Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor unettomuuteen

06.02.2017 |

Olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä mutta lääkärit tuntuvat määräävän niitä nihkeästi. Ehdottavat mielialalääkkeitä kuten Mirtazapin tai Ketipinor "turvallisempana" vaihtoehtona pitkäaikaiseen käyttöön. Kuitenkin Ketipinorista on paljon negatiivisia kokemuksia ihmisillä. Uskaltaako Ketipinoria kokeilla?

Kommentit (28)

1/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä avuksi kun ei nukahda :(

Vierailija
2/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvo niin pitkään että jossain vaiheessa nukahdat. Tai lue jotain tylsää kirjaa niin kauan että nukahdat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tietsikka aikaisin kiinni. Älä juo kahvia/teetä jne. Eipä mulla oikein tämän parempia neuvoja ole.

4/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita herätyskello soimaan vartin päästä, mulla toimii aina.

Kun pitää herätä nukahdan takuuvarmasti, kokeile.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
5/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi nuo olisivat yhtään turvallisempia. Ketiapiini varmaan pienempi paha noista. Voihan sitä kokeilla, mutta kuten unilääkkeet, se vaikeuttaa nukahtamista ilman lääkettä. Puolikkaan 25 mg:stä pitäisi riittääa aloitusannokseksi.

Vierailija
6/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Ketipinor nyt yli vuoden unettomuuteen enkä ole eläissäni nukkunut näin hyvin. Mulla annostus 25-200 mg.

Vierailija
7/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa ettei jotkut tiedä unettomuudesta mitään. Luulevat kaiken korjaantuvat sillä että jättää iltakahvit väliin ja lukee tylsää kirjaa.

Hohhoijakkaa.

Vierailija
8/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on varsinaisesti skitsofrenialääke, jonka sivuvaikutus joillekin ihmisille ja joillain annoksilla, on uneiliaisuus. Siksi sitä määrätään unettomuuteen. 

Et voi tietää kokeilematta, miten se vaikuttaa juuri sinuun. Minä kokeilin aikoinaan ainakin viittä eri valmistetta, eikä mikään auttanut tai aiheutti sivuoireita, mm. nälän tunnetta ja lihomista. Ketipinor, silloinen Seroquel, oli aivan täydellinen. Vaikutti illalla 45 minuuttia lääkkeen ottamisesta, nukuitti hyvin ja aamulla heräsin virkeänä.

Nyt olen syönyt sitä jo yli 10 vuotta. Toimii hyvin, eikä toleranssi ole kasvanut. Hintakin on laskenut todella paljon. Sinulla ei ehkä toimi. Voi olla, että olet tokkurainen koko seuraavan päivän tai jotain muuta, mistä on peloteltu.  Muiden kokemusten perusteella, itse kokeilematta, et voi tietää. 

Vierailija
9/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen nukkuu vuorokaudessa sen 6-9h.

Jos kärsii unettomuudesta, ettei nuku kuin tunnin pari yössä niin syy tähän pitäisi etsiä ja hoitaa sitä eikä hoitaa pelkkää seuraamusta sillä nimittäin vika ei korjaannu.

Terveelliset ja säännölliset elämäntavat paljolti helpottavat.

-stressin vähentäminen

-liikuntaa päivittäin

-ruoka ja juominen kuntoon

-nukkumaan meno ajat ja herrämis ajat säännöllisiksi

Pillerit vain pahentavat tilannetta ja lopulta kroppa ei enää tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, eli on täysin sekaisin.

Etsi siis lääkäri joka hoitaa syyn eikä suraamusta.

Vierailija
10/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip :) 

Olen itse päässyt kuiville 7 vuotta sitten huumeista. Vertaistukiryhmän kautta tullut liuta kavereita ja tuttuja ja tuntuu että varmaan vähintään joka toisella määrätty tota myrkkyä unettomuuteen jossain vaiheessa... Täysin samoja kokemuksia olen kuullut kuin itselläni oli (ekat pari kolme vuotta selvänä elellen kärsin tosi pahoista uniongelmista.) Eli: helvetinmoiset "mässyt" seuraavana päivänä, kasvatti ruokahalua valtavasti. Eikä edes auttanut nukahtamaan. Suurella annoksella sain kyllä vintin pimeäksi mutta seuraava päivä... Uneton yökin olisi ollut parempi.

