtuudella ovat pyytäneet..esim.kerran kuussa leffaan kavereitten kanssa tai raxiin syömään..minä ostan vkl karkit lapsille,saavat ite toivoa mitä karkkia haluavat...

Vierailija
13/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, siis lapsenne eivät voi ostaa mitään itselleen, mitä muut lapset ostavat. Minä sain kun asuin vielä kotona, etenkin viikonloppuisin isomman summan rahaa, joka meni ravintolaan, muotivaatteisiin. Olin todella muodikas. Luoja, kuinka varattomia täällä on. Kai lapsenne ap, voi harrastaa mitä haluaa? On kaikki mitä muilla. älykänny uutta mallia, muodikkaat vaatteet? Minulla oli talvisaappaat, joissa oli kultaiset kannukset, ei koko kaupungissa ollut muilla. Köyhät.

Ollaan keskivertoa varakkaampia ja missä luki ettei lapsilla rahaa ole?

Eivät saa rahaa viikottain vaan epäsäännöllisesti ja tarvittaessa. Lompakossa taitaa pojalla olla reilusti enemmän käteistä tälläkin hetkellä kuin itsellä eli kyllä heillä on rahaa jota osaavat minusta paremmin käyttää kuin jos se joka viikkoinen avustus tulisi käteen.

ap

Vierailija
14/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi saanut on saanut kännykät, tabletit, läppärit, kengät vaatteet, ratsastustunnit, kielikurssin jne jne mitä nyt vaan on halunnut ja sen merkkisinä kuin on halunnut, koska meillä on varaa ja itsellekin ostan mitä haluan. Rahaa ei ole säännöllisesti saanut, koska mielestäni se on tarpeetonta. Rahastoissa ja osakkeissa on kymppitonnin verran.

Vierailija
15/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidän rahaa antamattomien vanhempien lapset myös tyytyvät osaansa, eivätkä lokkeile kavereiden rahoilla. Mikään ole ärsyttävää kun jatkuva kerjääminen "anna nyt haukku hamppiksesta, piffaa kahvi, heitä tupakka, osta mulle lippu leffaan, maksa mut sisään jne...

Vierailija
16/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole lapsille koskaan annettu viikkorahaa ja vanhin lapsi on 15 vuotias. Lapset ovat saaneet isovanhemmilta jouluna ja synttäreinä rahaa ja nyt anoppi on keksinyt maksaa myös hyvistä todistuksen arvosanoista, joten lapsilla on tileillään useampia satasia rahaa. Maksan heidän vaatteensa, mutta jos haluamalla haluaa vaikka jonkun erikoispaidan, niin sitä en välttämättä maksa. Maksan myös mielelläni mm. leffat (myös kaverin mukaan), sinne herkut jne. niitä heidän ei tarvitse itse maksaa. Kotitöistä en maksa, mutta jos teini tarjoutuu vaikka pesemään autoni ja imuroimaan sen sisältä, niin siitä tietenkin maksan kohtuullisen summan.

Karkkeja ja herkkuja lapset eivät ole ikinä halunneet ostaa omilla rahoillaan, mutta teinit ovat ostaneet vanhan, mutta käyttökuntoisten kännyköidensä paikalle uudet puhelimet ja se on ollut ok.

Minä sain pienenä viikkorahaa ja en todellakaan oppinut sen kanssa viisaaseen rahankäyttöön, vaan opin sen vasta kun kotoa pois muutin. Nyt lapseni ovat tässä asiassa huomattavasti minua fiksumpia.

Vierailija
17/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teidän rahaa antamattomien vanhempien lapset myös tyytyvät osaansa, eivätkä lokkeile kavereiden rahoilla. Mikään ole ärsyttävää kun jatkuva kerjääminen "anna nyt haukku hamppiksesta, piffaa kahvi, heitä tupakka, osta mulle lippu leffaan, maksa mut sisään jne...

Lukiko jossain ettei meidän lapsilla ole rahaa vaikka eivät koskaan viikkorahaa ole saaneet?

Kyllä heillä on rahaa käytössä mitä tarvitsevat ja isompana pankkikortti millä voi maksaa.

Vierailija
18/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, kaksi vanhinta jo omillaan. Eipä meilläkään ole annettu viikkorahaa. Synttäreillä ja jouluisin saivat rahaa isovanhemmiltaan. Kotitöistä ei maksettu. Saivat kotoa normaalin elatuksen, puhelimet jne. Teini-iässä oppivat menemään kesätöihin, kun halusivat mopoihinsa bensaa jne. Aina ovat hoitaneet raha-asiansa hyvin, ja nyt opiskelujen ohessa tehneet myös ns. hanttihommia, jos ei ihan oman alan töitä ole.

Vierailija
19/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella uskallan sanoa ettei lapsille ole tarpeen viikkoraha sillä se menee yleensä turhuuteen ja lihottaa lapsia.

ap

Vierailija
20/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se formula-Schumacherkaan antanut kuin kaksi euroa vaikka rahaa riitti,eihän se puussa kasva.