Neulovatko naiset oikeasti joka ilta villasukkia?
Kommentit (28)
Joo. Lähden just baariin neuloon.
En ihan joka ilta. Joskus kulutan netissä aikaa etsien uusia ideoita tai teen nettikaupoissa puikko-/lankaostoksia. Täällä meidän perällä kun ei ole kuin novitan kökkölankoja, pitää paremmat ainekset hankkia muualta.
Huomenna haen matkahuollosta paketillisen lankoja Lemmy -sukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia typeryksiä täällä. Ei ole kutominen ja virkkaaminen tuttuja? Neulominen on paikkaamista, sitä tekee mieskin jos asuu vaikka lapissa. Jos tekee uudesta langasta sukan, se on kutomista, muille on eri nimityksiä.
Mattoja kudotaan, sukkia neulotaan!
Ja kyllä, olen kolmekymppinen nainen ja neulon melkein joka päivä jotain. On sitä niin vaan himojensa orja.
Mattoja ja sukkia kudotaan, joko kangaspuilla tai puikoilla. Neulalla neulotaan nappeja tai villapaidan kappaleita toisiinsa.
Ompelukoneella taas ommellaan.
Ilmeisesti tämä on jotain murretta, itää tai länttä kun sellainen sekoitus olen.
Meillä neulotaan neulalla. Sitten on erikseen sellaisia neulakintaita, joita ei tehdä kutomalla puikoilla.
Ihan joka ilta en kudo sukkia. Toukokuussa on sen verran lämpimämpää, että tarkenee ilman villasukkia niin iltaisin voi lähteä vaikka ongelle.
Sana kirjoitti:
Istun kiikkutuolissa ja neulon villasukkaa. Raidallinen kissa hyrisee uuninpankolla ja ruskea kana nukkuu orrella :D
Entä pystykorvainen koirasi, eikö se viihdy sisällä?
Te ette voi sille yhtään mitään, että minä KUDON sukkani niin kuin kutoi äitini ja mummoni aikoinaan. Sanoohan sen järki, että loogisesti neula on se, jolla neulotaan eikä puikot. Neulomaan aletaan vasta sitten, kun kangas on kudottu, kun villapaidan osat yhdistetään neulalla ja langalla tai sukat pitää parsia.
Sukkapuikot = kuelmatikut.
Onko tuttuja kenellekään muulle?
Minä kudon ja korissa on kutimet, ei neulimet.
Minä kudon puikoilla sekä sukat että tumput. Pirkanmaalla asun.