Mirtazapinista tuli mulle saman tien (ehtikö vaikuttaa joku 15 min/puoli tuntia) niin kova nälkä että koita siinä nyt sitten nukkua kun pitää tehdä toivioretki jääkaapille :P

MUTTA HUOM ap: Tottakai uskallat kokeilla, eihän siitä nyt mitään haittaakaan ole. Näköjään toi ketiapiini (ketipinor) herrajeesus tosiaan auttaa joitakin :O Eikä maksa paljon, valmistajasta riippuen 10 kpl 25mg pilleriä maksaa näköjään about 3e valmistajasta riippuen. Tosiaan tolla miedoimmalla eli 25 millisellä kokeillaan käsitykseni mukaan aina ensin.

Kuten vastaaja nro 8 sanoi, itse kokeilematta et voi tietää! Tsemppiä!

Vierailija
11/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen nukkuu vuorokaudessa sen 6-9h.

Jos kärsii unettomuudesta, ettei nuku kuin tunnin pari yössä niin syy tähän pitäisi etsiä ja hoitaa sitä eikä hoitaa pelkkää seuraamusta sillä nimittäin vika ei korjaannu.

Terveelliset ja säännölliset elämäntavat paljolti helpottavat.

-stressin vähentäminen

-liikuntaa päivittäin

-ruoka ja juominen kuntoon

-nukkumaan meno ajat ja herrämis ajat säännöllisiksi

Pillerit vain pahentavat tilannetta ja lopulta kroppa ei enää tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, eli on täysin sekaisin.

Etsi siis lääkäri joka hoitaa syyn eikä suraamusta.

Ärsyynnyin lievästi. Onko sulla omakohtaista kokemusta pahasta unettomuudesta? Siis PAHASTA sellaisesta. Noi sun listaamat asiat nyt on ihan itsestäänselvyyksiä jokaiselle. -.- Lääkkeitähän ei ole tarkoituskaan käyttää jatkuvasti, vaan  _satunnaisesti_ kun tilanne paha.

"Lopulta kroppa ei enää tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, eli on täysin sekaisin." Kuule, valvo säännöllisesti vaikka 3 vuorokautta putkeen, se kroppa mielestä puhumattakaan on usko tai älä silloinkin aika sekaisin. Joskus niitä lääkkeitä kerta kaikkiaan vaan tarvitaan. 

T. 10

Vierailija
12/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi lääkäri joka hoitaa syyn eikä seurausta niin saatat jopa parantua.

Kyse voi olla vaikka aivokasvaimesta joka ei todellakaan hoidu pillereillä.

Vierailija
13/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko omista kokemuksestasi, johon neuvosi perustuu?

Vierailija
14/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi. -.- Kyllä, jotkin fyysiset sairaudet voivat helposti aiheuttaa unettomuutta (mm. piilevä keliakia, kilpiruhasvaivat...) Mutta come on. "Kyse voi olla vaikka aivokasvaimesta"

Itse tiesin kyllä tasan tarkkaan mistä kohdallani oli kyse. Pitkittyneestä ja kovasta stressistä. Johon ei muuten auttanut se aivan jäätävä valvominen, hirvittävä noidankehä. Olisin varmaan joutunut johonkin suljetulle (ihan tosissaan) ilman yhtä lääkettä jota en nyt ala tässä mainostaa. 

Vierailija
15/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeitä tosiaan käytetään pieninä annoksina unettomuuteen niiden väsyttävän "sivuvaikutuksen" vuoksi. Terveen ihmisen mielialalle ne eivät tee mitään. Ketipinorin tapauksessa unettomuuteen käytetään annoksia n. 25-150 mg, skitsofreniaan ja mielialan tasaamiseen n. 300-800 mg. Se voi tosiaan lisätä ruokahalua ja siten lihottaa, JOS mieliteoille antaa periksi.

Joka tapauksessa mikä tahansa mielialalääke on parempi vaihtoehto kuin bentsodiatsepiinit, eli ns. nukahduslääkkeet. Niihin jää koukkuun fyysisesti ja psyykkisesti, eli et enää saa unta ilman sitä, etkä tohdi edes yrittää. Lisäksi toleranssi kasvaa, eli tarvitset suurempia annoksia että nukahdat. Ne voivat tehdä päivällä tokkuraiseksi, ja vanhukset jopa sekavaksi ja kiihtyneeksi. Voihan nukahduslääke olla varalla, mutta ei kannata ottaa juuri useammin kuin kerran viikossa. Ne on tarkoitettu hyvin satunnaiseen ja lyhytaikaiseen käyttöön.

Ja ennen kuin joku väittää että jeesustelen turhaan ja elämää ei opita kirjoista; olen pienestä pitäen ollut huono nukkumaan, käytin Tenoxia monta vuotta ja koin itse miten siitä meni teho. Kokeilkaapas melatoniinia, se on joillakin todella tehokas.

Vierailija
16/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seronil päiväksi ja Ketipinor yöksi, niin kyllä lähtee.. Mitään muita haittavaikutuksia kuin pahat unet en ole todennut. Mutta onpahan mukava herätä, kun kaikki olikin vaan unta!

Sanotaan, että zombieksi tulee noilla lääkkeillä, mua auttaneet voittamaan kroonisen masennuksen, itkemisen, itsetuhoisuusajatukset ym. mustan paskan. Mieluummin elän ihan tätä rauhallisen tasaista eloa. Ennen Ketipinoria sain max.unta yöllä 3-3.5 tuntia.

Vierailija
17/28 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Olen käyttänyt nukahtamislääkkeitä mutta lääkärit tuntuvat määräävän niitä nihkeästi. Ehdottavat mielialalääkkeitä kuten Mirtazapin tai Ketipinor "turvallisempana" vaihtoehtona pitkäaikaiseen käyttöön. Kuitenkin Ketipinorista on paljon negatiivisia kokemuksia ihmisillä. Uskaltaako Ketipinoria kokeilla?

Aikoinaan minulla oli ketipinor ja se toimi kuin junanvessa. Sitten ajan kanssa vaikutus hävisi. Sitten oli Mirtazapin ja ei minulle kyllä aiheuta minkäänlaista väsymystä kyseinen lääke.

Nyt on oxamin 15 mg ja Tenox 20 mg. Unet ovat nykyään kohtalaiset...

Pahimmillaan heräsin yössä yli 10 kertaa ja sain nukuttua n. tunnin yhteen menoon.

Monet ihmiset höyryävät Ketipinorista vaikka heillä ei ole mitään tietoa koko lääkkeestä. Mutta kuulemma Ketipinoria ei saisi syödä pitkiä aikoja alle 100mg / vrk. annoksella.

Vierailija
18/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo perustuu että Ketipinoria ei saa käyttää pitkiä aikoja pienillä annoksilla ja miksi lääkärit eivät siitä informoi? Melatoniinista ei ole apua yksinään mutta valeriaanan ja tryptofaanin kanssa auttaa eikä vielä ole tarvinnut kokeilla tuota Ketipinoria. Ainoa negatiivinen asia tosin on hinta. Ketipinori on edullista ja on kela-korvattava. Pitkävaikutteinen melatoniini sekä tryptofaani-valeriaanavalmiste maksavat 50 euroa kuukaudessa.

Vierailija
19/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kokeilla, jos haluaa lihoa, diabeteksen ja paljon muita sairauksia.

Vierailija
20/28 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo perustuu että Ketipinoria ei saa käyttää pitkiä aikoja pienillä annoksilla ja miksi lääkärit eivät siitä informoi? Melatoniinista ei ole apua yksinään mutta valeriaanan ja tryptofaanin kanssa auttaa eikä vielä ole tarvinnut kokeilla tuota Ketipinoria. Ainoa negatiivinen asia tosin on hinta. Ketipinori on edullista ja on kela-korvattava. Pitkävaikutteinen melatoniini sekä tryptofaani-valeriaanavalmiste maksavat 50 euroa kuukaudessa.

Eli kun halavalla saa, niin kaikki otetaan? Oikea meininki! Ketipinorin suhteen lue tästä perusjutut https://fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini

... ja jos todellisuutta haluat nähdä, tutustu AstraZenecan käymiin miljardioikeudenkäynteihin siitä miten lääkeaine on tuhonnut ihmisten elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi